Forza Horizon 2 -PC MANIA 2.0.

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 ное. 2014

 Damn it,  направих го отново. Набутах се със 700 – 800 лв. само и само, за да поцъкам Фордзичката. Всички знаем, че Forza като франчайз принадлежи на Microsoft. И колкото, и да не искам да ставам жертва на личната ми детинска субективност изхвърляйки се с една солидна сума в полза на лагера на лошите (Какво да ви кажа, Sony винаги са ми били по-приятни) факт е, че го направих. Направих го и преди 7 години, когато си взех 360. Да, обаче малко или много знаех, че X360 спрямо PS3, поне през далечната 2007-ма година е по-правилното решение. Та, поне тогава съвестта ми позитивно ми шушкаше на ушенцето

”Браво, Саше, постъпи правилно, айде сега си нажежавай спирачките с кеф!”

И така де, наистина демиджа и реалистичното нажежаване на спирачките бяха основните selling points, заради които си взех Кашончето + Forza 2 бъндъл.

При Xbone, обаче, за момента нещата са много..хмм…”рехави”. Първо, че откъм чиста изчислителна мощност, хардуера на PS4 е с една идея по-мощен и второ дизайна на One силно наподобява VCR от 90-те, което ме дразни. Тъпа постъпка, нали?

Абе да го наречем инвестиция в дългосрочен план (lolwut, пак се набутвам с около ~1600лв., за да пердашя из полета с напомпан Ford Transit) или поне с тоя сух аргумент заспивам вечер откакто си купих конзолата. Така де, Forza е един от сигурните франчайзи на M$ и е ясно, че ще видим бая заглавия от серията за Xbox One през следващите години. Не само това, която и да е Forza винаги е много изпипан и ошлайфан продукт, който се посреща с много добри ревюта и отзиви от феновете.

”Не ми се оправдавай, казвай как е играта.”

С една дума – добра, с две думи – много добра, с три думи – много много добра… вече добивате известна представа, нали? Край на ревюто!

Всъщност, твърде много неща правят впечатление в новия рейсър на Playground Games… просто се чудя от къде да започна, за това дайте да ”караме” (lol), хронологично.

Когато пуснете играта за пръв път ви посреща едно адски надъхващо интро, в което дама с много секси гласче почва да брои от 10 до 0 и когато стигне нулата уж сте в Horizon. Horizon впрочем, е музикален фестивал/автошоу/фетиш парти, което тази година се пренася в Европа и по-точно крайбрежието на северна Франция и южна Италия. Готино… 

Лятната атмосфера + комбинацията от модерно електро /alternative и ярки цветове се вписва перфектно в концепцията за open-world рейсър. Хъх…кой би си помислил.

Та, както казах надъхващото интро е повече от достатъчно да ви вкара в доста приятно настроение и първите 10-15 минути игра правят изключително силно впечатление. Без кой знае какви инструкции, веднага ви вкарват зад волана на новото Gallardo – Lamborghini Huracan LP610 – 4 (кажете го с пълна уста + тирето) и потегляте към фестивала. Организатора на цялото събитие ви казва, че сте късметлия да карате въпросния автомобил, тъй като е една от първите бройки в Европа. Много хора били чакали на фестивала за да я покарат. 

U WOT M8?!

Имам 10+ години XP с рейсъри, та ако има и една драскотина по  колата, ще си тръгна с ферибота. Мотивиран да докажа на главния, че АЗ съм лицето на тоя фестивал, почвам да настъпвам колата по красивата италианска Ривиера, докато здраво електро помпа в кабината. V10-ката реве докато се мушкам из трафика, а завоите ги хрускам като на баба цацата. Оу йес! Такава игра чаках, това е състояние на пълен immersion, играта е в мен, аз съм играта, потопен съм на 100 про…..

БАААААМ!!!!

ОТ КЪДЕ МИ НАЛЕТЯ БЕ???? LaFerrari, карано от сляп, дърт китаец?! Nope, просто drivatar, или иначе казано най-малоумната система, която на теория замества нормалното AI. Видиш ли, ”ботовете”, всъщност са базирани на истински играчи и шофьорските им ”умения” кореспондират с това как играча кара, взима завои и изпреварва. Аз обаче стигнах до извода, че или само картофи играят Forza, или нещо не е както трябва в Drivatar системата. Така де, за 2 седмици игра, не е истина колко пъти, докато съм навързал зверския Skill Chain, ще ми налети някой drivatar, който директно ще се нацепи в мен с 200+, нищо, че кара в насрещното , нищо, че съм му оставил предостатъчно място.

