Grimm Forest

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 ное. 2016

Обичан или оплюван, едно не може да се отрече на Kickstarter – определено дава възможност на геймразработчиците, от различни краища на света да опитат късмета си. Не са малко вече и новосформираните български студия, които избират този път. Едно от тях е и новото българско гейм студио Big Moustache Games, което търси помощ от нас, за да ни предложи едно сървайвъл преживяване, вдън гори тилилейски.

Grimm Forest е самостоятелно, мултиплеър, кооперативно, PC ексклузив заглавие /последния да затвори вратата/. Целта е проста – да оцелеете ден след ден в мрачната гора, в която сте избягали. А защо сте избягали там? Много просто – имало е ужасна война и хората (сред които и вие) сте предпочели свежия горски въздух. Много скоро обаче нашите „заселници” установяват, че гората далеч не е толкова гостоприемна, колкото са си мислели. Всеки ден играчите ще трябва да изграждат, поправят и развиват своето селище, докато всяка нощ те ще трябва да отблъскват наново атаките на ордите зли същества, както обикновени така и магически. Макар на пръв поглед идеята вече да е реализирана по един или друг начин, в случая има и нещо уникално. А това е, че целия свят ще бъде вдъхновен от приказките на Братя Грим и то от оригиналното издание от 1812 г. Чудите се каква е разликата? Приказките на Братя Грим, които познаваме са преиздавани и променяни с годините, като началото им стига до изданието от 1857 г. Истината обаче е, че това не е първото издание на техните приказки. В първото издание от 1812 г. познатите ни истории имат доста по-мрачен оттенък. Така например Снежанка не е отровена от мащехата си, а от собствената си майка, Хензел и Гретел отново са изпратени в гората от собствената си майка и т.н. и т.н. Като цяло историите изобилстват от убийства, домашно насилие и дори канибализъм. Дали обаче ще срещнем някоя мрачна и извратена версия на добре известен техен герой – за сега по този въпрос няма яснота.

Както вече споменах в началото, Grimm Forest ще бъде изцяло мултиплеър ориентирана. Това означава, че в нея няма да постигнете нищо значимо, ако се облягате на принципа „И сам война е войн”. Ще трябва да преглътнете егото си и да си сътрудничите с други играчи. Не че няма да имате възможност да ги прецакате, ако смятате, че това ще ви донесе по-голяма полза…

Тъй като ще трябва да координирате действията си с цялото село играчи, играта предвижда гъвкава и удобна система за гласуване. Мажоритарна, в два тура с абсо… Извинявайте, професионално изкривяване. Всеки един заселник може да подложи дадено мнение за гласуване. Печели това мнение, което събере мнозинство или това, което има най-много гласове, когато падне нощта.

Заселниците ще могат да избират кмет, архитект, генерал и прочее. Всеки един от играчите ще има правото да бъде избиран и да избира. Избраните на определена длъжност играчи ще получават привилегията да вземат еднолични решения за цялата общност, като по този начин могат да спестят най-ценния ресурс на селото – времето. Всяка една от ролите ще има свои прерогативи. Така например кмета отговаря за генералната стратегия за отбрана на селото. От своя страна архитекта решава какво, къде и до какво ниво да се строи, докато генерала отговаря за непосредствената отбрана.

Всеки път щом играч влезе в нова игрална сесия/ново село играта ще го дарява с определен character perk. Тези пъркове ще са нож с две остриета. Така например играта може да ви направи алкохолик. Когато не пиете известно време например някои ваши показатели ще спадат, но други, като издръжливостта ще се покачат (което не знам защо ми навя спомени за Дюк как бухаше стероиди и бира, вместо powerups…)
Освен тези роли, ще има и скрити роли, които ще са видими само за играчите, които са ги поели, като например „егоист”, „мъченик” или „натуралист”. Идеята на тези роли е най-вече да се внесе елемент на случайност, изненада и неяснота около положението на играчите в селото. Освен всички тези неща играта ще предлага и избори в стил „книга-игра”.

Аз лично ще ударя едно рамо на пичовете от Big Moustache Games. Все пак сред имената са Ивелин Иванов, работил по Tropico 3 и 4, Sacred 2, X3 Reunion; небезизвестният в средите на книгите-игри Александър „Ал Торо” Торофиев; Александър Попов, Филип Цонкин, Светослав Стоядинов и перлата в екипа – Виктория Викторова. Идеята им за сървайвъл заглавие в духа на оригиналните приказки на братя Грим е повече от вълнуващо и искрено се надявам да успеят в начинанието си!

 

Автор: Георги Кацаров