facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
GRID Autosport
Ревю | 25.06.2014 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Codemasters
Издател:
Codemasters
Жанр:
Състезание
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

На теория богата на съдържание

Онлайн играта има потенциал

Изгледът от кабината се завръща…

минуси

… но не по най-добрият начин

Липса на динамични климатични ефекти

Безличен герой и съперници

Въпреки, че без съмнение прави силни рейсъри, Codemasters си навлече гнева на доста фенове, премахвайки изгледа от пилотската кабина и ограничавайки поддръжката на волани в последната си игра GRID 2. В известен смисъл новата GRID Autosport е опит на англичаните да поправят поне част от тези негативи, като предложат основите на един симулационен рейсър, който в същото време не е напълно невъзможен за игра и от онези, които обичат по-кежуъл състезанията и не се впечатляват от дигитални технически подробности.

В опит да постигне това, Codemasters е структурирала сингъл режима в GRID Autosport като 5-степенна кампания, базирана на пет вида автомобили – GT зверове, open-wheel модели, тунинг модели, модели за издръжливост и такива за уличен рейсинг. Практическият резултат от това е, че компанията може да използва своя опит от предходни рейсъри, за да задоволи почти всички геймъри. Така например колите от Formula C до Formula A се движат по сходен с поредицата F1 начин, докато популярни конвенционални марки като Audi, Mazda и Forda, които може да карате по улицата напомнят поне малко за подобните състезания в началото на кариерата в GRID 2. Останалите модели коли в играта попадат някъде по средата, но всички изискват завидни умения при взимането на завоите.

Наличието на подобно разделение практически гарантира, че ще намерите „своята“ дисциплина, но също така и че ще има една или две, които просто няма да ви допаднат.

А това вече може да бъде проблем

Причината е, че GRID Autosport изисква да постигнете известен напредък във всички области, ако искате да достигнете до т.нар. Grid Masters/Legends състезания, които се появяват на 3-то, 6-то и 9-то ниво. Дори и да карате добре, качването до 3-то ниво в една дисциплина може да отнеме доста време, понякога повече от 3 часа. А това наистина е доста време, ако дисциплината не ви допада. Самата кариера е разделена на сезони като в началото на всеки си избирате дисциплина и спонсор. Той на свой ред ви дава определени стратегически задачи, които трябва да изпълните като това да завършите най-малко на дадено място, както и по-конкретни такива като да запишете най-бърза обиколка или да се придвижите определен брой места в рамките на едно състезание.

Освен, че постепенно ви доближава до Master сериите, качването на нива помага да отключите нови състезания с нови коли и повече спонсори, измежду които може да избирате. Не че последното има особено значение, тъй като освен ако нямате афинитет към конкретна марка, най-логично е просто да се спрете на този, който предлага най-много в замяна.

Нищо под каската


Кариерата в GRID Autosport се върти около безличен автонаемник без самоличност и индивидуалност, който кара това, което му дадат и скача от спонсор на спонсор без да се интересува от нищо друго, освен от поредния ХР чек. Не може да променяте и външния вид на колите, тъй като те принадлежат на съответните спонсори и в нито един момент не получавате усещането, че колкото и зрелищна победа да измъкнете на пистата, тя има каквото и да било значение за героя ви и неговото бъдеще на състезател. Същото се отнася и за вашите съперници – всяко състезание GRID Autosport ви дава противник, с който трябва да се съревновавате пряко, но поведението му реално не се различава от това на останалите. Всички AI-контролирани противници карат просто компетентно, имат измислени имена и не демонстрират някакъв особен характерен стил. Че се състезавате в една масовка става особено очевидно по време на надпреварите за издръжливост, когато AI водачите карат точно така, както и иначе въпреки, че в тези състезания уж трябва да се прави дългосрочна стратегия и различни тактически маневри. Много рядко някой от тях ще излезе от пистата, но тъй като това става и в други състезания е трудно да се каже, че се е случило точно защото гумите са били износени прекалено много.

Тунингуване, което има значение


За щастие тунингуването на колите оказва влияние на поведението на колите и GRID Autosport върши добра работа в това да ви даде определен набор от опции – по-малко за базовите модели и повече за сериозните зверове – с които да си играете. Всяка от опциите е придружена с кратък обяснителен текст, който да ви помогне да разберете за какво точно става въпрос. Но както се казва, ако тези опции не ви говорят нищо, най-добре е да ги оставите непокътнати. Ако все пак искате да поставите личен почерк в настройките на колите и да извлечете максимума от тях, имате достатъчно възможности за това. Като бонус пък може да печелите повече ХР, ако изключите AI помощта и се въздържите от традиционната за игрите на Codies flashback опция.

Завръщането на изгледа от пилотската кабина е приветстван, но и малко незадоволителен. Всъщност камерата в известна степен изглежда като фен мода, който геймърската общност изработи за GRID 2 – вместо да демонстрира моделирана до най-малкия детайл вътрешност на кабината, този изглед показва замацани текстури, нефункциониращо огледало за обратно виждане и доста ограничено зрително поле. Липсата на каквото и да било динамично време (ако не броим нощните състезания) също е неприятна изненада, особено предвид, че в F1 игрите Codies реализираха доста добри дъждовни ефекти.

