facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Grand Theft Auto V - Втори поглед
Ревю | 22.04.2015 | автор: Александър Рангелов


оценка:
Производител:
Rockstar
Издател:
Rockstar Games
Жанр:
Екшън от трето лице
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
91,32 лв.
купи играта »

плюсове

технически изрядна и оптимизирана

огромен реалистичен свят

разнообразие от съдържание, поне на пръв поглед

минуси

липсата на достатъчно РС ексклузивно съдържане

количество за сметка на качество

трябваше да излезе за РС преди доста време

цинична заради самия цинизъм

жените все така са втора категория хора

Grand Theft Auto V вече е достъпна за точно пет платформи и записа своето място в историята. Независимо от моето мнение – а така също и вашето, за съжаление – играта се оказа изключително печеливша и като цяло се прие много, много добре. Ако сте сред хората, които считат, че това е заслужено, то в това, разбира се, няма нищо лошо. Rockstar за пореден път вдигна летвата за това какво можем да очакваме от една игра с отворен свят като техническо изпълнение, реален геймплей и разнообразие. За това спор няма. Ние също отдадохме дължимото на GTA V в нашето първо ревю, което категорично бе положително.

От друга страна обаче, не всичко е съвършено в гангстерския епос на Rockstar. Затова без да бъда неуважителен към труда на компанията и чувствата на нейните почитатели, иска ми се да споделя моя втори и съвсем личен поглед за това какво точно пречи на GTA V да се окичи с най-високите лаври.

Няма спор, че играта е изключително мащабна, но в това се крие и нейната най-голяма слабост. Пропуски има в почти всяко едно отношение – от геймплея до сатиричното представяне на живота в изкривената версия на Лос Анджелис. Без да претендирам за изчерпателност, ето какво ми направи впечатление лично на мен.

Чисто технически, в играта има доста шофиране. Направо прекалено. Преки пътища отсъстват, така че всяка мисия изисква да стигнете до мястото на започване. Някои от пътуванията са доста дълги и съществуват единствено, за да оправдаят поредния монолог или диалог. Когато най-сетне мисията започне, не винаги е ясно какви точно са нейните правила. Някои задачи ще завършат успешно само, ако извършите конкретното действие в точно определен момент и ще отчетат провал, ако го пропуснете. Едновременното натрупване на диалог и текст що се отнася до структурата на мисиите също разсейва излишно. Ако обърнете внимание на не това, което трябва, просто ще пропуснете важна информация или това какво се иска от вас. Въпреки многообразието от мисии в кампанията - за пълнежа около тях ще стане дума малко по-надолу - все още доста мисии се свеждат до елементарни задачи като "Избийте лошите". Липсва достатъчно творческа мисъл, която да използва по подходящ начин безспорния технически потенциал. За щастие, онлайн режимът е изключително солиден и създава предпоставки за дълготрайна игра. Въпреки, че е изпипана като графика, РС версията не предоставя чак такива допълнения и подобрения, които да оправдаят дългото чакане. Ако държите много на визията и искате да използвате пълноценно мощната си конфигурация, това е версията, която ви трябва. Извън това обаче, тази игра не е много по-различна от играта, която PS3 и XBOX360 геймърите получиха преди толкова време. Накрая, системата за прикриване не е особено добра, но в крайна сметка практиката показва, че работи с повечето обекти от света на играта, така че това е относително лесен за прощаване факт.

В GTA V има огромно количество диалог, който изобилства от шеги, вулгарни изрази и тук-там дълбокомислени житейски изказвания. В това няма лошо, едва ли някой очаква сериозния тон на The Last of Us. Проблемът е, че играта се старае прекалено усърдно да създаде един груб и реалистичен свят, наподобяващ съвременна Америка, че почти всичко в нея изглежда изкуствено и пресилено. Много от шегите са нескопосани, а опитите за пародия и сатира са кухи, тъй като очевидно играта се опитва да се шегува с американското общество без да знае точно как. Да се присмиваш тънко на ежедневието и на злободневните теми е далеч по-сложна, а и отговорна задача.

Главните герои също не са образите, които можем лесно да приемем. Че не са почтени членове на обществото е ясно, но в това да си анти-герой също няма нищо лошо, стига образите да са изобразени по специфичен начин. Вместо това, тройката изглежда като прахосана възможност за Rockstar – компанията можеше да създаде изключителни персонажи, защото съвременната тематика е особено благодатна за това; тя обаче е направила трима души, с които повечето хора не биха искали да прекарат и 5 минути, да не говорим за десетките часове игра. Като цяло, тяхната история е далеч от това, на което са способни видео игрите, включително и друг хит на Rockstar - Red Dead Redemption. За пореден път е пропиляна възможността и за въвеждането на силна героиня; GTA V сякаш харесва своята репутация на женомразка поредица и прави всичко по силите си, за да я поддържа.

На теория GTA V ви дава повече свобода, от когато и да било. Може да поиграете тенис, да гледате филм, да се пробвате на голф игрището, да инвестирате на борсата, да карате водни ски… спрете ме, ако вече не ви е интересно, тъй като броят на възможностите е адски голям. А реалното полза от тях е минимална. Да, да караш състезателни коли или въпросните водни ски е забавно до един момент, но повечето от тези дейности не допринасят с нищо за самата игра. Един хлапак със сигурност ще бъде впечатлен от ширналото се разнообразие, в което може да участва само с контролер в ръка. Един сериозен човек и геймър би трябвало да прозре отвъд пищната обложка.

Да не говорим за самия размер на виртуалния свят. Да разполагаш с толкова голяма карта всъщност води до това тя да ти омръзне много преди си я видял цялата. Светът е налице, но е скучен, празен, еднообразен и пълен с въпросните безсмислени занимания. Под целия този виртуален боклук действително се крие някакво добро екшън приключение, но защо е нужно да се ровите в него, за да го откриете?!

GTA V сякаш е създадена, за да губи времето на играчите. Едно е да се потопиш в красивия и пълен с епични приключения свят на Skyrim, да обикалящ галактиката като в Mass Effect или дори да оставиш стотина часа в някое хардкор JRPG; съвсем друго е да се бориш с придвижването, скучните занимания и др. Играта е огромна и детайлна и има стотици мисии и дейности, но малка част от тях заслужават внимание и са наистина забавни.

Когато излезе преди повече от десетилетие, Grand Theft Auto III бе революция най-вече заради голямата за времето си свобода, станала възможна благодарение на също така модерната за времето си технология. Много години по-късно в концепцията на GTA V не се е променило почти нищо. Количеството присъства, но то далеч не е равно автоматично на качество. Да, GTA V има своите стойности като игра и онлайн забавление, но ми е трудно да приема невероятния ентусиазъм, който хората изпитват към нея. GTA V не е нито особено смешна, нито особено забавна; тя просто е една добре изпипана екшън игра в дългата поредица на добре изпипаните екшън игри.

Оригиналния ключ на играта ни беше осигурен от www.fast2play.bg - където можете да намерите дигитални ключове за всички платформи. 

 
системни изисквания
OS: Windows 8.1 64 Bit, Windows 8 64 Bit, Windows 7 64 Bit Service Pack 1, Windows Vista 64 Bit Service Pack 2* (*NVIDIA video card recommended if running Vista OS) Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz (4 CPUs) / AMD Phenom 9850 Quad-Core Proc
напиши коментар
 

116 мнения
профил »
Rockstar каза на 22.04.2015, 11:17 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 11:24 ?.

PC Mania, за да угодите на мрънкалата и вероятно за да предизвикате още спорове, пускате тази жалка статийка с оценка 4 от 6, написана от някакъв RPG фен.
Жалко че го няма Георги Панайотов да ви покаже как се прави...
http://www.metacritic.com/game/pc/grand-theft-aut o-v/critic-reviews
Позорно действие от ваша страна.
Към автора - бързо бягай да събираш тревички и билки в Skyrim и да гледаш красивото небе в Mass Effect, и да не съм те видял повече да се излагаш така.

117 мнения
профил »
4ovka каза на 22.04.2015, 11:27 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 11:30 ?.

