facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Fallout 3: Broken Steel
Ревю | 21.05.2009 | автор: Пламен Димитров


оценка:
Производител:
Bethesda Game Studios
Издател:
Bethesda Softworks
Жанр:
Ролева игра, Екшън
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
39.95 лв.
купи играта »

плюсове

Още десет нива

Различни възможности за напредък

Много нови предмети

минуси

Бъгав

Кратък

Кофти perk-ове

Понякога ми се струва, че Bethesda наистина мразят парите. Ама страшно много. Сякаш шефовете на компанията седят по цял ден в офиса си и мислят: "Само да имаше начин да спрем да получаваме пари". Предполагам, че тази теория в някаква степен е достоверна, защото не мога да си обясня по друг начин техните усилия да вгорчат живота на феновете си.

Както със сигурност сте чули, стартът на третото разширение на хитовата им екшън/ролева игра Fallout 3, наречено по ирония на съдбата Broken Steel, беше далеч от блестящ. През първите няколко дена от появата си DLC-то дори не можеше да бъде стартирано. А това се нарича, ако ме извините за професионалния жаргон, Epic Fail.

Както и да е, в края на краищата някой се сети да включи щепсела в контакта и третото допълнение най-накрая се настани удобно на харддисковете ни. За разлика от предишните две DLC-та, Broken Steel предлага не просто странично разширение на досегашната история на нашия герой the Lone Wanderer, а нейното продължение след края на последния story куест в оригинала. Там, където преди играта просто свършваше, сега са добавени още 4-5 часа геймплей и още доста нови неща.

Разбира се, за да се впуснете в новото приключение, трябва да имате поне един герой, който да е на последната права от линията с куестове. Не е задължително да сте двадесето ниво, но помага. Също така ще трябва да сте си обновили играта поне до версия 1.5, иначе има адски неприятен бъг точно в самото начало. Да видим за какво става въпрос в детайли.

Чиста вода за всички

Предполагам, че ако четете това, сте изиграли поне веднъж оригинала, така че няма да си спестявам спойлерите. След здравата битка с войниците на Enclave, нашият герой влиза в силно радиоактивната контролна камера на Project Purity. Този път обаче не загива геройски за каузата, а се събужда след две седмици в Цитаделата на Brotherhood of Steel, за да научи, че усилията му не са били напразни – пречиствателната станция работи безотказно и в момента изпомпва чиста вода в реките на Вашингтон. Процесът обаче не е мигновен, така че почти всички локви в околността си остават замърсени.

След като основната задача е изпълнена, остава само да доизчистите Capital Wasteland от напастта на Анклава. Това изглежда елементарно, защото съвсем наскоро сте затрили почти всичките им командири, а и имате на своя страна двадесетметровия робот Liberty Prime. Разходката в парка обаче скоро се превръща в битка за оцеляване, след като разбирате, че Enclave са се сдобили със старо, но изключително мощно оръжие отпреди Великата война, което може изцяло да промени баланса на силите...

В хода на трите основни куеста в разширението ще се разходите до руините на Белия дом, ще посетите стара военновъздушна база и ще отблъснете цяла армия от облечени в Енергийни брони войници. През известна част от времето ще имате подкрепата на Братството, но не се надявайте те да ви носят на ръце – основният бой ще си го отнесете вие. Ще се срещнете с няколко нови противника, като например Enclave Hellfire Trooper: елитни войници, въоръжени с огнехвъргачка и специален Power Armor с устойчивост към огън – един от най-добрите в играта. Зоопаркът пък е попълнен с Albino Radscorpion, Super Mutant Overlord и Feral Ghoul Reaver – все ъпгрейднати версии на старите противници, но в пъти по-смъртоносни събратята си.

Пак ще се срещнем след десет нива

За да излезете живи от цялата ситуация, максималното ниво на опит е вдигнато от 20 на 30. С това разбира се идват и куп нови perk-ове за главния герой, общо четиринадесет на брой. За съжаление, лично според мен, тези perk-ове варират от напълно ненужни (например Party Boy, който премахва withdrawal ефекта от алкохолна зависимост) до горе-долу полезни. Единственото изключение е Almost Perfect, който е силно небалансиран, но пък идва чак на тридесето ниво. Той вдига всички SPECIAL атрибути до девет, а ако намерите съответен Bobblehead след това (но само след това), можете да ги качите до максимума от десет. Ако сте ги издирили преди това, сте прецакани.

