facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
GRID 2
Ревю | 04.06.2013 | автор: Александър Рангелов


оценка:
Производител:
Codemasters
Издател:
Codemasters
Жанр:
Състезание
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

солиден като цяло рейсър

добър каталог от коли

онлайн функционалността е ОК

добра графика

минуси

няма достатъчно дълбочина

трудността е доста неравна

презентацията е неумела

Оригиналната Race Drive: Grid остави добро впечатление у почитателите на рейсинг жанра и феновете трябваше доста дълго време да чакат англичаните от Codemasters да се върнат към играта. Междувременно талантливата компания се насочи към офроуд рейсинга с DiRT 2 и 3, издаде няколко F1 игри и дори намери време за картинг, посветен на същата тематика. За щастие някъде след неуспеха на Operation Flashpoint: Red River и Bodycount Codies решиха, че няма да се занимават с нищо друго освен с рейсъри и отново настъпи време за Grid 2.

Да покориш света с автомобил

Историята в Grid 2 никога не излиза от рамката на елементарното – безгласният главен герой се оказва централна фигура в плановете на мистериозния милионер Патрик Калахан, който иска да осъществи една отдавнашна своя мечта – да създаде съвсем нова автомобилна лига, наречена World Series Racing, която да обединява най-добрите авто клубове в света. За целта техничарите от Европа, майсторите на дрифта от Азия и американските мощни коли трябва да бъдат обединени, най-добрите им представители – събрани на едно място, а заедно с тях да дойдат и феновете им. Практическият резултат от това е, че трябва да спечелите няколко десетки състезания срещу най-различни противници, открадвайки феновете им и приковавайки вниманието на спонсорите.

Подобно на предните рейсъри на Codies, Grid 2 не се отклонява от установената презентация. Ролята на щаб квартира в играта изпълнява един гараж, от който може да преглеждате и кустомизирате колите си, да избирате нови състезания и следите репутацията си. Извън пистата играта почти няма какво да ви предложи, освен ако не искате да убиете малко време в избора на цвят и шарки за колата си. Сюжетът никога не търпи развитие и единственото, което се опитва да придържа парчетата от презентацията са гласът на Калахан от нищото, изключително дразнещият говорител и няколко монтажи, изобразяващи възхода ви като състезател. Затова не ви остава нищо друго освен бързо да се впуснете в надпреварите, които ви очакват.

За щастие на пистата има повече разнообразие. Всеки един от сезоните на кариерния режим е разделен на състезания от общо десет вида надпревари. Сред тях има традиционни надбягвания за това кой пръв ще пресече финала, чекпойнт състезания, елиминация, индивидуални надпревари, в които блъскането е не само позволено, но дори може да бъде важно оръжие за успеха, както и доста атрактивни състезания, при които трябва да изпреварвате намиращи се пред вас автомобили, да трупате точки и да се пазите от удари в тях или в мантинелата. В света на Grid 2 колите не се купуват, а вместо това започвате с няколко и трябва да спечелите останалите в различни състезания. Другата разменна монета са феновете, натрупвани на блокове по 25, които ви следват след всяко състезание.

Трудно каране

В случай, че нещата вземат лош обрат и колата ви се разбие някъде по трасето е време да се възползвате от flashback функцията, популярна от рейсърите на Codemasters и Turn 10. Не бързайте обаче да се я отхвърляте с лека ръка, твърдейки че не ви е нужна. Причината за това е, че трудността в Grid 2 е крайно небалансирана и дори да изберете някоя от лесните трудности (Very Easy или Easy) пак нямате никаква гаранция, че ще присъствате често на подиума. Съвсем възможно е в едно състезание да сте безпроблемно на първо място, а буквално в следващото да бъдете закотвени на дъното от самото начало. За това допринася както липсата на баланс в играта, така и проблемното AI на конкурентите ви и управлението на самите коли.

