facebook facebook
 
 
ИГРИ » PS3
 
   
 
God of War: Ascension
Ревю | 13.03.2013 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Sony Santa Monica
Издател:
Sony Computer Entertainment
Жанр:
Екшън от трето лице
Платформа:
PS3
сайт на играта »

плюсове

Кратос в обичайната си форма

Дребни подобрения по битките

Предизвикателни пъзели

Визуално без конкуренция

Мултиплейър режимът е отлично допълнение

минуси

Може би е време за някакви по-свежи идеи

Кой не знае Кратос, кой не е чувал за него – славният спартанец е оставил след себе си кървава диря на цели три платформи с марката PlayStation. Емблематичнитя герой на Sony Santa Monica дебютира за пръв път през 2005 г. за PS2, после продължи на PSP, а след това се появи и на PS3. God of War: Ascension бележи шестата игра от поредицата, но въпреки тази солидна цифра очакванията всъщност не престават да бъдат все така високи. Причината донякъде се крие в това, че независимо от безспорните си качества, първите две God of War игри принадлежат на една малко по-различна епоха що се отнася до дизайна, а двете портативни заглавия Ghost of Sparta и Chains of Olympus са шедьоври на мобилния гейминг. Поради тази причина единствената реална база за сравнение на Ascension си остава God of War III, която бе играта на 2010 г. Ето защо не е нужно да поиграете кой знае колко на новия хак-енд-слаш на Sony Santa Monica, за да се убедите, че новият главен дизайнер на играта Тод Папи е черпил вдъхновение най-вече от идеите на своя предшественик Стиг Асмусен, създал God of War III.

Пътят на Кратос

Тенденцията сред доста игри напоследък е да се изявяват като прикуели на предишните им части и Ascension също използва подобен подход. Действието в играта започва само 6 месеца след като Кратос е убил своята съпруга и дете или около 10 години преди събитията в оригиналния God of War. Този път спартанецът трябва да скъса връзката си със самия Арес, бог на войната, а това не е нещо, на което обитателите на Олимп гледат с добро. Всеки, дръзнал да обърне гръб на боговете и да наруши дадена клетва, трябва да се изправи срещу гнева на Ериниите – богините на отмъщението. За тяхно нещастие обаче Кратос не попада в категорията „всеки“, така че това което следва през десетте часа на сингъл кампанията е доста кръв, брутални сцени, епични битки с босове и поредната доза древногръцки божества и митологични създания, изпратени в предсрочна пенсия от нашия герой. По-нататък историята става малко по-сложна и заплетена, но не очаквайте някакви особено впечатляващи моменти. В опит да създаде поредната версия на своя митологичен свят, God of War: Ascension прибягва до нови митични създания, някои от които не са особено познати на широката публика. Те са повече от достатъчни, за да дадат скелета на кампанията, което в крайна сметка е точно това, от което играта се нуждае.

Как да подобриш съвършенството?

Без съмнение God of War III е най-добрата хак-енд-слаш игра на това поколение и когато трябва да направиш нейно продължение, естественият избор е да вземеш основните елементи, които бяха изпипани до съвършенство и да поставиш върху тях някои дребни нововъведения, които по-скоро допълват изживяването, отколкото го променят качествено. Ascension изглежда и се държи по доста сходен със своя предшественик начин – както обикновено управлявате Кратос от трето лице като десният стик на контролера служи за акробатични скокове в различни посоки. Битките са брутални, мащабни и винаги разнообразни, за което се грижи несекващия поток от различни врагове и непрекъснатите ъпгрейди и нови оръжия, които получавате. Почитателите на поредицата  едва ли ще загубят повече от няколко минути докато се ориентират в играта, тъй като всички фундаментални особености – от вездесъщите сандъци, криещи орбове за ъпгрейд на оръжията и възстановяване на живота и магията през събирането на пера от феникс и очи на горгони до менютата – изглеждат добре познати. Присъстват и обичайните за поредицата quick-time events, както и спиращите дъха анимирани сцени, които само след секунди прерастват в реална геймплей ситуация. При всичките опити само две игри са успели да постигнат абсолютното съвършенство що се отнася до схватките с огромни босове, които превъзхождат героите ви многократно и чисто физически ви карат да се чувствате дребни и незначителни – Shadow of the Colossus и God of War. Ascension продължава тази традиция и само петнадесетина минути след началото на играта вече ще се сражавате с многократно по-големи от Кратос съперници. За съжаление повечето от тях не са така атрактивни, както бяха титаните в God of War III, но тръпката отново присъства.

