Fallout: New Vegas

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Чували ли сте за Van Buren? По-запалените фенове на Fallout вероятно знаят, че именно това трябваше да бъде официалното продължение на култовата постапокалиптична ролева игра. През 2003 г. обаче Black Isle Studios, отговорни за появата на Fallout 1 и 2, затвориха врата, а заедно с това третата част на една от най-великите поредици, създавани някога, потъна в забвение…

Година по-късно Bethesda, популярни с The Elder Scrolls, обявиха, че са закупили правата над Fallout. Мнозина посрещнаха този анонс с недоверие и въпреки това тяхната Fallout 3 се оказа добра. Дори велика, но въпреки това – коренно различна като изживяване в сравнение с първите две части.

„Винаги съм бил крайно разочарован, че не направихме Fallout 3,

но сега имаме възможност да си поиграем със света, който Bethesda създаде“ – казва Фъргюс Уркхарт, изпълнителен директор и един от основателите на Obsidian Entertainment; ръководител на екипа, работил върху първите две Fallout игри. Сега неговото ново студио, в което работят много от старите кучета от Black Isle, е на път да ни предложи един нов продукт. Да – той ще се развива във вселената на Fallout 3 и ще бъде издаден под крилото на Bethesda. Въпреки това не е директно продължение на тройката, а напълно самостоятелно заглавие. Дали това е играта, която Black Isle винаги са искали да направят, макар и поставена в рамките на основните геймплей концепции, създадени от Bethesda? Да видим…

Спокойно – не започвате играта като бебе

Онези от вас, които са се подразнили на дългия Character Creation във Fallout 3, ще останат доволни. Във New Vegas всичко е сведено до няколко минути. Вашият герой е куриер, който още в самото начало, по време на поредната си мисия, изяжда един куршум в главата и бива обран и оставен да гние в най-обикновен плитък гроб. За щастие обаче робот на име Виктор ви спасява и ви отвежда при Док Мичъл в Goodsprings, а процесът по лечение и възстановяване всъщност представлява самият Character Creation. Специална машина ще определели S.P.E.C.I.A.L. характеристиките ви, ще ви питат какви асоциации предизвикват думи като „куче“ и „майка“, за последната от която може да отговорите например „човешки щит“ и т.н.

Целият процес отнема не повече от 10 минути, след което сте готови да скочите с двата крака в Пустошта Мохаве. Тя, очевидно, е моделирана по едноименна пустиня в Южна Калифорния, където се намира и прословутият град на порока Лас Вегас. Кой ви е застрелял? Каква е тази ценна пратка, която сте пренасяли като куриер и заради която сте си отнесли куршум в главата? Това са въпросите, на които ще се опитате да си отговорите по време на вашето приключение в света на Fallout: New Vegas.

Хардкор режим

Едно от нововъведенията, с което Obsidian се гордеят най-много, е т.нар. хардкор режим. Той може да бъде активиран по всяко време в играта „и е предвиден предимно за хардкор играчи, които са превъртели Fallout 3 и които искат по-голямо предизвикателство. Най-видимите промени, които нанася, са свързани с лекуването, което ще се случва с течение на времето. Също така тук не може да възстановите счупени крайници просто с една почивка. Трябва да имате докторска чантичка или да посетите лекар“ – казва Джош Сойер, ръководител на проекта. Това на практика означава, че когато използваме аптечка, ще трябва да сме залегнали в някое удобно прикритие, за да изчакаме да възстанови кръвта ни в рамките на няколко секунди, което би трябвало да направи битките далеч по-предизвикателни. Героят ви пък ще се дехидратира с течение на времето – все пак се намира в пустиня! Той ще трябва да пие постоянно всякакви течности и да яде най-различни храни, които да контрират определени негативни ефекти. В противен случай ви очаква сигурна смърт.

Също така амунициите ще тежат, което означава, че ще трябва изключително внимателно да преценяваме колко и какъв вид да взимаме със себе си.

Докато сме на вълна арсенал, няма как да не споменем, че във Fallout: New Vegas ще открием

два пъти повече оръжия в сравнение с Fallout 3

Нещо повече – сега ще можем да им правим всякакви модификации, тъй като на практика Obsidian са включили в играта един от най-популярните модове за оригинала. За тази цел ще трябва да си закупим съответните приставки от различни търговци из Пустошта – те променят не само производителността, но и външния облик на оръжията ви.

Също така можем да очакваме и различни промени по системата за прицелване V.A.T.S. Obsidian са увеличили щетите, които ще нанасяме по време на меле битки, за да ни стимулират да използваме повече добрите стари бухалки

Феновете на поредицата ще останат доволни от срещата с някои стари и познати фракции като New California Republic (NCR), които се борят за надмощие над Ню Вегас с търговците на роби от Caesar’s Legion. Те обаче не са захвърлени в играта просто за цвят. Във Fallout: New Vegas, подобно на Fallout 1 и 2, имате възможност да

трупате и репутация към всяка една от множеството фракции в света

Всяко едно ваше действие ще има съответното последствие за някого в Пустошта. Репутацията ви към фракциите, която допълва карма системата, ще определя диалозите, които ще водите с техните представители, какви куестове ще получавате от тях и в крайна сметка – как ще се отнасят към вас. На практика всеки път, когато вземете някакво ключово решение, предприемете конкретно действие, изпълните куест за или против отделна фракция, вашата репутация към тях ще се променя съобразно.

„Репутацията би трябвало да показва онова, което хората знаят за вас – обяснява Сойер. – За нас е важно вашия статут с конкретна фракция да се променя… а вие да получавате осезаеми преимущества от това.“ Колкото по-добра е вашата репутация с някого например, толкова по-голям е шансът някой да ви даде готин и безплатен предмет, да получите отстъпки при пазаруването в магазини и т.н. „Ако тероризирате някой град, хората може да започнат да се страхуват от вас до такава степен, че да ви плащат данък. Ако решите да подкопаете някоя от големите групи като Caesar’s Legion или NCR, те току-виж изпратили отряди по петите ви“ – заключва Сойер.

Какво излиза в крайна сметка? Според Пит Хайнс от Bethesda светът във Fallout: New Vegas е приблизително толкова голям, колкото този във Fallout 3. На практика това е едно чистокръвно продължение, което ще бъде по-Fallout от всякога. Да, това не е Van Buren, но създателите на една от най-великите поредици за всички времена най-накрая получават шанс да си поиграят със света, който създадоха преди години и който всички ние обичаме толкова много.

Източник на изображенията: IGN

Автор: Владимир Тодоров