След като дълго време рейсърите се придържаха към традиционно аркадното усещане, в последните години се наблюдава скок в популярността на реалистичното поведение. Grid 2 пък си поставя трудната задача се движи някъде по средата, което по-често се проваля, отколкото се отдава. Физиката на колите определено се нуждае от свикване, тъй като докато някои модели се държат що го нормално, други изглеждат като управлявани от произволно подбрани физични фактори. Проблемът се задълбочава през втората половина на кариерата, когато може да рестартирате по пет-шест пъти дадено състезание, преди да стигнете дори до почетен финиш. Това не означава, че управлението е безумно лошо, просто ще ви отнеме повече време и усилия, за да свикнете с него. Grid 2 иска едновременно да карате агресивно, защото и най-малкото забавяне може да ви остави далеч назад, но и да внимавате и пазите колата си. Лошото е, че това е доста трудно, когато почти всеки сблъсък ви оставя в по-лошо състояние от колата на съперника, която продължава с мръсна газ докато вие безпомощно наблюдавате разбития си автомобил. До известна степен опорочени са и иначе атрактивните Touge надпревари, където печелите като прекосите финала първи или дръпнете с повече от 5 секунди на своя съперник. За съжаление обаче правилото за минимален контакт ще ви доведе до дисквалификация всеки път, когато противникът ви удари дори вие да нямате никаква вина за това.

Издиша в перспектива

На повърхността Grid 2 изглежда като добро авто предложение, особено сега, когато в жанра няма много конкуренция – играта има пълен демидж модел, прилично голям каталог от коли и flashback функцията, готова да ви спаси поне малко от неприемливата трудност. Лошото обаче е, че триковете в ръкава на Grid 2 изобщо не са достатъчно, за да задържат вниманието ви за по-дълго. Когато приключите третия си сезон в World Series Racing вече ще познавате отлично всяка една писта и всеки един тип състезания, а все още ще ви остават два пълни сезона. Вместо да ви захранва постепенно с допълнително съдържание и да ви заиграва с нещо ново, което ви очаква като награда за успехите, още в средата играта вече почва да ви кара да прекосявате познатата територия отново и отново. Е да, този път вече има и нощни състезания, но това е единствената разлика и тя е повече от козметична. Изобщо не очаквайте нещо различно от перфектните климатични условия, да не говорим за някое разчупващо атмосферата офроуд състезание, сняг и т.н. Да, това е запазена територия на „другия“ рейсър  на Codemasters, но дори щипка от него определено щеше да направи случващото се в Grid 2 по-вълнуващо.

В този си вид Grid 2 не е лоша игра – с изключение на въпросителните около трудността и сингъл кампанията – но трудно можем да открием в нея нещо, което да я отличава истински. Нововъведенията са малко, идеята за LiveRoutes е прекалено елементарна, презентацията е постна, а липсата на изглед от шофьорското място (данните на Codies показват, че едва 5 процента от играчите са го използвали) и т.нар. drive aids вероятно няма да се харесат на по-сериозните виртуални шофьори. Едва ли преди излизането на играта някой се е съмнявал, че Grid 2ще е добра игра; истинският въпрос бе дали Codemasters ще успят да създадат нещо страхотно, което да очарова и пленява феновете на рейсинга за дълго време напред. Отговорът обаче не е толкова утвърдителен, колкото се надявахме. 

 
системни изисквания
OS: Windows Vista, 7, 8; CPU: Intel Core 2 Duo 2.4GHz или AMD Athlon X2 5400+; 2GB RAM; видео: Intel HD Graphics 3000 / AMD HD2600 / NVIDIA Geforce 8600
напиши коментар
 

88 мнения
профил »
cristijno каза на 04.06.2013, 12:40 ?. :

На мен предната повече ми хареса . :)

154 мнения
профил »
vladitan каза на 04.06.2013, 12:46 ?. :
Редактиран на 04.06.2013, 12:47 ?.

....такава проста игра не съм очаквал от кодис...ама и тях ги е хванало синдрома на дж бъийбър...

1331 мнения
профил »
sollider каза на 04.06.2013, 12:50 ?. :

"трудността е доста неравнa"
Напълно съм съгласен - останах изумен от интелекта на противниците - на едни състезания карат бясно и те настигат винаги, независимо колко добре ще влезеш в завоя, на други състезания изостават с по цяла обиколка от теб, та чак се губи тръпката - все едно си сам на пистата. В това отношение играта е доста небалансирана, но откъм коли и графика са се постарали. Друг минус е, че пистите се повтаряха прекалено начесто, сякаш липсва разнообразието от местности от DiRT 3 например. Като цяло не е толкова лоша играта, но ми се струва, че не са се задълбочили достатъчно и са я претупали набързо.

244 мнения
профил »
angelsx каза на 04.06.2013, 13:21 ?. :

Не ти ли писна бе?Аиде първите няколко пъти беше забавно ама сега???

