facebook facebook
 
 
ИГРИ » PS3, Xbox One
 
   
 
Fight Night: Champion
Ревю | 20.04.2011 | автор: Ивелин Г. Иванов


оценка:
Производител:
EA Canada
Издател:
EA Sports
Жанр:
Спорт
Платформа:
PS3, Xbox One
сайт на играта »
Цена:
119.00 лв.
купи играта »

плюсове

Уникална (за жанра) история

Реализъм до дупка

Ново, подобрено управление

Най-богатият каст от боксови величия

минуси

Същият този реализъм леко "нагарча"... но рядко

Champion режимът е доста кратък

Колко игри напоследък са ви обещавали невиждани и нечувани иновации? Почти всяка? А колко от тях са спазили обещанието си? Почти никоя? И нищо чудно - прокарването на нови, радикални геймплей идеи си е като да обезвреждаш бомба - едно грешно решение и си мъртъв. Къде по-лесно е да следваш добре утъпканите пътеки и година след година да пробутваш "ъпдейти", маскирани като изцяло ново издание. При спортните игри нещата от край време са стояли така, особено през последните десетина години. Но ето че именно ЕА, откриватели на формулата "по едно издание на година",

дръзнаха да направят нещо почти немислимо доскоро


Да ни продложат спортен симулатор с пълноценна, при това повече от прилична история. Подобен кураж заслужава, най-малкото, бурни аплодисменти. Не че до момента не е имало и други подобни опити (TOCA Race Driver 2 на Codemasters, да речем), но повечето от тях бяха по-скоро половинчати и "тромави", във всяко едно отношение. Забравете за това - Fight Night Champion ви предлага сюжет, който по нищо не отстъпва на този от последния Rocky. И макар историята на Андре Бишъп да е сглобена предимно от използвани до скъсване филмови клишета, ефектът от нещо подобно в спортна игра е зашеметяващ като десния прав на братята Кличко. Да, Андре е главният герой на тази боксова мини-сага. С него ви предстои да минете през ада и рая да профи боксинг занаята. Стартирал като една от големите млади надежди, мистър Бишъп (подобно на не едно и две боксови величия) се озовава зад решетките, където го заварва и началото на играта. Първата битка в Champion режима на новия Fight Night е именно на боксовия ринг на щатски затвор,

без каквито и да е протектори или правила


с едно озверяло пандизчийско наци за съперник. Оттук нататък следва ретроспекция, която обяснява как се е стигнало до всичко това, като последната част е запазена за триумфалното завръщане на Андре на профи ринга и, разбира се, задължителния мач за титлата в тежка категория. Естествено, междинните анимации и диалозите играят ролята само на спойващия елемент в поредицата от боксови мачове, които вие ще трябва да изиграете. Но ефектът от всичко това за атмосферата на играта е - ни повече, ни по-малко - поразителен. Нещо повече - Champion режимът успява да те научи на някои привидно дребни, но безценни уроци. Колкото до тази "останала част", тя се дели условно на две части. Първата е добре познатият "бърз мач", в който можете да изправите една срещу друга

боксови легенди


като Мохамед Али и Майк Тайсън, Мани Пакио и Шугър Рей Леонард, Виталий Кличко и Ивендър Холифийлд - пълният списък продължава още, и още... и още! Не по-малко познат е Legacy режимът, в който можете да създадете свой боец от нулата и да го отведете през кръв, пот и сълзи чак до трона на боксовия Олимп. И като че ли на авторите на играта не е била достатъчна една геймплей революция, те са решили да прокарат коренна промяна и в самата геймплей формула, продала десетки милиони копия от поредицата през годините. Да, става дума именно за неведнъж одумваното, но като цяло доста позитивно прието управление с помощта на двата аналогови стика. Както си спомняте (ако сте играли друго издание на Fight Night), ударите в тази игра доскоро се управляваха с изпълнение на сходни движения на стиковете на геймпада. Макар да допринасяше сериозно за реализма в играта, този контрол си имаше и своите сериозни недостатъци, особено, когато всичко опре до "рисуване" на полукръгове със стиковете. Fight Night: Champion връща тези контроли там, където им е мястото - върху

бутоните на геймпада


Усещането е далеч по-"естествено" и като цяло ти позволява да се концентрираш повече върху играта, а не върху борбата със стиковете. Недостатъци? Не бих ги нарекъл точно така. Но виждам, че и други освен мен са имали проблеми с някои странни развръзки на мачовете в предишните издания. Да, Fight Night винаги е бил един изключително реалистичен симулатор. И точно както в истинския бокс, в него е важен не толкова броят на нанесените удари, а тяхната сила и точност.  Да не говорим, че и най-добре подготвеният профи боксьор не може да изиграе десет-дванадесет рунда, махайки като вентилатор. Всичко това е точно така, на във Fight Night понякога ти се струва, че си бил наистина болезнено ощетен. Било то защото си скъсал противника от бой, а накрая си загубил по точки, или защото същия този противник някак е успял да те нокаутира, макар преди секунди да е бил напълно гроги. Уви, в Champion тези моменти отново не са ви спестени. Кой знае, може би именно те са доказателство за убийствения реализъм на играта. Защото в реалния живот боксьорите се оплакват от съвсем същите съдийски "грешки", а не един и два мача свършват с някое заблудено кроше плюс сензационен нокаут. В игрите обаче, този тип реализъм може би идва малко в повече. Така или иначе, едно е сигурно - Fight Night: Champion e безспорният абсолютен шампион при спортните симулатори в момента. 