:( sadnat li si zaradi obektivnostta na review-to, a inache kak podskachashe i se radvashe na 6-te zvezdichki na prednoto review :(((

tova e gta-to s nai slabata istoriq i s edni ot nai skuchnite misii, a heistovete mojeha da sa kade kade po interesni i real life-like, ama ne, trqbvashe da se haresat na dechorligata (toxikopodobnite)

116 мнения
профил »
Rockstar каза на 22.04.2015, 11:29 ?. :

Предлагам да ти дадат на теб да напишеш един "Treti pogled"...
И не, не съм изобщо "sadnat" защото за втори път играя този шедъовър и изпитвам същото удоволствие като първия, дори по-голямо. ;)

1544 мнения
профил »
Charcharo каза на 22.04.2015, 11:33 ?. :

"за да угодите на мрънкалата и вероятно за да предизвикате още спорове"

Прав си. Но досега на идиоти като теб им угаждаха...

" някакъв RPG фен."

Хем игрите са изкуство, хем никакво уважение към жанровете му...

"http://www.metacritic.com/game/pc/grand-t heft-aut o-v/critic-reviews"

Използва metacritic като аргумент... но само като му изнася...
Класика...

" тревички и билки в Skyrim и да гледаш красивото небе в Mass Effect"

С какво е по-лошо това от откачени гангсерски истории?

PS:
Дай си Steam-a де :) ?

117 мнения
профил »
4ovka каза на 22.04.2015, 11:35 ?. :

Nema losho, obache igra kato tazi na koqto pochti vsichki misii se chuvstvat kato side-missions nema kak da stane rabotata, dobre che e Trevor malko da opravq polojenieto.
Prosto za da beshe shediovar igrata trqbvashe da ima samo edin geroi (Trevor) i da ima poveche misii s nego.

15 мнения
профил »
SEMPER EADEM каза на 22.04.2015, 12:21 ?. :

Тия 5 реда обективни?
Пийте си хапчетата редовно ве...

1329 мнения
профил »
sollider каза на 22.04.2015, 17:25 ?. :

Някой май не е играл мисиите по-напред, за да нарича играта "скучна". :D

Момчета, стигнете поне до първия Heist (за сингъла си говорим) и тогава говорете, че мисиите били скучни и се чувствали като странични занимавки.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 22.04.2015, 18:13 ?. :

Квото и да си говорим ИСТИРИЯ, СЮЖЕТ, ДИАЛОЗИ, ГЕРОИ и разбира се КРАЯ на играта си остават най силните в историята на гейм индустрията ! Мафия, Brood War, Crysis, Commandos 1,2,3, Fallout 1, 2, 3 Eй такива силни истории трябва да има обратни развръзки тъга и радост. Като гледам доста ревюта и коментари в стиийма доста хорат споделят че историята е доста слаба, и изобщо няма такава тежест и дълбочина като в 4ката но все пак ... ТРЕВОР и ГТА 5 :")

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 22.04.2015, 11:31 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 11:34 ?.

https://youtu.be/XZxzJGgox_E

Абсолютно всеки минус е излишен,ненужен и цялото "ревю"(дори и за втори поглед работата е претупана(едни примери най-малкото можеше да се дадат)) е една долна провокация.А особено сравнението със Скайрим,МЕ и jrpg е направо смешно.

1615 мнения
профил »
nightwarrior каза на 22.04.2015, 14:19 ?. :

Не съм съгласен. Най-вече за минусите. Можеше след всичкото бавене поне на РС да пипнат малко менютата например(доколкото знам това е нещото, от което се оплакват потребители от порта). Също така излизането на РС. И на малоумник е ясно, че нямаше никаква причина за всичкото това бавене, освен изкуствено да се принудят продажби на конзолните версии. Цинизма и като цяло иронията, която се лее наистина на моменти е просто, за да я има. Само за образа на жените като цяло не съм съгласен и мога да поспоря. Сравнението със Скайрим и Мас Ефект изглежда странно, но донякъде е валидно. Да, нямат общо като сетинг и като история(това ако се замислиш важи и между Скайрим и Мас Ефект), но и двете са игри с отворен свят(подобно на GTA). В едната можеш да правиш почти каквото си искаш в една северна държава, а в другата да изследваш космоса. Проблемът ми с GTA поредицата е в това, че бързо ми омръзва и никога не съм изпитвал нуждата да изследвам всичко по картата, Скарйим и Мас Ефект(говоря за първия конкретно) са точно игри, в които съм опитвал да обърна всяко кътче(дали съм успял е друга тема). Разбирам, че проблемът може да е у мен, затова го казвам с цялата валидност, която може да има едно лично мнение. Предполагам и автора така е подходил, затова и той казва "моя втори СЪВСЕМ ЛИЧЕН поглед".

П.С. Хубаво е да правите разлика между лично мнение и факт.

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 22.04.2015, 16:35 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 16:38 ?.

Тово за забавянето е коментирано сигурно 100 пъти и влиза в графа "минуси" дори да не е споменато. :D

Цинизма го е имало в GTA откакто съществува поредицата и изведнъж става плоблем

Сравнението не е за open world-a,ами за това че тези въпросни игри не са създадени за губене на време...ми то но практика всяка игра е създадена за губене на време. :D

При целия този цинизъм авторът очаква и жена на всичкото отгоре. :D

Ама нито дума за всичките крашове при някои мисии,без които не можеш да продължиш напред в сторито.

За личен поглед е невъзможно да говорим след 3 ревюта с оценка 6/6 и авторът ясно написа,че е фенбой. :D


1615 мнения
профил »
nightwarrior каза на 22.04.2015, 16:58 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 16:59 ?.

Именно, даже без да е споменато, но това не значи че не трябва да се спомене отнво.

Цинизма не става изведнъж проблем. Както сам казах имам проблем с GTA поредицата, а не с играта конкретно. Винаги го е имало като проблем при мен. Но не толкова защото имам против цинизма. Имам против пресиления и изкривен цинизъм. Когато го има, за да го има. Като онези тъпите вицове, в които хумора е пресилен. Знаеш къде трябва да е смешното, ама някак не те разсмиват.

В коментара ми казах, че имам против минуса с представянето на жените. Тук съм съгласен с теб.

В предишното ревю хората опищяха, че е по-скоро техническо, сега се намират хора, недоволни, че техническата част е подмината. Но пък знаем, че угодия на всички е почти невъзможна.

Точно личен поглед. Нямаш ли любим филм, който при първо гледане си оценил като "Еха, тва беше шедьовър", а на второ и трето почваш да виждаш и недостатъците(било в история или визия)? На мен ми се е случвало, може случаят да е такъв - това може да каже автора, аз само ти давам вариант :)

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 22.04.2015, 20:06 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 20:08 ?.

Да гоним 200 пъти викаш. :D

Цинизмът в GTA винаги е бил пресилен,все пак именно тази поредица въведе "гангстерското".То и аз съм като теб с GTA-не до гроб

И аз се съгласих с коментара ти

Портът е на добро ниво откъм оптимизация,несъвършен,но сравнен с тези на Ubisoft e добре. Просто има много крашове,които са непростими за порт,който се прави от време незапомнени

Честно казано не,но някакси много късно не мислиш ли?А и както Токсик вече показа,че някои от минусите са хвалени в първоначалното ревю и като цяло бих разбрал тезата ти за "втория поглед"(в случая трети :D ),но след като тези аспекти са хвалени,а вследствие...не чак оплюти,ама схвана смисъла. :D

1615 мнения
профил »
nightwarrior каза на 22.04.2015, 20:58 ?. :

Зависи колко късно гледаш пак филма... и колко си критичен към нещо, излъгало те(образно казано) първия път. Пак казвам, това е само версия на нещата, само автора си знае какво, как и защо го е написал така.

Включих се тук, след като скипвах предишните ревюта не за друго, а защото играта излишно се прехвалва. Да, много е добра, да добре е поднесена, уважавам я и признавам успеха и(не съм някой сляп ненормалник), но играта съвсем не е манната небесна, която я изкарват някои и има своите недостатъци. Това не значи, че считам статията за напълно ок, има неща с които не съм съгласен. Когато обаче в ревю след ревю се хвалеше, всичко беше ок, при критичен поглед, повечето настръхнаха.