748 мнения
профил »
rosniak каза на 04.06.2013, 14:11 ?. :
Редактиран на 04.06.2013, 14:11 ?.

За постовете на dundata ни трябва преводач.
@angelsx- то никога не е било забавно...

138 мнения
профил »
ancho77 каза на 04.06.2013, 14:37 ?. :

абе тоя може да е сърбиn тучрин или някъв друг който използва google translator

748 мнения
профил »
rosniak каза на 04.06.2013, 14:59 ?. :

Амиии бъркаш се. :D

561 мнения
профил »
dogma каза на 04.06.2013, 13:29 ?. :

Това или е най-тъпият потребител или най-умният бот. Вие за кое залагате? :)

1331 мнения
профил »
sollider каза на 04.06.2013, 13:43 ?. :
Редактиран на 04.06.2013, 13:45 ?.

За най-тъпия бот.

748 мнения
профил »
rosniak каза на 04.06.2013, 14:59 ?. :

Квото каза solidera.

240 мнения
профил »
cobra11ben каза на 04.06.2013, 14:58 ?. :

На мен пък играта си ми харесва супер много и според мен заслужава поне 4,5... Просто е много по-добра от последните NFS-та, управлението е уникално добро и автомобилите са достатъчно разнообразни... Разбира се, има неща, които трябваше да бъдат доизпипани, но в този си вид играта е достатъчно добър представител на рейсинг жанра. :)

1331 мнения
профил »
sollider каза на 04.06.2013, 16:28 ?. :

Никой не е казал, че играта е непременно лоша, но предвид недостатъците, оценката е точна и въобще не е занижена.

150 мнения
профил »
t-ru каза на 04.06.2013, 16:26 ?. :

Очаквах много повече от тази игра.

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 04.06.2013, 17:25 ?. :

3/5...точно толкова дадохте на WRC3. Shame on you PCMania, shame on you.

Ако ще правите ревю на рейсър, дайте го на човек който има поне малко интерес към автомобили и състезания.

В момента гледам няколко параграфа бейсик шит, йо. Нито думичка за това как всяка една кола се усеща като коренно различна от предходната или за това как гийковете в Codies са моделирали всяко едно лице в играта в продължение на 2 години. (тва си го измислих)

Дразни ме, че нито сте отделили достатъчно внимание да вникнете в играта, нито достатъчно време да напишете едно солидно ревю.

Първо, къде го параграфо за онЛайно...? Искам да отбележа, че това е първия рейсър в който сингъла ми е по-труден от онлайна. Just sayin', има твърде много онлайн дънери в тая игра....and I like it!
Нито сте писали за възможните ъпгрейди по колите в онлайн режима, нито за RaceNet, нито за това колко тъпа е ImpactRating системата кажете ми PCMania, вие закупихте ли си играта?

Второ, вместо да ревете колко ''дебалансирано'' е поведението на колите, наблегнете в/у състезателната си линия. Като Тока ветерЕн съм обърнал внимание, че от Codemasters правят пистите така, че да има конкретна линия през която да хвърчите като пчеличка. Pebble Beach отсечката е доказателство за това, с McLaren MP4-12C минах целия стейдж без да натискам спирачката, true story.

Трето, AI-то. Това е строго субективно, обаче искам да ви попитам следното; Колко пъти сте се потили докато сте играли Forza/GT/NFS/whaeva/? А докато сте играли Grid ако отгова е повече от 1, значи аргумента ми е валиден. Идеята ми е, че игрите които съм изброил по-горе не могат да стъпят и на малкия пръст на Grid 2 като стане въпрос за AI. Играя на Hard и всяко състезание е доста по-различно от предходното.

Ако сте по-наблюдателни ще забележите как конкретни пилоти са по-добри в различни класове/състезания и как дадени пилоти са яко агресивни, докато други направо ви отварят тунел. Отделно, пичовете не са безгрешни, даже има моменти, в които катастрофите на AI-то са далеч по-колоритни от моите. Отделно, обърнах внимание, че ако стоя залепен за някой пилот за известно време, започва да прави грешки и да натиска колата повече, в много случаи нещастника се размазва като ютия в някоя мантинела, а по утраканите пилоти в предните позиции солидно защитават позициите си.

