Fallout 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Омръзна ми от боклучави walktrough-та от разни “специалисти”, които се занимават главно с това да ви обяснят как можете да превъртите играта за 45 минути! Това действително е възможно, тъй като сюжетът е нелинеен – ако си намерите някаква програма-trainer и си ъпгрейднете персонажа (например armor 999, hit points 99999 и т.н), сигурно няма да имате никакви проблеми… След това остава само да се хвалите на приятелите си: “Какво бе, Fallout 2 ли? Аз тази игрица я превъртях за 32 минути! Хе-хе, какво разбирате вие!”. Ако обаче целта ви не е да се фукате, а да се забавлявате, вероятно ще намерите нещо полезно и в следващите редове!

Нека предварително да направим обаче няколко уточнения:

1. Играта е много сложна и комплексна – няма да имате теоретична възможност да решите всички възможни quests. Не само това – няма дори да получите голяма част от възможните задачки. Получаването на много от тях зависи от пола на персонажа, от репутацията му в отделен град или като цяло, от наличните perks, skills и първични параметри; някои от задачите имат дори случаен характер, други пък могат да се появят или обратно – да не ги получите в зависимост от това, какво сте направили и дали сте приели и/или изпълнили определени задачи до момента. Това многообразие обаче ви дава възможност за неколкократно преиграване – и по всяка вероятност винаги ще откривате по нещо ново. Разбира се, голямата част от наличните куестове не ви е реално необходима – ако излезете в пустинята и ступате 2-3 банди ще получите вероятно повече experience points (XP) и пари – но пък именно откриването и решаването на загадките е едно от най-големите удоволствия в играта. В самото walkthrough няма да намерите абсолютно точно описание на всеки quest и на начините на решаването му – първо, едва ли има някой (извън производителите), които действително да е успял да открие абсолютно всичко, и второ – все пак целта на статията е да ви помогне, а не да ви лиши от стимули да играете и да преигравате отново и отново. И тъй като стана въпрос за преиграване – ето и ви и няколко възможни различни варианта: на първо място с персонаж от другия пол. Загадките при жена-главен герой са почти същите (може би само 2-3 куеста са различни), но начините за решаване често пъти могат да бъдат по-разнообразни (а и стоките в многобройните магазини могат да бъдат доста по-евтини); друг, особено труден вариант е персонаж с минимална интелигентност (единица); можете да изпробвате и какво ще се получи с отрицателен герой, с търговец на роби или с герой, специалист по ръкопашния бой и т.н. – вариантите наистина са много!

2. В играта на много места ще срещнете епизоди и quests, които не са съвсем подходящи за деца. От стартовото меню можете да изберете нецензурните думи да се заместват с набор от други знаци (@*%#$) – но се опасявам, че този подход не е особено удачен, когато се отнася за walkthrough; ето защо, ако подобни изрази и действия ви притесняват и възмущават, трябва просто да пропускате съответните редове.

3. В играта много често ще се говори за използване на наркотици; не само това – използването на наркотици доста ще ви улеснява и подпомага! Имайте предвид обаче, че в случая под наркотици обикновено се има предвид вещества, специално създадени за армията по време на бойните действия, т.е. това не са истински наркотици, а стимулатори. Освен това имайте предвид, че това е все пак това е игра – ако нещо не тръгне както трябва, просто можете да се върнете към някой по-стар savegame; в реалния живот това за съжаление е невъзможно! На всяка цена обаче запомнете – както аз лично, така и екипът на сп. PC MANIA в НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ ОДОБРЯВАМЕ И НЕ ПРЕПОРЪЧВАМЕ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА НАРКОТИЦИ в реалния живот!!!

4. Изобщо не започвайте играта, без да сте инсталирали и последния patch за нея (от www.interplay.com или от дисковете на PC Mania); първоначалната версия създава доста проблеми на някои конфигурации PC-та, а създадените savegames от оригиналната игра НЕ СА СЪВМЕСТИМИ с последващите версии.