По време на състезания, нямам толкова оплаквания, защото при по-висока трудност, определено ставам участник в доста интензивни гонки , НО във free roam, погото е пълно. На моменти GPS дамата ви казва, че в района се мота един от най-добрите drivatar-и въобще. Ако го предизвикате и спечелите краткия спринт, играта директно ви вкарва сума между 40-60 хилки…много доволно. А да не говорим, че ако сте с правилната кола, няма да имате особени затруднения. Общо взето системата работи ДОБРЕ по време на състезания, работеше МНОГО ДОБРЕ и във Forza 5. По затворен маршрут, наистина drivatar-ите са готино решение, някой ще се опитат да ви изкарат от пътя, други ще взимат коренно различна линия, а трети ще пердашат из поляни с цел да си скъсят пътя до следващия чекпоинт. Проблема идва с това, че докато си карате по мапа извън състезания, много често кефа, който получавате от това да се мотате с бясна скорост из колоритните красиви пейзажи ще ви се развали от тъп drivatar, който не знае кое е ляво и кое е дясно. А повярвайте ми, ще се заплесвате адски много, защото играта е К-Р-А-С-И-В-А.net.

През просото

Буквално. Още когато обявиха Horizon 2, Playground Games казаха, че една от целите им с новата игра е да изградят просторен, разнообразен и широк мап. С ръка на сърцето мога да кажа, че обещанието е спазено, а гроздето е пометено…навсякъде….с Ford Raptor….чипосан…800 коня, yo.

Наистина не мога да опиша, колко готино се управляват колите извън пътя. Първия ден, когато започнах играта прекарах минимум 2 часа, с една Supra из черните пътища. Начина по който колата става мръсна, звука, който се чува от въртенето на гуми по чакъл/трева/пясък и т.н. и въобще усета към който играта предразполага води до същинска забава – най-точните думи с които мога да опиша управлението в Horizon 2.

 

 

 

Това се дължи на факта, че физичния енджин си е базиран на този от Forza 5, но е с една идея по-олекотен и аркаден. Мощни коли от калибъра на Venom GT & Koenigsegg Agera се управляват сравнително лесно при положение, че имат около 1000+ коня на задните гуми, за разлика от Forza 5, където десният ви показалец трябва да е като перце, когато управлявате въпросните тенекета.

В Horizon 2 обаче, нищо не ви спира да вземете, която и да е кола, и да я пържите из поляните и пътеките. Става голям филм, когато в multiplayer free roam, някой ви предизвика на head – to – head, докато се мотате с Veneno за 4.5 милиона. В такива моменти играта много обича да задава крайна дестинация на 9к.м…….по асфалт и нормални пътища. Якото е, че финиша се вижда като waypoint, високо, високо в небето, тъй че ако ви е мерак, защо да не покарате карбонения шедьовър, от който има само 5 бройки в света из лозетата на местните. Така де, вместо 9 км., ще сте минали финала след 3.

През призма

Незабележимо за много е това, че цялостната среда в играта въобще не е реалистична. Това е сигурно най-големия плюс на играта. Идеята е, че макар пътищата, градчетата и всичко свързано с атмосферата изглежда адски правдоподобно, но на практика много елементи са нагодени за аркадния стил на играта.

Какво имам в предвид; платната са нереално широки, като се има на предвид, за коя област става на въпрос. Навестявал съм родината на жабарите и не си спомням двулентовите им пътища по крайбрежията да са широки колкото околовръстното до OMV. Цялостния синтез между реализъм и аркада е сполучлив именно поради тази причина. Междуградските пътища, разполагат с виражи достойни да се съревновават с тези на пистата Willow Springs, а трафика макар и чест е меко казано смешен като гъстота.

Всичко това обаче предразполага играча към пълен immersion, особено ако сте автоман като мен. Начина по който яркостта на цветовете са надути, няма нищо общо с real-life, и слава на богу. Графиката блести! За мен лично, откъм цялостна презентация, няма игра, която да прави толкова силно впечатление, колкото новата Forza.

Извън пътя, както споменах по-горе е много приятно място за каране. Ако сте гледали Vanishing Point примерно, нищо не ви пречи да пресъздадете сцените, където мощния Challenger R/T на Ковалски лети със 100 мили в час през черните пътища.Не само това, ами колата ще стане адски прашна и мръсна, също като във филма. Лудница!

