Fight Night Round 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Ето една поредица, която категорично се получи “от раз”. Още първият Knockout Kings показа, че реализмът при бойните спортове (защото според мен боксът определено е такъв спорт) не само не е “убиец на купона”, но и – напротив! – на свой ред може да бъде адски забавен. И така, четвъртото издание от поредицата, кръстено Fight Night Round 2, отново залага на вече изпитаната формула. Казано максимално просто – тази игра няма нищо общо със стандартния beat ‘em up, а ла Tekken или Soul Calibur.
В тази игра бясното налагане на клавишите (разбирай – атаките тип “вентилатор”) не само че не върши работа, но дори е сигурен начин да бъдете нокаутирани още в първия рунд. Във Fight Night Round 2 (както и всеки от нейните предшественици) всичко се свежда до пестене на силите и нанасяне на правилния удар в правилния момент. Нещо повече – тук блокирането (или още по-ефектното избягване) на атаките на противника е не просто полезна, а по-скоро животоспасяваща екстра. Прибавете към всичко това умелото поддържане на дистанцията и “кръженето” около противника и ще се сетите, че тази поредица “means serious boxing”.

За тези от вас, които за пръв път се сблъскват с Fight Night (или Knockout Kings) трябва да добавя, че в типичен ЕА стил и тук бъка от реални звезди, минали и настоящи, от този спорт. Без да съм спец в бокса, ще спомена някои от имената, които поне за мен значат нещо – Мохамед Али, Джо Фрейзър, Ивендър Холифийлд, Роки Марсиано, Лион Спинкс, Рей Шугър Леонард и т.н. Повярвайте ми, пълният списък е много, ама много дълъг. Интересното е, че в тази игра можете да уредите някои наистина невъзможни мачове, в които да изправите един срещу друг звезди от различни поколения. Ако имате особено извратено чувство за хумор или просто ви се иска да размажете някого на ринга, можете да проведете мач между категория перо и супер тежка категория.

Управлението във Fight Night Round 2 отново е в центъра на удоволствието от геймплея. За втори път (след Fight Night 2004) изпълнението ударите става с помощта на десния стик на геймпада, чието движение “имитира” траекторията на реалния удар. Звучи леко изчанчено, но в действителност работи абсолютно перфектно, да не говорим за невероятното усещане за реализъм, което създава. Новите елементи, в геймплея като цяло, са сравнително малко, но затова пък добавени абсолютно на място. Преди всичко, за пръв път е включена възможността за “клинч” (или с други думи “гушването” на противника), която може да ви измъкне буквално от ръба на евентуален нокдаун или дори нокаут. Освен това играчите вече могат да нанасят удари в движение, например отстъпвайки, което също се вписва страхотно в общата геймплей идея. И накрая, “мини игрите” (част от които този път са свързани с третирането на отоците и аркадите на вашия боксьор) този път са по-оригинално замислени от всякога и за пръв път реално ви помагат да подобрите именно боксовите си умения.

Автор: Ивелин Иванов