И така, сега вече може да пристъпим към първата част от същинското walkthrough – създаването на персонаж. Естествено, всеки истински RPG играч с възмущение ще отхвърли предварително създадените герои, така че отваряме екрана за създаване на герои и започваме:

CHARACTER CREATION @ PERK LIST

Първични параметри: min 1, max 10:

STRENGTH – от този параметър зависят: началните hit points, hand-to-hand и melee damage; общото тегло на предметите, които можете да носите и екипирате и разстоянието, на което можете да мятате гранати. Освен това повечето оръжия също имат някакво изискване за минимална сила (важно е да се знае, че ако силата ви е недостатъчна според изискванията за дадено оръжие, вие пак можете да го екипирате и използвате, но с понижено умение). Изпълнението или дори получаването на някои quests също изискват някаква минимална сила – напр. за да отворите заклинена врата или за да станете порнозвезда!).

По време на играта можете да повишите този параметър с цели ШЕСТ, от които 4 – за сметка на използването на power armor, 1 – чрез  специален perk и 1 – чрез апаратурата на Brotherhood of the Steel (за целта обаче трябва да сте намерили специален memory modul; общо в играта могат да се намерят само четири подобни модула). Отделно при нужда може да повишавате за кратко време силата си и чрез използване на наркотици.

PERCEPTION: най-важният параметър за всички, които използват какво да е огнестрелно оръжие!!! Допълнително висок показател perception е много важен за бързината ви в битка – т.е. кой преди кого ще получи правото да действа; откриването на клопки и на някои quest също ще зависи от тази характеристика. В играта освен с наркотици ще можете да подобрите показателя си за постоянно с 2 единици – една от perk и една от memory modul.

ENDURANCE: от него зависят първоначалните hit points и допълнителните hit points/per level, както и устойчивостта на отрова и радиация и healing rate (колко hit points ще излекувате за едно денонощие почивка). Особено важно – от този показател зависи и общата toughness на персонажа ви по време на битка, което прави използването на наркотици особено важно. За постоянно ще можете да повишите нивото си само с една единица чрез perk.

CHARISMA: от високата или ниската charisma зависи реакцията на NPC-тата спрямо вас – т.е. получаването и решаването на някои quests и цените в магазините;

най-важното обаче е броят на NPC-тата, които ще се съгласят да се присъединят към вас – той е 1/2 от показателя charisma, със закръгление надолу – т.е. при charisma 2 и 3 ще може да вземете само едно NPC, при 4 и 5 – двама и т.н. Можете да увеличите за постоянно показателя с 2 единици – от perk и от memory modul. Но имайте предвид, че можете да си направите специални операции, които да подобрят бойните качества на персонажа ви – само че срещу загуба на единица charisma за всяка операция (до 2 операции).

INTELLIGENCE: от този показател пряко зависят количеството skill points, които ще получавате за качено ниво; не по-малко важно е обаче, че високата интелигентност ви дава допълнителни, много “по-интелигентни” опции при разговорите и за решаването на задачите (чудно, нали?). Персонаж с минимална интелигентност е като че ли най-трудният вариант за превъртане на играта!!! Разбира се, високата интелигентност се отразява пряко и на стартовите нива на много skills. Възможното повишение е 2 единици – от perk и от memory modul.

AGILITY: единственият показател, който определя наличните action points по време на битка!!! Завишаване на показателя с две точки дава +1 action point. По време на играта ще намерите един memory modul и един път ще можете да използвате perk. От показателя зависят и стартовите нива за някои skills (напр. lockpick), “естественият” armor class и бързодействието (sequence) по време на битка.

LUCK: един от най-подценяваните показатели! Все пак средните стойности (4-6) не са много лоши; по-сериозно се отразяват на играта крайно ниските или крайно високите стойности. Може би най-важното, което зависи от този показател, са вашите “critical failure” и противниковите “critical hits”!!! Направете си показател минимален показател luck и почти всеки противников удар ще бъде critical hit, a поне 1/3 от вашите действия ще водят до critical failure. По време на игра ще може да качите този параметър с ТРИ единици – една от perk и две в NCR.

OPTIONAL TRAITS: допълнителни показатели, които ви дават някои положителни качества и ги компенсират с отрицателни. Можете (ако желаете), да изберете една или две от тези “traits”. По мое мнение си струва да ги използвате и двете!

Fast Metabolism – точно както е описан на екрана, според мен има и по-важни traits за използване.

Bruiser: реално дава +2 strength, а отнема 2 action points. Замяната очевидно е крайно неизгодна – отнетите 2 action points са много по-важни (а и за да ги компенсирате, е нужно +4 agility).

