facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Guild Wars 2: Част 2
Ревю | 30.08.2012 | автор: Петър Йорданов


Производител:
ArenaNet
Издател:
NCsoft
Жанр:
MMORPG
Платформа:
PC
сайт на играта »

Най-трудното нещо, когато играеш на игра като Guild Wars 2, която те оплита в своята магия и те приковава за монитора с часове, е да спреш, за да си свършиш работата и да напишеш съответния текст. Добре, че интернетът ми умря за половин час днес...

Ако в предния материал си говорихме за overflow системата, куестовете и динамичните събития, то сега е време да надникнем към расите и тяхната персонална история, както и към доста динамичната бойна система, разрушаването на светата троица танк, DPS, лечител и ефекта на това в инстанциите.

Създай своя герой

Онези от вас, които обичат да имат контрол над всеки един детайл от своя персонаж, ще останат изключително доволни от прецизната система за Character Creation. ArenaNet ви позволява да оформите абсолютно всичко - от цвета на кожата и отделните елементи на бронята, през формата на носа, устата, очите и какво ли още не. Ако сте перфекционист като мен, спокойно може да прекарате 30-40 минути само на този екран. Добавете 20 отгоре за измислянето на най-подходящото име в зависимост от класа и расата, и ето - един час е вече убит.

Guild Wars 2 обаче изпъква с още един елемент при създаването на герой, а именно - оформянето на неговата биография. Това става посредством няколко кратки въпроса, на които трябва да отговорите. Така например ако решите да се пуснете с норн, ще ви попитат какво сте направили по време на поредното празненство? Напили сте се и сте изпаднали в безсъзнание? А може би сте изгубили ценен рог? Какъв е смисълът от тях? Както може би знаете, всяка от петте раси в Guild Wars 2 разполага със своя собствена история, която ще се разгърне пред очите ви. Тези въпроси ви позволяват допълнително да я персонализирате. Така например ако изберете изгубването на рога, ще прекарате част от времето си в неговото търсене, тъй като той се оказва по-ценна реликва, отколкото сте предполагали.

Макар и да са увлекателно разказани и майсторски озвучени,

персоналните истории не са поднесени по възможно най-добрия начин. Кътсцените не могат да се сравняват с качеството на The Old Republic да речем, а диалозите протичат на един най-обикновен екран, в който героите просто се гледат. Това обаче далеч не е болка за умиране, тъй като всяка една от расите определено има какво да ви предложи като сюжет и изиграването на играта и с петте е абсолютно задължително за феновете на поредицата, които искат да научат колкото се може повече за това как всъщност се е променил света.

Тук е моментът да споменем, че в рамките на вашето приключение ще бъдете подканвани да взимате важни решения, които ще определят и самото развитие на историята. Така например още в началото на персоналната история на силвари ще трябва да изберете дали да помогнете на своя верен приятел в опитите му да спаси любимата си или да защитите местно село от предстояща атака. Макар и да нямат твърде голямо въздействие, те постоянно ще ви карат да се питате: „Взех ли правилното решение?", „Какво щеше да стане, ако бях постъпил иначе"?

Това, с което Guild Wars 2 успява да изпъкне с едни гърди пред почти всички игри в жанра обаче, безспорно е нейната

доста зрелищна бойна система

Вероятно вече знаете, че героят ви може да отскача напред, назад и настрани, за да отбягва противниковите удари. Така бойната система става далеч по-интерактивна. Това обаче определено не единствената екстра. Самият факт, че различните класове използват специфични типове оръжия, както и това, че може да носите различни оръжия за Main Hand и Off-Hand, говори сам за себе си. Ако сте с две ками, получавате достъп до един тип умения. Сложите ли пистолет за Off-Hand - до други. Прибавете към всичко това и възможността да комбинирате вашите умения, за да създадете специфичен ефект, и получавате една наистина динамична бойна система.

Тук и там откриваме и някои страхотни хрумки из уменията на отделните класове. Да вземем за пример крадеца. Той може буквално да открадне противниково умение и да го използва срещу него. Страхотно, нали? Въобще, Guild Wars 2 ви изненадва на всеки ъгъл.

