Guild Wars Strategy guide

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

За тези от вас, които са сравнително нови в света на GW (Guild Wars), следващият гайд ще е особено полезен. В него ще се спрем на някои от най-важните елементи в играта – главните атрибути на героите, създаването на нов персонаж и кратък поглед на силните и слабите страни на всеки един от класовете. По-напредналите с материала може да намерят нещо интересничко и за себе си евентуално…

Атрибутите

За да отворите панела с атрибутите на героя си, натиснете [J]. В зависимост от класа някои от параметрите са по-големи, други по-малки. Например рейнджърът разполага с Wilderness Survival, Expertise, Marksmanship и Beast Mastery. В същия панел се намира и инфото колко точки са ви нужни, за да подобрите дадения атрибут. Всеки клас има по един присъщ само за него и без него може да научи всеки един на някой друг клас.

Всяко умение има максимално ниво 12. За да получите точки за неговото развитие, трябва просто да съберете достатъчно опит. На всеки 250 точки опит получавате по една Refund точка. Тях можете да използвате, за да махнете вече сложените на някое умение точки, да ги преразпределите наново и по този начин да проверите различните възможности на героя си, без да се налага да създавате нов.

Опит

Това е може би най-лесната част. Опит получавате по два начина: 1 – убивайки гадове, 2 – изпълнявайки куестове. Колкото по-голямо е нивото на първите, толкова повече опит ще получите. Колкото по-силни сте от тях, толкова по-малко ще вземете. Например ако убиете чудовище с 10 нива по-ниско от вас, ще получите адски мижаво количество опит. Когато съберете достатъчно опит, качвате ниво. За сега таванът е 20. В следващите експанжъни той ще бъде вдигнат.

Уменията

Точките за умения са друга важна част от системата на GW. Ще ги получавате всеки път, когато вдигнете ниво, като с всяко следващо ще получавате повече. Можете и да спечелите допълнителни, изпълнявайки някои от главните ви куестове или печелейки рангове. Всеки път, когато купувате умение от търговец, ви се отнема по една точка. Дори след като стигнете до 20-то ниво, ще можете да получавате нови точки, запълвайки прозорчето за експириънс. От тези точки зависи до каква степен владеете дадено умение и неговата ефективност. Един напълно развит герой (с всички умения вдигнати на макс) е много по-силен от стандартен 20-ти lvl герой, развил напълно само 1 или 2 умения.
Самите умения са доста различни. Някои автоматично повишават ефективността ви в битка, увеличавайки издръжливостта ви и щетите, които нанасяте, други просто подобряват специалните ви атаки и магии. Всеки път, когато придобиете ново умение, то се отключва за акаунта ви може и да бъде използвано при създаването на нов PVP персонаж (същото важи и за броните и оръжията).

На официалния сайт на GW има списък и карта с всички продавачи на умения, които можете да използвате.
 
Слава и Рангове

Това е показател, силно обвързан с PVP-то в играта. Побеждавайки (сами, със случайна група или с членове от гилдията) в мачове на арената “Tomb of the Primeval Kings”, получавате точки слава. След спечелването на определен брой точки, рагнът ви ще се увеличи и ще получите една точка за разпределяне между уменията си, както и специален emote – жестове и мимики на героя ви в играта), които можете да ползвате, за да се… изфукате например. 🙂

Мисиите и куестовете

След сухата терминология нека минем към по-интересната част. Задачките, които ще получавате, са важни заради няколко причини. Освен че ви разкриват историята на света и ви юркат към нови територии, те са един от основните и най-бързи начини да развиете персонажа.

Първото, което трябва да направите, е да си намерите гилдия. Не че не е възможно да разчитате и на случайни хора, но това много рядко води до гладко геймизживяване, по-скоро до нерви. И ако в първите няколко зони случайно подбрани съекипници ще свършат работа, то от 10 ниво и нагоре (особено след 15-то) ще имате нужда от добре структурирана група.