За мен Скайрим е това, кето GTA е за феновете и, но аз виждам минусите на Скайрим, които не са един и два интересно как феновете на GTA не виждат нейните. Оh, well...

Порта на Ubisoft... има ли нужда на умряло куче нож да вадиш :D:D Oчевидно те не знаят как да го направят, ма пък не са го изкарали и 2 години след конзолната версия. Де да знаем, ако не правеха всичко набързо на конвейра, можеше и да стъкмят нещо.

2734 мнения
профил »
Zlob каза на 22.04.2015, 11:38 ?. :

Когато я изиграх останах със смесени чувства. Първите няколко мисии ме надъхаха доста и си рекох че играта ще е все така забавна откъм мисии и нататък, но не се получи точно така. Интересните мисии се броят на пръстите на едната ръка. Иначе играта по мащабност на отвореният свят, който създава чуството за реалност е ненадмината.

117 мнения
профил »
4ovka каза на 22.04.2015, 11:40 ?. :

Абсолютно !

94 мнения
профил »
sauron93 каза на 22.04.2015, 12:21 ?. :

Ето такава обективна статия исках , а не някакъв фенбой да ми обеснява колко е божествена играта , да се вдига хайп до небесата само защото играта се казва GTA..

784 мнения
профил »
veluvian каза на 22.04.2015, 14:19 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 14:25 ?.

Въпросът с продължителността и с големината на картите е дискусионен и няма да е лошо PCM да го развият като отделна тема. Със сигурност големите разработчици правят проучвания какво точно искат феновете. Преди 3-4 години имаше такава криза, излизаха игри, които се превъртаха за по 3-4 часа, а и имаше и криза в RPG жанра и дефицит на големи заглавия, за сметка на КоДове, модове и т.н.. В последно време това се обърна, SKYRIM, DAI, сега и с обещанията за новия The Witcher за 80 и не знам си колко още часа геймплей. Това ли е най - важното обаче?

Мисля, че най - важното в една игра е качеството, а след това количеството. Една игра може и да предложи 8-10 часа геймплей, но те да са достатъчно динамични, интересни и да те оставят без дъх, а не да се луташ и да изпълняваш едни и същи и повторяеми мисии. Това говори и за факта колко малко игри съм ги превъртял за последните години. Предпочитам да бъде застъпен факторът преиграване, отколкото предлагане на огромни карти, които могат да бъдат проверени и преодоляни от най - заклетите и изолирани ергени, които никога не излизат от вкъщи.

Не знам колко хора са участвали във взимането на решението за това ревю, но поздравявам всички от екипа на PCM. Трябва да има особени мнения и това все още говори за някаква независимост в този сайт, все още има искра, живот, бунт.

Нека GTAV си бъде шедьовър, евала, окей. Аз лично не мога да се съглася с всички аргументи на статията, но и авторът има право за доста, доста неща. Малко ме дразни, целия този хайп с поредицата, но не мога да си кривя душата колко хубави часове е оставила GTA и предишните й части в миналото. Няма да забравя като излезе Vice City каква мания беше, как отказах на една компания да ходим да берем и да пукаме череши само и само за да я играя, за хората с набор под 87-86 надолу - знаят какъв свещен ритуал беше това. Затова мнението ми е субективно, но не е мнение на хейтър антиGTA. Миналата статия беше фенбойска и въобще не ставаше, но ако бъде обединена с тази, се получават нюанси и повече обективизъм.

Разбира се, няколко поколения геймъри вече пораснаха, вкл. и моето и всеки разполага със своите гледни точки и изисквания. Игрите се играят от големи и малки, но все пак продължават да се играят от основната аудитория - училищната. И затова GTAV ще бъде мега успешна и продавана. Явно на някои ще им е свърши работа да играят тенис във виртуалния град, отколкото да спортува в реалния живот. Пълно е с такива.

31 мнения
профил »
Saul каза на 22.04.2015, 14:53 ?. :

Без да взимам страни, поне другият автор си застъпваше повечето мнения с конкретни примери и доза информираност в техническо отношение. Под статията четох бая коментари, че ревюто на Попов било кратко. Извинявам се, ама тази статия ми се струва крайно партизанска и неизчерпателна, в предвид на това, какво е писал автора за PS3 версията и към каква негативна оценка се цели в това ревю. В това ревю виждам единствено и само желание от страна на Рангелов да се изхрачи на играта, с идеята да угоди на разни хора, чийто ударни мнения спрямо GTA са провокирани от редовният ни трол. Следващата стъпка е да се напише хейт ревю за HL2, само и само, защото на Токсик не му харесва играта. Това май ще е новата дефиниция за обективност. Евала...

48 мнения
профил »
Ins0mn1a каза на 22.04.2015, 16:35 ?. :

Veluvian, да братле само хора набор 87 и надолу са брали череши от чуждите лозя. Такива обобщения и заключения винаги са ме разсмивали, това че си пораснал във време леко по-различно от останалите не те прави специален. Останалите набор 90 и нагоре сигурно сме расли във виртуална пещера без досег до действителността.

Колкото до ревюто, това че има по сто ревюта и погледа върху една и съща версия на дадена игра е най-малкото несериозно. Не съм видял един сериозен гейм сайт да прави по десет ревюта върху една игра, чиито резултати да се разминават толкова много. Съберете се, стигнете до консенсус относно плюсовете и минусите на играта, и пуснете едно стабилно ревю, което да обхваща всичко. От един месец сайта гърми от новини за прословутата GTA V, a същевременно останалите новини се подминават. Едно ревю на Bloodborne дори няма. В момента този сайт изглежда като нечие хоби, ако е така разбирам, но ако претендирате за сериозна медия се постарайте поне малко.


784 мнения
профил »
veluvian каза на 22.04.2015, 16:57 ?. :

Изобщо не съм специален и не ставаше въпрос за изтъкване, а за личен пример, за да не ме сметнат за някакъв анти GTAфен както казах. Мисля, че бях ясен: хайпът дразни, а този хайп произвежда и още и още провокации. От зимата не съм коментирал в този сайт, въпреки че го следя, дори не понесох и лицемерните поздрави от Весела коледа приятели, мечета и слончета, когато изведнъж всички спряха да се хранят и обиждат, а от началото на 2015та старата песен на хейта започна отново.

Наскоро в една новина написах, че няма ревю за Ori and the Blind Forest и все още няма решение по въпроса. От позицията на човек, който от 15 години подкрепя PCM считам, че както мога да похваля екипа, така и да го критикувам, когато сметна за добре и това да бъде достатъчно градивно и уважително.

Прав си, статиите станаха много, но след последното на N-та степен ревю, който е твърде фенбойско и излишно, това сякаш наложи и необходимостта от друго особено мнение. И затова написаното от Рангелов е справедливо за мен. Никой не е длъжен да се съгласява.

Може би тези две мнения трябваше да бъдат обединени в една статия и да има мир. Но мир така или иначе няма как да има.

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 22.04.2015, 17:33 ?. :

Ревю на Bloodborne ще има. Само да ми дойдат успокоителните и обещавам, че ще я доиграя ;)

742 мнения
профил »
jenssn каза на 23.04.2015, 20:48 ?. :

Blackbid .... all the fucks we give that you are playing this game !

10 мнения
профил »
velikan4o каза на 22.04.2015, 17:11 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 17:15 ?.

На мен ми харесват големите карти!Но от PC Mania са прави,че можеше да вкарат и жена като герой,но да я ползваш по желание например!Можеха да предадат повече смисъл на всички тези занимания тенис,голф и т.н. като например турнири по тенис, и ако го спечелиш, примерно да получаваш нещо,което по друг начин в играта няма как да придобиеш!Малко ме дразни,макар и маловажно е оптиката на снайпера! Не можеше ли да я направят по-реалистична! Какви са тия зелени кръгчета ала бала.. PC версията не трябваше да бъде толкова забавена!Само заради това заслужават да се изпиратства!Доколкото си спомням от Рокстар бяха съобщили,че има доста неща,които не са успели да вкарат в играта.. Според мен тя не е перфектна,но е най-доброто,което има в момента.. поне до излизането на Witcher 3! :)

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 22.04.2015, 17:33 ?. :

Съдържанието няма да го коментирам, но поне правописа на момчето е по-добър от моя :D

1329 мнения
профил »
sollider каза на 22.04.2015, 17:42 ?. :

Откакто играта излезе май май вместо с излишни новини, вече ще се спами с излишни ревюта. И то от автори, които вече са ревюирали PS3 версията и дори са я похвалили в аспектите, които тук са подложени на безмилостна (и пресилена) критика. След като имаш всички предимства на конзолните версии на играта, плюс в пъти по-красивата графика, защо оценката е толкова занижена? И не ми излизайте със смешното оправдание "Недостатъчен ексклузивен РС материал". Какво толкова сте очаквали? Айде у лево с това провокативно ревю. Имахте 3 добри статии за играта и срахте отгоре им с тоя евтин опит за поредния flame war.

