facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Far Cry 2
Ревю | 30.11.2008 | автор: Стефан Хаджиев


оценка:
Производител:
Ubisoft Montreal
Издател:
Ubisoft
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
69.95 лв.
купи играта »

плюсове

Невероятно красива графика

Отворен сценарий

Добър шутър със здрав екшън

минуси

Тежки хардуерни изисквания

Изкуственият интелект е бозав

Пътуването от точка А до точка Б може да бъде наистина досадно

Субсахарна Африка е едно много, ама много различно място. Наред с неземните красоти и пълно безметежното спокойствие тази част на света предлага невероятно брутални военни конфликти, бедност и ужасяващи болести. Само за пример - в настоящето около 60% от всички заразени с ХИВ-вируса живеят в този отрязък на континента, в Конго отново бушуват размирици, сомалийски пирати вилнеят на воля, а един мой приятел антрополог, който отиде на експедиция в джунглата, получи официален документ, който гласеше: "при проблеми се свържете с чуждестранния легион"...

С други думи общата картина на този кът от планетата е прилично зловеща и не е никак чудно, че точно тя е арена на един от най-очакваните и добри шутъри за годината - Far Cry 2

Совите отново не са това, което са...


Преди да се задълбочим в новото произведение бих искал да вмъкна следното лирично отклонение: Епизод 2 е един страхотен продукт, който няма почти нищо общо с първообраза си, освен жанра, екзотиката на локацията, из която се вихри действието, разпространителя и още една-две груби “технически” черти. Ако очаквате да видите някой познат персонаж или носталгичен намек, по-добре не се захващайте.

Историята на прясната игра ни запраща в неназована и разкъсана от баталии африканска държава, в която две основни фракции -APR и UFLL, мерят сили в нещо като малка гражданска война. В началото на сценария наша милост влиза в ролята на наемник, който трябва да открие и убие Чакала – търговец на оръжие, който снабдява враждуващите страни и на практика поддържа конфликта жив.

За съжаление на героя уж простата мисия се обърква тотално още от самото начало. Злодеят ни сгащва напълно безпомощни, но по някакво неведомо кармическо стечение на обстоятелствата се смилява над нас и ни пуска да се оправяме, както можем, в целия околен афрохаос.

А сега накъде?

Една от основните червени точки на Far Cry 2 е, че предоставя отворено поле за действие. Начинът, по който могат да се достигнат финалните надписи, варира и зависи основно от действията на героя. Детайлите, вмъкнати в сценария на шутъра, са прилично много. Повечето от тях са интересни и наистина разнообразяват преживяването - така например един от ограничаващите моменти е, че героят хваща малария, която по един или друг начин трябва да бъде третирана, друг е свързан с начина, по който взаимодейства с потенциалните съюзници и т.н.

Допълнително свободата, която имате от самото начало, не опира единствено до събитията, свързани с основната сюжетна линия. Например, ако в дадена мисия наша милост трябва да нападне малко по-голямо количество врагове, извършването на атаката и провеждането й се изменят значително в зависимост от времето на деня. Ако решите да нападнете през нощта и сте достатъчно добри, можете да направите някое здраво нинджа изпълнение, ако пък сте любител на старите екшъни с губернатора на Калифорния или Силвестър Сталоун, просто можете да нарамите някой калашник и да тръгнете да трепете врага с възможно най-много пукотевица по пладне.

Много добър елемент на Far Cry 2 е и това, че през повечето време героят е зает с една единствена задача и няма хиляди куестове, които да седят преплетени в листата за изпълнение. Ако играещият е малко по-ориентиран, краят на действието може да настъпи след малко повече от ден и половина непрекъсната игра, което, приведено в нормално времево натоварване, би отговорило на седмица и нещо лежерно джиткане.

Минуси

Ако трябва да бъдем честни: действието във Far Cry 2 има и няколко леко дразнещи страни. На първо място много от обясненията и въвеждащите кадри са монотонни и бавни. В определен момент играещият може да остане с впечатлението, че е попаднал на нескопосан аматьорски филм. Сцените са дълги и реално не могат да бъдат прескочени, всичко бива обяснявано с леко забавяне, по време на което човек започва да се чуди дали току-що вярната щайга не е изпушила и картинките на екрана не са замръзнали като за последно.