ArenaNet обаче не спира до тук. С един замах авторите

разрушиха светата троица DPS-танк-лечител

Една концепция, на която се уповава почти всяка MMORPG игра. Тук всеки герой може да се лекува - понякога и другите, но не чак толкова ефективно. Всеки може да изпълнява и ролята на танк до известна степен. На теория звучи страхотно - край на досадното търсене на танк и лечител. Всяко едно подземие може да бъде минато посредством всяка една комбинация от класове. Как обаче действа на практика?

Веднъж щом станете 30 ниво, ще може да влезете в първата инстанция на Guild Wars 2 - Ascalonian Catacombs. Това, което мога да кажа на този етап е, че битките са в пъти по-хаотични. Пригответе се да умирате, при това много. Дори готината опция да се борите за живота си няма да ви помогне (в рамките на няколко секунди имате възможност да убиете противника до себе си - успеете ли, ще се изправите на крака). Трябва да сте постоянно в движение, да избягвате AoE магиите и да прилагате всяко едно от уменията си в правилната ситуация. В противен случай ви чака уайп.

Вероятно е въпрос на време да се свикне с тази концепция. Все пак години наред хората са свикнали да разчитат на танка да поема агрото, на лечителя да го лекува, а на DPS-а да нанася демиджа. Сега всеки един от нас ще трябва да изпълнява тази роля малко или много в конкретната ситуация, което довежда както до невиждана досега динамика, така и до някои доста изнервящи ситуации, които могат да накарат по-нетърпеливите играчи просто да се откажат. А как ще изглеждат нещата в хардкор версията на инстанциите - т.нар. Exploration режим? Дори не ми се мисли. Идеята обаче той да се явява като своеобразно продължение на събитията от първото изиграване е много добра. Т.е. тук няма да се натъкнете просто на по-трудни мобове, а ще откриете както нови предизвикателства, така и нова история.

Ако инстанциите не са по вкуса ви, не се притеснявате, Guild Wars 2 е пълна със съдържание и епичните сражения няма да ви подминат. Във вашите странствания на открито

може да се натъкнете дори на т.нар. World босове

Тези титанични чудовища се появяват в играта на различни интервали от време, като някои от тях достигат размера на цели градове. Първите са сравнително лесни, но колкото по-напредвате в играта, толкова по-предизвикателни ще стават.

Онези от вас, които обичат откривателския елемент и да изследват света пред тях, също ще останат особено доволни. ArenaNet са разпръснали из всички територии най-разнообразни елементи, които допринасят т.нар. World Completion. Един от тях е Vistas. Те обикновено се намират на трудно достъпни места и достигането до тях изисква малко jump & run елементи. От друга страна обаче, довеждат до активирането на една красива анимация, показваща ви света около вас, и ви позволяват да си вземете глътка свеж въздух и да си починете от поредното динамично събитие, куест или световен бос.

Като прибавим и фактът, че почти всичко, което правите - независимо дали става за изкопаването на нов ресурс, откриването на следващата територия или създаването на някакъв предмет, ви носи опит. А това от своя страна създава усещането, че наистина сте част от света и героят ви се променя със всяко свое действие.

Очаквайте продължение... 

 
системни изисквания
Процесор Intel Core 2 Duo 2.0 GHz, Core i3 OR AMD Athlon 64 X2 или по-добър, видео карта NVIDIA GeForce 7800, ATI X1800, Intel HD 3000 или по-добра (256 MB видео RAM и Shader Model 3.0 или по-добър), 2GB оперативна памет, 32GB свободно дисково пространств
напиши коментар
 

431 мнения
профил »
ValioLorda каза на 31.08.2012, 05:46 ?. :
Редактиран на 31.08.2012, 09:34 ?.

Играта е много добра не мога да й се наситя :D

103 мнения
профил »
Sidef каза на 31.08.2012, 08:27 ?. :

Това си е само за no lifers...

1220 мнения
профил »
vasito каза на 31.08.2012, 10:00 ?. :

Ти па си само за магистралата там разни по-тъпи и от тебе да те ебат.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 01.09.2012, 11:30 ?. :

айде сега с лошо, право е момчето.
Аз немога да й отделя нужното време затова не я играя.

