facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Guild Wars 2: заключението
Ревю | 06.09.2012 | автор: Петър Йорданов


оценка:
Производител:
ArenaNet
Издател:
NCsoft
Жанр:
MMORPG
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Гигантски, детайлен и изключително красив свят

Динамична и разнообразна бойна система

Страхотни класове – всеки със своя персонална история

Дребни геймплей идеи, разчупващи стереотипите на жанра

Стабилен PvP режим

Пълнокръвна занаятчийска система

минуси

Дребни технически проблеми при премиерата на играта

Кътсцените можеше да бъдат и по-добри

Ако сте решили, че е време да направите малка пауза от традиционните куестове в играта или искате най-сетне да вкусите от тръпката на битките с приятели и врагове, то режимът World versus World, познат още с абревиатурите  WvW, WvWvW и World PvP е това, което играчите на Guild Wars 2 получават като PvP елемент. В него геймъри от три различни сървъра или т.нар. Worlds, участват в масови битки на четири огромни карти. Обещанието на създателите на играта бе, че в тези истински масовки ще могат да взимат участие по няколко стотин играчи едновременно (до 500 на карта или общо 2000 за четирите свята) и ако първите дни на Guild Wars 2 са някаква индикация, това наистина е така. Истината е, че заетостта на сървърите не е проблем, защото интерес не липсва. Това, което по-скоро разваля леко картинката е, че на този ранен етап разликата между една или друга гилдия е особено очевидна. Ако се усетите, че вие и съотборниците ви губите схватка след схватка, може би наистина сте попаднали на ситуация, при която балансът в силите е тотално нарушен и то не във ваша полза. Засега ArenaNet позволява безплатно и бързо да смените сървъри, така че ако загубите не ви понасят, няма причина да не се възползвате от тази услужлива функция. Движението между световете е свободно, стига да не попадате в някоя от следните категории – играчи, сменили света си наскоро; играчи, които са отсъствали от клавиатурата за известно време и съответно ще бъдат изхвърлени автоматично и играчи, които се опитват да се присъединят към пълен карта и съответно ще бъдат накарани да чакат докато се освободи място.

Винаги в битка, никога сам


На теория концепцията за WvW битките в Guild Wars 2 е доста сполучлива, тъй като не ви ограничава по никакъв начин преди да ви пусне в дълбокото. Веднага след като приключите стартовия куест на героя си може направо да се включите във въпросните битки и едва ли ще издам тайна като кажа, че има играчи, които практически прекарват цялото си време там. Причината за това е съвсем обективна – WvW картите ви позволяват да развивате вашия герой не по-зле от стандартните куестове, тъй като при постигането на определени задачи получавате опит, карма и сребро. Гаранция за това, че нещата няма да излязат извън контрол е т.нар. динамично изравняване – метод, при който статистиките и нивото на героя се намаляват временно, когато нивото се окаже по-високо, отколкото е приет оза съответната карта. Например, ако сте с герой от 60-то ниво, но се намирате в зона от 20-то ниво, играта динамично редуцира статистиките ви до герой 21-во ниво (максималното ниво за територията + 1). Когато влезете в WvW зона, нивото ви автоматично се променя на 80, но без да печелите допълнителни умения и екипировка.

Въпреки че сраженията наистина са масови хубавото е, че не става въпрос за безсмислено натискане на бутон след бутон и безцелно тичане на бойното поле. Всъщност сраженията в играта на моменти изглеждат като излезли от учебниците по Средновековна история, където откриваме обсадни машини и катапулти и дори истински голем (е, добре, последното не е съвсем исторически акуратно, но пък е доста забавно), с чиято помощ обсаждащите дадена крепост или твърдина могат да елиминират предимството на защитниците, скрили се зад високите им каменни стени. В същото време въпросните стени предлагат отлични стратегически решения, особено за някои класове. Така например ако играете Ranger, то далекобойният му лък може да се превърне в истинска гръмотевична буря, разразила се над главите на нападателите. Това безспорно автентично усещане се подсилва от факта, че битките наистина имат способността да събират заедно множество играчи и да ги карат да се обединяват в името на общата цел. Местата на сраженията са ясно маркирани на картата, така че ако искате да се впуснете в някое от тях, това ви спестява ценно време. Ако държите да проявите особени лидерски умения и сте готови да се разделите със солидната сума от 100 златни монети, може да получите етикета „Commander”, обозначен на картата, така че другите да ви следват. Освен това високият брой играчи, присъстващи в битката не действа потискащо, а точно обратното – означава, че може да се включите в сражението без да се чувствате задължен да направите нещо значимо още веднага.
  
