Heroes Chronicles

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 21 ное. 2000

Когато преди известно време разбрах, че ще има ново изцяло singleplayer продължение на една от любимите ми игри HMM3, доволно потрих ръце. Казах си: “Чудесно, писна ми от дългите нощи, през които играех в multiplayer с приятели или в Internet. По клубовете пък се харчат немалко пари, особено когато седнеш да играеш походова стратегия, която отнема минимум пет-шест часа…”

“Момчетата и момичетата от 3DO си знаят работата, сто на сто и този път няма да се изложат и ще предоставят на зажаднелия за Heroes геймър поне едноседмично заседяване пред компютъра, прекъсвано единствено от задоволяването на основните физиологични нужди…”, продължавах да мечтая аз. Надявах се, че всеки фен на играта ще може да изпита онова хубаво чувство, сравнимо само с… Всъщност какво говоря, то е несравнимо с нищо друго, разбира се.

Ех, надежди-и-и…

И така след няколко седмици, вече здраво стъпил на земята, държах доволно в ръка първата част на тетралогията Heroes Chronicles. С бърза крачка се устремих към мястото, където винаги могат да бъдат открити остатъци от храна, купчина фасове, кутия с вид на телевизор, съмнителен метален сандък, уред, наподобяващ пишеща машина, и разни други боклуци. Добре дошли в моята геймърска светая светих… В следващия миг пред очите ми вече течеше филмче с качество, достойно за игра с поне две-три години история зад гърба си. “Голяма работа, това е само някакво тъпо видео, да видим какво предлага самата игра”, мислех си.

Наистина, каквито и бяха първоначалните сведения за Chronicles, мултиплейърът изобщо липсва. Няма нито отделни карти, нито Random-но генериране на такива. Играта се състои от една единствена кампания!? с осем последователни мисии, всяка от които се развива на карта с големина S или M. В играта поне е намерил място и задължителният Tutorial, както и първите мисии на останалите три части от “Хрониките”. По груби сметки това количество не е и една десета от оригиналния HMM3 и според мен е абсолютно недостатъчно за продължение на игра от този ранг. За съжаление същата стока се оказа и втората част на Chronicles – Conquest of the Underworld, с която успях да се запозная няколко дни по-късно.

“Както и да е, всеки има право на грешка, може би играта е бедна откъм количество, но пък сигурно е много качествена като съдържание”, проговори в мен непоправимият оптимист.

Идеята на самата игра

Тетралогията Heroes Chronicles проследява историята на безсмъртния герой Tarnum. Във всяка от четирите части той се изявява в различно амплоа. Неговата съдба е наистина много интересна – едно време той е бил варварин, убит по време на битка. След леталния завършек на сражението героят се извисил в преддверието на Рая, но бил оценен като неблагонадежден от небесните “митничари”, наречени незнайно защо богове… 🙂 Заради делата, извършени от него приживе, бил върнат обратно на земята. И така Tarnum е натоварен с различни мисии, които трябва да изпълни във всяка част от Chronicles, за да изкупи греховете си.

Във част Warlords of the Wasteland нашият герой е варварин, който прилича досущ на Crag Hack – познатия на всеки фен герой от HMM3. Единствената разлика между двамата е, че Tarnum не може да придобива никакви магически умения – Wisdom, Intelligence, Sorcery или някоя от четирите магически школи – Earth, Air, Fire и Water. Развитието му изцяло е подчинено на бойни умения. Той стартира с Attack, а останалите задължителни skill-ове според мен са – Armored, Leadership, Archery, Logistic и Luck. Кампанията Warlords of the Wasteland е построена така, че главният герой съхранява придобитите умения по време на всички мисии. Все пак по време на всяка задача има максимален таван на развитие, над който героят просто не може да трупа повече опит.

Интересна е възможността за развитие на още един герой, който също да ви следва в продължение на играта. Моят съвет е той да бъде главно с магически способности, за да се превърне в чудесно допълнение към Tarnum. Отделните мисии не блестят с особена оригиналност – избиване на всички врагове, превземане на даден град и т.н. Създателите са заложили основно на т.нар. Border Guards – укрепления с различни цветове, които могат да бъдат преодолени, само ако преди това някой от героите ви е посетил палатката със съответния цвят. Така играта се превръща в едно

бясно препускане напред-назад

Разбира се от 3DO са се постарали укрепленията и палатките да са максимално отдалечени едни от други. “Хубаво, чака ме безцелно търчане… Голяма работа, през това време врагът би трябвало да натрупа сили и да стане един такъв як, труднопобедим”, казах си аз. “Бабини деветини”, беше отговорът, който изника в съзнанието ми пред портите на компютърно управлявания играч. Представяте ли си, аз атакувам със седем Ancient Behemots чуждата армия, а той не е построил дори бойни единици от четвърто ниво. Направо го смазах… В този момент реших, че играта не заслужава повече от моето скъпоценно внимание. А и цялата кампания спокойно може да бъде превъртяна за около ден!

В Conquest of the Underworld (втората част от Chronicles) познатият ни вече Tarnum се изявява като герой от човешката раса, който е абсолютно копие на Christian от HMM3. Тук мисиите са малко по-интересни, но пак са обременени с недостатъците, присъщи на първата част. Като фабула е интересна последната мисия, в която Tarnum трябва да спаси героя, убил го приживе и докарал на главата му всички последвали събития. Оттук

нататък играта не заслужава внимание

но отнема малко повече време за минаване от Warlords of the Wasteland.
В следващите две части на Heroes Chronicles – Master of the Elements и Clash of the Dragons, нашият човек Tarnum ще се изявява като специалист на Enchanters и SharpShooters, което може би ще внесе елемент на разнообразие. Но след впечатленията ми от първите две части съм настроен крайно песимистично (непривично за мен).

Ниските оценки, които съм поставил, ще аргументирам с факта, че играта е като предшествениците си. В Chronicles няма нов град, няма различни герои (освен Tarnum), няма сглобяеми артефакти. Чисто и просто във всяка част има осем нови карти. Ако човек има време и желание, спокойно може да изтегли доста по-добри от фенските сайтове на HMM3.

Тук е моментът да кажа, че моето критично мнение за Heroes Chronicles е продиктувано главно от високото ниво на продуктите на 3DO. Просто с цялата серия HMM и последните продължения на HMM3 – Armaggeddon Blade и Shadow of Death, фирмата вдигна летвата толкова високо, че просто няма право да предлага на пазара продукт с толкова малко съдържание.

Автор: Иван Христов