144 мнения
профил »
Castor каза на 31.08.2012, 13:18 ?. :

Още не съм тествал играта(задължително ще го направя в близко бъдеще обаче), но ми се струва че размиването на ролите в рейда дава предпоставки за хаос, пълен с щуращи се играчи, всеки от които няма точна представа каква роля трябва да играе. Все едно пълководец да реши че пехотата не трябва да е пехота, а конницата не трябва да е конница. Както и да е, възможно е нещата да са добре измислени, скоро ще стане ясно дали това е проблем или предимство.

1847 мнения
профил »
Sentry каза на 31.08.2012, 13:54 ?. :

Това, че нямаш стандартните изтъркани роли, не значи, че не можеш да се организираш и да играеш добре.

144 мнения
профил »
Castor каза на 31.08.2012, 16:00 ?. :
Редактиран на 31.08.2012, 16:15 ?.

Зависи с кого играеш :) Ако си знаете и кътните зъби проблема е никакъв, но ако са случайници събирани в центъра на града? Дори сега, когато е от ясно по-ясно кой какво трябва да прави, нещата редовно се объркват поради липса на дисциплина и проява на лиготии, а какво ще стане когато НЕ Е ЯСНО? :) Разликата е като между ветерани и новобранци - ветераните нямат нужда от заповеди, но новобранците изобщо не знаят какво да правят, да не говорим какво ще стане когато са в центъра на екзистенциален парадокс "Кой съм аз? Какво правя тук? Аз танк ли съм?" Знаеш какво имам предвид, защото и досега главното задължение на рейд-лидера се изразява преди всичко в крясъци и строяване на идиотите през цялото време. Пак се отплеснах :) Казвам че ако досега вероятността за осираща рейда грешка е примерно 30%-40%, то след тези нововъведения тя като нищо става 60%-70%.
P.S. Друг е въпросът че ако си говорим за добри играчи, тези роли и досега бяха взаимозаменяеми.

116 мнения
профил »
Sidhe каза на 31.08.2012, 17:33 ?. :

1во - идиотите са си идиоти и когато имат определена роля и не я вършат е много по-лошо, отколкото когато всеки може да влезе в ролята и да помогне по някакъв начин на тези, които не знаят какво правят. И в двата случая опита на играча подобрява качеството на игра, но във втория склонът не е толкова стръмен, колкото в първия. Тоест проблемът, за който говориш идва точно от тясната специализация на героите и невъзможността на добри играчи да помагат със задачите на по-слабите.

2ро - в GW2 няма raid-ове. Тук малко ще се отплесна. Според мен raid-овете са най-безсмислената и глупава част от една MMO игра - разчита се масово на дребни номера и глупави отвличания на вниманието, малоумни механики и като цяло - лош геймплей дизайн, който до голяма степен идва и от лошият контрол, който имат играчите върху героите си в този тип игри.

144 мнения
профил »
Castor каза на 31.08.2012, 18:24 ?. :

@sidhe Разбира се че идиотите са си идиоти, нали за това става - още по-сложно е да им обясниш ако на всичкото отгоре не знаят какво са :). Напълно прав си обаче че така е по-лесно на добър играч да им помогне. Що се отнася до рейдовете, кой както го кефи, ако искаш правиш, ако не искаш, никой не те кара насила, по желание е :) Мисля че някои хора не ме разбраха, далеч съм от мисълта да критикувам играта, още повече че не съм я играл, напротив, в скоро време ще я цъкна задължително, въпросът ми беше дали нещата така не стават по сложни в стратегическо и тактическо отношение (опа опа) и може би хора които са пробвали да кажат някакви плюсове-минуси, впечатления... Sidhe донякъде отговори на този въпрос, наистина така добрия играч е по гъвкав.

9 мнения
профил »
Pipone каза на 31.08.2012, 16:45 ?. :

Ох чудих се да се смея ли да плача.

@Castor

Без да се извинявам, ти си типичен пример за средностатистическия WoW/Rift/SWTOR играч, който не ИСКА да учи нищо ново. Всички са свикнали да правят едно и също глупаво действие нон стоп:
1- дръж агро
2- хеалвай танка
3- изпълни си rotation-a правилно
4- ИЗПОЛЗВАЙ умения
5- НЕ СТОЙ В червените кръгове
repeat докато падне еди кой си меч.
Скука....

