facebook facebook
 
 
ИГРИ » Xbox One
 
   
 
Forza Horizon 2 -PC MANIA 2.0.
Ревю | 16.11.2014 | автор: Александър Попов


оценка:
Производител:
Издател:
Жанр:
Състезание, Аркада, Симулатор
Платформа:
Xbox One

плюсове

– Феноменално шлифован рейсър

– Красив, отворен свят, натъпкан до гуша атмосфера и детайли

– Фото режима е много зарибяващ

минуси

– Фоторежима е твърде зарибяващ

– Напълних харда със снимки на коли

– Нямам място за още снимки на коли

 Damn it,  направих го отново. Набутах се със 700 - 800 лв. само и само, за да поцъкам Фордзичката. Всички знаем, че Forza като франчайз принадлежи на Microsoft. И колкото, и да не искам да ставам жертва на личната ми детинска субективност изхвърляйки се с една солидна сума в полза на лагера на лошите (Какво да ви кажа, Sony винаги са ми били по-приятни) факт е, че го направих. Направих го и преди 7 години, когато си взех 360. Да, обаче малко или много знаех, че X360 спрямо PS3, поне през далечната 2007-ма година е по-правилното решение. Та, поне тогава съвестта ми позитивно ми шушкаше на ушенцето

''Браво, Саше, постъпи правилно, айде сега си нажежавай спирачките с кеф!''

И така де, наистина демиджа и реалистичното нажежаване на спирачките бяха основните selling points, заради които си взех Кашончето + Forza 2 бъндъл.

При Xbone, обаче, за момента нещата са много..хмм...''рехави''. Първо, че откъм чиста изчислителна мощност, хардуера на PS4 е с една идея по-мощен и второ дизайна на One силно наподобява VCR от 90-те, което ме дразни. Тъпа постъпка, нали?

Абе да го наречем инвестиция в дългосрочен план (lolwut, пак се набутвам с около ~1600лв., за да пердашя из полета с напомпан Ford Transit) или поне с тоя сух аргумент заспивам вечер откакто си купих конзолата. Така де, Forza е един от сигурните франчайзи на M$ и е ясно, че ще видим бая заглавия от серията за Xbox One през следващите години. Не само това, която и да е Forza винаги е много изпипан и ошлайфан продукт, който се посреща с много добри ревюта и отзиви от феновете.

''Не ми се оправдавай, казвай как е играта.''

С една дума – добра, с две думи – много добра, с три думи – много много добра... вече добивате известна представа, нали? Край на ревюто!

Всъщност, твърде много неща правят впечатление в новия рейсър на Playground Games... просто се чудя от къде да започна, за това дайте да ''караме'' (lol), хронологично.

Когато пуснете играта за пръв път ви посреща едно адски надъхващо интро, в което дама с много секси гласче почва да брои от 10 до 0 и когато стигне нулата уж сте в Horizon. Horizon впрочем, е музикален фестивал/автошоу/фетиш парти, което тази година се пренася в Европа и по-точно крайбрежието на северна Франция и южна Италия. Готино... 

Лятната атмосфера + комбинацията от модерно електро /alternative и ярки цветове се вписва перфектно в концепцията за open-world рейсър. Хъх...кой би си помислил.

Та, както казах надъхващото интро е повече от достатъчно да ви вкара в доста приятно настроение и първите 10-15 минути игра правят изключително силно впечатление. Без кой знае какви инструкции, веднага ви вкарват зад волана на новото Gallardo – Lamborghini Huracan LP610 – 4 (кажете го с пълна уста + тирето) и потегляте към фестивала. Организатора на цялото събитие ви казва, че сте късметлия да карате въпросния автомобил, тъй като е една от първите бройки в Европа. Много хора били чакали на фестивала за да я покарат. 

U WOT M8?!

Имам 10+ години XP с рейсъри, та ако има и една драскотина по  колата, ще си тръгна с ферибота. Мотивиран да докажа на главния, че АЗ съм лицето на тоя фестивал, почвам да настъпвам колата по красивата италианска Ривиера, докато здраво електро помпа в кабината. V10-ката реве докато се мушкам из трафика, а завоите ги хрускам като на баба цацата. Оу йес! Такава игра чаках, това е състояние на пълен immersion, играта е в мен, аз съм играта, потопен съм на 100 про.....

БАААААМ!!!!