Сред другите ви нови придобивки заслужава да се спомене новото оръжие Tesla Cannon, което е нещо като смесица от снайпер и базука. Изключително мощно и доста точно, то ще е един от основните ви козове в предстоящите битки. Друга интересна ютия е Heavy Incinerator - нов тип огнехвъргачка, която изстрелва огнени топки по параболична траектория, така че е възможно да целите противници, скрили се зад някаква преграда. При броните получавате вече споменатата Enclave Hellfire Armor, която е здрава и добре изглеждаща, но не е голям ъпгрейд, ако вече разполагате с T-51b Power Armor (обикновената версия от Fort Constantine или Winterized версията от Operation: Anchorage). Другите облекла са по-скоро забавни, отколкото полезни, например полицейска шапка или перука.

Решения, решения...

Освен поредицата основни куестове има още три странични и три немаркирани. Страничните се въртят около доставката на чиста вода до главните градове в играта и ще ви отнемат около половин час всеки, ако се размотавате. Ако не искате да се задълбочавате обаче, повечето задачи могат да бъдат изпълнени за по-малко от десет минути, като просто избиете всичко по пътя си.

Само в основния куест има интересна врътка – в края на оригиналната игра ви се дава избор дали просто да включите пречиствателната станция, или преди това да заразите водата с модифицирания FEV вирус, даден ви от Enclave. Вирусът трябва да убие всеки, облъчен дори от минимално количество радиация, и по този начин да "пречисти" Вашингтон от мутанти, следвайки изкривената логика на Анклава. Решението е ключово и предполага две доста различни преживявания след това, така че го обмислете внимателно. В края на новите story куестове също има много важна и интересна възможност със сериозни последици, нея обаче ще си я видите сами. Краят за щастие този път остава отворен и ще можете да продължите да се скитате из Пустошта.

Въпреки множеството си проблеми в началото ("Broken" Steel, наистина!), третото DLC за Fallout 3 ще ви предложи няколко часа солиден екшън и няколко нови локации за разглеждане. Количеството content в целия content pack не е кой знае колко голямо, но все пак от Bethesda не се опитват да ни залъгват, че става въпрос за експанжън. Задължителен за всеки фен на поредицата, Broken Steel успешно си изпълнява задачата. Сега ни остава да чакаме другите две разширения и да се молим, че Bethesda най-накрая ще успеят да пуснат игра без осакатяващи бъгове (колкото и невероятно да звучи това). 

 
системни изисквания
Инсталиран Fallout 3
напиши коментар
 

139 мнения
профил »
koomshiqta каза на 23.05.2009, 08:34 ?. :

Няма втора игра като Fallout.Третата част ни предложи свят,красив сам по себе си,свят в който се борим за оцеляването си и решаваме съдби на хора,само че с пускането на пречиствателната станция,този свят изчезва.Това продължение ще вдъхне отново живот,макар и за десет нива,на Fallout 3,и аз като истински фен на нея,ще се сдобия с това продължение.Браво за статията,а играта е супер! :)

389 мнения
профил »
Draksis каза на 23.05.2009, 10:00 ?. :

Е, явно съм грешал миналия път. Не бе Сентинел Лайънс тази, която се надвесва над теб в лечебницата, а Старейшина Лайънс, но както и да е. И той е яко парче (шега, бе!!!).

И за мен единственото недоклатено нещо бяха адски безполезните perk-ове, с изключение на единствения и небезизвестен Almost Perfect. Единствения bobblehead, който не бях взел, бе Luck и сега този стат е единствения ми на десет. Куцуз.

Един съвет, ако има хора, който още не са взели perk-а. Точно преди да чукнете 30-о ниво, скрийте някъде късметлийската си билярдна топка, най-добре е като я дадете на последовател. Така след като вземете perk-a, ще си имате 10 Luck дори и без да сте взели bobblehead-a. Ако вземете perk-a с топката в инвентара обаче, това няма да проработи нито на йота.

Та късмет, на тези който сега пробват DLC-то, и на тези, които сега, вдъхновени от статията, сега пробват самата игра. Скапани късметлии... :)

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 23.05.2009, 16:17 ?. :

Според мен перкът "олмост пърфект" тотално закопава "но уикнес". А и 3те перка за кармата са безполезни защо ще ти е да променяш нещо, което така или иначе си приел. Готин перк е този за "кученцата". Поне няма да се тревожиш какво става с "догмийт" когато настане пуцаница. Друг готин перк е "квантовият химик" всеки десет нюка кола в инвентара ви се конвертират в 1 нюка куонтум. Край на мизерията, вече няма да се луташ с часове по пазари и места посещавани и преди само, за да намериш нюка контум, за напарвата на нюка граната. А "парти бой/гърл" е доста ненужен перк... при положение че го няма стария "дрънкън броулър", който ти даваше увеличени меле и ънармд щети, докато си под влиянието на алкохол. "Нюклиър аномали" само ще съкрати живота ви и този на другите около вас. Повярвайте ми!