Small Frame – нещо, за което си заслужава да се замислите! Получавате +1 agility, а може да носите по-малко. Последното не е голям недостатък – обикновено ще имате NPC-ta, които да използвате като товарни магаренца, а и два вида perks ще компенсират този недостатък!

One Hander – според мен не си струва, освен за експерименти при преиграването на играта.

Finesse – trait, който дава по-добър процент critical hits. На пръв поглед доста добре, но пък по-нататък ще имате perks, които ви дават още по-добри възможности! Въпреки това тази опция може да ви се стори интересна.

Kamikaze – намалява “естествената” ви броня до нула срещу по-голямо бързодействие (sequence). Не е опция, която може да се отхвърли с лека ръка.

Heavy Handed – по-малко critical hits и повече melee damage. Ако по-късно използвате съответния перк, намаляването на процента critical hits ще бъде без значение. Въпреки това според мен има и по-добри възможности.

Fast Shot – една от най-спорните traits! Тя на практика ви дава един изстрел в повече за ход (което е много важно в началото на играта), но ви лишава от възможността за прицелна стрелба – която става много важна във втората половина! Отначало бях “за”, но в последствие размислих и сега не бих използвал тази възможност. (Едно пояснение – прицелният изстрел е много полезен, когато имате висок skill за съответното оръжие и напълно безполезен – дори вреден – при нисък skill, т.е. в началото на играта. Въпреки това си струва сериозно да размислите, преди да се лишите от тази възможност – сполучливо прицелен изстрел в очите често убива дори най-силните противници още от първия път!).

Bloody Mess – не вземайте това на сериозно, освен когато преигравате за пореден път играта и искате да се забавлявате!

Jinxed – доста вредна trait – освен ако преигравате играта, нямате NPC-та с вас и имате показател luck пълна десятка!

Good Natured – точно както са описани на екрана; ако преигравате играта и искате да изпробвате различни способи за решаването на загадките, може да бъде и полезна черта.

Chem reliant/Chem resistant – както са описани; има и по-полезни traits.

Sex Appeal – както е описан; светът на Fallout 2 е мъжки свят – ако играете с персонаж жена (и ако си падате по определени действия), можете да имате сериозна полза от тази trait.

Skilled – повече skill points/per level и по-малко perks. На пръв поглед е добре, поне според мен обаче повече perks е по-добре. Имайте предвид обаче, че за разлика от първата Fallout сега героят ви може да набира неограничено нива – така че на практика можете да наберете всички необходими ви perks, просто като качите няколко нива в повече! От друга страна пък, има и perk, който ви дава повече skill points/per level…

Gifted – според мен една от потенциално най-полезните traits. Срещу загубата на 5 skill points/per level получавате цели СЕДЕМ допълнителни единици, които можете да разпределите между първичните характеристики. Погледнете на нещата по този начин – ако поставите тези допълнителни точки на “интелигентност”, ще получавате по 7 skill points/per level в повече – или имате печалба от “чисти” 2 skill points за всяко качено ниво. Разбира се, едва ли ще ги използвате по този начин, но въпреки това смятам, че си струва!

SKILL LIST

Всеки от персонажите има по 18 skills. Стартовите им стойности зависят от главните характеристики и от избраните optional traits. Освен това можете (всъщност трябва) да изберете три от тях като tag skills – те ще нарастват двойно по-бързо при еднакво количество заделени skill points. Различните skills естествено имат различна “тежест” при развитието на играта – без някои няма да стигнете доникъде, част от тях са безполезни, а пък трети имат значение само за някои quests. Освен това някои от уменията могат да се изучават от книги (само до степен 91) и/или чрез решаване на определени задачи или дори чрез намиране на правилните отговори при някои диалози с NPC-тата.

1. Small Guns – това умение включва използването на всички видове пистолети (вкл. картечни пистолети – SMG) и на повечето пушки, вкл. полуавтоматичните (без лъчевите – под лъчево оръжие се разбира всяко оръжие, използващо като боеприпас energy cells). Към това умение се причислява и най-добрата неавтоматична пушка във Fallout 2- Gauss Rifle! До степен 91 вкл. може да го изучите от книжки.

2. Big Guns – включва използването на огнемети, ракетомети, картечници (minigun) и BOZAR!!! Последното е може би най-доброто автоматично оръжие и има едно огромно предимство – използва лесно намиращи се и много евтини патрони. Огнеметите действат на много ограничено разстояние, докато предимството на ракетометите е, че почти винаги повалят и отблъскват противника (който трябва да използва action points, за да се изправи и приближи).