ОТ КЪДЕ МИ НАЛЕТЯ БЕ???? LaFerrari, карано от сляп, дърт китаец?! Nope, просто drivatar, или иначе казано най-малоумната система, която на теория замества нормалното AI. Видиш ли, ''ботовете'', всъщност са базирани на истински играчи и шофьорските им ''умения'' кореспондират с това как играча кара, взима завои и изпреварва. Аз обаче стигнах до извода, че или само картофи играят Forza, или нещо не е както трябва в Drivatar системата. Така де, за 2 седмици игра, не е истина колко пъти, докато съм навързал зверския Skill Chain, ще ми налети някой drivatar, който директно ще се нацепи в мен с 200+, нищо, че кара в насрещното , нищо, че съм му оставил предостатъчно място.

По време на състезания, нямам толкова оплаквания, защото при по-висока трудност, определено ставам участник в доста интензивни гонки , НО във free roam, погото е пълно. На моменти GPS дамата ви казва, че в района се мота един от най-добрите drivatar-и въобще. Ако го предизвикате и спечелите краткия спринт, играта директно ви вкарва сума между 40-60 хилки...много доволно. А да не говорим, че ако сте с правилната кола, няма да имате особени затруднения. Общо взето системата работи ДОБРЕ по време на състезания, работеше МНОГО ДОБРЕ и във Forza 5. По затворен маршрут, наистина drivatar-ите са готино решение, някой ще се опитат да ви изкарат от пътя, други ще взимат коренно различна линия, а трети ще пердашат из поляни с цел да си скъсят пътя до следващия чекпоинт. Проблема идва с това, че докато си карате по мапа извън състезания, много често кефа, който получавате от това да се мотате с бясна скорост из колоритните красиви пейзажи ще ви се развали от тъп drivatar, който не знае кое е ляво и кое е дясно. А повярвайте ми, ще се заплесвате адски много, защото играта е К-Р-А-С-И-В-А.net.

През просото

Буквално. Още когато обявиха Horizon 2, Playground Games казаха, че една от целите им с новата игра е да изградят просторен, разнообразен и широк мап. С ръка на сърцето мога да кажа, че обещанието е спазено, а гроздето е пометено...навсякъде....с Ford Raptor....чипосан...800 коня, yo.

Наистина не мога да опиша, колко готино се управляват колите извън пътя. Първия ден, когато започнах играта прекарах минимум 2 часа, с една Supra из черните пътища. Начина по който колата става мръсна, звука, който се чува от въртенето на гуми по чакъл/трева/пясък и т.н. и въобще усета към който играта предразполага води до същинска забава – най-точните думи с които мога да опиша управлението в Horizon 2.

 

 

 

Това се дължи на факта, че физичния енджин си е базиран на този от Forza 5, но е с една идея по-олекотен и аркаден. Мощни коли от калибъра на Venom GT & Koenigsegg Agera се управляват сравнително лесно при положение, че имат около 1000+ коня на задните гуми, за разлика от Forza 5, където десният ви показалец трябва да е като перце, когато управлявате въпросните тенекета.

В Horizon 2 обаче, нищо не ви спира да вземете, която и да е кола, и да я пържите из поляните и пътеките. Става голям филм, когато в multiplayer free roam, някой ви предизвика на head – to – head, докато се мотате с Veneno за 4.5 милиона. В такива моменти играта много обича да задава крайна дестинация на 9к.м.......по асфалт и нормални пътища. Якото е, че финиша се вижда като waypoint, високо, високо в небето, тъй че ако ви е мерак, защо да не покарате карбонения шедьовър, от който има само 5 бройки в света из лозетата на местните. Така де, вместо 9 км., ще сте минали финала след 3.

През призма

Незабележимо за много е това, че цялостната среда в играта въобще не е реалистична. Това е сигурно най-големия плюс на играта. Идеята е, че макар пътищата, градчетата и всичко свързано с атмосферата изглежда адски правдоподобно, но на практика много елементи са нагодени за аркадния стил на играта.

Какво имам в предвид; платната са нереално широки, като се има на предвид, за коя област става на въпрос. Навестявал съм родината на жабарите и не си спомням двулентовите им пътища по крайбрежията да са широки колкото околовръстното до OMV. Цялостния синтез между реализъм и аркада е сполучлив именно поради тази причина. Междуградските пътища, разполагат с виражи достойни да се съревновават с тези на пистата Willow Springs, а трафика макар и чест е меко казано смешен като гъстота.