Представете си що за експенжън ни очаква, след като задължително всеки ще избере "олмост пърфект" на 30ти левъл. Незнам за вас но при мен нещата стоят така: сега съм 25 левъл 4-5 от скиловете ми са на 100 останалите масово са над 80. На 30 левъл ще си взема "олмост пърфект" и играта ще стане безумно лесна. Дори на този етап имам съвсем малко противници, които не мога да отстраня с 1 изтрел. Всъщност мога да ги посоча. Това са Супер мютънт бихимът/овърлорд и сентри бот. Като робота не е проблем в определени ситуации защото имам "сниик" на 100 и "роботикс експърт". Освен ако не направят експенжъна невероятно труден той няма да представлява трудност за мен (и другите Фолаут гиикове) ^^

П.П. Драксис за "щастливата" билярдна топка от Биг таун ли говориш? Странно не съм забелязъл да ми дава "+1 късмет".

389 мнения
профил »
Draksis каза на 23.05.2009, 23:28 ?. :

Точно за нея говорех. Пробвай да я махнеш от инвентара си и ще видиш. Естествено, ако вече си взел Almost Perfect и след това bobblehead-a за Luck след това, няма как да видиш, понеже така или иначе късметът ти ще е на 10 и няма начин да се смъкне.

Иначе, ако не увеличат S.P.E.C.I.A.L. поне до 20, и не добавят още около 48 нови противници, играта ще загрубее. И без това с този perk и гореспоменатите стратегии за увеличаване на късмета критичните удари, които се нанасят в бой, са повече от обикновените. Особено с Tesla Cannon/Gauss Rifle-a.

Ще поживеем, ще видим. Може пък пълнокръвния експанжън (всички права запазени) да е чудо невиждано, знае ли човек...

133 мнения
профил »
Stealth каза на 24.05.2009, 14:42 ?. :

Не мисля, че някога ще видим пълен експаншън за Fallout 3, особено след като обявиха New Vegas, което ще е отделна игра. Според мен ще продължат да правят DLC-та по примера на Oblivion, където ако си спомняте дори експанда беше просто един голям content pack. Но наистина ще е интересно как ще го направят предизвикателен, след като всички ще са с 10 на всички SPECIAL атрибути и 100 на повечето статистики.

129 мнения
профил »
ivo333 каза на 24.05.2009, 18:15 ?. :

Еми ще се играе на very hard или с мод за трудност.

389 мнения
профил »
Draksis каза на 24.05.2009, 15:17 ?. :

Не е трудно да направиш стотачка на повечето умения, просто трябва да си с необходимия perk (Educated и Comprehension) и с малко повечко търсене до 20 ниво вече трябва да си намерил сума ти книжки из Вашингтон за увеличаване на точките. Аз съм на 30 ниво и Unarmed, който не съм качил и точица за него, ми е на почти 90.

Тези книжки са 324 в света на Fallout 3. Сами може да прецените, че това води до плашещите 648 точки за умения. Това, и факта, че книжките за Science/Big Guns се respawn-ват, води до влагането на точки в тези умения малко безсмислено, както и избирането на съответните perks за тях.

Но се отклонихме от темата. А тя беше: дали след това DLC, когато персонажите на всички ни ще са наядени до тавана, ще дойде нещо наистина добро? Аз стискам всички палци да е така, понеже иначе Fallout 3 бавно ще залезе.

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 26.05.2009, 09:29 ?. :

... мислих известно време и се сетих за някои неща, които биха могли да намерят приложение в следващите експенжъни. Спомнете си как в Тактикс скиловете можеха да отиват над 100 та чак до 200. Като там са в сила едни доста прости зависимости. Да речем че скила за смол гънз ти е на 35%, и ползвайти оръжие ти използваш само 35% от възможностите му (щети, точност, далекобойност). Съответно имайки скил на 135% това ти дава екстара 35% щети, далекобойност и точност. Подобна е и системата в Ф3 (с някои разлики). Имаше още един неписан закон, че колкото по-лесни ти стават противниците толкова по-малко ХР взимаш от тях. И накрая не взимаш никакъв или 1 точка ХР.