Слава богу че Anet направиха нещо различно и не слушат хора като теб

За всички коментари от рода:
Ама аз това знам и искам така да бъде? - НЯМА да стане

1-во няма Raids (слава богу). Max size parties е 5.
2-ро няма end gear grinding (слава богу). Единственето което може се по-добри е външния вид на gear-a и разрпеделението на статс до някаква степен като total sum e винаги еднакъв.
3-ро dungeons в gw2 (explorable mode) са в пъти по трудни, сложни и интересни от горе изброените игри.

144 мнения
профил »
Castor каза на 31.08.2012, 18:46 ?. :

@Pipone, няма нужда да се извиняваш, не си казал нищо обидно :) Не знам обаче, защо си мислиш че фанатично блъскам само WoW и не мога да понасям други MMORPG-та, точно обратното харесвам много такива заглавия и изобщо не мисля че е задължително да има рейдове, или да са някакви копия на въпросната, напротив хубаво е когато има разлики. Разнообразието е хубаво нещо. Иначе на рейд наистина може да си цъкаш и само едно копче, нещо повече, ако си с добри играчи може и нито едно да не натиснеш, направо AFK и си пускаш тубата :) Но може и да блъскаш по доста копченца, това също е по желание. Както казах и горе, кой каквото го кефи :) Нямам нищо против GW2 а и винаги съм бил против плюенето по други MMORPG, защото никога не се знае какво може да му се доцъка на човек :)

127 мнения
профил »
Drusalin каза на 03.09.2012, 08:08 ?. :
Редактиран на 03.09.2012, 08:12 ?.

Pipone поне за тези неща който си изброил са нужни интелект и умения ! Не всеки втори бавно развиващ се да може да играе танк примерно :)
За мен точното отделяне на танк и хеалер в групата и в игра и супер важно... просто защото се губи елемента РПГ ( дано си наясно какво представляват тези буквички ) Всички са свикнали не да правят едно и също глупаво действие ... ти си глупав с мислите си ! Всеки е свикнал да е РПГ и да изпълнява дадена роля която има в играта и най - вече в ГРУПАТА ! 5 - човека парти или Райд парти ... в тези неща се иска скилл , интелект и всеки да изпълнява дадена РОЛЯ ... която в ГВ 2 ти НЯМАШ. И всеки ретард може да се набута из гигантската " група или парти " и да си направи куест-а което за мен е идиотско :) ! Просто защото този човек няма да е знаел кво е правил или няма да е знаел как да играе с героя си :D !!!! И това е рпг елемент ? Не това е глупост ! По принцип трябва да е така ...окензашли нещата всичко е заради теб самия и си го знаеш ... иска се мозък... не е за тъпи лапета. Точно това е един голям недостатък на ГВ 2 както и боссовете немогат да се доближат с тази" технология " .. всеки да съживява и всеки да хеалва до тези на Rift и Wow ( както и по трудност , така и по замисъл )
Да близзард правят глупаво когато пускат лесен геар след всяко нововъведение или пък намалят трудност-а. Само и единствено заради бавноразвиващите се който са си купили играта и са се отказали просто защото " не им е кеф " или ясно казано немогат да играят. И това обезсмисля всичко, тази тенденция много ме дразни. От години го правят.
Въпреки всичко ГВ 2 си е доста добра за ММО , но просто да я сравняваш с РПГ елементи като групата или скилловете или талантите или пък клас спецификацията... Замисъла там е на светлинни години НАЗАД :) ! Успех със свойте теорий , но ясно ти личи колко много се заблуждаваш

1847 мнения
профил »
Sentry каза на 03.09.2012, 09:20 ?. :