Дребните промени обаче също не са маловажни. Бойната система е разнообразена с цели 7 нови умения, както и възможността да използвате различни временни оръжия, които позволяват моментни комбо удари и да обезоръжавате противниците. Когато развиете уменията и оръжията на Кратос достатъчно добре, вашият герой се превръща в истинска машина за убиване (не че по принцип не е такава) и при комбинация от пъргави рефлекси и правилни избори на атаки може да бъдете наистина безмилостни. А че трябва да мислите и действате бързо се налага и поради факта, че т.нар. Rage meter, който се пълни при поредица от атаки, е много чувствителен и ако спрете потока от удари дори за секунда или две започва да спада. Пъзелите в играта също са стимулиращи и без да са невероятно трудни ще ви накарат да поспрете и да се замислите малко, което осигурява нужната пауза между неспирната касапница. Истината е, че Ascension не е игра, която ви държи за ръката и при липсата на обективни помощни методи като например Survival Sense в новия Tomb Raider, някои от задачките имат потенциала да ви поизпотят. За тяхното решаване често ще трябва да прибегнете до два нови магически артефакта, които Кратос придобива в хода на приключението. Най-напред след битката с Кастор в Делфи получавате предмет, който ви позволява да поправяте или унищожавате различни обекти около вас, а по-късно и такъв, с чиято помощ да създавате свой двойник, който може да се бие или да дърпа ръчки вместо вас (нещо като остроумните пъзели със симпатичния робот Clank от Ratchet&Clank: A Crack in Time).

Гневът уморява

Истината е, че някъде съм средата на сингъл кампанията Ascension започва да изневерява на темпото и умората на поредицата явно си казва думата. Всичко е съвършено и добре познато, но може би е време за нещо малко по-различно. Ако за по-свеж прочит на сингъл плейъра ще трябва да почакаме най-малко до следващата част, то новото тук идва под формата на изненадващо приличен мултиплейър режим. Казвам „изненадващо“ не защото съм имал съмнения, че Sony Santa Monica ще го направи както трябва в техническо отношение, а защото мултиплейър режимът наистина се вписва добре в света на God of War. В неговото начало трябва да изберете един бог за свой закрилник – Хадес, Арес, Зевс или Посейдон – като всеки от тях ви дарява с различни оръжия и умения. След това играта ви пренася в 5 различни режима: free-for-all battle, team deathmatch, domination, capture the flag и co-operative horde. Някои от картите са скучновати, но пък други са невероятно интерактивни, а има и такива, които ви връщат към познати ви от предните части локации. Въпреки че мултиплейър компонентът само по себе си не е достатъчен, за да поддържа играта, допълнителният му характер определено е бонус към солидната сингъл кампания. За това допринася и доста комплексната система за развитие на героя ви, включваща различни броени, артефакти, магически предмети и умения. Ако Sony Santa Monica реши да поддържа онлайн играта с нови карти и режими, God of War: Ascension ще се превърне във втората игра след Uncharted 3, която показва че страхотна сингъл кампания и успешен онлайн компонент могат да съжителстват без проблем.

Техническо съвършенство

Ако и преди сме имали възможност да изтъкнем каква сурова сила се крие под капака на PlayStation 3, това е така просто, защото този неостаряващ хардуер продължава да показва, че в правилните ръце на спецовете от дъщерните студия на Sony винаги има с какво още да изненада. Едва ли е необходимо да споменаваме, че дизайнерите на Sony Santa Monica са точно такива и в резултат Ascension за пореден път вдига летвата във визуално отношение. Всеки един аспект от играта – от отделните врагове до огромните босове и пейзажи, на чиито фон се развива действието – са внушителни, красиви и наистина загатват за един митологичен свят. Особено впечатляващи са водните ефекти, както и вплитането на светлини и сенки. В това отношение Ascension е със светлинни години по-напред от всичко, което ХВОХ360 може да предложи и на моменти играта изглежда като работеща на някое високобюджетно РС, а не на конзола в края на своя цикъл. Музикалното оформление е напълно в съответствие с мрачния тон, а озвучението както обикновено е на най-високо ниво благодарение на обичайните заподозрени като Терънс Карсън в ролята на Кратос и Линда Хънт като тайнствения глас зад кадър, разказващ историята. Може би единствената лека забележка е към камерата, която на моменти не ви позволява да се ориентирате по най-добрия възможен начин, но фиксираната гледна точка е част от поредицата през всичките й превъплъщения, така че до сега вече всеки трябва да е свикнал с нея.