Четвърто, колите. Де го изречението ''Най-добре подбраните автомобили EVUH!!!''. Не го виждам....whaeva. Ок, Grid 2 Има ФЕНОМЕНАЛЕН гараж, въобще не ми пука, че липсват LMP1/2/GT1/2 автомобилите от единицата, карлистата е прелестна и всеки атомобил е уникален откъм управление. При положение, че ми дават да карам KTM X-Bow срещу голиати от ранга на MP4-12C, не ми остават много място за оплакване.

Разликата между лек, стабилен и лепкав Aeriel Atom 3 и един тежък Aston Martin Vanquish с масивна предница е също толкова голяма, колкото тая между същия Aston и по-големият му брат - One-77. Особено ме кефи как са нацелили правилното усещане на това къде се намира масата при всеки един автомобил. Един Veyron или Agera R ще са много по добри в остри завои спрямо SLR McLaren 722 с тежка предница, но пък един Catheram SP300R, който тежи 1/2 от масата на тия коли ще е буквално като светкавица в по-техничните секции.

Пето (и последно...май), LE ENVIRONMENT. Незнам дали обърнахте внимание колко красиво са моделирани шибаните катерици, които тичат през пистата. А листата...? OMFG ЛИСТАТА!!!! Шегата на страна, дори на medium играта направо блести, пистите са пълни с живот, звуците са на място, детайлите по осветлението, тълпите, различните повърхности по които карате граничат с OCD. Като цяло спокойно бих заявил, че откъм околна среда, Turn 10 & Polyphony Digital има какво да научат от Codies. Тия пичове незнам с кви четки мацат по таблетите, обаче Grid 2 на маскимални детайли граничи с фотореализъм и само чакам да дойде деня в който Forza 5 ще изкара геймплей трейлър в който шейдърите ще са странно познати.

Та, акo ще давате същата оценка на Grid 2 като тая на WRC 3, бих ви препоръчал да си търсите нов състав.


561 мнения
профил »
dogma каза на 04.06.2013, 17:38 ?. :
Редактиран на 04.06.2013, 17:41 ?.

Браво, колега, изчерпателна позиция, но в крайна сметка всеки решава сам за себе си. На мен също не ми допадна чак толкова много играта, а като гледам от коментарите тук - за ревютата в интернет да не говорим - далеч не съм единствения. Общото мнение е, че Gird 2 не е това, което очаквахме (съвпадение ли е, че същото може да се каже за друга току що излязла игра - Fuse) И не мисля, че човек трябва да е die-hard рейсър ветеран, за да може да пречени дали играта става.

Давам пример със себе си - не съм пропускал Need for Speed игра от първата част, отделил съм десетки часове на Forza 3, Forza 4 Forza Horizon, играл съм на Gran Tursimo V и въпреки, че съм почитател на Sony веднага признавам, че не струваше, играл съм и на всички рейсъри на Codemasters от последните пет години насам. С други думи, имам повече от достатъчно опит и база за сравнение, но не се считам за някакъв луд фен на рейсинга, просто обичам да се кефя, карайки коли пред монитора и телевизора.

И точно затова Grid 2 не ме грабна. Първо, трудността наистина е крайно небалансирана, аз почнах на Easy и нямах победа в първите три състезания. После пък взех две от раз. Сблъсъците наистина са изцяло в ущърб на играча и това е най-видно от head-to-head състезанията, където уж агресивното каране се окуражава. Нищо подобно, в четири от пет сблъсъка единственото, което ще постигнете е да излезете от пистата или да катастрофирате тежко докато другата кола магически продължава напред. Презентацията е постна особено предвид желанието им да вкарат история в играта, все пак да бяха сложили истински образи, а не гласове. Да не говорим, че т.нар. announcer рядко дразни с коментарите си. И действително става скучно някъде към средата, когато няма какво толкова ново да правите. Колкото до колите в "гаража" на Grid 2, те първо изобщо не са много и второ, дори и да са, това пак не е гаранция за успех - пример Gran Turismo 5.

С други думи, всеки има право на вкус, но ако ти, колега, си одобрил играта от някаква по-хардкор гледна точка(условно казано, но като чета изречение от типа на "лек, стабилен и лепкав Aeriel Atom 3" предполагам, че знаеш за какво говориш... това или просто упражняваш речника си преди изпита по български език :P), то на мен не ми допадна толкова от по-простата гледна точка на човек, който иска да се позабавлява аз няколко часа, но бързо установява, че "забавлението" е кратко и изненадващо изнервящо.