1615 мнения
профил »
nightwarrior каза на 22.04.2015, 17:48 ?. :

С риск да се повторя от по-горе - "Нямаш ли любим филм, който при първо гледане си оценил като "Еха, тва беше шедьовър", а на второ и трето почваш да виждаш и недостатъците(било в история или визия)? На мен ми се е случвало, може случаят да е такъв - това може да каже автора, аз само ти давам вариант :)"

1329 мнения
профил »
sollider каза на 22.04.2015, 17:58 ?. :

По-логичният отговор е да са зажаднели за тролското внимание и да се опитат да го спечелят за пореден път. Получаваше им се с новините докато отлагаха играта, но сега вече освен да смъкват от оценката и да добавят някакви изсмукани от пръстите минуси, друго няма какво да направят, за да ги предизвикат.

И не, не ми се струва, че случаят е такъв, какъвто ти го описваш. Тук авторът едва ли не твърдо се противопоставя на историята, а точно нея е дал за пример в PS3 ревюто, точно тя изпъкваше на първо четене, точно тя сякаш беше изкарала оценката на играта. Ти когато гледа любимия си филм за 2-ри или 3-ти път мнението ти така рязко ли се промени за него, превърна ли се от шедьовър в опит за смешно оригиналничене, което би било интересно само на група хлапета?

1544 мнения
профил »
Charcharo каза на 22.04.2015, 18:12 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 18:34 ?.

". Ти когато гледа любимия си филм за 2-ри или 3-ти път мнението ти така рязко ли се промени за него, превърна ли се от шедьовър в опит за смешно оригиналничене, което би било интересно само на група хлапета?"

Виждал съм такива случаи. При мен не де, но при други хора.
Гледат един филм и в началото им харесва... но после го гледат пак и след време правят 180... и изведнъж е лош за тях.
MovieBoB и Man of Steel например.

1329 мнения
профил »
sollider каза на 22.04.2015, 18:33 ?. :

Всякакви случаи има, нищо няма да ме учуди. Но е адски трудно да гледаш сериозно на тия писаници предвид наличното ревю от 2013-та година. Освен, че цялата статия е в огромно противоречие с ревюто на last gen-a, вземи например 3-тия плюс и 2-рия минус. Написано е нещо положително и в следващия момент вече не знаеш дали е плюс или не, защото някоя точка от минусите го елиминира.

И нека не звуча като фенбой, далеч съм от мисълта, че играта е перфектна и щях да уважа мнението на автора, ако звучеше малко по-сериозно или ако не се беше захласнал преди 2 години да ни убеждава колко силно е заглавието.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 22.04.2015, 18:10 ?. :

Ей тфа е ся .. ако беше добавил ей тия разсъждения в оригиналното ревю .. ревю-то щеше да е пълно и обективно приятно за четене :) 10x за нещата които сподели .. имах подозрения ... като съберем кеш малко ще се купува тей или иначе играта ... в 3dm има скрити bitcoint и нскопосан троянски кон който даже не работи и многото крашове в различни мисиий просто не си заслужава да се мъча с кракнатата версия тей като видях за каква оптимизация ставава на въпрос ! + wITCHera бих казал че това са ИГРИТЕ за тази година !

742 мнения
профил »
jenssn каза на 22.04.2015, 18:47 ?. :

https://www.youtube.com/watch?v=MmIgFtLa00Y

Sori ama kwato i da e igrata НИКОЕ СГЕЙМ СТУДИЕ НЕ ОБРЪЩА ВНИМАНИЕ именно на тези детайли https://www.youtube.com/watch?v=MmIgFtLa00Y

1329 мнения
профил »
sollider каза на 22.04.2015, 21:23 ?. :

+1, и не знам дали само аз съм забелязал, но когато направиш някакъв голям удар (банков обир най-често), или пък убиеш някого (след като си взел дадена мисия) малко по-късно ако слушате радио в някоя кола, може да чуете как го съобщават в новините.

Вчера лично взех един банков камион, взривих го, обрах парите и след 10-тина минути като влязох в кола и съобщаваха поне по 5 от радиостанциите за кражба на камион, превозващ голяма сума пари. На моменти имаш чувството, че ти си под кожата на героя, който управляваш. Всичко е бутнато до най-големия детайл.

116 мнения
профил »
Rockstar каза на 22.04.2015, 21:40 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 21:47 ?.

^Това за съобщенията по радиото го забелязах още като цъках Liberty City Stories на PSP-то. :D
Не знам дали и в още по-старите GTA-ки го има, не си спомням... :D

1329 мнения
профил »
sollider каза на 22.04.2015, 22:27 ?. :

Във Vice City и San Andreas ги нямаше тия екстри (май).

942 мнения
профил »
vesko18 каза на 22.04.2015, 22:32 ?. :

Още във VC го има. Е сега излезнах от поредното цъкане и бях изумен от един детайл - вървя към гаража на Франклин нощем и някаква лампа изведнъж светва. Супер, викам си, поредният бъг. Какво установих, след като обиколих гаража 3 пъти обаче - лампата светва от ДВИЖЕНИЕТО на героя, дори си има звук на палене и гасене. Определено ме тресна от нищото тоз детайл.

207 мнения
профил »
Sean каза на 22.04.2015, 19:33 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 19:34 ?.

Не разбирам защо всяка мисия във тая игра има половин часова кътсцена преди да почне и после още 15 минути ходене и говорене.

1329 мнения
профил »
sollider каза на 22.04.2015, 21:45 ?. :

Защото това е начинът, по който ти се поднася историята. Такъв е бил и винаги ще бъде. Да не играеш GTA за първи път? Само новобранец би се чудил защо това е така, а не иначе. А и ми е смешно в момента как някои потребители се възползват от глупавата статия на Сашко, за да се правят на много разочаровани, а същите тия хора се кефят ежегодно на всички помии на Ubisoft, които, като изключим FC4, не стават за нищо (от последните им ААА заглавия имам предвид).

А да кажеш, че Watch Dogs е по-добра от GTA, не знам колко зле трябва да си със здравето.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 23.04.2015, 20:58 ?. :

WD e най големия боклук излизал някога .... даже геймъри го оплюват като го сравняват с 1вата Мафия хаааах !

165 мнения
профил »
Sem каза на 22.04.2015, 20:44 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 20:58 ?.

Напълно споделям мнението и оценката на автора.
Доста е прехвалиха.
Реално освен да пътуваш от точка А до точка Б с друго не се занимаваш, а мисиите са толкова праволинейни и кратки, че човек по-добре да играе оня смотан COD за пубери на които им казват кога да скачат и залягат :)
Честно казано дори WD е по-добра от това, че поне не си губиш времето така.
Ще се изненадам ако има повече от два часа реален геймплей.

1329 мнения
профил »
sollider каза на 22.04.2015, 21:31 ?. :

"Честно казано дори WD е по-добра от това, че поне не си губиш времето така."

Вицът на деня.

116 мнения
профил »
Rockstar каза на 22.04.2015, 21:46 ?. :
Редактиран на 22.04.2015, 21:50 ?.

Sem
"Честно казано дори WD е по-добра от това"

Дори безмозъчният фен на Ubishit - zlostar, не посмя да напише чак такава глупост.

А за дължината - дори да rush-ваш максималко и да skip-ваш кътсцените, пак ще ти отнеме поне 15 часа за да я минеш. ;)
Играл ли си я изобщо играта, че твърдиш че геймплея е 2 часа, или от снимки и хейтърски коментари прецени че е толкова и че Watch Dogs е по-добра?!...