И като стана въпрос за филми, стилистиката в играта е много мелодраматична. Макар и историята да не ви се натрапва, кът-сцените, когато намерите учукана класика в барака, примерно, са поднесени с готин диалог. Момата, която се заема с реставряцията винаги казва нещо готино за намерения автомобил, а в случая на 288 GTO, е вкарана малка историика за това как такъв рядък и скъп автомобил се е озовал в барака по средата на лозово поле. Тези малки вмъквания, които ви съпровождат до самия финал на шампионата са много приятни и недразнещи. Някак вкарват,  макар и минимален, готин ”lore”, за хора, които наистина са влезнали в атмосферата на играта и оценяват някои наистина специални машини. В крайна сметка, колите разказват историята в играта.

Това, в комбинация със 6-те радиостанции, наистина ме вкара на шофьорското място. Саундтрака и избора на песни е много добър, защото всичките indie/alternative/edм/dnb, даже и класически тракове се вписват перфектно с лъскавите машини, кристално синьото небе и богатите цветове, които изграждат цялостната презентация на играта. По много майсторски начин, Playground Games ви подтикват да се потопите в играта и bucket challenge-овете са доказателство за това.

Bucket challenge-a ви дава определен автомобил, на определено място, а по радиото кънти определена песен. А името на всеки челиндж ви дава хинт какво да очаквате от типа на ”Ignore the road in a Bowler Nemesis”. В тоя случай се озовавате на хълм с въпросното чудовище, заобиколен от гора, а залеза грее право в очите ви, крайната точка е на 3-4 км от вас по права линия, а по радиото кънти класически марш. WHAT DO?! Комбинацията от ревящ V8 джип с 600 коня, мушкане между дървета и поляни с около 250 км/ч, бичене на надъхваща музика и ослепителен залез в очите е просто адски синтез. Филма е пълен, общо взето.

2 авера, 2 коли

Мултито от единицата е изцяло пренаписано в Horizon 2. Всичко, като започнем от минаването в сингъл към мулти, та се стигне до по-интересните режими като infected & king нещо си, са пипнати на макс.

Първо, всичко е много рафинирано, второ, интерфейса е интуитивен и лесен за боравене, трето, не се прави никакъв компромис с графиката на играта и четвърто, преминаването в мултиплейър е светкавично бързо. Matchmaking системата е феноменално рязка.

Най-готиното е, че в online freeroam, вече има трафик. Отделно, всички ивенти са на мапа и е много лесно да се разберете с останалите играчи какво ще правите (слава на MS и на Sony, че са вкарали хедсети с конзолите си).

Не само това, комюнитито на Forza е най-приятната група от играчи, с които съм се сблъсквал. Да, по време на състезания винаги има някой, който или няма скила, или е с умствения капацитет на тухла и просто не е наясно за какво служи левия тигър, но за разлика от Driveclub, където 97% от играчите са на амфетамини и нямат идея къде се намират, във Forza Horizon 2, хората играят заради неангажиращия геймплей. Не е истина, колко тунинг сетъп типове съм си разменил с играчи, които ме пукат на летището. Не е за вярване, колко хора са навити за дрифт в тандем до доковете или просто за снимка. Готино е и е много приятно преживяване, дори да не сте MP фенове.

Заключенийценце

Рейсърът си е рейсър. Всички геймъри са наясно, че подобен тип игри са пряко свързани с автомобили, тъй че или сте фен или не. Ако колите не ви бъркат по никакъв начин, надали ви е много приятно да карате виртуално кубче ламарина, гледайки задницата му с часове. Аргумента на подобни хора е именно това и че просто няма толкова място за иновативност при този жанр игри, което до някъде е истина.

На този етап обаче, гледайки колко добър пакет за чиста забава е Horizon 2, от моя лична субективна гледна точка като върл автоман ми е трудно да пренебрегна чара на играта. Динамиката и свободата, с която разполага играча ми дава надежда, че дори хора, които не си падат по такъв тип игри, само ако дадат шанс на играта, ще се забавляват много.

И тука идва най-големия минус на играта. За мен лично, поне на този етап, Forza & Halo са може би най-силните франчайзи на MS. Поради тази причина, за да си продават конзолата, няма никакъв шанс Turn 10/Playground Games да се откъснат от захвата на големия. Кофти е, защото сравнително малка част геймъри биха могли да се насладят на най-добрия рейсър правен някога. И ми е тъжно, защото Forza Horizon 2 е наистина феноменална игра.

Автор: Александър Попов