Heroes III: In the Wake of Gods

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 17 дек. 2002

Все още има хляб в Heroes III…

…и братушките оправдаха това всеобщо твърдение преди по-малко от година със създаването на експанжъна In the Wake of Gods. Той е безплатен и е разработен от група фенове на поредицата Heroes с една единствена цел – по-голям контрол при създаването и обработването на картите. Той обаче добавя и множество нови същества, сгради, декоративни постройки, артефакти и т.н. Надявам се, че няма геймър, който да е пропуснал това чудесно славянско допълнение. Тази статия ще разгледа неговия най-всестранен и голям ъпдейт до момента – версия 3.57. Той прибавя към фантастичния свят на Heroes III куп оригинални и любопитни екстри.

Първото и най-забележително нещо е

командирът

Той е почти герой – трупа опит, изучава уникални умения и се екипира със специални за него артефакти (общо 10 на брой). Освен това е и почти обикновена единица – участва директно в сраженията на бойното поле. Това е една от най-полезните придобивки в новия ъпдейт, тъй като всеки герой може да притежава свой собствен командир. Той не заема място в слота на армията, а неговият клас (Hierofant, Paladin, Temple Guardian, Succubus, Soul Eater, Brute, Ogre Leader, Astral Spirit) се определя спрямо типа герой, с който играете. Командирът изучава уменията си с всяко качено ниво. В началото ще избирате измежду четири от общо шест способности, разпределени на степени: основна, напреднала, експертна и майстор. В зависимост от това на какво точно се спрете, с течение на времето ще бъдат на разположение и няколко други, специални за командира нещица.

Благодарение на

Wogify Options Screen

пък притежавате пълна свобода при определянето на това кое точно да присъства или отсъства от особеностите на играта при геймене на дадена карта. Например дали да замените някои стари същества с такива от In the Wake of Gods, дали командирът да присъства или не, дали да унищожавате градовете и т.н. Всяка една мисия от Shadow of Death или дори по-стари като такива от Restoration of Erathia или Armageddon’s Blade могат да бъдат променяни чрез този екран без да се налага да ги превръщате във формата на WoG. 

Вмъкната е и нова опция, заимствана от Heroes IV, която облагодетелства стрелящите единици и тези, които владеят магии (faerie dragons). По време на всеки ход в битката ще имате възможност да избирате дали те да стрелят, да правят магии или да вървят и да атакуват.

Допълнителни скриптове и предмети

Възможностите на новия ъпдейт стигат и по-далеч. За да направят играта на Heroes III още по-разнообразна, руснаците са решили да вмъкнат и куп допълнителни скриптове. Най-интересният измежду тях добавя в играта суровината Mithril, която, както знаят всички фенове на фентъзито, служи за производство на магически оръжия. Тя се събира както всички останали ресурси. В случая обаче нейното предназначение е да подобряват много от сградите по картата. Ако имате достатъчно количество от митрил, можете да увеличите производството на мините двойно за период от една седмица, да построите фар до корабостроителница, да промените умението, което се предлага в някой Witch Hut, да поставите магически терен около града си, за да го защитава и още куп други интересни неща. Освен това към играта са добавени и цели девет нови предмета.

В ъпдейт 3.57 има и още няколко други дребни нововъведения, благодарение на което успява да удължи живота на добрия стар Heroes III с още няколко месеца. Единственият негов недостатък за момента е, че всички нови екстри са приложими само в сингълплейър и hot seat. Скоро обаче се очаква и кръпка, която да прибави и мултиплейъра към този списък.

Автор: Владимир Тодоров