напиши коментар
 

560 мнения
профил »
dogma каза на 20.04.2011, 16:29 ?. :

Же-сто-ка! Само ако можеше да виждаме такива истории и в други спортни игри. А не е толкова трудна. Да, реално през цялото време като Андре не правиш нищо друго, освен да се боксираш (при това липсват каквито и да било опции за кустомизация), но усещането е страхотно - знаеш кой си, какво правиш, към какво се стремиш. Страхотна игра!

5 мнения
профил »
Broth3rh00d каза на 20.04.2011, 17:53 ?. :

Аз зациклих на тоя изрод Аизък :D :D :D

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 20.04.2011, 18:27 ?. :

Последният сблъсък в Champion Mode действително може да бъде доста труден, но не бива да се предаваш. Както вече сте разбрали, освен че е увлекателна сингъл плейър история, този режим има характера и на най-дългия туториъл във видео игра. Всеки един бой и всяка една ситуация имат за задача да ви научат на нещо ново, което след това ще може да приложите в Legacy Mode.

Що се отнася до схватката с Айзък, едва ли бих могъл да предложа полезен съвет, който вече да не е очевиден. Следвайте указанията на вашия треньор и се опитвайте да правите точно и единствено това, което се иска от вас в конкретната част на боя. Не се поддавайте на желанието да размените удари с Айзък и да влезете в пряка схватка, защото това ще доведе до сигурна загуба. Движете се бързо, дръжте го на разстояние и в случай, че не успеете при даден удар, веднага се отдръпнете вместо да се мъчите да го ударите повторно.

Хубавото е, че играта записва прогреса ви след всяка от отделните части, така че няма да се налага да се връщате назад, след като веднъж сте постигнали дадена задача. Накрая само ще кажа, че след като направите всичко, което се иска от вас и пътят пред директната схватка с Айзък най-сетне е открит, битката изведнъж става доста по-лесна.

Успех!

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 20.04.2011, 21:44 ?. :

Точно битката с Фрост е един от малкото моменти в скромната ми гейминг история, който ме накра да хвъля джойпада. Поне три пъти ми се случи да ме вкара в нокаут с два десни хуука в един рунд, но в крайна сметка след много хвълена пот и нерви, като му убих скоростта с бързи джабове в торса и мощни хуукуве в тиквата му, доста ми се улесни задачата.

Идеята е да не се бутате в него а да се движите в кръг, като Мохамед Али, да праскате бързи удари в торса и да се оттегляте. И да, доста е лесно да ви затапи в ъгъла, но тогава блока, като че ли е най-ефективната стратегия, както и евентуални джабове в главата.

149 мнения
профил »
fridge каза на 21.04.2011, 00:10 ?. :

Господа знаещи повече от мен, бихте ли ми казали някоя игра с подобен геймплей за компютър.. защото ние простосмъртните не разполагаме с конзоли..
Благодаря ви (:

103 мнения
профил »
Grendor каза на 21.04.2011, 09:59 ?. :

Врътнах въпросната игра на последната трудност ("Greatest of all time" мисля, че беше). Най-гаден ми беше оня дето те сваля с една лява кука. Сигурно над 30 пъти съм се опитвал да го бия, но след като успях останалата част от играта ми се стори сравнително лесна. Айзък не е толкова труден, стига да му свикнеш, а освен това има и чекпойнти на рундовете. Левичаря от друга страна няма такива екстри, и най-гадното е като го бъхтиш 3-4 рунда, виждаш че е пред нокаут, той ти лепне една лява ръка...и рестарт. Надявам се с EA MMA серията да подходят по подобен начин - там има кариера, ама е адски монотонна и скучна, а един стори моуд няма да е лошо допълнение в и без това добрата игра.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Fight Night: Champion

новини:
За съжаление тя ще ни донесе малко заглавия, но е доста вероятно геймърите да открият по нещо за себе си в предложенията на Trion Worlds и EA Canada.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
UFC Undisputed 2010 20
Virtua Tennis 2009 (PS3, X360, Wii) 12
2014 FIFA World Cup Brazil 7
Driveclub 6
Burnout: Dominator 2
Mario Strikers Charged 1
Pro Evolution Soccer 2017
Top Spin 3
NBA Playgrounds
Harley Davidson Motorcycles: Race to the Rall