Колкото до оценката, мисля че нещата не трябва да се абсолютизират - WRC беше похвално усилие, дело на много по-малък екип с много по-малък бюджет. Играта се опитваше да намери за себе си ниша, която и до днес остава празна. От друга страна Grid 2 струва доста, рекламира се шумно и със сигурност си поставя много по-големи претенции. Така че ако за едно скромно, но амбициозно усилие 3 от 6 (не от 5, както си написал, но това са подробности) е прилична оценка, то за ААА рейсър определено е разочароващо. Така че оценката е една и съща, но заложеният в нея смисъл и тежест са различни и отговарят на случаите.

Предполагам можем да си стиснем ръцете в съгласие, че чакаме Gran Turismo 6, Drive Club и новата Forza, които най-сетне да удовлетворят всички ни :P

1331 мнения
профил »
sollider каза на 04.06.2013, 18:21 ?. :

Предполагам, че в мнението на колегата по-горе се съдържа толкова истинност, колкото и в оплакванията на мнозинството. Dogma е много прав за това, че нивото на познание от техническа гледна точка също е решаващо за оценката, която играещият ще даде на играта. Но и аз като човек, който не е запален по жанра, и си житка подобни рейсъри не за да търся реализма, си признавам, че Grid 2 - игра, която е излязла под крилото на доказал се в жанра разработчик - ме разочарова до някаква степен. Това с небалансираната трудност не е лъжа - на face 2 face дуелите например, противниците винаги са толкова агресивни, че са в състояние да те докарат на ръба на нервната ти система, но състезания от друг тип на същите трасета са далеч по-лесни и противниците изостават от теб с по 15-20 секунди - все едно карат на ръчна. А за обиколките да не говорим - в началото, ако се опиташ да изпревариш всички останали накуп в даден завой, задължително някакъв ще те перне странично и ще те завърти на 360 градуса, при това няколко пъти, ще последва и удар в мантинелата, и накрая ще се озовеш с потрошена кола едва на самия старт, докато този, който те блъска си пердаши напред, като дори и скоростта му на движение не се изменя. Това може би ми беше най-големия проблем с играта - успя да ме накара да псувам на глас, след като при поредния рестарт се случваше едно и също и не доумявах как е възможно да те натресат така, сякаш се врязваш в товарен влак, и последиците от удара да са само за теб, но не и за останалите състезатели. Пак казвам, това са от НАЙ-ДРАЗНЕЩИТЕ минуси на играта, изключим ли тях, останалата част от играта се доближава до това, което трябваше да е като цяло. А относно графиката няма две мнения - казах го по-горе, ще го кажа и пак - постарали са се с гледките, дори съм си направил папка със над 100 скрийншота от играта и си ги гледам с кеф ;)

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 04.06.2013, 18:45 ?. :

@dogma - Агресивно каране не значи на всяка цена да гледаш да засечеш пича зад теб или да използваш другите пилоти като буфер при завои. Точно в Грид 2 леко побутване по задната броня е повече от достатъчно да обезкуражи AI-то :)

Дразни ме факта, че хората не оценяват колко труд е вложен в механиката на играта. Също ме дразни това, че с клавиатура въобще не може да се усети физиката която стои зад играта.

Казваш, че играта има една шепа коли спрямо Forza & GT примерно. Ок, пусни си Forza 4, Brands Hatch, 2012 SRT Viper и мини няколко обиколки. Сега избери същата писта, същата кола, само че в Grid 2. Обърни внимание на звука, който колата вади, начина по който се движи и пренася тежест, огледай околната среда, огледай самата кола, върни се и ми кажи с ръка на сърцето, че Forza 4 е по-добър рейсър от Грид 2.

Въобще не ме интересува, че има шепа коли спрямо игра, чийто енджин дори не може да поддържа open-wheel автомобили (след това защо няма болиди у Forza :D). Като се започне от демидж модела, та се стигне до това как колата реагира при промяна на повърхността в/у която се движи, във всяко едно отношение физичния енджин на Грид 2 е много по-изпипан и изгладен от колкото този във Forza/GT/NFS. И това може лесно да се прецени с единия Replay. Пусни си replay във Forza и обърни внимание как от време на време колата видимо си коригира позицията като буквално се телепортира с 3-4 сантиметра. Това е най-видимо по време на занасяне и аз си го обяснявам с това, че физичния енджин на играта просто не е доизпипан. В Grid всичко е плавно и добре изшлайфано.