Втори дразнещ мотив в шутъра са гигантските разстояния, които трябва да бъдат прекосявани. “Вселената” на Far Cry 2 е прилично голяма и често придвижването от точка А до точка Б може да отнеме малко повече от разумното, дори и ако се използва някое от разхвърляните по картата превозни средства. Извадени от контекста, някои моменти в геймката приличат на примитивни и леко досадни симулатори. От време на време по пътищата изникват и зле настроени индианци и настава патаклама, но като цяло историята с предвижването вероятно ще изнерви определено част от публиката.

Арсенал

Като всеки уважаващ се екшън, Far Cry 2 отделя специално внимание на оръжията, с които раздавате правосъдие и прогресирате в сюжета. Пуцалата, които се срещат, са разнообразни и ще допаднат на всеки. В случая основното ограничение е, че героят има четири слота, в които да закрепи основните си приспособления за убиване. Първата ниша е за вярното мачете, втората за пистолет или предмет, третата за главно оръжие - калашник или нещо от рода, а четвъртата е за специално чудо от типа на гранатомет или огнехвъргачка - все големи и мощни топузи. Нещо, на което много хора биха се зарадвали, е че почти от самото начало на играта наша милост разполага с прилично голям избор от различни летални предмети, с които да трепе противника.

Интересен момент в случая е, че не всички оръжия, които се срещат из действието, са еднакво качествени. Ако прибегнете до автомата на някой изпаднал бунтовник, то има голям шанс оръжието да бъде старо и силно амортизирано - засечките при подобен овехтял арсенал са чести и могат да доведат до някои наистина интересни и не много безопасни изпълнения. За съжаление по подобие на пътуването, в един момент и този елемент от геймплея може да стане прекалено досаден. Единственото решение на проблема е постоянна употреба на нови пуцала.

Герой

Героят, който управляваме, има някои много реални и едновременно с това нереални черти. От една страна, малко по-продължително тичане и натоварване води до видимо замайване, маларията има отчетливи симптоми, а и спането не е нещо за пренебрегване. От друга, по-фантасмагорична гледна точка, нашият персонаж е идеален пример за всестранно развита личност. Подопечният наемник може да ремонтира машини за секунди и е невероятен спец в лечението на наранявания. Ако врагът ни е понапълнил с олово, в повечето случаи просто забиваме по една спринцовка и екшънът продължава.

AI

Освен класическата интерпретация на абревиатурата AI – artificial intelligence (изкуствен интелект), съществува и един друг и често подходящ вариант - “изкуствен идиотизъм”. Колкото и добри да са всички останали страни на Far Cry 2, то толкова посредствен е използваният изкуствен интелект. Често противниците извършват абсолютно неадекватни движения, изпадат в нещо като ступор, а през определена част от действието се държат като жертви на ужасяващи експерименти, включващи поне две лоботомии. Е, ако трябва да бъда честен, положението не е чак толкова зле, но наред с всички други детайли, човек наистина би очаквал поне една идея повече мисъл от страна на иначе толкова добре визуализирани виртуални опоненти.

На живо от фронта в HD

Един от основните елементи, които осмислят разцъкването на играта, е нейният външен вид и звучене. Графиката на Far Cry 2 е страхотна. Меко казано. Детайлите по героя и неговите оръжия са класическо изпълнение, но това, което е и най-силният коз, е атмосферата и цялата околна среда. Африканските пущинаци са пресъздадени невероятно с всичките им отделни тревички, дървета и залези. Ефектите от рода на взривове и огньове са истинска радост за окото и си заслужават да бъдат видени. Равнището на подробност в някои дребни околни детайли е учудваща. Всъщност тук отново има малък отрицателен момент и той е, че ако искате да се насладите на всеки оттенък и пиксел, ще трябва да се сдобиете с някоя прилично мощна щайга.

Струва ли си парите парите

Far Cry 2 е прекрасен и забавен шутър. Очакването си заслужаваше напълно. Дребните пък и не чак толкова дребни минуси от рода на дълги пътувания и слаб изкуствен интелект по-скоро остават на заден план. Като цяло играта е сред попаденията на 2008-а. Ако еволюцията в графиката на PC игрите продължава със същите темпове, просто не искам да си представям чудесата, които ще ни засипят след пет-шест години. Ако търсите забавен коледен подарък за някой любител на пуцалки, намерете Far Cry 2 - гарантирано ще го зарадвате много. 