GRID Autosport е странно животно

От една страна сингъл кампанията предлага достатъчно съдържание, но е ограничена от безличност и недостатъчна кустомизация. Почитателите на симулационния рейсинг ще се зарадват на тунинг опциите, но най-вероятно ще се намръщят на недовършения изглед от пилотското място. На теория онлайн играта има потенциал и предлага повече възможности за кустомизация, но там всичко зависи от това колко дълго ще се задържат играчите в RaceNet. Не трябва да забравяме и практически задължителното DLC, което може да обогати играта. Дотогава GRID Autosport си остава един приличен рейсър, който можеше да бъде и по-добър. 

 
системни изисквания
OS: Windows Vista, Windows 7 or Windows 8; CPU: Intel Core 2 Duo @ 2.4Ghz or AMD Athlon X2 5400+; Memory: 2 GB RAM; Graphics: Intel HD3000 or AMD HD2000 Series or NVIDIA Geforce 8000 Series Series
напиши коментар
 

108 мнения
профил »
Soul_collector каза на 26.06.2014, 20:05 ?. :

"Изгледът от кабината се завръща…"

Казва се купе...

561 мнения
профил »
dogma каза на 26.06.2014, 21:06 ?. :

Пилотско купе... пилотска кабина... на мен по-добре ми звучи второто :)

776 мнения
профил »
BaronZlovon каза на 27.06.2014, 06:24 ?. :

казва се кокпит при състезателните коли.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 30.06.2014, 07:00 ?. :

Казва се... няма да ви кажа как се казва =Р Бива ли за такива неща да се хващате?

28 мнения
профил »
v0dkAFoNe каза на 26.06.2014, 20:49 ?. :

Забравихте да споменете, че е супер лека :).

1332 мнения
профил »
sollider каза на 26.06.2014, 21:51 ?. :

Както гласи народната приказка... "Язък ти за хубостта, Марийке!"
Красива игра с добра оптимизация, но всичко хубаво, което мога да кажа за нея се изчерпва с това. Наистина ми е чудно защо след приятната GRID 2, чиито планински трасета и разнообразни състезания придадоха чар на това име, се върнаха отново към тия скучни писти и еднотипни състезания тип "финиширай пръв измежду 15 други състезателя". Да не говорим, че повечето от състезанията започват да приличат на пиянско руско меле из Московските пътища, когато всичките състезали се натресете един в друг на някой по-остър завой и се объркаш от коя посока дойде и накъде трябва да караш. Отделно, че ако някой те закачи леко отзад се занасяш така, сякаш товарен влак те е помел, но ако ти блъснеш задницата на автомобила пред теб, дори му даваш предимство и му увеличаваш скоростта на движение. На това ако му викат реализъм, предпочитам всичко друго, което изкарат да се води аркаден рейсър. Навярно ще отнеса прилично количество минуси, но играта ме разочарова в голяма степен и трябва поне някъде да си го излея.

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 26.06.2014, 21:59 ?. :
Редактиран на 26.06.2014, 22:02 ?.

Нещо не мога да им схвана стратегията на Codies. 5 години между GRID 1 & 2 и една година между 2 и Autosport. Единственото ми обяснение, че двойката макар и солидна, не предложи нищо кой знае колко революционно спрямо единицата, та Autosport най-вероятно е опит да върнат серията към корените.

Чакам да го пуснат в стийма, че седи прилоуднат от 2 дни. Нямам му доверие на Г-н Цеков. Никакъв акцент в/у физиката, хендлинга и автопарка.

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 26.06.2014, 22:11 ?. :

@Blackbird - Разбира се, начинът по който се държат колите на пистата е ключов елемент за всеки рейсър и в това отношение Codemаsters са направили известни промени спрямо GRID 2.

Тук усещането за тежест и реална мощност, което съпътства всяка машина е изразено по-ясно. Това на свой ред прави маневри като дрифтинга и начина, по който спирате, по-деликатни и заслужаващи повече внимание. Ако трябва да правим сравнение може би GRID Autosport в това отношение напомня повече на орииналната GRID, отколкото на миналогодишното издание.

Освен това няма съмнение, че отделните категории автомобили имат своите специфики, които са достатъчно добре изразени, за да откриете разликата дори по интуиция. Така например GT сегмента се характеризира с мощни и леко тромави автомобили, стъпили здраво на пистата, докато когато минута по-късно преминете в Open Wheel състезанията, колите стават пъргави, повратливи и изискват много повече внимание. Уличните състезания пък ни пренасят в познати локации като Сан Франциско, Париж и Барселона и изглеждат като в предната част.

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 27.06.2014, 11:54 ?. :
Редактиран на 27.06.2014, 11:58 ?.

''Toва на свой ред прави маневри като дрифтинга и начина, по който спирате, по-деликатни и заслужаващи повече внимание.''