Добрата партия има поне един основен танк (воин с тежка броня и развит на защитни умения), един основен лечител (монах), един маг (най-добре е елементалист) и след това каквото си пожелаете за допълнителните слотове. В общи линии, некрото, месмера и рейнджърът са доста добри хибриди, които вкарват доволни количества щети и в зависимост от втората си професия, могат да нюкват/хийлват. Невероятно удобно е, че след като цъкнете на някой от куестовете в книгата си на картата, започва да блещука маркерче, показващо ви къде трябва да отидете, за да го изпълните или на кой трябва да съобщите след неговото успешно завършване. Също така от мисиите падат доста добри предмети.

Предмети и търговци

Няма да обяснявам защо меч, нанасящ 35-60 щети, е по-добър от този, правещ 15-20, нито как се използва Buy/Sell менютата на търговците. В играта има няколко нестандартни начина за работа с предмети и търговците. Първият е крафтването. Ако купите нужните материали, ще можете да разглобявате предметите, които намирате и не ви трябват. От тях падат материали, които съответното NPC може да използва, за да ви спретне доста кадърно оръжие или броня. Също така при тях можете да персонализирате оръжието, давайки му +20% щети (доста сериозен бонус), но правейки го използваемо само от вас и негодно за търгуване.

Във всеки град ще намерите и търговец на боички. Последните се използват не за да изразявате себе си в акварел, а да персонализирате героя си, боядисвайки бронята му в цвят по желание. По-редките и скъпи разцветки падат само от различни чудовища и се харчат доста добре сред останалите играчи (добър начин за бързо изкарване на пари). Можете да смесвате боичките, за получаване на по-екзотични палитри.

От Outfitter-ите пък можете да закупите dye removers (премахват цвета на бронята), salvage и identify пакети (чупят предмети за материали/идентифицират сините предмети). Добра идея е да разглобите някое старо оръжие за материали. Правилото е, че от лъкове и повечето щитове падат дървени отломъци с различно качество, а от повечето ръкопашни оръжия – метал. Някои предмети са с характеристиката “High salvageble”, което означава, че пускат повечко от обикновените. Идентификацията на всички предмети е важна, тъй като само така ще получите пълната им цена, ако решите да ги продадете на търговец. Всеки пакет може да се използва 25 пъти.

Избор на клас и герой

Можете да погледнете в карето какво можете да очаквате от всеки един клас в крайните етапи на играта. Независимо от класа си, можете да изберете специализация във втори. Взимайки втори клас, можете само да спечелите, и де факто не губите нищо. Все пак не забравяйте, че ще можете да носите само бронята, която и главният ви клас може (т.е. не можете да облечете Месмер в тежка железария). Някои от комбинациите работят по-добре от други, в едно от каретата ще намерите личните ми фаворити.

Guild Wars

Ок, поразцъкали сте играта в соло режим, вдигнали сте няколко нива, избрали сте втората си професия и изведнъж забелязвате, че някакви хора около вас се шматкат с наметала, с еднакви абревиатури около никовете и изглеждат доста по-целеустремени от общата гмеж около вас. Време е да си направите собствена гилдия или да се присъедините в съществуваща такава.

Какво е гилдията? Това е група от хора, познати или преследващи еднакви интереси в играта. Във всяка една могат да влязат до 100 души, като повечето в момента са с около 20-30 члена. Има силно разграничение между PVE и PVP гилдиите в GW, тук-там се среща и по някоя RP (Role play), но те са по-скоро бяла лястовичка, и се намират рядко. Затова, ако не ви се занимава със създаването на собствен отряд момци/моми, можете да си потърсите такъв. В повечето гилдии няма проблем да се набутате, но има няколко PVP такива, които гонят едва ли не спортна слава. Те имат квоти от класове и типове герои, както и доста сериозни изисквания към членовете си. Плюсът на това, че сте в гилдия, е, че винаги ще имате възможност да влизате в игровите зони в група и няма да разчитате на случайни хора или бъгавите хенчмени (подобни на наемниците в Диабло), които можете да наемете във всеки град… О, и ако ви се намира излишен Ascension Armor, свирнете на Kaleb в играта.:)

Автор: Георги Панайотов