PC vs. конзоли

Между Xbox, PlayStation и PC вариантите на играта има една малка, интересна и доста значима разлика. В конзолните версии на Far Cry 2 запазването на прогрес става в определени разхвърляни по картата места. За сметка на това в компютърния вариант сейвването може да бъде осъществено и в практически всеки момент. Като резултат поведението в отделните платформи е бая различно. Ако човек играе на стария верен компютър, може да пробва всякакви щуротии без особена загриженост за своето здраве и бъдеще, докато в телевизионните версии трябва да действа значително по-внимателно.
 
системни изисквания
Pentium 3,2 GHz, RAM 1 GB, 256 MB video, Win XP/Vista
напиши коментар
 

31 мнения
профил »
cantona87 каза на 30.03.2009, 13:59 ?. :

Феноменален FPS Един от най-добрите,който съм играл

380 мнения
профил »
des каза на 30.03.2009, 16:13 ?. :

Къде я видя тази феноменалност.Признавам,че авторите направиха това,което искаха...демек 50 квадратни километра терен,без нито един лоудинг прозорец,графика,конкурираща тази на Крайзис,и същевременно да върви нормално на Xbox 360.Играта очевидно е правена с цел да се хареса на конзолните геймъри.Ако беше правена за PC геймърите,щеше да е по-различна.За да си съкратя хулите и похвалите,просто ще изброя кратко това,което ми харесва,и това,което не ми харесва.1-невероятно оригинална система за хийлинг,реалистичната стрелба с оръжия,елементите на промъкване и изкарване на враговете от прикритието им,унищожаването на част от околната среда и предметите,свободата да правиш с хората,каквото си искаш.За мен това не стига на един съвременен ФПС да се нарече феноменален.2-очевидно с цел да ни държат към екшъна,авторите са решили,че враговете трябва да се респаунват през 1 минута.Това направо убива реализма.Не може да съм минал с кола през някой къмнпинг,да съм му направил една клизма и след две минути,като се върна обратно през него,той да е бъкан отново с тъпунгери.Ясно е,че тва е направено с цел екшън,но все пак е много малоумно и бързо писва.И то при условие,че всичките обджективи са такива.Давам пример (този пример е прототип на 99% от обджективите в играта):Отиваш при някой си гашник,той ти предлага награда,ако отидеш и му земеш едно куфарче,тръгваш ти за куфарчето,което естесвено е на 20 минути път с кола и междну него и началната точка има 5 чекпойнта е умствено-изостанали чернилки,които обичат да се респаунват бързо.Минаваш ти през единия и се молиш да минеш без да те усетят много-много,защото знаеш,че почнеш ли,от цялата карта,ще се мъкнат подобни да те утрепят.В крайна сметка те те виждат още преди да си ги доближил,изкарват техните джипвое и те наблъскват яко,така,че да не можеш да продължиш.естествено ти слижаш от колата,започваш престрелка,тамън се прицелиш в нечия глава и чуваш адски неприятния звук на кола зад гърба си.Обръщаш се и що да види-засилва се към теб един с джип и иска да те премаже.Изкарвайки късмет ти успяваш да избягаш,но за сметка на това вече си на 1 правоъгълниче кръв,щото за тая секунда,за която си се обърнал,са ти вкарали 2 тона олово.В крайна сметка убиваш всички.И така всичко се повтаря,докато стигнеш до куфарчето.Вземеш го куфарчето,връщаш се обратно и що да видиш.Всичко се респаунало.И така докато минеш мисията докарй минава 1 час...Виждам колегата е писал в ревюто,че било хубаво,това,че можеш да вземеш само един обджектив.Аз не съм съгласен,много е зле даже.Щото при това разхождане наляво-надясно из картата (освен ако няма автобуси) е доста досадно да знам,че пътьом има къде да се изпълни друг обджектив,но просто не мога да го направя,защото в ПДА-то ми има само 1.Така разходката и адски досадните престрелки на средата на нищото просто отбиват играча от геймката.Всичко става досадно,всичко се повтаря до втръсване и най-гадното е,че трябва ДА правиш всичко това,само и само да минеш в следващия обджектив...баси.Никога не съм мислил,че ще си изгубя толкова време,правейки нищо

117 мнения
профил »
Fang каза на 28.08.2009, 16:06 ?. :

Съгласен съм с теб, но играта си е зарибяваща!

19 мнения
профил »
GamBi7 каза на 02.04.2009, 14:54 ?. :

Като цяло играта става, но след няколко часа непрекъснато изпълняване на еднотипни мисии ти писва да убиваш враг след враг.