Всичко това обаче предразполага играча към пълен immersion, особено ако сте автоман като мен. Начина по който яркостта на цветовете са надути, няма нищо общо с real-life, и слава на богу. Графиката блести! За мен лично, откъм цялостна презентация, няма игра, която да прави толкова силно впечатление, колкото новата Forza.

Извън пътя, както споменах по-горе е много приятно място за каране. Ако сте гледали Vanishing Point примерно, нищо не ви пречи да пресъздадете сцените, където мощния Challenger R/T на Ковалски лети със 100 мили в час през черните пътища.Не само това, ами колата ще стане адски прашна и мръсна, също като във филма. Лудница!

И като стана въпрос за филми, стилистиката в играта е много мелодраматична. Макар и историята да не ви се натрапва, кът-сцените, когато намерите учукана класика в барака, примерно, са поднесени с готин диалог. Момата, която се заема с реставряцията винаги казва нещо готино за намерения автомобил, а в случая на 288 GTO, е вкарана малка историика за това как такъв рядък и скъп автомобил се е озовал в барака по средата на лозово поле. Тези малки вмъквания, които ви съпровождат до самия финал на шампионата са много приятни и недразнещи. Някак вкарват,  макар и минимален, готин ''lore'', за хора, които наистина са влезнали в атмосферата на играта и оценяват някои наистина специални машини. В крайна сметка, колите разказват историята в играта.

Това, в комбинация със 6-те радиостанции, наистина ме вкара на шофьорското място. Саундтрака и избора на песни е много добър, защото всичките indie/alternative/edм/dnb, даже и класически тракове се вписват перфектно с лъскавите машини, кристално синьото небе и богатите цветове, които изграждат цялостната презентация на играта. По много майсторски начин, Playground Games ви подтикват да се потопите в играта и bucket challenge-овете са доказателство за това.

Bucket challenge-a ви дава определен автомобил, на определено място, а по радиото кънти определена песен. А името на всеки челиндж ви дава хинт какво да очаквате от типа на ''Ignore the road in a Bowler Nemesis''. В тоя случай се озовавате на хълм с въпросното чудовище, заобиколен от гора, а залеза грее право в очите ви, крайната точка е на 3-4 км от вас по права линия, а по радиото кънти класически марш. WHAT DO?! Комбинацията от ревящ V8 джип с 600 коня, мушкане между дървета и поляни с около 250 км/ч, бичене на надъхваща музика и ослепителен залез в очите е просто адски синтез. Филма е пълен, общо взето.

2 авера, 2 коли

Мултито от единицата е изцяло пренаписано в Horizon 2. Всичко, като започнем от минаването в сингъл към мулти, та се стигне до по-интересните режими като infected & king нещо си, са пипнати на макс.

Първо, всичко е много рафинирано, второ, интерфейса е интуитивен и лесен за боравене, трето, не се прави никакъв компромис с графиката на играта и четвърто, преминаването в мултиплейър е светкавично бързо. Matchmaking системата е феноменално рязка.

Най-готиното е, че в online freeroam, вече има трафик. Отделно, всички ивенти са на мапа и е много лесно да се разберете с останалите играчи какво ще правите (слава на MS и на Sony, че са вкарали хедсети с конзолите си).

Не само това, комюнитито на Forza е най-приятната група от играчи, с които съм се сблъсквал. Да, по време на състезания винаги има някой, който или няма скила, или е с умствения капацитет на тухла и просто не е наясно за какво служи левия тигър, но за разлика от Driveclub, където 97% от играчите са на амфетамини и нямат идея къде се намират, във Forza Horizon 2, хората играят заради неангажиращия геймплей. Не е истина, колко тунинг сетъп типове съм си разменил с играчи, които ме пукат на летището. Не е за вярване, колко хора са навити за дрифт в тандем до доковете или просто за снимка. Готино е и е много приятно преживяване, дори да не сте MP фенове.

Заключенийценце

Рейсърът си е рейсър. Всички геймъри са наясно, че подобен тип игри са пряко свързани с автомобили, тъй че или сте фен или не. Ако колите не ви бъркат по никакъв начин, надали ви е много приятно да карате виртуално кубче ламарина, гледайки задницата му с часове. Аргумента на подобни хора е именно това и че просто няма толкова място за иновативност при този жанр игри, което до някъде е истина.