6 мнения
профил »
batejorky каза на 22.04.2015, 21:35 ?. :

Не се излагайте GTA 5 e шедьовър !!!

197 мнения
профил »
Kompira каза на 23.04.2015, 00:20 ?. :

Не ви ли писна да хвалите тази игра? Токсичните недоразумения - нямате ли друга работа? Ако толкова ви харесваше играта, щяхте да я играете, а не да пишете под всяка статия колко добра е била! Това ли ви е гейм журналистиката в Лондон-а?

25 мнения
профил »
Paranoidcho каза на 23.04.2015, 00:50 ?. :
Редактиран на 23.04.2015, 00:52 ?.

Абсолютно се придържам към първото мнение, че статията е написана с цел да предизвика полемики и спорове и така нататък. Смешно е да се напише подобна статия и тази игра да бъде сравнявана с Mass Effect и Skyrim.... Все едно аз като дългогодишен играч на ЦС, Call of Duty и подобните жанрови изпълнения, да седна да ги сравня в някоя "хейт" статия с някое RPG. Да и Мас Ефект и Скайрим съм цъкал и Fallout 3 обърнах, но това са игри с различна атмосфера. Автора се придържа към тезата, че от GTA 3 насам, играта не е мръднала. Да като концепция, няма и как да стане. Играта е развлекателна и ако автора, седи и чете "Мъдростта на вековете" или участва в някой литературен клуб "Целувам задника на Гьоте" е няма как да стане. Цинизма си е част от играта, дори една от основополагащите части. Гледам, че и еманципацията е повдигната като тема. Жените били втора категория хора. Нека не се лъжем в гейм-средите и гейм обществото, дори втора категория ако им дадем е много. Нищо против тия с повечето дупки, но не виждам голям мерак, да вървя с някоя кучка и да пребивам лошите. Да върнем екшъните от 90-те години и Синтия Ротрок да пребие цялата японска мафия в играта. Стегни се пич... Това, че в Skyrim можеш да си персонализираш някоя елфка и да си мечтаеш по време на loading-a, тука е обезмислено. Героите са абсолютно и смело издържани и забавни. Франклин напомня от San Andreas перфектно. Дори в самите мисии (които играх дотук) има препратки тук там, за твърдите почитатели на играта.Като човек, който му били много диалозите и пътуванията и така нататък, не знам наистина как си играл Mass Effect..... Би ми било интересно и да чуя коя мисия ти е била интересна изобщо и дали си изиграл повече от 5-6 мисии. Играта се опитвала да пародира и да се шегува НЕСКОПОСАНО.... Мъдреца, явно иска задълбочен анализ и житейски философии в тази игра. Пич сигурно най-смелата ти и авантюристична случка в живота е областното първенство по шах до 14 години.....
Накратко има два варианта: статията е написана с цел да предизвика спорове
или....
автора е пълен дебил и влиза с възможно най-погрешните очаквания, които може да имаш за GTA.
Статията е написана, като резюме за Пасианса на Windows..... Нещо, някъде изсмукано от пръстите, колкото да отчетем минуси. Да играта определено има негативи, но зависи и от нагласата и подхода към нея. Няма как закоравели RPG фенове, да одобрят подобна игра.

44 мнения
профил »
Петко каза на 23.04.2015, 02:59 ?. :
Редактиран на 23.04.2015, 03:00 ?.

1 - липсата на достатъчно РС ексклузивно съдържане

2 - количество за сметка на качество

3- трябваше да излезе за РС преди доста време

4 - цинична заради самия цинизъм

5 - жените все така са втора категория хора
------------------------------------------------- -----------------------------------------------

1. Разработката на графиката и оптимизацията компенсират.

2. Не е вярно, всичко от сингъл кампанията и самите герои са на ниво.

3. Така е.

4. Животът е по-циничен дори от GTA V.

5. Били ли са някога първа категория? Дори само факта, че се рисуват около очите изтъква тяхната второстепенна роля.



566 мнения
профил »
{SuPa-1337-Killa} каза на 28.04.2015, 17:37 ?. :

LOL at 5
мн добре казано

63 мнения
профил »
Kirilicata каза на 23.04.2015, 03:25 ?. :

"жените все така са втора категория хора"

Качествено ревю, браточка /sarcasm

18 мнения
профил »
vansteel каза на 23.04.2015, 11:24 ?. :

Ееееей, това либертарияните сте страшна работа! Жените не са били хора, имало твърде много цинизми, историята била куха и глупава (при положение, че този същия автор преди година и половина обясняваше колко колоритна била историята) ... това започва леко да ми намирисва на #gamergate скандала. Дай да повдигнем въпроса за половата дискриминация и тук и ела да видиш каквъв шитсторм ще се зададе и под тази статия. Но пък започвам да си мисля дали точно това не се цели тук. Жените в модерния западен свят, не само че са привилигировани във всякакво отношение, а дори смея да твърдя нещо повече - 95% от дамите се чувстват все едно са хванали Господ за шлифера. И понеже мъжете са големи прасета, дай да ги атакуваме и да им вземем дори малкия кеф от сексизма, който не отричам, че е здраво застъпен в игри като GTA 5. Не смятам обаче, че това са игри, който трябва да бъдат взимани толкова насериозно, Рокстар винаги са били скандални и супер саркастични. В игрите им винаги е пълно с пиперливи бъзици, който са като трън в очите на модерното СВРЪХ-чувствително поколение. Гледай какво става и тук - мъже седнали да ми защитават СВРЪХ-привилированите жени и техните права ... До къде стигнахме ... Както и да е, винаги съм бил голям фен на ПС Мания, но с този "втори поглед", ала "ааа сори променихме си мнението" просто се изложихте супер много. Това едно на ръка, съвсем друга тема, е че повторното ревю не стува и не представя по никакъв начин обективно играта. Няма никакви дадени примери, твърденията са супер голосовни, а сравненията с RPG-та (на който аз също съм фен, бай дъ уей) са изключително неуместни и нелогични. Все едно да направиш ревю на новия албум на Blind Guardian и да го сравниш с песни на Bon Jovi (примерно). Жанрове, мен! Жанрове!!!
Честно казано предишното ревю с тревата и липсващият сок беше по - обективен, защото в крайна сметка идеята на тези ревюта е да дадат оценка на играта, за да може хората, който все още не са я купили да преценят заслужава ли си, или не. Аре стегнете се малко и не се излагайте така. Къде е сока в крайна сметка?

53 мнения
профил »
pretender каза на 23.04.2015, 13:42 ?. :

"Честно казано предишното ревю с тревата и липсващият сок беше по - обективен" - ХАХА. Като ви изнася е обективено иначе е хейт и незаслужено. Земете се стегнете, играта не е лоша, ма не е и тва дет се опитвате да я изкарате!

18 мнения
профил »
vansteel каза на 23.04.2015, 13:58 ?. :

Ми не просто в предишното ревю се споменаваше за многото плюсове на играта, който в тази статия просто ги няма, сякаш не съществуват. Че ми изнася повече предишното ревю, това е факт. Но е факт, че е и доста по - обективно.

1615 мнения
профил »
nightwarrior каза на 23.04.2015, 15:18 ?. :

За други хора не знам, но аз обикновено като се връщам към нещо, което съм харесал много, почвам да го гледам с по-критичен поглед. Естетвено, че почват повече да ми се набиват минусите в очите(плюсовете съм ги видял и съм им се насладил при първата среща). Това още в заглавието си е написано "Втори поглед". Ако автора е с мисловен процес сходен с моя, то вероятно се е случилото описаното от мен няколко реда по-нагоре. При втория поглед, минусите изглеждат по-големи, затова и самият прочит е по-критичен.

197 мнения
профил »
Kompira каза на 23.04.2015, 12:17 ?. :
Редактиран на 23.04.2015, 12:18 ?.