3. Energy Weapons – всички оръжия, които използват различни energy cells като боеприпаси. За разлика от първата игра, сега модифицираната плазмена пушка далеч не е най-ефикасното оръжие за единична стрелба; по мое мнение не си струва да развивате това умение.

4. Unarmed – ръкопашният бой едва ли е най-доброто решение за многобройните битки във Fallout 2; ще можете да го използвате за решаването на 2-3 quests; можете да качите този показател до 100-110 без да заделяте skill points за него.

5. Melee Weapons – наблягайте на това само ако преигравате наново и искате да изпробвате различни варианти. Имайте предвид обаче, че Power Fist изисква unarmed skill.

6. Throwing – мятане на гранати и камъни – не бих изхабил и пукната skill point за това умение.

7. First Aid – полезно умение, ако го изучите само от книги до степен 91 и добавите две степени perk “healer”.

8. Doctor – степен 75 ще ви даде допълнителни възможности; комбинирано с две степени perk “healer” става доста полезно и освен това умението е БЕЗЦЕННО, ако вие или някой от NPC-тата има наранени крайници (или очи).

9. Sneak – изглежда доста интересно – но всъщност е абсолютно безполезно да заделяте skill points за това умение.

10. Lockpick – умение 100 плюс малко техника ще ви даде достъп практически навсякъде.

11. Steal – спокойно може да минете без него; имайте предвид, че колкото и да е голямо умението ви, можете винаги да бъдете хванат. Ако сте привърженик на безконечните цикли save/load, можете и да го използвате.

12. Traps – също не си струва да заделяте skill points. За да имате някаква практическа полза, ви трябва поне степен 50-60, но клопките, които ви дебнат, обикновено не са смъртоносни дори да ги взривите.
13. Science – безценно умение! Можете да го качите до 91 от книжки. Степен 125 е най-доброто, което някога би ви потрябвало – но като че ли не си заслужава.

14. Repair – също безценно умение и също можете да използвате книжки до степен 91, което е предостатъчно.

15. Speech – умение, което се използва за решаването или дори за получаването на много куестове. Имайте предвид, че gauss rifle има най-доброто умение speech и е адски убедителна! Затова не се увличайте да правите прекалено сладкодумен персонаж, освен ако не преигравате и не търсите алтернативни решения.

16. Barter – умение 50-60 ще ви икономиса доста парици – освен ако не използвате някой сексапилен женски персонаж. Жените винаги са имали на разположение алтернативни валути.

17. Gambling – изобщо не съм заделял skill points за това умение и моят персонаж беше пълен профан – дори не знаеше какво е ротативка. Освен това в някои казина заровете са фалшиви и не можете да спечелите.

18. Outdoorsman – безценно умение! Въпреки това го изучете само от книжки до степен 91 – това е напълно достатъчно, особено като имате и motion sensor.

PERK LIST

С натрупването на XP на всеки 3 (или 4) нива можете да изберете по едно допълнително умение за вашия герой – “perk”. Някои от уменията могат да имат по две и дори три степени, а други са само еднократни. При всички положения обаче умелото им подбиране дава огромни преимущества. Не забравяйте обаче, че много от тези perks изискват наличието на допълнителни условия – постигането на определено ниво от героя или изпълнението на някакви специфични изисквания; ако исканият от вас perk не се появи в листа за избор, не смятайте, че в играта има bug, а просто огледайте да откриете на кое условие не отговаря персонажа ви.

1. Action Boy (2 нива) – +1 action point за ниво, или най-много 2 action point допълнително. Едва ли се нуждае от обяснение!

2. Adrenaline Rush (1) – забравете за този perk.

3. Awareness (1) – получавате подробно описание за всеки срещнат – hit points и оръжие (но само ако е екипирано).

4. Better Critticals (1) +20% damage при critical hit. Струва ми се, че има и по-важни perks.

5. Bonus HtH Attacks (1) – забравете за този perk, освен ако не преигравате и не сте направили персонаж, маниак на ръкопашния бой.