Е едните катерици по пътя направо ме накараха да подскоча от кеф. Тия малки детайли показват кой наистина полага труд в игрите си, а Codies са царе като стане въпрос за малки детайли. Лека мъгла, разни листа летят, перфектни вектори на слънчевите лъчи, разни непредвидими промени по настилката, въобще играта изобилства от малки но съществени детайли, които допринасят много.

Твърде много внимание обръщате на малоумната ''история'' на играта, която според мен е излишна и твърде малко внимание на самите състезания и автомобили, които са главните действащи лица в играта.

Отделно, още като обявиха играта, Codies си сложиха за цел TOTAL RACE IMMERSION. От моя гледна точка тая цел е изпълнена повече от подобаващо. С риск да се повторя, ще дам за пример ambient звуците по пистата, вятъра, барабаните, двигателите, публиката. Всичко е сложено в играта с цел, може да не е много, но е там и е изпипано до колкото технологията го позволява.






12 мнения
профил »
Georgy каза на 06.06.2013, 08:18 ?. :

Blackbird, просто колко съм съгласен с теб даже не мога да обясня.
Това за небалансираното AI е огромна глупост. Точно тази "небалансираност" прави усещането много по-реално. А относно графиката и детайлите - майкоооооо, като ми се засшлевиха първия път листата по пътя O.O
а вестниците, а мъглата или парата от канафките, та дори до петната по "камерата" като се завъртиш към светлината. ААААА, а докато изкачваш баира и изведнъж ... пуф... нищо не виждаш защото слънцето изкача иззад завоя и те заслепява - лелеее. Ето тези дреболии ме зарадваха неистово много.
А относно колите и поведението също съм много приятно изненадан. Абсолютна разлика между колите, а настилката като включим възможностите стават трудни за изчисление.
Спирам че ще вземе някой бушон да изпращи вече. =D

1331 мнения
профил »
sollider каза на 07.06.2013, 07:14 ?. :
Редактиран на 07.06.2013, 07:16 ?.

Разбирам какво искате да кажете и двамата, и сте прави относно физиките и графиките на играта, но все пак и това не е нещо, което да не сме виждали във вече поостарелите DiRT 2 и 3. Там също Codies бяха обърнали доста внимание на дребните детайли и резултатите бяха не по-зле от тези в GRID 2. Но колкото и да са я изпипали откъм техническа част, геймплейно си куца и това не е само мое или на pcmania мнение. Ако механиката на играта е допаднала едва на 2-ма от 10 човека, то значи има нещо в самата игра и не всички оплаквания са от "капризните" геймъри. Спомнете си като излезе DiRT 3 колко малко бяха отрицателните коментари за сметка на положителните. Истина е, че тя беше много по-разнообразна, дълга и забавна от GRID 2.

150 мнения
профил »
t-ru каза на 04.06.2013, 19:50 ?. :

Можеха да я направят по-разнообразна и по-"умна", графика, озвучение, физика и т.н. е супер и до там.
AI-то на противниците е тъпо и дразнещо, те могат да взимат завойте без спирачки и дрифт, да те подхвърлят сякаш са с тирове а ти тях да не можеш да помръднеш. НЕВЪЗМОЖНО Е да финишираш пръв без никакъв демидж, някои писти са твърде повтарящи се и неподходящи за определен тип състезания като например са много тесни.
Приличами на полиран DIRT3.

1331 мнения
профил »
sollider каза на 04.06.2013, 20:27 ?. :
Редактиран на 04.06.2013, 20:35 ?.

DiRT 3 беше доста разнообразна откъм евенти и пистите там не се повтаряха през 2 състезания. Ако трябва да оприлича GRID 2 с друга игра на Codemasters, то това би било DiRT 2, където всичко оригинално и интересно се изчерпваше след първите 10 състезания.

1079 мнения
профил »
Deroni76 каза на 04.06.2013, 21:49 ?. :

Играта си е много хубава, заслужава поне 5. Не знам какво лошо видяхте в нея.

1331 мнения
профил »
sollider каза на 04.06.2013, 22:27 ?. :

Не си изчел ревюто, за да твърдиш, че не знаеш защо оценката й е тройка. Всички плюсове и минуси са изложени в статията, ако на теб не ти се чете това вече е друг въпрос.