Да си направиш предмет

По отношение на крафтинга трябва да знаете, че Guild Wars 2 предлага осем различни насоки, като само две от тях могат да бъдат активни в даден момент. Напредъкът в дадена категория е свързан с прогреса ви в играта, така че получавате възможността да изработвате предмети, които ще ви бъдат полезни на този етап, на който се намирате. По този начин едновременно се намалява иначе неминуемото прахосване на ресурси за неща, които реално не ви трябват и се придава по-целенасочен характер на цялата идея зад крафтинга. Освен това създадените от вас предмети винаги имат сходни статистики с тези, които може да си купите от търговец или пък да извоювате на бойното поле, така че степента на релевантност винаги е висока.

Осемте категории на крафтинг са следните:

Armorsmith – нейното основно предназначение е да изковава тежки брони, които се използват най-вече на бойното поле в PvP схватките :

Artificer – създава магически оръжия, както и скиптри, тояги, триножници

Chef – забърква различни гозби, както и аксесоари (бои) за промяна на външния вид

Huntsman – за да обогатите арсенала си с дървени оръжия, харпуни, лъкове, бойни рогове и дори и огнестрелни оръжия

Jeweler – изработва различни персонални бижута като огърлици, пръстени и обици

Leatherworker – подобно на Armorsmith тук също става въпрос за изработка на брони, но този път по-леки и пригодени най-вече за пътешественици, а също така прави и кожени торби

Tailor – лека броня за онези, които по-скоро предпочитат да избягват сраженията лице в лице

Weaponsmith – ако искате да произвеждате тежко въоръжение като чукове, секири и боздугани, това е вашето направление

Всяка дисциплина има 400 нива, като на всяко 25 героят получава достъп до нови инструкции за   изработката на основни предмети. Комбинирането на подходящи компоненти позволява да откриете нови инструкции за изработката на непознати и още по-добри неща. Важно е да знаете, че дори и да отключите инструкции за предмети от по-високи нива, ще може да ги изработите едва, когато имате съответното достатъчно високо ниво на крафтинг. Всички играчи и герои получават достъп до едни и същи инструкции, така че демократичният характер на крафтинга не може да бъде оспорен. Друг безспорен плюс е, че за разлика от World of Warcraft, тук не губите прогреса си, в случай, че решите да смените попрището си. След като веднъж сте се отказали от някоя дисциплина, винаги може да се върнете към нея след време срещу съответната дребна такса и да подновите усилията си да станете велик ковач или готвач.

Една прекалено добра графика


В графично отношение Guild Wars 2 също е доста приятна изненада. Визуалният стил при героите и пейзажите е доста специфичен и със сигурност ще устои на промените на времето поне в близко бъдеще. Всеки от градовете на отделните раси има определена визия и изглежда жив и пълен с енергия. Вниманието към детайлите в околната среда е изключително високо и прави чест на ArenaNet, че са подходили с такова завидно постоянство дори към дребни подробности. Накрая самите модели на героите изглеждат чудесно, едновременно реалистично и митично, така както подобава на един фентъзи свят. С изключение на някои по-тромави кътсцени, анимациите и движенията на героите и враговете също са изпипани умело и придават чувство за реализъм, което обикновено не сме свикнали да виждаме при подобен тип игри. Но може би най-положителната характеристика на графиката в Guild Wars 2 е, че тя съвсем не е толкова взискателна. Разбира се, към масовите онлайн игри по принцип се подхожда малко по-различно, отколкото при ААА конзолни и компютърни заглавия, но е похвално, че играта успява да ви предложи подобен жив и шарен свят само под DirectX 9 и върху 15 гигабайта. На ниски настройки визията е прилична, но на високи направо ви се приисква да влезете в монитора. На по-стари машини е възможно тук-там да се получи лаг, особено при по-динамични сцени, но Guild Wars 2 наистина не е взискателна откъм хардуерни изисквания. В добавка трябва да посочим и страхотното озвучение на играта, дело преди всичко на композитора Джереми Соул, известен с работата си по The Elder Scrolls. Неговите композиции – от запомнящата си първоначална тема през ускорената бойна музика и атмосферичните моменти, потапящи ни във фантастичния свят на играта – правят Guild Wars 2 наслада не само за очите, но и за ушите.

Вместо заключение

Въпреки че също имаше доста добра графика и притежаваше неоспоримо предимство в лицето на free-to-play модела, оригиналната Guild Wars така и не успя да се превърне в претендент за трона на World of Warcraft. Няколко години и една версия по-късно изглежда, че момчетата от ArenaNet са успели да намерят правилната рецепта. Основните геймплей механики не са се променили значително, но дребните подробности, богатството от опции и вниманието към детайла превръщат продължението в солидна игра за всеки, който обича фантастичните светове, битките и компанията онлайн. Освен това куестовете този път са по-разнообразни от стандартното „отиди там и убий това” или „събери 10 от тези или онези”, което превръща дори стандартните задачки по пътя на прогреса ви в потенциално интересни ситуации. Така Guild Wars 2 е подобрение спрямо предшественика си във всяко едно отношение. А да не забравяме, че играта отново е без месечни такси. Дали ще се наложи да преосмислите абонамента си за World of Warcraft ще покаже само времето, но със сигурност в лицето на най-новото творение на ArenaNet милиони играчи по цял свят вече имат една добра алтернатива.  