6. Bonus HtH Damage (3) – както по-горе.

7. Bonus Move (2) – +2 action points, които обаче могат да се използват само за движение; много интересен perk и адски полезен при ръкопашния бой за тактиката “hit once and run”

8. Bonus Ranged Damage (2) – +2 damage при ranged attack – има значително по-полезни perks!

9. Bonus Rate of Fire (1) – безценен perk – всеки изстрел “струва” с една action point по-малко!

10. Cautious Nature (1) – забравете го.

11. Comprehension (1) – допълнителни skill points при четене на книжки. Не лош perk, но обикновено не го използвам.

12. Cult of Personality (1) – не намерих някакво приложение за този perk.

13. Demolition Expert (1) – забравете го.

14. Dodger (2) – +5 armor class за ниво – изглежда добре, но аз винаги намирах нещо по-важно вместо него.

15. Earlier Sequence (3) – +2 sequence за ниво, или max 6 – не е лошо, ако можете да си позволите и трите нива. Това на практика означава, че вашият герой почти винаги ще има правото на първа дума (в битка, разбира се).

16. Educated (3) – +2 skill point/per level за всяко perk ниво. Едва ли обаче ще можете да си позволите и трите нива.

17. Empathy (1) – забавен perk, полезен при разговор… но май е само забавен!

18. Explorer (1) – забравете го.

19. Faster Healing (3) – +2 healing rate за perk ниво; изглежда добре, но едва ли ще ви е до него.

20. Fortune Finder (1) – по труповете на враговете ще намирате повече пари. Вероятно ще намерите по-полезни perks.

21. Gambler -+40 skill points за умението gambling. Наистина ли искате да губите perk за това?

22. Gain Agility (1) – +1 agility

23. Gain Charisma (1) – +1 charisma

24. Gain Endurance (1) -+1 endurane

25. Gain Intelligence (1) -+1 intelligence

26. Gain Luck (1) -+1 luck

27. Perception (1) -+1 perception

28. Strength (1) -+1 strength – тези седем perks едва ли се нуждаят от обяснение

29. Ghost (1) -+20 sneak skill на тъмно – забравете го.

30. Harmless (1) -+40 skill points за умението steal. Ако наистина залагате на това…

31. Healer (2) – увеличават се резултатите от прилагането на first aid и doctor skills. Двете степени на този perk могат да ви икономисат доста stimpaks.

32. Heave Ho (3) – забравете го.

33. Here and Now (1) – +1 experience level на персонажа ви – честно казано, доста се чудих и не успях да открия обстоятелства, при които този perk може да ми бъде от каквато и да е полза!

34. HtH Evade (1) -+3 armor class за всяка неизползвана action point. Дребната подробност (която прави този perk абсолютно излишен, е, че и двете ви ръце трябва да са празни – не трябва да имате нищо екипирано)! Е, в този списък има и други абсолютно безполезни perks…

35. Kama Sutra Master (1) – О-хо-хо-хо!

36. Karma Beacon (1) – забравете го.

37. Lifegiver (2) – +4 hit points/per level за всяко ниво на този perk! Вземете и двете степени колкото се може по-рано в играта и има да се чудите на това, какъв мощен герой сте създали!

38. Light step (1) – забравете го.

39. Living Anatomy (1) -+20 skill points за doctor skill и +5 hit points допълнителен damage за всяка атака! Този perk никак не е за подценяване!

40. Magnetic Personality (1) – можете да привлечете едно NPC в повече – реално този perk ви дава +2 charisma!

41. Master Thief (1) – +20 skill points за steal и lockpick. Има значително по-важни perks за използване!!!

42. Master Trader (1) – получавате по-добри цени за стоките си. Не се лъжете да го използвате – с изключение на самото начало на играта винаги ще имате повече плячка, отколкото търговците са в състояние да изкупят!

43. Medic (1) – +20 skill points за first aid skill и doctor skill. Не изглежда зле, но аз винаги си намирах по-важни perks за използване.

44. More Critical (3) +5% шанс за critical hit. Забравете за този perk – по-късно има perks, които ви дават направо 100% шанс (при luck 10, при показател luck примерно 6, този процент е 60 – пак е много по-добре!)

45. Mr. Fixit (1) – +20 skill points за repair и science skills – ако държите да имате science skill oколо 125, то този perk ще ви помогне. В никакъв случай обаче не го използвайте, преди и двете ви умения да са достигнали до 91 (от книжки).

46. Mutate! (1) – може да замените една от опционалните traits с друга! Например може да премахнете Fast Shot (полезен в началото на играта) и така да придобиете правото на прицелни изстрели (безценни, когато уменията ви с дадено оръжие са достатъчно високи).