380 мнения
профил »
des каза на 02.04.2009, 15:57 ?. :

именно

128 мнения
профил »
qcetoo каза на 03.04.2009, 08:17 ?. :

Никога не съм я играл казаха ми че била добра ама 14 гиги за игра трудно ще ми се откъснат от сърцето.

655 мнения
профил »
WidowmakeR каза на 03.04.2009, 12:02 ?. :

Е как ще е 14GB? Виж в замунда. : \

22 мнения
профил »
didar каза на 05.04.2009, 11:38 ?. :

Лично на мене повече ми хареса Far Cry 2 от Crysis (warhead).Единственната игра която може да се каже че е реална ,нестава дума за графиката която е изсключително добра и реалистична а за гейплея който е уникален.И на места графиката достига реалноста !

380 мнения
профил »
des каза на 05.04.2009, 13:42 ?. :

Откъм разрушение са "подобни".Сега в Крайзис не подпалваш тревата,нито пък пробиваш стени като стреляш,но пък експлозиите са доста ефектни и реалистични (но и във Фар Край 2 са същите,или поне подобни),нито пък ти се разваля оръжието,но все пак и там ако гръмнеш един хеликоптер и той ти падна на главата,ще умреш.Все пак смятам,че трудно би се направила съпоставка на реализъма,просто защото двете игри представят съвсем различна среда.Пък и Crysis е Sci-Fi,докато FC 2 е екшън и тук таме се среща нещо Sci-Fi...

587 мнения
профил »
dumbass каза на 10.08.2009, 10:12 ?. :

На мен лично играта ми се вижда добра но не ми се занимава да я играя ако някой се интересува продавам Фар Край 2 Колекционерски пакет с неизпозван СД кей за 50 кинта ако някой иска да пи6е на skype hr.baykov

6 мнения
профил »
ogata_321 каза на 12.11.2009, 15:41 ?. :

врътвал съм я не е лоша игрицата обаче пътуванията са голям минус-една мисия пътуввах към 40 минути само за да стигна до мястото апа идианците по пътя дет са с колите (puke)мн са досадни макар че са избиват за 6 сек но си предпочитах стелт и ходех отстрани с mp5 silenced silenced makarov и dart riffle и така

52 мнения
профил »
cimotic каза на 05.12.2009, 23:22 ?. :

Напълно съм съгласен с автора на ВТОРИЯ Коментар 'des' :)

24 мнения
профил »
Jazzor каза на 20.08.2010, 09:45 ?. :

Мен ми е интересно какво общо има историята на първата с втората.

1333 мнения
профил »
sollider каза на 09.07.2011, 12:06 ?. :
Редактиран на 30.11.2012, 22:33 ?.

Според мен играта е по-добра от Крайзис както откъм ефекти, така и откъм сингъл кампанията. А и както беше споменал някой по-горе, графиката на много места гонеше и достигаше реализма. Като цяло превъртането на тази игра дойде доста добре за геймърската ми колекция.

П.П. Видях, че авторът на ревюто беше написал, че наред с досадното пътуване към обджектива, заяждането на оръжията също писвало в един момент - да, за пътуването съм съгласен, както и за респаунването на противниците, за което 'des' е споменал, но според мен ваденето на оловото на враговете ти от тялото ти, и заяждането на оръжията, са съвсем реални и меко казано перфектни. Просто ubisoft са се постарали да направят един приличен шутър с интересни сингъл мисии, съчетани с максимална доза реалност, и бих казал, че опитът им е напълно успешен и нито едно от тези нововъведения не е останало незабелязано от геймърите, тъй като в никоя друга пуцалка досега не се е срещала толкова добра съпоставка между геймплей, графика, специални ефекти и други. И понеже усетих, че започвам да се повтарям в доста от нещата, които казах, това е последното нещо, казвам тази игра и мисля, че от написаното ясно си проличава какво е мнението ми за нея

19 мнения
профил »
noman каза на 07.02.2012, 20:11 ?. :

Като се затичам, ми се запотяват очилата--omg какви о4ила ве нито един от хората не носи о4ила :D ;D
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Far Cry 2

Превю:
Амбициозна концепция - възможно ли е да съществува такова животно като sand-box шутър? Ще трябва да почакаме още малко, за да разберем.

новини:
Новият брой на списание PC Gamer тиражира слуха, че третата част на шутър поредицата вече е поверена на Ubisoft Montreal, а действието отново ще бъде в Африка.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Far Cry 3 65
Far Cry
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Crysis 3 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69
Aliens vs. Predator 68