Къде автора сравнява играта с РПГ-та? Сравнява само света в тях, тъй като са все игри с голям свят, за да покаже, че в GTA 5 няма достатъчно съдържание което да напълни огромната карта. И защо да не можеш да я сравниш с РПГ? Role playing game - не поемаш ли ролята на персонажите в GTA. Да, не е РПГ в смисъла, в който го разбираме днес, но и има доста допирни точки, по които можем да го сравняваме. Като чуеш песен на Nightwish и на Преслава, не можеш ли да различиш коя е по-качествено направена и изпълнена, без да сравняваш жанровете.

18 мнения
профил »
vansteel каза на 23.04.2015, 12:39 ?. :

Окей, това го приемам. Не съм съгласен обаче, че играта е празна и не запълва огромната карта. Където и да отидеш в GTA 5 все се намира нещо за правене или нещо интересно за наблюдение, защото е факт, че играта е програмен шедьовър. Това важи както за сингъл пейър-а, така и за онлайн режима. В сингъл плейър-а може да ходиш на лов с Тревър, може да издирваш хора, който трябва да елиминраш и едиствената информация, с която разполагаш за тях е снимка, име и сателитна снимка на локацията, където могат да бъдат открити. Има off-road състезания с бъгита, ATV-та, дъртбайкове и т.н. Дори има кабинков лифт, който е напълно функционален. Да не говорим за мисиите, в които търсиш части от извънземен кораб, или пък мисиите с подводницата, в които се събира радиоактивни отпадъци на дъното на океана. Това и още 1000 неща поне. Това не го пише в статията абсолютно никъде, едиствено е отбелязано, че света на играта "е изпълнен с безмислени занимания" ... Някой може да сметне, че в Скайрим също има адски много безмислени занимания, това обаче не е така поне за мен. Явно това кое точно е забавно в една игра и кое е "безмислено занимание" е изцяло въпрос на гледна точка. Кофти е че подобен субективизъм е изразен по такъв начин в ревюто.

1615 мнения
профил »
nightwarrior каза на 23.04.2015, 15:11 ?. :
Редактиран на 23.04.2015, 15:28 ?.

Както субективизъм бе изразен, но в друга посока в предишни статии? Двойния стандарт е нещо неприятно, както вече се изтъкна малко по-горе. Субективното мнение е валидно както когато е положително, така и когато е отрицателно. И след като е лично, субективно мнение(за каквото и ти го признаваш), не виждам проблема в статията. Абсолютно съгласен с теб, някой ще види повечето сайдкуестове и събития в Скайрим, както аз виждам страничните занимания в GTAV - пълнеж. Въпрос на вкус. Ако си ми чел коментарите(не че си длъжен), ще си забелязал, че аз не мразя играта, уважавам това, което е, но не я и харесвам. С голяма част от плюсовете и минусите тук съм съгласен(като цяло с един от минусите имам разминаване). Тук проблемът е, че някои са здраво заслепени от това, че им е любима игра и поне на РС играчите, още им е твърде прясна в съзнанието. Вероятно и аз съм бил така със Скайрим(ако не си схванал, любима игра ми е, заедно с Вещера, но Скайрим е с отворен свят, затова паралела ми се струва по-валиден), не знам. Разликата е, че аз виждам проблемите в играта на Бетесда, признавам си ги и знам, че си заслужава критиките. Но не дай си боже някой да критикува GTAV и веднага фенбоите почват да рейджват и да се бунтуват. Играта е добра, но съвсем не е перфектния шедьовър, който доста хора твърдят, че е. В това няма нищо лошо, слевдащата може да е още по-добра, но гледайте и малко по-критично. И пак казвам, пооставете двойния стандарт, той не е продуктивен.

18 мнения
профил »
vansteel каза на 23.04.2015, 15:30 ?. :

Така е, двойния стандарт е нещо кофти, но да ти кажа честно, също адски много пъти съм рейджвал когато някой напише нещо кофти за Скайрим, щото и на мен това ми е любимата игра и имам над 600+ прекарани часа на нея. Особено бруатлно съм рейджвал на коментари от Dark Souls фенбойчетата, защото поради някаква незнайна за мен причина точно те подлагат Скайрим на някаква унищожителна критика, без да бъдат грам провокирани. Именно за това изложих и моите несъгласия със статията и не мисля, че е най - обектвното ревю, писано от ПС Мания - в случая аз също изразявам субективна гледна точка, както автора на статията. А че GTA 5 си има своите проблеми, това е факт. Просто имам чувството, че ревюто е написано изцяло като критика на GTA 5, а не "втори поглед". Ей това ме подразни.

1615 мнения
профил »
nightwarrior каза на 23.04.2015, 16:13 ?. :
Редактиран на 23.04.2015, 16:14 ?.

Въпрос на виждане. Пак казвам, вероятно е както да е умишлена провокация, така и наистина критичен втори поглед.

Нормално е фенове на Dark Souls да са срещу Скайрим. Двата огромни минуса за мен в играта са бойната система и ниската трудност(която донякъде е породена именно от бойната система). Разбира се с модове тези минуси се закърпват доста прилично, но не е там въпроса.(то все едно Dark Souls няма своите проблеми :D)

Пак ти казвам, ревю на човек влюбен в играта и ревю на човек, гледащ я критично, все ще си е толкова обективно. Освен ако не е чисто техническо/механическо(не знам дали тази дума е най-подходяща), няма как личното мнение да не повлияе. И в положителните и в това тук има чисто обективни неща, заровени под личните мнения. Важното е да не се чете избирателно. Виждам, че не си от слепите, за проблемите в GTA(това не я прави лоша, но не е перфектна). Да приема тогава, че ти е още пресна в главата и това провокира дългите коментари в защита, на нещо което реално не се нуждае от защита? :)


18 мнения
профил »
vansteel каза на 23.04.2015, 16:21 ?. :

Ще ти кажа след още някой месец :D, но моя мисловен процес е малко по - различен. Аз когато съм харесал една игра в началото, в последствие продължавам да я харесвам и минусите и не ми се набиват на очи. Дори напротив, като се връщам назад ме хваща и носталгията. Не мисля и че GTA 5 ще бъде изключение, просто в момента ме забавлява трвърде много. Стига да оправят някой адски дразнещи бъгове в онлайн режима, както и да скъсят малко loading screen-овете. Ето това са минуси, които ги признавам на 100%.

1615 мнения
профил »
nightwarrior каза на 23.04.2015, 16:37 ?. :

Toва, че виждам минуси в нещо, което обичам, не ме кара да го обичам по-малко. Просто гледам на него малко по-реално. А иначе нормално, всеки е различен :)

357 мнения
профил »
pepito_18.1 каза на 23.04.2015, 12:27 ?. :
Редактиран на 23.04.2015, 12:29 ?.

Никой не написа за безбрйните проблеми и бъгове, за това че някои хора все още не могат да я подкарат заради калпавото изпълнение, а за скапания social club нямам думи не разбирам защо ви е страх да я оплюете както си заслужава,крайно време е да се прекръстите на гта мания

742 мнения
профил »
jenssn каза на 23.04.2015, 18:21 ?. :
Редактиран на 23.04.2015, 18:30 ?.

бал сам ви гта-то 5ца 12093810 поредица ко ще е е ... ще и дойде времето и ще я изиграя от замунда като пуснат RELOADED някой хубав релийз след 2 3 години ще си зема някфо яко колекционерско издание на CD на всичките игри от първата до последната ..

Ся да ви питам знайковци ... колко от вас са играли БАШ първата GTA ... да ви видим колко сте хард коре геймъри и колко стаж имате ?? ТЕйче автора ако ги е играл глуповатата му мисъл за цинизма просто нямаше да съществува ....

ПЕТКО в коментар направо си го закопа просто и ясно.


А пък аз днес си купих EVGA gtx970 4bg, SC и ООООООООООООО какво е това .. ПОДАРЪК WITCHER 3 with coupon code to redeem .... ся отивам като Ерик Картман да се замразя в планинтата за 3 седмици че нямам търпение ... и хорааааааааааа... геймъри сме .. ХОРА С МАНИЯ .... закво тряяя се джафкаме и плюем на всяка ГТА новина не моа ви разбера ! ! ! ПРОСТО НЯМА ПЕРФЕКТНА ИГРА ! Можеби Вещера 3 ще бъде първата такава ! ! !