47. Misterious Stranger (1) – забравете го.

48.    Negotiator (1) – +20 skill points за speech и barter. Ако си падате по това…

49. Night Vision (1) – полезен perk само за нощните битки.

50. Pack Rat (1) – +50 lbs товар (без коментар)

51. Pathfinder (2) – 25% по-кратко време за пътуване за всяко ниво – като се има предвид, че във Fallout 2 нямате ограничение във времето (за разлика от първата игра), май този perk e безсмислен.

52. Pickpocket (1) – ако сте по кражбите и по save/load командите може да намерите този perk за полезен.

53. Presence (3) – забравете го.

54.  Piromaniac (1) – забравете го.

55. Quick Pockets (1) – безценен perk! Дава ви възможност да използвате inventory-то си само за 2 action points (вместо нормалните четири). Това много често е достатъчно, за да се спечели (или загуби) една битка!

56. Quick Recovery (1) – имате нужда само от 1 action point, за да се изправите по време на битка. Доста ценен perk, ако можете да си го позволите.

57. Rad Resistance (2) – +15% устойчивост на радиация за ниво – изглежда добре, но спокойно можете да минете и без него. Химическите препарати (като Rad-away) си вършат прекрасно работата.

58. Ranger (1) -+20 skill points за outdoorsman skill. Не е лошо, но има и по-полезни…

59. Salesman (1)-+40 skill points за barter skill. Забравете го – като Master Trader.

60. Scout (1)- забравете го.

61. Sharpshooter (1) – не лош perk, но само (!) ако имате perception седем или осем и ако не смятате да я увеличавате над осем!

62. Silent Death (1) – звучи много опасно, но всъщност е безсмислен – забравете го.

63. Silent Running (1) – героят ви може да бяга и въпреки това да остане в режим sneak. Доста полезен perk.

64. Slayer (1) – всяка hand-to-hand атака дава 100% шанс за critical hit при luck 10; при по-нисък показател luck – пропорционално. Добър perk, ако ще се забавлявате с ръкопашен бой.

65.Smooth Talker (3) – всяко ниво на този perk е равностойно на +2 intelligence САМО при разговор с NPC-та. Всъщност този perk ще ви е много полезен, ако сте направили персонаж с ниска интелигентност (но не по-ниска от 4).

66.Snakeater (2) – +25% за ниво устойчивост на poison. Изглежда добре, но всъщност прекрасно може да минете и без него.

67.Sniper (1) – 100% шанс за critical hit при ranged attacks (при luck 10, при по-нисък показател luck – пропорционално).

68.Sppeker (1) – +40 skill points за speech – ако си падате по това…

69.Stonewall (1) – 50% по-малък шанс да бъдете повален на земята при битка.

70.Strong Back (3) – 50 lbs за ниво товар в повече!

71.Survivalist (3) – +40 skill points за ниво за outdoorsman skill!!!

72.Swift Learner (3) – +5% bonus experience points за ниво. Този perk изглежда полезен. Въпреки това аз винаги си намирах нещо по-интересно.

73.Таg (1) – изберете допълнителен tag skill (който да нараства два пъти по-бързо)! Никак не е лошо като идея.

74.Thief (1) -+10 skill points bonus за steal, sneak, lockpick и traps skills.

75.Toughness (3) – +10 damage resistance за ниво. Много важен perk, въпреки че е лесно да се подцени. Експериментирайте малко и ще се убедите сами!

76. Weapon Handling (1)- повечето оръжия имат изискване за минимална strength за тяхното използване. Този perk дава +3 strength фиктивно – само за удовлетворяване на това изискване (и персонажът ви не страда от негативен ефект, ако действителният му показател strength не отговаря на минималните изисквания за оръжието). Този perk има някакъв смисъл, само ако имате показател strength под шест и не смятате да го увеличите. ОБАЧЕ – каквото и да правите, по някое време ще се наложи да използвате power armor, която автоматично ще ви даде +4 strength. Това на практика прави този perk напълно излишен!!!