Лесно е да подложиш God of War: Ascension на повърхностна критика с мотива, че не предлага нищо качествено ново. Когато обаче всичко е изпипано безупречно рецептата „по още от същото“ изобщо не е лоша. Кратос е все така гневен, убийствено опасен, а геймплеят е издържан в най-добрите традиции на поредицата. Ексклузивният характер на God of War означава, че само притежателите на PlayStation конзоли могат да се докоснат до тази игра, така че почти тригодишното чакане от God of War III насам си е струвало всеки един миг. Най-радващото е, че успоредно с излизането на Ascension представители на Sony Santa Monica признаха, че биха искали да продължат да правят още God of War игри. Според тях Кратос е един от малцината герои, които са издържали проверката на времето и все още не са изчерпани като персонажи и истории. God of War: Ascension ни убеждава в правотата на техните думи и ако нещата следват своя логичен ход, доста вероятно е да видим нова игра от поредицата в началото на жизнения цикъл на PlayStation 4. Дотогава всеки, който иска да утоли жаждата си за кървави виртуални битки трудно би могъл да намери по-добра опция от God of War: Ascension. 


Емблема на един период

Nintendo има Mario, Donkey Kong и Zelda. Sony има Ratchet&Clank, Jak&Daxter, Sly Cooper и Нейтън Дрейк. Microsoft има Master Chief, Marcus Fenix и... поради липса на трети стойностен герой тук можем да сложим Бил Гейтс или някоя от по-добрите коли от Forza 4. Кратос и поредицата God of War обаче са най-обсъжданото, емблематично и комерсиално успешно попълнение в гейм каталога на последните десетина година. До момента от серията са продадени почти 22 милиона бройки, а God of War 2 бе обявена за най-добрата PlayStation 2 игра изобщо, което е огромно постижение предвид уникалния каталог на конзолата. Освен две PS2 игри, две PS3 игри и две PSP игри, приключенията на Кратос претърпяха и два HD римейка, както и излязоха извън геймърския свят, за да се превърнат в комикси, романи и дори музикални албуми, модна линия и играчки.
напиши коментар
 

2729 мнения
профил »
Zlob каза на 13.03.2013, 09:38 ?. :

Според тях Кратос е един от малцината герои, които са издържали проверката на времето и все още не са изчерпани като персонажи и истории.

Звучи клиширано,но явно предлагането на "още от същото" не е проблем,а и при изиграването на първите 3 игри от моя страна(без тези за PSP) не останах с усещането за баналност.Просто сюжета и геймплея е това,което е и без тези неща няма да има истинска God of War игра.Доста положително ревю.Хареса ми това че са ползвали 3-ката като отправна точка за идеи.Определено няма да я подмина за в бъдеще,тъкмо ще и падне цената :P

524 мнения
профил »
shpekovsalam каза на 13.03.2013, 10:53 ?. :

Някъде на 2 часа в играта съм и честно да си призная съм отегчен, но това може би се дължи на факта, че не съм кой знае колко навътре в историята! За тези два часа Кратос не е казал повече от 5 думи(за разлика от God of War 3) и на места камерата щеше да ме накара да си избода очите! Във визуално отношение е тип-топ и битките с босовете са много добри. Сега ще продължа и ще видя как се развиват нещата!

289 мнения
профил »
Antov каза на 13.03.2013, 11:17 ?. :

Първо да започна с адмирации към автора. Доста обективно е разгледал поредицата и съм съгласен с мнението му.
Много харесвам поредицата и съм играл до сега на всичките. Кратос е един от most bad ass герой. Лично за мен поредицата свърши с края на третата част.
Мисля, че е време да оставят поредицата и да погледнат в друга митология и герой.
Като цяло съм много скептичен към новата част, поради факта, че разказаха историята на нашият спартанец. Имам няколко часа на новата част и за жалост мнението ми се препокрива с това на spekovsalam.
Има интересни хрумвания и раздвижвания в играта но като цяло съм леко отекчен.
Има интересни пъзелчета и това с връщането на времето. Останалото ни е добре познатото от предходните части. Чисто визуално е на нивото на 3тата част което е страхотно. Дано това да бъде последната част преди да поемат по наклонената.
Нека запомним поредицата такава каквато е сега.