Биха могли да намалят ХР-то от противниците, защото сега с перк "Суифт лърнър" взимаш 30% отгоре + бонус "уел ретсид" (ако сте поспали малко по-дълго) левълингът е просто на луда скорост. Освен това не е честно да убивам детклоу с един хедшот на снайпера и да получавам същия ХР и за Бехемот (който трябва да го застрелям 2 пъти с "фет мен"-а, или съм обречен на смърт). Просто усилията положени за отстраняването на единия противник са в десетки пъти по-малко от тези положени за другия. ХР-то трябда да се редефинира.

Не бих отказъл и подобрение на AI-то на последователите. През повечето време въшат ужасни глупости. Заклещват се на места където само миг преди това ти си минал без проблеми, често падат от мостове и загиват, втурват се към врага и започват меле атаки (въпреки че сме се "оговорили" за дистандията и стилът на боевете). Наистина имат нужда от малко "инстинкт" за самосъхранение. А така и така съм тръгнал с критиките... прави ли ви вечатление, че на големи дистанции снайперите "бият нагоре" (сякаш гравитацията действа в обратна посока). Искам правилно центринае на оптиката или "нормална" гравитация.

716 мнения
профил »
Drecher каза на 25.05.2009, 08:02 ?. :

Най-ми хареса финалното возене с Vertibird.

389 мнения
профил »
Draksis каза на 26.05.2009, 10:34 ?. :

На мен последователите ми бяха полезни, когато се бях накичил с всевъзможни глупости и имах само 40 свободни паунда екипировка. Направих чистка, освободих 150 и сега нямам нужда от никакви помощници. А и да си признаем, освен мулета, нямат никакви други предимства. А, да, само хабенето на ценни амуниции.

Единствено Dogmeat има предимства. Спомняте ли си Victory Rifle-a? Където можете да я вземете и без 100 точки в Lockpick, ако на своя страна имате верния си приятел, казвайки му "Души, души, Dogmeat, за оръжия" и той я взима от шкафчето и я донася. Това сега вече е полезно.

Плюс това, помощниците наистина могат да използват стимпакове, ама хайде сега. Влязат в битка с един Албинос Радскорпион и загиват славно, жертвайки се за благото на Пустошта...

Поне да имаше едното яко маце, дето осен да флиртува с тебе и да стреля по вразите, друго не прави... Ама не, Клоувър я осакатиха тотално в лицето. Дори и да й нахлупиш един Power Helmet, нещата не стават по-розови. Видях се принуден да лепна мод, който я прави сладка азиатка с Bedraggled косица и се преродих, честно да си кажа.

Ама откакто я убиха в геройска битка срещу Бегемота в Evergreen mills, си лоуднах по-ранен сейв и не съм я взимал оттогава. Само Dogmeat, най-верния приятел на човека. :)

Спирам, защото явно обема на това съобщение надвишава този на статията...

1 мнения
профил »
Cvetelin каза на 30.05.2009, 23:48 ?. :

Zdr radvam se da procheta che ima tolkova mnogo pichove koito se interesuvat ot fallout samo taka evalata vi :))

1140 мнения
профил »
Slesher каза на 05.07.2009, 12:26 ?. :

Единственото полезно нещо от този DLC беше възможността да се продължи играта и след завършването на главния куест (може би и вдигането на левъл нивото до 30).Много бях разочарован от пърковете.Такива глупости като Almost Perfect,No Weakness,Deep Sleep и разни пъркове променящи кармата бяха ненужни.Все пак съм благодарен,че мога да продължа и след основния куест.Все пак добър DLC pack,надявам се да продължат нововъведенията (като гледам Point Lookout май няма да стане).

238 мнения
профил »
radi_bomb каза на 25.07.2009, 08:02 ?. :

Democracy is truth!Comunism is death!
Този Liberty Prime много ме кефи.Направо се почуствах зле, когато ходех с него към Project Purity и той трепеше всичко и не ми остави и един нещастен Enclave Trooper.Също така много се ядосах когато видях, че героя умира в онази стая.Така, че ме радва продължението и се надявам да ми хареса.

25 мнения
профил »
nedelchon каза на 05.04.2010, 12:57 ?. :

Някой да знае как се поправя Tesla Canon-на.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Fallout 3: Broken Steel

новини:
Лош старт за PC версията на най-очаквания даунлоуд кънтент на Fallout 3. Всеки, който се опитва да го инсталира, получава грешката "not a cryptographic message"
Bethesda забавят този даунлоуд кънтент за втори път. Първоначално той трябваше да се появи през март, после бе насрочен за април, а засега се очаква на 5 май.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Fallout 3: The Pitt 40
Fallout 3: Point Lookout 33
Fallout: New Vegas 31
Fallout 3: Mothership Zeta 23
Fallout 3 13
Fallout 3: Operation: Anchorage 3
Fallout 2 3
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78