WALKTHROUGH PART II – QUESTS, NPCs, OTHERS

QUESTS: Дали ще получите или не даден quest зависи от огромен брой фактори – от най-различни характеристики на персонажа, от извършването или обратно – от отказа да извършите определени действия преди това, от репутацията изцяло или в определен град, от наличието или отсъствието на определен предмет в inventory-то на персонажа, от това дали използвате male или female герой и не на последно място – от случайността. Досега не съм срещал абсолютно пълно walthrough по отношението на наличните quests – и вероятно никога няма да се появи, така че не разчитайте на някакви гениални открития от моя страна; въпреки това ще се опитам да посоча някои моменти, където евентуално е възможно наличието на други quests и освен това ще се радваме да получим поща от вас, ако успеете да откриете нещо ново. Имайте предвид, че за да завършите играта ще трябва да решите реално не повече от 4-5 загадки, всичко останало е само за забавление!

Оттук нататък продължавам в телеграфен стил, защото иначе ще се получи четиво с продължения до 2000-ната година! Освен това ще избягвам някои повторения – например във всеки град да говорите с всички и да претърсите всяко достъпно място за полезни предмети – ако не ви вижда някой, разбира се; друга особеност – повечето от търговците имат поне по една лавица с допълнителни стоки – така че във всеки магазин изпробвайте да претърсите всяка маса или етажерка (но си запазете играта преди това, за да не стане някой фал). Последно – запазвайте си играта често в различни слотове – особено преди очевидно важни разговори.

ARROYO: Започвате пред входа на храма, издигнат в чест на вашия прадядо – героя от Fallout I – задачата ви е да се доберете до дълбините на храма и да вземете автентичния vault-dweller костюм на прароднината.
Всъщност това е tutorial за тези, които не са играли предната част – за всички останали тези моменти са доста досадни. Тук новаците ще научат тактиката “hit and run” – полезна, когато се биете в hand to hand или melee бой и противникът има по-малко action points (AP) от вас. Същността на тактиката е – нанасяте само един удар и се отдръпвате на максималмото възможно разстояние. Противникът трябва да “похарчи” AP, за да се доближи до вас и няма изобщо да му остане възможност да ви нанесе удар.
Освен това тук ще се научите да използвате умението “lockpick” – особеното е, че нямате нужда от истински lockpick, за да го използвате – наличието на истински lockpick само повишава до определена степен умението ви в тази област; ще се научите също как да взривявате врати и да забелязвате и отбягвате (или обезвреждате) traps. Възможно е да бъдете отровен – отбележете си, че всяка отрова с течение на времето отслабва и напълно изчезва от организма на героя ви. Сериозно препятствие е само ръкопашната битка с един войн от селото – ако имате голям показател speech, вероятно ще успеете да се измъкнете с приказки, а female герой може би има допълнителни възможности!

След храма получавате основната си задача от бабата в селото – да намерите в град Klamath търговеца Vic, да откриете къде е Vault 13 и бързичко да донесете в селото един комплект G.E.C.K… с една дума – елементарно!

Посетете шамана на селото и се излекувайте безплатно; получете quest да изтрепете две плюещи растения в градината му с билки (лесна работа) и научете от какво се прави healing powder. Разговаряйте с всички останали – ще поправите механизма на кладенеца, ще получите +5 melee skill и +5 HtH skill и ще получите quest да намерите едно куче. То се намира в областта NW сред тълпа от geckos. Не се бийте – използвайте sneak и освен кучето намерете треви за healing potion. Тръгнете S към изхода на селото – пазачът на висящия мост има специално копие. Изтъргувайте с леля си (или откраднете) парче кремък и вие също ще имате такова копие (не че ще ви е особено полезно).

KLAMATH: Прочетете info-то на таблото и влезте в кръчмата. Ще научите, че търговецът Vic е изчезнал. Приемете да откриете липсващия трапер и откупете Sulik – той е първото ви другарче. Сулик е добър в ръкопашен бой, но веднага щом имате възможност, го въоръжете със SMG. Приемете да сложите дърва в алкохолния дестилатор на пияндето – на S и е пълно с geckos – използвайте sneak. Обаче не тръгвайте да спасявате трапера, докато нямате по-добро въоръжение – той не е заек и няма да избяга.
Говорете с дебила пред къщата и приемете да му помогнете да пази кравите. Ще трябва да се справите с няколко скорпиона, което е елементарно и ще получите предложение от двама братя да им помогнете да отвлекат кравите на дебила. Не знам какво ще стане, ако приемете – аз отказах. Идете в другата кръчма – там ще получите +10 HtH и +10 melee. Можете да победите двамата братя на канадска борба – но не намерих някаква полза от това; кръчмарят ще поиска да му кажете къде е дестилаторът на пияндето – също не знам какви са последиците. От досегашните разговори на картата ви трябва да се появят местоположенията на градовете Den и Redding. Преминете в Trapper Town (W) и вземете ключа за подземията (или използвайте умението си lockpick).
Ще намерите две-три ценни неща – първия ви пистолет – наистина за момента ще ви се струва безценен, гумени ботуши и един чарк за бъдещата ви кола – за съжаление безполезен засега. Може да отидете и към района NW – там има един страшен робот! Преди да хукнете обратно обаче, го огледайте добре – той е повреден и е прекрасна мишена за тактиката hit and run! В един от труповете има yellow keycard – не намерих някой, който да е успял да я използва за нещо!