253 мнения
профил »
LetMeFindOut каза на 15.03.2013, 14:34 ?. :

Кратос най-накрая умира и се преражда като Олаф - викингски войн. Олаф умира на бойното поле, но заради делата на Кратос вместо в Асгард, попада в подземното царство...

Етo ти начало на нова сага :D

354 мнения
профил »
[BG]QQ каза на 13.03.2013, 15:21 ?. :

".........своята съпруга и дете или около 10 години преди....."

Що рече?

559 мнения
профил »
dogma каза на 13.03.2013, 15:41 ?. :

Колега, какво те притеснява - Кратос има жена Лисандра и дъщеря на име Калиопа, убива ги, изпаднал в пристъп на гняв по време на едно нападение над храм, в който се крият последователи на Атина и после носи кръста си за това цял живот. Като не можеш да четеш и не знаеш английски - а може би никога не си играл на игра от поредицата - никой не е длъжен да ти търпи коментарите.

Колкото до самата игра, не е лоша, но наистина God of War III ми ще си остане най-високата точка от серията. Там всичко наистина беше епично, тук е като малко по-постна версия на предната част. Може би затова и играта не се казва God of War IV, сигурно Sony Santa Monica дори вече работи по следващата пълна част, която ще е за PS4, така както Naughty Dog раздели служителите си на два екипа. Но Кратос си е Кратос, така че ще се играе :)

354 мнения
профил »
[BG]QQ каза на 13.03.2013, 16:08 ?. :
Редактиран на 13.03.2013, 16:09 ?.

Ми те децата не бяха ли 2? Ако не, грешката е моя, извинете.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 13.03.2013, 16:58 ?. :

детето е едно, вижда се от гейм клипчетата.

162 мнения
профил »
Pravilnika каза на 13.03.2013, 19:03 ?. :
Редактиран на 13.03.2013, 19:39 ?.

Мисля,че знам от къде си се объркал.Детето е едно,но Кратос има брат,който също умира,но от бога на смъртта.Кратос убива и майка си.Да наистина малко много убийства,но след като убива жена си и идетето си.Той започва да изпълнява заповеди от олимп.Главно от Зевс,който му обещава,че ще го отърве от кошмарите му,но така й Зевс не изпълнява неговото желание и Кратос започва да си отмъщава.От там убива Арес(който всъщност затвори брата на Кратос),после Атина,Посейдон,Трите сестри,който правят линията на времето и така на татък и така на татък.Интересен е факта,че Кратос умира в началото на Първата игра а започва трудният период от последната част.Надявам седа съм бил изчерпателен. :)

36 мнения
профил »
fire_flame каза на 13.03.2013, 22:02 ?. :

Pravilnika само да спомена SPOILER ALERT !!!!

162 мнения
профил »
Pravilnika каза на 14.03.2013, 16:56 ?. :

Да усетих се,че има хора,който не са играли минелите части защото всички неща,който казах бяха само до GoW 3.Все пак съжелявам. :)

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 13.03.2013, 15:35 ?. :

Събитията в God of War: Ascension се развиват преди тези в Ghost of Sparta (PSP/2008) и около десет години преди началото на историята в оригиналния God of War (PS2/2005). От хронологическа гледна точка подредбата на игрите в серията изглежда по следния начин:

(PS3) God of War: Ascension
(PSP) God of War: Chains of Olympus
(PS2) God of War
(PSP) God of War: Ghost of Sparta
(Mobile) God of War: Betrayal
(PS2) God of War II
(PS3) God of War III

Справката с God of War Wikia ни показва какво точно е рекъл авторът:

God of War: Ascension is the latest installment in the popular God of War series, released on March 12, 2013. It is the seventh game of the series, and will chronologically be the first chapter in the series, forming part of a saga with vengeance as a central theme.

The game predates Kratos' entire reign as the god of war, and features a timeline roughly six months after Kratos' unintentional killing of his wife and daughter.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 13.03.2013, 16:56 ?. :

Когато видях, че има ревю за God Of War реших, че ще е пародия като това на Metal gear solid Revengeance, но всъшност ревюто е доста добро, по-добро от това на gamespot.
Браво PC мания, радвам се, че понякога нещата изглеждат така.

84 мнения
профил »
DeanWin каза на 13.03.2013, 20:36 ?. :

Минуса е за нещо, което дори не се отнася за настоящата игра, а искате да го има в евентуална следваща, за какво говорим изобщо?
Нямам думи за тази игра, върха е, истинско удоволствие е човек да играе! Просто даже не намирам думи за нея

664 мнения
профил »
John-117 каза на 13.03.2013, 21:00 ?. :
Редактиран на 13.03.2013, 21:01 ?.

