Fallout 3: Operation: Anchorage

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 мар. 2009

От Вашингтон до Аляска за 60 секунди

Във Fallout вселената няма по-грандиозна и епична битка от сблъсъка между китайците и американците за петролните находища в Анкоридж – Аляска. Това е и едно от последните нормални, олдскул сражения, преди да започнат да падат бомбите, генерално унищожаващи планетата и сложили край на предвоенната епоха. Досега запалените Fallout фенове само бяха слушали за него. Под формата на книги, записи от терминали в изоставените vault-ове и военни комплекси, легендата за Анкоридж винаги е тормозила силно фантазиите ни. И сега гадовете от Bethesda заковаха брутално голяма червена точка в портфолиото си, пресъздавайки я за първи път в Fallout 3.

Operation: Anchorage е първото официално продължение на Fallout 3, достъпно за свободен даунлоуд срещу 10 долара или 800 Microsoft точки през Games for Windows Live и Xbox Live. Дали съдържанието в него си заслужава парите? Абсолютно! Преизпълнен с lore, уникални предмети и свеж подход към геймплея, Operation: Anchorage е must have за всеки Fallout фен. Друг е въпросът дали след няколкото десетки милиона продажби на оригинала, разработчиците наистина имат нужда от тези 10 мизерни долара и дали не можеха да направят малък реверанс към феновете си?

Назад във времето

В момента, в който инсталирате Operation: Anchorage и влезете в играта, ще получите радиосигнал. Отцепниците от Brathorhood of Steel са се натъкнали на незасегнат от бомбите военен бункер, но имат нужда от помощ срещу тълпите от супермутанти в околността. Не зависимо кой левъл сте или къде се намирате по линията на основния куест, можете да зарежете всичко и да се хвърлите с главата напред. Естествено, самата зона, в която се намира бункерът, е в центъра на Вашингтон, а той, както добре знаете, е приятно населен със супермутанти, така че ще ви трябва що-годе развит персонаж, ако за първи път играете играта. Ветераните ще се справят и на 5-7 левъл.

Когато пристигнете на мястото на сигнала, разбирате, че целта на отцепниците са скритите в оръжейната технологии. Но единственият начин за отварянето й е с код, който може да получите, само и единствено ако минете през тренировъчна симулация, пресъздаваща сблъсъка с китайците в Анкоридж. И тъй като сте единствената маймунка с PipBoy в радиус от няколко десетки радиоактивни километра, само вие можете да подкарате симулацията. Така че без много да му мислите, с рев “I do it for teh loot!” се меткате и от центъра на Вашингтон се пренасяте в най-разцепващия визуално виртуален каньон, който някога съм виждал.

Йекшън

Operation: Anchorage е малко по-различна що се отнася до начина на игра от това, с което сте свикнали. От външния свят ще пренесете единствено уменията и perk-овете си. Всички оръжия и целият ви инвентар се заличават. От вас зависи дали ще подходите стелт или в стил Рамбо към задачките си, а те са общо три на брой. Първата е да си проправите път през каньона до гаубиците на китайците. Втората е да взривите няколко стратегически цели, за да прочистите пътя на американците към щаба на жълтурите. Третата е да щурмувате самия щаб.

Играта е доста по-динамична от стандартния Fallout и малко напомня по геймплей на Crysis… всъщност доста. Заснежените декори също допринасят за това впечатление. Ще се сблъскате с китайските офицери и техния отговор на power armor-ите – стелт костюмите. На определени места във всяка част от нивото са разпръснати аптечки и машини за амуниции. А пред финалния сблъсък ще можете да изберете какъв солджър да играете (за близък бой, антитанк, снайперист или щурмовак) и да поведете собствен взвод от войници. Като дива спекулация мога да предположа, че този геймплеен модел е сондиране от страна на Bethesda за добавяне на евентуален мултиплейър в играта.

Пътьом ще видите с очите си откъде е вдъхновен Анкоридж мемориала в DC (има една доста досадна мисия от серията куестове на Мойра под него). Първата употреба на бойните костюми и в общи линии епичността на бойното поле, непозната до момента за серията. Надявах се да зърна някъде и препратка към Либърти Прайм – гигантския робот от финалните куестове на Fallout 3, но уви – надеждите ми останаха попарени.

За изиграването на целия експанжън е нужен около… час (!!!) но, пък нивото му на преиграване е високо, а нововъведенията (предметите де) в света на Fallout си заслужават усилието. Дължината на експанжъна е и основната причина за ниската обща оценка в ревюто. Много фенове оплюха Bethesda заради тяхната визия по отношение на любимата им поредица. Но винаги има недоволни от еволюцията. Според мен за момента компанията доста стабилно защитава реномето си, и ако някой ден мечтата ми за Fallout MMO се сбъдне, ще се радвам именно Bethesda да са разработчиците.

Автор: Георги Панайотов