 
системни изисквания
Процесор Intel Core 2 Duo 2.0 GHz, Core i3 OR AMD Athlon 64 X2 или по-добър, видео карта NVIDIA GeForce 7800, ATI X1800, Intel HD 3000 или по-добра (256 MB видео RAM и Shader Model 3.0 или по-добър), 2GB оперативна памет, 32GB свободно дисково пространств
напиши коментар
 

98 мнения
профил »
Stormheim каза на 06.09.2012, 23:55 ?. :

Въпреки че също имаше доста добра графика и притежаваше неоспоримо предимство в лицето на free-to-play модела, оригиналната Guild Wars...Така Guild Wars 2 ...А да не забравяме, че играта отново е безплатна. "

Интересно как е безплатна и free-to-play, пък аз дадох 89 лв за нея.
Липсата на месечни такси не я прави нито free-to-play, нито безплатна. Иначе като цяло, не е лошо ревюто.

235 мнения
профил »
Boby каза на 07.09.2012, 00:04 ?. :

благодаря за забележката, оправено е.

194 мнения
профил »
moroel каза на 07.09.2012, 01:08 ?. :
Редактиран на 07.09.2012, 01:53 ?.

Бахти колзко зле е описан иначе безумния зергфест във ВВВ-то.Автора да не е превеждал от някой рекламен материал?

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 07.09.2012, 07:45 ?. :

Зъргфест в твоя сървър ..:D
Наистина добро ревю!

192 мнения
профил »
toptony каза на 07.09.2012, 10:10 ?. :

Мнението ми е че целия ммо елемент е много слаб за да даде надежди за детрониране на WoW.

PS: За яросните фенове играя в момента GW 2 и сам играл и WoW.

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 07.09.2012, 10:50 ?. :

Точно пък в GW2 Massive Multiplayer Online(MMO) елемента е най-силен.Кво си играл и ти не знаеш..javascript:

194 мнения
профил »
moroel каза на 07.09.2012, 14:04 ?. :

Айде бъди обективен.ВВВ пвп-то има ужасяващи опашки и си е точно зергфест с бутон машинг.И специално гу2 допинесе още повече за бича на съвременните ммо-та-още повече инстанси,още,още,давай още оувърфлоу сървари.И анти социалния елемент,където и в ввв пвп-то и скриптираните ивънти(да,именно скриптирани а не динамични) всичко е зерг без скилл и роля(ммоРПг).Същата лейм игра,която е уоу в момента.

hate on..

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 07.09.2012, 23:56 ?. :

За WvWvW-то съм съгласен че опашките са гадни.Пък и от това което си написал ми става ясно че цялата игра си я играл сам.И както горе ти казах зъргфест е твоят сървър!Ако мислиш че и ПвП-то е без скилл и роля, събери приятелчета и изиграй няколко турнира!Също се радвай че изобщо има Overflow сървъри, за да не чакаш на опашка като лейм играта УоУ...
Тръгнал да сравнява без да разбира.

194 мнения
профил »
moroel каза на 08.09.2012, 21:57 ?. :

Боби,нещо конструктивно да напишеш или знаеш само да нападаш другите?

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 08.09.2012, 23:19 ?. :
Редактиран на 08.09.2012, 23:20 ?.

Знам само да хейтя и да нападам другите. :)

116 мнения
профил »
Sidhe каза на 10.09.2012, 00:26 ?. :

Със zergfest се стига до 100 човека, които да бият по една врата, като отгоре им се сипят стрели и си губят времето половин час, докато 20 от другата страна с ram завземат замъка на 2 минути път от тях.

127 мнения
профил »
Infinity каза на 07.09.2012, 14:51 ?. :

За годините в които сам играл уоу не сам видял нещо ново парвата година като я почнах беше супер после омразна Отказах се да я играя още приеди 1 година след като изиграх бетата на GW2 нещи не ми беше интересна но след като излезна на пазара умрях од яд защо не сам играл бетата колкото мога защото нямям кинти да си я купя сегоа почнах да сабирам уоу няма история 40% от играчите са донори единсвеното соето правиш е Battleground и нищо друго пална скука единствено GW2 ме грабна всички други са еднакви(Aзиятски стил :D)

99 мнения
профил »
d3s7roy3r каза на 09.09.2012, 01:41 ?. :

Такива като теб дето си играят в пиратките и излизат с извода 40% от играчите са донори нямат много право на мнение, но както и да е ... :)

117 мнения
профил »
R4Z0R каза на 07.09.2012, 17:40 ?. :

Angry Joe направи много добро ревю за играта - http://www.youtube.com/watch?v=Ax-_06Acj8Y&featur e=g-all-u Малко е дългичко, но си заслужава.