"Без съмнение God of War III е най-добрата хак-енд-слаш игра на това поколение"

бива ли да сте толкова зле?

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 13.03.2013, 22:59 ?. :

Коя е според теб?
DMC, Пародичната Bayonetta, Ninja gaiden ?

664 мнения
профил »
John-117 каза на 14.03.2013, 01:34 ?. :

пич год ъф уар има една от най-повърхностните и елемнтарни бойни система в жанра. как може подобна игра да е най-добрата за генерацията? най-добрата е bayonetta.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 14.03.2013, 01:48 ?. :

Аз на Bayonetta издъжах до 3тото ниво и ме отказа отвратителната музичка и феноменално загубената история(няква пичка с патлаци на краката се чепи в шпагатчета и пуцка застанала на ръце нещо като лоши ангели киборзи) всеки си има вкус, но така и не видях какво и е толко уникално якото на феноменалната бойна система.
Най-вероятно съм пропуснал някакси митична бойна система за която толко много всички говорят, но по-различно от това което може да видиш в GoW не видях, дори GoW я превъзхождаше с Boss killing time event-ите press X press O press L1 and R1.
Aко можеш да ми обясниш, какво точно я прави тая бойна система толко забележителна ще съм ти благодарен.
Новия MGS има капчица уникалност в бойната си система с новия начин за блок и slow mo cutting елемента, но при Bayonetta нищо не видях да го ева.

36 мнения
профил »
fire_flame каза на 13.03.2013, 22:05 ?. :
Редактиран на 12.07.2013, 19:45 ?.

казвам ви тази игра влиза в списъка ми топ 10 изтеглих си демото и се РАЗЦЕПИХ от кеф графика геймплей всичко е перфектно не знам какви проблеми имате с камерата на мен ми беше Awesome

1 мнения
профил »
Bobby каза на 13.03.2013, 23:10 ?. :
Редактиран на 13.03.2013, 23:11 ?.

Абе, някой пробвал ли е да играе онлайн? Аз днес си взех Colletctor's Edition-а от Plesio обаче не ми приема Network Pass кода. Някой, нещо? Иначе играта не разочарова - single player-а си е лудница!

1 мнения
профил »
Heiruko каза на 14.03.2013, 14:05 ?. :

Същия проблем. Чудя се дали да правя нов акаунт в стора и да пиша Гърция за държава.

244 мнения
профил »
angelsx каза на 13.03.2013, 23:31 ?. :

С този стар,стар хардуеар каква графика извадиха а пък си представям новия Playstation 4 няколко пъти по мощен как ще изглеждат игрите и по специално ексклузивите.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 14.03.2013, 00:42 ?. :

Най-впечатляващо е колко яко и грандиозно изглежда всичко дори и в MP режим.
HAIL THE GOD OF GAMES.

776 мнения
профил »
BaronZlovon каза на 14.03.2013, 13:01 ?. :
Редактиран на 14.03.2013, 13:02 ?.

естетиката и хитрите дизайнерски решения рядко имат връзка с хардуера...

75 мнения
профил »
asasen99 каза на 02.04.2013, 21:22 ?. :
Редактиран на 02.04.2013, 21:23 ?.

god of war Ascension е най-яката игра правена някога на пръв поглет няма голяма разлика от god of war 3 както и в бойната стратегия но всъшност разликите са значителни играта е много смислена и краят е изомителен никоя игра няма толкова динамична битка на финала и в същото време да е толкова смислена
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
God of War: Ascension

Превю:
Да, то е доста кратко и е същото, което видяхме по време на Е3 2012 през лятото, но всяка секунда с него ни загатва за мощта на един от най-емблематичните герои

новини:
Време е за нова доза слухове и този път тя се отнася до експлозивната хак-енд-слаш поредица God of War.
Студиото Sony Santa Monica, известно с класиката God of War, започва работа по "следващата голяма поредица".
Създателите на God of War се разширяват и от това лято ще заемат нов по-голям офис в околностите на Лос Анджелис.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Grand Theft Auto V 142
God of War III 67
Assassin's Creed 2 (PS3 и Xbox 360) 62
Bayonetta 46
Grand Theft Auto V 29
Assassin's Creed: Brotherhood 29
Alan Wake 27
Metal Gear Rising: Revengeance 25
Transformers: The War for Cybertron 23
Quantum Break 19