О, момче, пак ли те пуснаха от санаториума? Тъй като гледам, че не си разбрал нещо за значението на RPG, нека ти пусна един цитат:
"A role-playing game (RPG and sometimes roleplaying game) is a game in which players assume the roles of characters in a fictional setting. Players take responsibility for acting out these roles within a narrative, either through literal acting, or through a process of structured decision-making or character development."
Тоест role-playing няма нищо общо с роли в party или такива мити глупости. Целият ти rant за това как tank-healer-dps разпределението правело игрите по-трудни са врели-некипели. Ако нещо от тях беше вярно, тогава нямаше да се измислят глупави gimmick-и, за да се задържи вниманието на играчите, от рода на "обърнете се наобратно, когато чуете боса да казва блаблабла" или "скочете след като видите зелена светлина". Ако искаш да видиш наистина игра, в която всичко опира до skill-а на танка, лечителите и CCто, виж Allods, там наистина ти трябва умение за да tank-ваш, heal-ваш и да си crowd control, като най-доброто парти е 2 танка, 2 cc и 2 heal-а и повечето малоумни gimmick-и са избегнати.
В GW2 проблемът със скучната парти система е избегнат по друг начин - support-а идва във вид различен от heal-ване и се прави от всички в партито, което води до доста по-голяма граница между слабите и силните играчи.

122 мнения
профил »
vladdim каза на 03.09.2012, 12:46 ?. :

В повечето ММОРПГ ролята в партито е именно определяща за героя ти (графа Character development от цитата) и танк, хийл и dps са утвърдени роли от зората на D&D.

GW2 избират пътят не на WoW и клонингите му (Rift, RoM, Allods и т.н и т.н.) - класически tank/heal/dps PVE, а на екшън ММО-тата (C9, Vindictus, Terra) - добро парти изисква добра координация и скил ротации на всички в него.

Това не значи че системата е по-добра/лоша - просто ако някой (като мен) предпочита основния му герой да е healer, a алтът танк, играта (особено в random) парти му изглежда доста хаотична.

1847 мнения
профил »
Sentry каза на 04.09.2012, 07:41 ?. :

Развитието на даден персонаж до позиция за да заеме ролите на tank, healer, cc и т.н. e role-playing елемента, а не съществуването на точно тези роли в партито.

В D&D ролите са defender, striker и specialist като има различни подразделения на тези роли, като defender-а е общо взето tank/crowd control(grapling и създаване на "стени")/buffer, striker-ът е всякакъв вид DPS, като има разлика между различните видове и точните им роли, specialist-ът може да е buffer, debuffer, pet char, crowd control(sleep, root, stun и т.н.) като healing-ът има много по-малка роля и се смята, че бързата неутрализация на противниците е по-добра от healing, освен в някои специални ситуации(съюзник неминуемо ще умре и трябва да бъде излекуван бързо с магия или да глътне колба). Точно по този модел работи и GW2 - healing-ът го има всеки сам за себе си и някои класове имат heal, който може да бъде cast-нат върху другите, но няма специализиран healing клас(въпреки че от опит мога да кажа, че guardian на 1h mace + shield или staff, +healing breeze, sanctuary, merciful intervention, "hold the line" и tome of courage e доста добър build, който се концентрира върху heal-ване) и такъв не е нужен.

161 мнения
профил »
bloodelf89 каза на 31.08.2012, 17:18 ?. :

Точно това му е забавното на играта нямаш танкове лечители и демиджъри!

117 мнения
профил »
R4Z0R каза на 31.08.2012, 18:55 ?. :

Ех, как искам да я пробвам! Ако успея да скътам някой лев задължително ще си я взема.

24 мнения
профил »
daka7a каза на 01.09.2012, 10:23 ?. :
Редактиран на 01.09.2012, 18:16 ?.

Играта несъмнено е много добра, но ако трябва да бъда честен, имах по-големи очаквания за някои нейни аспекти. Ще обърна специално внимание на критиката, защото позитивите вече са разгледани в статията и коментарите по-горе. Та, ето част от нещата, които не харесах:

1. Първото усещане от играта е объркващо. Аз лично, като човек неиграл GW през живота си, се нуждаех от доста време, за да науча кое какво е по картата, от къде да си взема нови предмети, кога и къде мога да уча професии и т.н.

2. Куестовете все пак си остават разнообразни. Дали ще изпратиш някой до вкъщи докато ви нападат разбойници, дали ще охраняваш NPC-та събиращи билки, дали ще защитаваш определена позиция от нашествие на немъртви, или ще събираш предмети от трупове, Убиването на мобове си е убиване на мобове.

3. Какво ще е усещането по-нататък в играта, когата играчите в началните зони намалеят и да кажем 2-3 човека изпълнявате ескортираща задача, а NPC-то, което ескортирате събира десетки мобове наведнъж?