194 мнения
профил »
moroel каза на 09.09.2012, 22:07 ?. :

Естествено,че ще е добре.В момента гу2 е на устата на всеки и всеки като него се бори за внимание,рейтинг етц....Познай ако каже лоша дума какво ще му се изсипе на галвата.А относно месечната такса-то хубаво да няма месечна такса,ама да видим след някой месец,какви печалби ще генерират аренанет и да видим дали ще има нов кънтент до следващия експанд,след година и половина?

116 мнения
профил »
Sidhe каза на 10.09.2012, 00:30 ?. :

Виждам доста хора с custom skin-ове от cash shop-а и цената на диамантите спрямо in-game пари постоянно пада, така че легалният gold selling върви яко напред и най-вероятно ще носи доста печалби.

91 мнения
профил »
Roskouhunt каза на 08.09.2012, 11:09 ?. :

Безплатно е само сиренцето в капана :)

161 мнения
профил »
bloodelf89 каза на 09.09.2012, 19:18 ?. :

Angry Joe наистина направи много добро ревю!!! Евала и на PC Mania !!!

5 мнения
профил »
toresa каза на 09.09.2012, 23:08 ?. :

Няма ли някой да направи ревю на Counter Strike: Global Offensive. Според е наложително да бъде направено.

119 мнения
профил »
Excess каза на 17.09.2012, 00:45 ?. :

Като е наложително пиши на админа, а не във всяка тема може би?

62 мнения
профил »
alexandertg каза на 12.09.2012, 21:58 ?. :
Редактиран на 23.07.2013, 19:11 ?.

-

1 мнения
профил »
KristianB каза на 16.09.2012, 12:33 ?. :

Според мен GM2 е страхотна и се откроява от другите ММО-та.За мое съжаление я играх у приятел и сега събирам пари да си купя. Едно от нещата който не
е малкия брой abilities. НО WoW си няма равен, просто защото си е извоювала 1-то място за много дълго време напред.

Според мен хора които играят WoW в Blizard няма да се откажат от нея (а това са много хора), но тези от пиратските сървъри биха се пробвали с нещо различно.

2 мнения
профил »
sikteriks каза на 16.09.2012, 19:28 ?. :

Разбрахме колко е хубава играта но:
-Няма trade, c.o.d между играчите
- structured pvp-то е едно здрававо зергване
-Ако си меле клас просто около тебе става като дискотека, заради магиите на всички играчи около теб.На моменти просто не е ясно кой по кого бие.
- Балансът между професиите е смехотворен.За пример guardian с heal build, имбав до безобразие.
- Докато дигах lvl имаше доста бъгави евенти.Е , мина време и пак не са оправени.
- Доста heal/dmg магии са аое, което при толкова дианмично pvp е доста тъпо.
-Влизам в инстанция, наритват те здраво за 1 лък ,секира, и разни други боклуци за 2-3 silver, правиш ремонт за 10.В trade post-a можеш да се оборудвам за по- малко, и по-бързо от безумно трудните инстанции на арена нет. Найс, а?
Нека да е ясно, че това си е ЛИЧНО мое мнение, и не съм някакъв wow fanboy.Просто арена нет трябва много неща да си оправят по играта.Времето изтича, и гадните панди настъпват!:)

119 мнения
профил »
Excess каза на 17.09.2012, 00:43 ?. :

На тебе трябва да ти забранят достъп до какъвто и да е компютър. ЛИЧНО МНЕНИЕ
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Guild Wars 2: заключението

Ревю:
Време е да надникнем към расите и тяхната персонална история, към динамичната бойна система, както и към ефекта от разрушението на светата троица на жанра.

Интервю:
За всички, които нямат търпение да научат как Тирия се е променила за последните 250 години и каква е ролята на драконите във втората част на това MMORPG.

новини:
Наречен Spirit Vale, той ще бъде достъпен на три части, като първата трябва да бъде пусната на 17 ноември.
Освен 7-те милиона акаунта, в света на Guild Wars 2 са изиграни и повече от 1.4 милиарда часа, откакто сървърите ѝ са заработили.
ArenaNet обяви, че играта ще получи собствен е-спорт шампионат, като инициативата е благодарение на партньорство с Electronic Sports League.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Aion 308
Star Wars: The Old Republic 96
The Elder Scrolls: Online - видео ревю 68
World of WarCraft: Cataclysm 54
World of WarCraft: Mists of Pandaria 46
Guild Wars 2 34
WoW: Warlods of Draenor (част 1) 29
Lord of the Rings Online: Siege of Mirkwood 28
World of WarCraft: Wrath of the Lich King 21
Guild Wars 2: Част 2 20