На този етап обаче, гледайки колко добър пакет за чиста забава е Horizon 2, от моя лична субективна гледна точка като върл автоман ми е трудно да пренебрегна чара на играта. Динамиката и свободата, с която разполага играча ми дава надежда, че дори хора, които не си падат по такъв тип игри, само ако дадат шанс на играта, ще се забавляват много.

И тука идва най-големия минус на играта. За мен лично, поне на този етап, Forza & Halo са може би най-силните франчайзи на MS. Поради тази причина, за да си продават конзолата, няма никакъв шанс Turn 10/Playground Games да се откъснат от захвата на големия. Кофти е, защото сравнително малка част геймъри биха могли да се насладят на най-добрия рейсър правен някога. И ми е тъжно, защото Forza Horizon 2 е наистина феноменална игра.


 

напиши коментар
 

138 мнения
профил »
Feldstar каза на 16.11.2014, 11:55 ?. :

Тук има толкова фенсбойстване, колкото аз мога да напиша за PAYDAY 2 :/

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 16.11.2014, 16:08 ?. :
Редактиран на 16.11.2014, 16:09 ?.

Ти лично сещаш ли се за по-добър рейсър излизал през последната година примерно? Не...? И аз така си помислих.

П.П. Ревюто е правено на Xbox One, не на 360

748 мнения
профил »
rosniak каза на 16.11.2014, 19:04 ?. :

КОГА ???"?

138 мнения
профил »
Feldstar каза на 16.11.2014, 21:08 ?. :
Редактиран на 16.11.2014, 21:12 ?.

Да и за това 6/6, аре моля ти се да го сложиш на рейсър, ако не е Colin Mcrae 2 е малко seems legit, в това ревю освен да чувам, колко е велика играта друго немога да намеря.

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 16.11.2014, 23:03 ?. :

Еми човек, спри да живееш в миналото :D За времето си, CMR2 е била адска, няма спор и ако това е перфектният рейсър за теб, ок.

Ама по кой показател точно мога да сравнявам Horizon 2 с CMR2...? Графика? Звук? Реализъм? Нещата са се променили адски за 15 години. Най-малко технологията, с която са разполагали през 99-та не може да стъпи на малкия пръст на съвременните tool-ове дето се използват за гейм development.

Конкретно за Horizon 2, играта е просто привлекателна, дори за хора, които не се интересуват от коли. Оценката си е адекватна, защото играта по никакъв начин не претендира да е нещо повече от това, което е - чист аркаден рейсър, с правдоподобна физика, лесен за разбиране, забавен и разтоварващ.

А пък ако си върл автомобилен фен, няма игра, която да има разнообразието и възможностите на Horizon 2.

Примерно, нищо не ти пречи да swap-неш 2JZ мотор от Supra в MX5 или 4-роторен състезателен мотор от 787b в Silvia S13. И не само, всички особености, като звук, дали ще е с турбо или компресор, въртящ момент, промяна на разпределението на тежест м/у предния и заден мост се предава по много правдоподобен начин. Вкарали са телеметрия, която показва, че наистина се случват разни работи базирани на физични закони.

Това е една от малкото игри, в която, всичко работи на високо ниво и няма компромиси откъм функции и геймплей. Ако това за теб не е 6/6, нагледно на паткламите, които излизат все по-често и често, претендирайки, че са нещо повече от мърлява кочина, не знам на кое друго заглавие бих дал 6/6.

154 мнения
профил »
horhe каза на 16.11.2014, 12:25 ?. :

Евалата PcMania. Направо спирайте да пишете ревюта на новоизлезнали игри и се надявайте потребителите да го правят вместо вас.

99 мнения
профил »
lokoman1929 каза на 16.11.2014, 13:19 ?. :

Ще има и ревюта на нови игри спокойно, ние не сме Gameinformer за да получим ключ или бета седмица преди премиерата в САЩ или Англия. Ще следим новостите и ще пишем след като авторите са изиграли игрите и могат да напишат добро ревю. Следете ни и чакам вашето мнение след тези ревюта.Приятен уикенд Ви желае екипът ни.

22 мнения
профил »
Bruce Wayne каза на 16.11.2014, 14:05 ?. :
Редактиран на 16.11.2014, 14:16 ?.

Ама че гадни издатели, досега не са дали ключове на Писи мания за...