А гта е игра да се кефиш .. просто да правиш кфот си искаш и това РОКСТАР го поднася по най-перфектния начин ! И най вече отношението към детайлите което нито едно гейм студио .. (Освен CD red Project) не прави !

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 23.04.2015, 18:43 ?. :

Ръфай си морковите, Женсин:

http://i.imgur.com/2Bk4znc.jpg

Reppin' since 1998 :D

742 мнения
профил »
jenssn каза на 23.04.2015, 20:44 ?. :
Редактиран на 23.04.2015, 20:46 ?.

Ехееее не мога да повярвам че отново виждам тези дискове ... а то се знае че си одл скуул ... другите разбираче ми е интересно ! ... И моркови си хрупам .. полезни са за очите ... иначе ако тряя се обиждаме ... нема останеш очарован от епитетите които бих ти начислил ... ама не искам .. ай със здраве ! И да .. ПЦ мания спрете с тия 3 4 думи НОВИНИ ЗА ГТА .. смешни сте !

И земи си сложи един AdBlock !

For the record ГТА ЛОндон е скандална !

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 24.04.2015, 13:00 ?. :

Ахахахах, верно ли се надъхваш да ме псуваш? От кога ''ръфай си морковите'' е обида :D Сори, не знаех че си толкова чувствиелен.


742 мнения
профил »
jenssn каза на 23.04.2015, 21:00 ?. :
Редактиран на 23.04.2015, 21:01 ?.

Ай кажете ми колко от вас гледат филми и серияли без субтитри и колко от вас разбират този език без проблеми щщтото по мои набюдения масата бъкел не вдяяя от тоз език именно при кът сцените или където се говори ... друго е да четеш на английски друго е да им слушаш акцентите и жаргона ... няма си забравя как се чуепх от смях и колко мнооого пъти рестартвах мисията само и само да разбера какво ми говори Little Jacob в едни от първите мисиийки с него ...

ТА после некфи се оплаквали че имало говорене и ходене докато се говорело и тям подобни .. ми като не можете да попиете историята и това което ви се говори от героитие не си пробутвайте нескопосоаната критика ! !

1329 мнения
профил »
sollider каза на 23.04.2015, 21:14 ?. :

Моля ти се, аз главно заради кътсцените я играя, поне 90 % от репликите там си ги превеждам. А че има неясноти, има - все пак не ми е роден език, но основното го вдявам.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 23.04.2015, 21:21 ?. :
Редактиран на 23.04.2015, 22:17 ?.

Аз за това винаги си слагам да има субтитри в случай ако не разбера някоя дума или жаргон после си я чеквам thesaurus.com А като цяло визирам масата от геймъри и хора котио като цяло играят ... от всички възрастови групи. Примерно колко процента от геймърите четат книжките в Скайрим за историята и за разказите в тях ... ми почти никой .. но мен ... лелеееее колко ме потапят такива дреболийки във вселената на играта . И да вметна доста интересни неща могат да се прочетат в тия книжки в скайримЪ

А примерно си псомням на гта 4 как тряяше отново да ходя да зимам едни 4ма и отново карам по същия маршрут докато стигна до дестинацията на мсияиат но този пуът 2рия път .. диалозите бяха кореенно различни ... ей този подход на РОкстар ме кефи ОТ ДО ! За това са компания която могат да си позволят да забавят игра 2 3 4 месеца или ако ще и 2 години докато я накарат да върви причлино на ПЦ .. шот РОКСТАР нямат аналог ... anyway ... Просто ай да спрем да се джафкаме заради ГТА5 или кяото и да е друга игра !

1329 мнения
профил »
sollider каза на 23.04.2015, 23:19 ?. :

По принцип хлапетата си пускат GTA заради възможността да взривяват коли, да бият хора, да се стрелят с полицаи и като цяло да всяват анархия из улиците. Съмнявам се тук (повечето от) потребителите да са такива, но за мен тия, които скипват къстсцените, за да почнат мисията час по-скоро просто никога няма да усетят истинския чар на тая поредица. Нито на 5-цата, нито на тези преди нея.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 23.04.2015, 23:49 ?. :

https://www.youtube.com/watch?v=yuQu-y0GnPM

Четох към 50тина коментари доста хора го имат този проблем с геймърски машини .. всичко върви добре докато не се качиш в кола почнеш да караш и STuttering-a почва яката да се вижда... дне сза малко да си я купя от пулсар от нетърпение но разума надделя и реших че ще изчакам !

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 24.04.2015, 13:25 ?. :

Има моменти, където в продължение на 10-15сек. играта върви с под 10 кадъра и изведнъж скача на 60. Обяснявам си го с това, че като се надуе графиката извън VRAM-a, почва да товари системната памет, която е доста по-бавна от графичната. Та, докато играта чете файлове от нормалният рам се получава лек stuttering.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 24.04.2015, 15:54 ?. :
Редактиран на 24.04.2015, 15:56 ?.

Видях из интернадите че трябва да се изключи таз динамик скейл резолюшън

Също и наскоро с некфи нови дривери ми дойде някаква настройка за Shader Cache което ми намали кадрите при бф3 значително .. то не че ги намали .. но в точни участъци на картата особено с джет-а стутеринг .. изключва се тази настройка задалжително и слагащ maximum performance на картата и се оправя !

Но като цяло тоз Shader cache е пълен та**ак.

За сега ще пуцам вещера хем ще мине време хем некфи пачове/ъпдейти ще излезнат ... и дано пуснат някфо колекционерско издание. Вчера питах в Пулсар ама ниш не знаят.

http://www.geforce.com/whats-new/guides/g rand-theft-auto-v-pc-graphics-and-perform ance-guide

Tyк има страхотен туториал за настройки и какво как защо са ... и приятни интерактивни сравнения :) Аз лично примерно не ми харесват PCC soft shadows !

И като цяло се изненадах колко графични настройки предлага играта !

Междудругото ако се поразровите из интернет-а и магазините за компове и ако имате бюджет купете си видео с подарък вещер3 :0 Изобщо не смятах да правя ъпгрейд. НО като видях вещер3 за безпари геймъра прещрака !


209 мнения
профил »
Beleth каза на 24.04.2015, 00:59 ?. :
Редактиран на 24.04.2015, 01:00 ?.

For the love of Gaben....

Отварям си feedly-то.. такова огромно количество и пълно разнообразие от информация.. с кеф да си четеш и ти е и интересно. Влизам в PCM... на главната страница 2 ревюта на GTA V, 3 новини за GTA V и една за Rockstar.
Поправете ме ако греша, защото отдавна вече не съм редовен потребител на сайта - драснаха ли поне един ред за Blackrock Mountain в Hearthstone? Поне думичка за Steam link??

Ако потребителите на сайта разчитат само и единствено на вас са изгорели като старите пари.. Споменахте ли евентуално ако някой се интересува, че от някво време насам Heroes of the Storm вече е в отворена бета и който има желание да я пробва - да скача в боя? Нееее не не не не... кому е нужна тази информация... много по-важно ни е да знаем, че GTA V е имала прототипна версия за Wii U.

На екипа явно им харесва състоянието на сайта.. как не ви е срам да докарате PCM до това състояние.. бахти по-добре дръпнете щепсела до като не сте си изгубили и последните капки уважение от феновете.
Толерирате да обиждат по безобразни начини редовните ви посетители и даже и го поднасяте терена да се случва. Жалка и тъжна картинка.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 24.04.2015, 16:01 ?. :

Аз за това сериозно се интересувам от домейн-а и все ги ръчкам с въпроса дали го продават.

Сайта се нуждае отчайващо от редизайн, нова визия и съвременен подход при поднасянето на информация. Ако им писне на собствениците на домейна нека да обявят търг.

Или като за начало .. поне да спрат с ГТА новините и да не се прваят с тия токсичните .. псувания на килограм тука ретардирани идиоти на литри ! Детинщини на кубици ....

Когато имам възможност да се прибера ще се прибера и ще взема всички пц маниа списания и ще отида да видя Роро в студиото в петък и ако някой следи предаването може би ще се върнем в онези години .. когато PCMania was actually cool !

