facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Genesis Rising: The Universal Crusade
Ревю | 20.05.2007 | автор: Владимир Тодоров


оценка:
Производител:
Metamorf
Издател:
DreamCatcher
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Дизайн а ла Гигър

Кръвосмучещи и мутиращи кораби

Жесток саундтрак

минуси

Може да откачите покрай липсата на опция за сейв по време на мисиите

Твърде тромаво управление на армадата ви

Интересни идеи, отишли по дяволите

Когато очакванията не бъдат оправдани

Genesis Rising е поредният пример за това какво става с добрите идеи, когато те не са реализирани както трябва. И все пак това е първа игра на все още малкото и не особено известно американско студио Metamorf, така че все пак заслужава шепа поощрителни похвали заради опитите й да разведри един жанр, в който на пръв поглед няма поле за оригинални изяви. Така че нека се потопим в необятния космос и видим защо се получи така...

Последният универсален поход

Събитията в Genesis Rising се случват в далечното бъдеще и са откраднати от неизвестен поне за мен европейски комикс. Почти три хиляди години са изминали от появата на онзи, когото хората наричат Спасителя. Човешката раса е завладяла почти цялата вселена и се възприема като божествена. Нейните представители вярват, че всеки един извънземен организъм е по-низше от тях създание и съответно всеки, който не им се подчини, бива жестоко наказан или направо унищожен.

Едно от основните неща, което е позволило на хората да постигнат подобно глобално господство, е разработването на т.нар. Органиди – генетично създадени органични машини, които се адаптират с лекота към всяка противникова стратегия и технология.
Една малка част от Вселената обаче все още е останала неизследвана. Според легендите именно там е скрито Универсалното сърце – енигматично същество, дало живот на абсолютно всичко около нас. И вашата цел, разбира се, е да го откриете.

От извънземна гледна точка

След като преминете през леко скучната на моменти кампания с хората, чийто мисии, макар и особено динамични, не се отличават с кой знае какво разнообразие, ще получите възможност да се докоснете и до една от извънземните раси в Genesis Rising. Уви, на фракциите Lapis и Cold Whites не е обърнато вниманието, което те заслужават. И двете биха могли да изпълняват ролята на готини игрови раси, тъй като разполагат с доста различни методи на развитие.

Едните са се научили да строят своите кораби от астероиди – може би най-неизчерпаемият ресурс в галактика. Другите притежават способността да оформят летателни машини от ледените комети, реещи се в пространството. Техните кораби могат да се регенерират, когато бъдат изложени на минусови температури, а когато два от тях се озоват в непосредствена близост, те автоматично ще започнат да се лекуват един друг. Все добри идеи, останали някъде встрани.

Космически вампири

Най-интересната и оригинална хрумка в Genesis Rising е начинът, по който авторите са решили да решат въпроса с ъпгрейдването на космическите кораби. Всъщност те не са машини в пълния смисъл на думата, а живи организми, които мутират, когато им сложите желания от вас ген. За тази цел трябва да убиете противников кораб и да го изсмучете от него.

След това може да произведете каквито количества си пожелаете. Стига, разбира се, да имате достатъчно литри от най-важния ресурс в галактиката... кръвта. Колкото и странно да звучи, тя е основната съставка на вашите кораби. Все пак те не са някакви високотехнологични джаджи, а постоянно растящи, туптящи и кървящи организми. Когато убиете някой подобен противник с особено мощна огнестрелна сила, очаквайте екранът ви да се обагри в червеникавата лепкава течност, което на моменти изглежда хем смешно, хем жалко. Между другото не се изненадвайте, ако ви се догади и ви се прииска да повърнете на екрана си.

Като оставим това настрана, идеята за мутиращите кораби наистина е добре дошла. Така например един обикновен лек боец би могъл да бъде екипиран с далекобойни снаряди и здрава броня, докато друг да го направите по-бърз, да му сложите енергиен щит и да го снабдите с по-скорострелни оръдия.

Странно, но факт

Проблемите в Genesis Rising обаче въобще не са за подценяване. Това е една от малкото игри на пазара, която не ви позволява да променяте почти каквито и да било геймплей-настройки по нея. Нито може да определите нивото на трудност, нито да дадете на пауза, за да обмислите следващия си стратегически ход (а при толкова динамична геймка и при липсата на нормален сейв, това често се налага), нито да увеличите или намалите скоростта, с която да протичат действията. На моменти кампанията става просто нетърпима, а постоянно преиграване на някоя от мисиите, било то защото е прекалено трудна или защото малко нескопосаният начин на управление на корабите (двоен ляв клик върху кораб дори не избира всички подобни единици от този тип), е способно да ви накара да захвърлите Genesis Rising в своето виртуално кошче.

Проблемите в Genesis Rising обаче не свършват дотук. Освен че корабите ви не могат да застават в специфични бойни формации, което на моменти затруднява по-оспорваните битки, никога не може да бъдете сигурни и по какъв точно начин ще стигнат до желаното от вас място. Патфайндингът е ужасен и това прави опитите ви да избегнете противников снаряд, летящ срещу вас, почти невъзможен. Използването на генетичната лаборатория по време на сражение също граничи с абсурда, защото играта не смята за необходимо да спира на пауза, когато влезете в това меню – битките продължават да се вихрят с пълна сила на заден фон.

"Пришълци" в космоса?

Ако има място, където Genesis Rising наистина да изпъква, то това е нейната визия. Дизайнът на корабите, макар и очевадно повлиян (или директно изкопиран) от творчеството на Гигър – същия онзи дизайнер-лудяга, създал уникалните пришълци, които тровеха живота на Сигърни Уивър в четири филма подред – е умопомрачително добър. Космосът също е пресъздаден с вкус, макар че не се отличава особено от останалите игри на тази тематика (уви, усещането за дълбочина отсъства поради простата причина, че действието протича на една основна плоскост). Добре дошъл е и фактът, че кадрите в секунда не падат твърде често. Играта е прилично оптимизирана и рядко ще ви скрои номер да започне да насича в по-оспорваните мелета.

Genesis Rising определено има потенциал. Той обаче е пропилян, а леко дразнещата религиозна тематика в нея да се усеща от всеки ъгъл (дори главният герой се казва Iconah). Ако ви харесват подобен тип геймки, най-добре се насочете към нещо старо и стойностно – Homeworld за феновете на RTS-и или Galactic Civilizations за онези от вас, които обичат походовите стратегии. 

 
системни изисквания
P IV 1,5 GHz, 512 MB RAM; 256 MB Video
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28