69 мнения
профил »
Skarhead каза на 05.06.2013, 00:58 ?. :

Ако искате да почувствате играта, не играйте с клавиатура, просто тази игра не е направена да се играе с клавиатура

незнам за трудността аз първо я пуснах на медиум и ги биех постоянно :)
Хареса ми играта, липсват някои писти и кокпит камерата, иначе всичко друго добре.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 05.06.2013, 04:12 ?. :
Редактиран на 05.06.2013, 07:36 ?.

Кокпит камерата я добавиха фенове с мод, специално за тая функция, който можете да си изтеглите оттук: http://www.racedepartment.com/forum/resou rces/cockpit-cam-mod.346/

EDIT: К'во сега? Измрънкахте света, че я няма свещената камера, а сега като ви казвам откъде да си я намерите, ми давате минуси...

2763 мнения
профил »
Zlob каза на 05.06.2013, 11:31 ?. :
Редактиран на 10.06.2013, 09:34 ?.

Ще си позволя да копна тук коментара си от форума относно играта.

Поиграх около час и първите ми впечатления не са много добри.Презентацията и графиката са перфектни.С 5770 с всичко на High ми изкарва средно 60 FPS от вградения бенчмарк.Категорично си е аркадна и аз не усещам "тежест" в колите.Не е чак толкова зле.С клавиатура е доста трудно да се играе,защото копчетата имат 2 положения-или е натиснато или не е и от там следва проблема че не може да се правят финни корекции по траекторията на колата.Дрифтът е забавен,но за да се получи дълъг дрифт трябва да си счупя пръстите натискайки постоянно ляво/дясно и газта,за да може колата да се балансира като хората.Направи ми неприятно впечатление че в началото,срещу кочини като Mustang и Camaro z28, ми дава възможност да се пусна със Nissan Silvia и резултата е ясен-2-3 по-презицни дрифта и си ги изял.Общо взето овладеят ли се дрифтовете,то тогава си Господ на пистата.Опиташ ли се да караш чисто без занасяния е много трудно(ако не и невъзможно) да настигнеш хората пред теб.Поне за това кратко време в което играх аз не успях.Иначе евала им правя за визията-отражения,поражения,физиката не е лоша и при по-здрав страничен удар колата си се отмята настрани от силата на самия удар.От последните рейсъри,които съм пробвал,Forza Horizon ми хареса най-много.Жалко че я няма за PC,за да може и останалите да я сравнят с GRID или с който и да е друг рейсър.

Няма как да я пробвам с пад на PC-то,за да разбера дали пък случайно управлението няма да ми се понрави повече.При всички случаи играта за мен е по-добра от 1-цата.Интересно ми е Blackbird като каза че е минал Pebble Beach без спирачка имаше предвид без ръчна,крачна или и двете?Аз като ползвам крачната спирачка само имам усещане че значително се бавя вместо да се пързалям,а във Forza например ако се правиш на голям дрифтър губиш време вместо да печелиш.Къде е истината?

П.П. Другото което ме дразни че задминавам чисто даден противник,затварям му перфектната линия от завоя без да го засичам грубо и ненадейно,а той не си прави труда дори да намали.

55 мнения
профил »
plamen88 каза на 07.06.2013, 00:08 ?. :

Абе кой ше ви чете чаршафите на вас?!

154 мнения
профил »
dstalev каза на 10.06.2013, 16:38 ?. :

Абе, теб пък кой те изпусна и си избягал от уютния си мост?
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
GRID 2

Превю:
Дългоочакваното продължение на рейсъра на Codemastes от 2008 г. очевидно ще се развива с разбирането за еволюция, а не революция. Но промени все пак ще има.

новини:
Английската компания Codemasters загатна, че вече може да pаботи по нова игpа от pейсъp поpедицата GRID.
Codemasters поканиха играчи, желаещи да тестват „супер секретна игра в начален стадий“, която още дори не е анонсирана.
След анонса на Colin McRae Rally за iOS миналата седмица стана ясно, че Codemasters изобщо не възнамерява да спира с мобилните си игри.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) 93
Need for Speed: Shift 88
Need for Speed: Most Wanted (2012) 79
Test Drive Unlimited 2 63
DiRT 3 51
Need for Speed: The Run 44
Split/Second 38
Need for Speed: Rivals 32
Blur 31