- Бъркате Г-н Цеков, и ще ви кажа защо; в двойката при дрифтинга и поднасянето, шанса да излезнете невредим, без завъртване или просто да минете завоя със стабилен слайд беше минимален. Физиката в двойката не прощаваше при загуба на сцепление, а в дрифт режима, колите все едно поднасяха на тави от McDonalds. Това си го обяснявам с факта, че механиката през която енджина предаваше контакта между гумата и асфалта дали не беше добре направена, дали от Codies са имали за цел да направят овладяването по-трудно, няма значение. ТОВА е ключов проблем, който са адресирали.

В Autosport, начина по който гумите предават динамиката на автомобила е далеч по-точен спрямо real-life. Е примерно с лека S2000 на Окутама, дори като изпусна леко задницата, отпускам за малко газта, и колата се връща на място. С Challenger-a пък поднасянето е въз основа на як въртящ момент, не мога да си позволя да отпускам газта както с Хондичката, просто защото ще убие цялата инерция, с която съм вкарал колата в завоя. Поради тая причина, за мен най-ефикасния начин да контролирам американските мъсъли в аутоспорта е, да влизам в завоя с тежки спирачки, леко изнасяне на задницата, колкото да поддържам минимален ъгъл на поднасяне и гледам винаги предницата да сочи към изхода на завоя.

Защо акцентирам върху това? Ами за пръв път в серията, физиката е базирана на единствената част от автомобила, която има контакт с асфалта - гумата. В единицата центъра на тежестта беше водещ, което ще рече, че колите нямаха никаква тежест под капака или задния мост, в двойката пък хендлинга разчиташе на гуми правни от пясък, но в Austosport за пръв път колата се усеща абсолютно залепена към пътя.

3 мнения
профил »
McEvoMonster каза на 27.06.2014, 22:49 ?. :

Играта вече е разцаках хоро и честно много е дървена в оправлението и скоростта не се усеща.

55 мнения
профил »
plamen88 каза на 28.06.2014, 08:03 ?. :
Редактиран на 28.06.2014, 09:31 ?.

По-добър симулатор от Shift и Shift 2 за ПС няма!

715 мнения
профил »
Sonic The Hedgehog каза на 29.06.2014, 14:49 ?. :

rFactor laughs at you...

55 мнения
профил »
plamen88 каза на 29.06.2014, 19:58 ?. :

Вервайте ми! каза царя 2002 година. Не може да се сравни със съотношението графика - звук - симулатор, както при Shift 2.

360 мнения
профил »
PureJustice каза на 30.06.2014, 09:02 ?. :

Само аз ли си мисля, че игрите с коли са за малките "геймъри" ?

776 мнения
профил »
BaronZlovon каза на 30.06.2014, 10:05 ?. :

е, сигурно има и други глупави хора освен теб...

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 08.07.2014, 06:43 ?. :

А защо не я пуснахте играта и за PS4 и Xbone, сега защо да си купувам игра за старата конзола на цена от 120 лева.

27 мнения
профил »
rado84 каза на 15.08.2014, 15:58 ?. :

Ей заради такива бози като тази никога няма да дам пари на Codemasters! В GRID 2 и управлението беше перфектно, и дрифтенето беше перфектно. А тук няма нито управление, нито дрифт! Като се опиташ да задрифтиш кофторът се залита безконтролно към пясъка и няма излизане оттам, през което време си станал не 15-ти, а 115-ти. На всичкото отгоре дори да се опиташ да взимаш завоите без дрифт, ония говеда пак са по-добри и по-бързи от теб. Взимат остри обратни завои с 140 км/ч, а ти с 105 си пак на пясъка. Опонентите се движат сякаш са на релси и нямат хващане, а не можеш и да ги избуташ от пътя, защото както казах се държат сякаш карат по релси и по какъвто и начин да решиш да буташ някого, неговата кола си върви нормално, а твоята излита като совалка нагоре или бива изстреляна обратно откъдето си дошъл, но с тройно по-висока скорост от тази, с която си нацелил пе*ераса пред теб. При това ги бях настроил да са Easy. Да, видях колко са easy. Ако на easy нямат хващане и на правата като си с 250 те задминават все едно си спрял, не искам да си помислям какво ли ще е на medium и на hard. На medium сигурно всичките ще са с пернишки регистрации с по 500 коня отгоре и ще взимат завоите с 300.
Това е поредната игра превърната в копие на пе*ерасткия NFS SHIT. Да, Шит, а не Шифт. Та така, имаме една и съща игра с две различни заглавия:
NFS Shit и GRID Autoshit.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
GRID Autosport

новини:
Любопитно е, че първоначално обемът на DLC-то е бил огромните 30GB, но в последствие е бил сведен до 5GB.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) 93
Need for Speed: Shift 88
Need for Speed: Most Wanted (2012) 79
Test Drive Unlimited 2 63
DiRT 3 51
Need for Speed: The Run 44
Split/Second 38
Need for Speed: Rivals 32
Blur 31