4. Въпреки че не трябва да говориш с NPC-та за да изпълняваш така наречените "сърчица", има редица задачи, в които трябва да си в определена форма (дърво, вълк), която има собствени магийки, за да изпълниш повечето подзадачи. А съответната форма получаваш само след разговор с NPC-то и потвърждаване, че ще помогнеш в задачата.

5. Историята е скучна. Това до голяма степен се дължи на начина, по който са представени диалозите. Прекалено статиччни са.

6. Динамика за сметка на романтика. Всичко в играта се случва прекалено бързо. Разработчиците са заложили на масивните битки. Това до голяма степен лишава играча от социалният аспект на играта. Няма ги тези мъчителни куестове, които е по-лесно и по-забавно да изпълниш със близкия случаен играч, изпълняващ същата задача, като междувременно, през времето за пиене на мана или хранене, си говорите и сприятелявате. А в бъдеще отново изпълнявате куествове заедно.

Като цяло GW2 e една страхотна игра, която успя да направи нещо забележително в днешно време - успя да изгради свой собствен стил, различаващ се от конкуренцията, но все пак не успя да ме убеди, че това е стилът, който бих играл в продължение на месеци и дори години :)

П.П. Мнението ми е базирано на бетата на играта.

431 мнения
профил »
ValioLorda каза на 02.09.2012, 18:29 ?. :
Редактиран на 02.09.2012, 18:30 ?.

По точка 3 - събитията в играта се нагаждат според броя на играчите и level-а им.

116 мнения
профил »
Sidhe каза на 09.09.2012, 21:44 ?. :

По 1 - всичко на картата ти обясняват в началото на играта, веднага след tutorial-а, първият път, когато вземеш телескоп. Човек с малко търпение, който чете и tip-овете, които постоянно изкачат за начинаещите играчи, не би трябвало да има проблеми с разчитането на картата и събитията по нея.

По 4 - да, има такива куестове, но не е необходим backtracking за да си вземеш наградата и обикновено дори и тогава има алтернатива на говоренето с NPCто.

По 5 - историята ако ти е скучна значи не се интересуваш от историята, а от презентацията и. Диалозите са доста сполучливи, а това, че няма cutscene-и с бой в тях е разбираемо - първо историята е персонална и се върти около твоят персонаж, а не върху някой страничен(както например беше историята във Phantasy Star Universe) и самата история не е обвързана с класа на героя ти, което ще рече, че ако има бойна сцена в cutscene движенията на героя в повечето случаи биха били неадекватни. Да кажеш, че историята е слаба заради избраната презентация е все едно да кажеш, че книгите са скучни, защото не можеш да видиш бойните сцени(да се чете "не можеш да видиш хореографията, избрана от някого, за битката между два персонажа" от тези, на които им трябва пояснение).

По 6 - това просто не е така. Каза, че си играл бетата и предполагам, че повечето неща, които си видял, са от началните зони. В по-висок level зоните и dungeon-ите, както и в персоналната история, си ги има мъчителните и бавни моменти, които изискват повече мислене и подготовка.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Guild Wars 2: Част 2

Ревю:
След като се опитахме да ви представим един обширен и подробен поглед върху новата звезда на ММО небосклона, време е най-сетне да обобщим всичко за играта.

Интервю:
За всички, които нямат търпение да научат как Тирия се е променила за последните 250 години и каква е ролята на драконите във втората част на това MMORPG.

новини:
Наречен Spirit Vale, той ще бъде достъпен на три части, като първата трябва да бъде пусната на 17 ноември.
Освен 7-те милиона акаунта, в света на Guild Wars 2 са изиграни и повече от 1.4 милиарда часа, откакто сървърите ѝ са заработили.
ArenaNet обяви, че играта ще получи собствен е-спорт шампионат, като инициативата е благодарение на партньорство с Electronic Sports League.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Aion 308
Star Wars: The Old Republic 96
The Elder Scrolls: Online - видео ревю 68
World of WarCraft: Cataclysm 54
World of WarCraft: Mists of Pandaria 46
Guild Wars 2 34
WoW: Warlods of Draenor (част 1) 29
Lord of the Rings Online: Siege of Mirkwood 28
Guild Wars 2: заключението 24
World of WarCraft: Wrath of the Lich King 21