Legend of Grimrock 2 (15 октомври)
Civ Beyond Earth (24 октомври)
Lords of the Fallen (28 октомври)
Icewind Dale: Enhanced Edition (30 октомври)
The Binding of Isaac Rebirth (4 ноември)
Call of Duty Advanced Warfare (4 ноември)
Assassin's Creed Unity (11 ноември)
WoW Warlods of Draenor (13 ноември)

И какво ли още не...

99 мнения
профил »
lokoman1929 каза на 16.11.2014, 16:34 ?. :

Господине дайте ми линк към българския сайт който на датата на излизане е пуснал изброените от Вас игри като ревюта.Да взема да се просветя.

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 16.11.2014, 14:10 ?. :

Адски добра игра, само дето мега фенбойското ревю дава грешна представа за играта....

2747 мнения
профил »
Zlob каза на 16.11.2014, 14:34 ?. :

Бяха ми достатъчни 20 минути в играта, за да си изградя мнение за нея. То е че е просто още от същото. Списъка с колите е подобрен, графиката не виждам да е кой знае колко по-добра и толкоз. Определено в сушата откъм рейсъри е добро попадение.

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 16.11.2014, 17:08 ?. :
Редактиран на 16.11.2014, 17:09 ?.

За каква фенщина говорите?Това е шедьовър откъдето и да го погледнеш.Последният рейсър,който съм играл и ми е харесал,е Underground 2 и оттогава рейсъри не барах...докато не излезе Horizon 2.Ревюто е точно такова,каквото трябва да бъде - да покаже съвършенството.

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 16.11.2014, 17:46 ?. :
Редактиран на 16.11.2014, 17:46 ?.

Мисля че проблема идва от това, че автора пробутва крайно ненужни изрази през 2 секунди от сорта на "U WOT M8", "WHAT DO?!", "Оу, йес", "Уо" и.т.н

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 16.11.2014, 18:24 ?. :

Помниш ли ревюто на GTA San Andreas?

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 16.11.2014, 19:01 ?. :

Да, помня го. Даже сега проверих случайно автора да не е същия... Тогава си мислех че автора който го е писал или е бил пиян или му хлопат дъските.

1096 мнения
профил »
vanmx каза на 16.11.2014, 21:07 ?. :

В моята класация:

Toca Race Driver 2/3 са най добрите рейсъри в моята класация. След това местата се вземат съответно от GT4, GT3 и GT5/6. На опашката са Forza игрите от Forza 2 до Forza 4, а най-накрая са тия двата Horizon които за мен са наравно с Dirt и Grid сериите на Codemasters :)

Наистина по-добър рейсър тая година от Horizon 2 не е излизъл, ама то ако става на въпрос от 10 години не са излизали много добри рейсъри, така че това не е голям показател.

И незнам защо въобще когато се сравняват каквито и да е игри, на нещата се гледа от година на година. Трябва да се гледа цялата картинка :)

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 16.11.2014, 23:09 ?. :

Ми и цялата картина да се гледа, от чист интерес да те попитам; с какво точно Toca превъзхожда Shift 2 примерно, или да кажем първият Grid?

А пък най-ми е интересно по какъв показател може да се мери с Forza 4 примерно (освен, че Toca 3 май имаше манстър тръкове) :D

63 мнения
профил »
Kirilicata каза на 17.11.2014, 04:14 ?. :

Абе аз за тази игра съм чувал, че е много тъпа. Но аз не съм съгласен. Тъпи са тея дето я играят.

44 мнения
профил »
Петко каза на 19.11.2014, 09:24 ?. :

Хм, автора на ревюто на колко години е?

Изказът му е като на 9-10 годишен.

Ако е над 14 хич не е весело.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Forza Horizon 2 -PC MANIA 2.0.

новини:
Microsoft и автомобилната компания Porsche сключиха ново партньорство, което ще позволи да видим спортната марка в култовата рейсър серия Forza Motorsport.
Играта е Xbox Play Anywhere заглавие, което означава, че в тази бройка влизат както продажбите за РС, така и за Xbox One.
"В последните години станахме доста добри в рейсърите и искаме да се докажем на друго място", казва студиото Playground Games.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Need for Speed 6
Pure (PS3 X360)
Harley Davidson Motorcycles: Race to the Rall
ATV Offroad Fury 4
TOCA Race Driver
World's Scariest Police Chases
Gran Turismo 3
MTX: Mototrax
R Racing Evolution
Burnout 3