948 мнения
профил »
Serious Sam каза на 24.04.2015, 16:28 ?. :

Дизайна на сайта си е супер (ако под дизайн разбираме цялостния облик). Но отделни негови компоненти се нуждаят от сериозно осъвременяване. Аз в частност (като човек който вече е имал достъп до управлението) не харесвам галерията и етикетите (таговете). Системата трябва да се подобри, защото много често при работа с етикеите, "вързвайки" дадено заглавие към даден етикет, всъщност като заглавие на материала ще ви излезе само името на етикета (видеоклипове най-често и то само когато ги гледате в дребния прозорец на началната страница.)

Също така по отношение на управлението на сайта - много по-лесно ще е, ако администраторските акаунти просто могат да трият на място, а не да се влиза през контролния панел и да се издирват коментарите.

Галерията трябва да се осъвремени. Не се поддържат големи резолюции, размазват се при изглед от малкия прозорец и прочее (а за да не се размазват, трябва да се намалят посредством инструмент в сайта до необходим размер).

В коментарите също трябва да се добави опция за коментар на коментар, за да е по-точно.

Ето, примерно аз имам градивна критика към сайта.

Ти от своя страна не виждам да си конкретен, просто поредния хейтър. Да, PC Mania в момента не е в най-силните си години, но с малко повече пот до няколко месеца положението ще се подобри. Вече се работи в тази насока.

Колкото за почистването на токсици - ще разчистя идната седмица, че нямам много време да се занимавам с това сега.

209 мнения
профил »
Beleth каза на 24.04.2015, 17:16 ?. :

"Ти от своя страна не виждам да си конкретен, просто поредния хейтър. Да, PC Mania в момента не е в най-силните си години, но с малко повече пот до няколко месеца положението ще се подобри. Вече се работи в тази насока."

Това към мен или към jenssn?

Защото ако си говорим за градивна критика - мисля, че в коментара ми ясно се усеща къде е тя - преди да седнат да се оправят резолюции на картинки и каквито и да е други глезотии според мен е най-важно първо да се обърне внимание на качеството (най-вече) и количеството контент публикуван в сайта. Пропускат се важни и интересни новини за сметка на такива, които да провокират безсмислени и обидни спорове в коментарите. А що се отнася до качеството и функционалността на проклетия сайт - пълно е с грешки и дефекти, които не ми се занимава да изброявам за пореден път, но достатъчно е да кажа само, че година ако не и отгоре вече след PCM 2.0 продължава да ми показва под някои от материалите, че имат по 6536742 коментара и прочие. А тва да се изчистят "токсичните" не ми се вярва просто. Сайта си ги толерира и си ги обича, да не говорим, че господаря на мултиакаунтинга токсик няма да бъде спрян толкова лесно. Според мен лично е по-приятен вариант да се добави опция за блокиране на коментарите от определени потребители.

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 24.04.2015, 21:41 ?. :
Редактиран на 24.04.2015, 21:42 ?.

Предлагам да се махне видео секцията или да се подобри(при това значително) и най-вече да се оправи галерията както е споменато.Но най,най,най-важното-мобилна версия. :D 2015 сме бе,вече хората вместо да ходят до тоалетната по нужда,отиват там,за да играят на телефона,гледат нещо в тубата,9Gag и други.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 24.04.2015, 17:18 ?. :
Редактиран на 24.04.2015, 17:28 ?.

Добре ай под дизайн разбирай визия ! ! А визията е яко 90-те ! Иначе не че е лоша! Но да съгласен съм както го каза осъвременяване.

Като SEO specialist мога да ви дам много инфо и нЕ .. нема зимам пари за консултации доброволно бих го направил. Относно тагове категории УРЛ структура на сайта има нужда от подобрение .. прмерно като напиша GTA 5 ревю 5ия резултат е на ПЦ мания но snippet-а както излиза в SERP-a е повече от плачевен. Социални медиий също имат голям потенциал за сайта и идеята е от там да си докара сайта посетители и да генерира съдържание посещаемост и от своя страна да носи приходи от ad Sence или от страничните панели. А не обранотот от тука да ги накараш да отидат в FB страницата ти .. кеото само ти вреди.

Самото форматиране на ревютата е просто текст върху бял лист ... ни embeded images ни нищо. Вече дори обикновенна секретарка може да пусне един blog post под wordpress със embedded видеа календари гугъл карти и снимки ТА ТУКА ЛИ ДА НЕ МОЖЕ ??? Може .. въпрос на мързел или време е можеби ситуацията. И като цяло в URL-то е мноого куца грешка да има Кирлица и латиница .. прсот куцо е ..

И някои критики са можеби като хейтърски, но лая по коментарите защото сайтчето има огромен потенциал да стане доста силна гейм медия из интернет и социалните мрежи в България. А не да е наFLOOD-ен и o-SPAM-eн от обидни коментари едни към дръги почти под всяка новина или ревю. И за да покажа че взимам сериозна позиция, почвам да пиша на кирилица и правилно. ЩОТ ми пука все още за този сайт да го има !

24 мнения
профил »
Allex каза на 26.04.2015, 15:29 ?. :

Първо: Статията е "вадене на панделки от носа". Играта излезе преди доста време, намери си целевата аудитория и се доказа. Втори, трети,... n-ти поглед няма да промени много нещата, освен ако не търси провокация и поредните 100+ коментара с печат "GTA".
Второ: Авторът го е минал като комбайн през просото. По-спартански скалъпена статия отдавна не бях чел за игра. Поне 2-3 примерчета да беше дал, както казаха и колегите преди мен.
Трето: Минусите са нескопосани. Просто не можеш да съдиш игра от тази поредица заради цинизма, та това е една от основните подправки на GTA. Серията нямаше да бъде толкова популярна без абсурдното си чувство за хумор (в добрия смисъл), подплътено с достатъчна доза вулгарности.
Четвърто(и последно): Това е върховата версия на играта. 60fps + 4K + добра оптимизация >- играта заслужава поне 5 звезди в това ревю!

От друга страна съм съгласен с автора относно сексизма. GTA продължава да няма силен женски персонаж(,който да не е стриптизьорка или проститутка). Но някакси не си се представям да обикалям из Лос Сантос с някоя "boss ass b*tch", вместо с Франклин например.
Поздрави!

1329 мнения
профил »
sollider каза на 27.04.2015, 11:32 ?. :

"Много от шегите са нескопосани, а опитите за пародия и сатира са кухи, тъй като очевидно играта се опитва да се шегува с американското общество без да знае точно как."

Това обаче сякаш е най-големият бисер от цялото ревю. :D

Точно GTA винаги е била известна на първо място със силния си сарказъм към съвременното американско общество и кой друг, ако не самите американци, би могъл да го иронизира по-добре? Ти ли, уважаеми авторе?

И както вече се спомена на много пъти, всичките изсмукани от пръстите минуси са натряскани един след друг без никаква логическа връзка помежду им. И има хора, които намират това ревю за обективно? Явно критерия им към качеството на материала е доста нисък. Или пък се кефят, че някой автор е оплюл играта просто за идеята напук на Toxic и igra4.

189 мнения
профил »
Blade Runner каза на 27.04.2015, 19:55 ?. :

79 коментар
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Grand Theft Auto V - Втори поглед

Ревю:
Тя е дългоочаквана и все така луда - дами и господа, подгответе се за поредното пътешествие в света на гангстерите и техните особени приключения.

Превю:
Според Rockstar Лос Сантос е по-голям от Red Dead Redemption, San Andreas и Grand Theft Auto IV взети заедно. Впечатляващо, нали?

новини:
Everywhere трябва да се появи за РС и конзоли, макар че засега сме далече от датата на излизане.
GTA Online вече има нов начин да похарчите (не)честно спечелените си пари - невероятно бърза и скъпа кола.
Каква по-коледна игра от Grand Theft Auto V - неостаряващият гангстерски екшън стана най-продаваното заглавие по Коледа в Steam.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Watch_Dogs - видео ревю 149
Star Wars: The Force Unleashed II 125
Tomb Raider 101
Middle-Earth: Shadow of Mordor 99
The First Templar 91
Assassin's Creed: Revelations 90
Darksiders 2 87
Assassin's Creed 2 81
Prince of Persia: The Forgotten Sands 80
Assassin's Creed III 80