Den: Доста досаден град – пред всяка сграда дебнат малолетни крадци – ако хукнат към близкия търговец след като преминете покрай тях, значи са ви откраднали нещо! Мен ме вбесиха и за малко да ги изтрепя – само че много ще ви падне репутацията. Може би, ако имате висок speech, ще можете да се спазарите за “закрила” с тартора им – един от търговците.
Първата спирка е при Becky – тя ще поиска да приберете даден от нея заем – елементарно за изпълнение, ако обаче се смилите над длъжника и му помогнете, при определени условия (не знам какви) той ще забогатее след няколко месеца и ще ви се отблагодари наистина доста добре.
Вторият quest на Becky е да върнете книгата и – тя е захвърлена някъде на земята в източната част на града – при това на случайно място – ако обичате да гоните пиксели по екрана, този quest ще ви хареса. Следват Lara и бандата и – първо трябва да откриете какво е скрито в църквата на E – запазете си играта, тъй като успехът ви зависи от показателя speech.
Вторият е да поискате разрешение от Metzger бандата на Lara да се пребори за парче от баницата със съперниците си (които пазят църквата), третият quest е да намерите слабост в бандата на съперниците (имат party през нощта) и последният е да им помогнете в битката.

Посетете механика Smitty в автомобилното гробище. От него по-късно ще получите работещ автомобил – ако му намерите определен чарк и 2000$.
Време е да отидете на E – там има долнопробна кръчма и публичен дом. Собственикът ще ви изпрати да разберете защо Becky продава пиячката толкова евтино. Ударете три бързи ракии при Becky и тя ще ви каже, че си е направила дестилатор. Върнете се на E – новият quest е да унищожите дестилатора – не знам как може да стане, но пък можете да убедите собственика, че му е по-изгодно да купува запасите си от Becky, вместо да ґ унищожава машинката!

Стигаме до Metzger и The Slavers Guild. Това е мястото, където вашият герой може да стане истински лош – като се присъедини към роботърговците. Все пак предлагам да направите това, когато експериментирате и преигравате по-късно – като за начало по-добре се въздръжте! Vic е там затворен – трябва да поправи едно повредено радио – върнете се в Klamath и от колибата на Vic вземете друго радио за резервни части. После остава само да откупите Vic от Metzger и готово – имате си ново другарче в групата, което при това е добър стрелец (поне за началото) и притежава добър repair skill. Освен това ще ви съобщи, че е закупил манерката със знака на Vault 13 от Vault City.

Посетете сега “ресторанта” на Mom. Разговаряйте с келнерката за котката и с един от пияниците – Karl (не му давайте пари обаче, преди да сте му чули пиянската му история – всъщност тя се оказва истина). Занесете ядене на Smitty и изчакайте да мръкне – слезте в полунощ до крайната къща на S и излушайте призрака (е, и такива глупости има). Върнете се при Mom и разпитайте за призрака, след което обратно на W и намерете начин да вземете откраднатия амулет от продавача на наркотици Joey. Дайте го на призрака и погребете костите в гробището на E. Освен това можете да претърсите и другите гробове – ще намерите някои полезни предмети, но ще получите “званието” grave digger.

Следваща спирка – Vault City! По пътя обаче ще се натъкнете на Modoc! Тук има няколко странични quests, от които ще получите добро кожено яке-броня и автоматична пушка (и двете са полезни в началото на играта). Тук е и един от нецензурните моменти – ако имате достатъчно висока charisma и нисък speech, можете да се окажете женен за местната к**ва (или за брат ґ – който е бисексуален и освен това има навика нощно време да отскача до обора и да използва кравите – не за да дои мляко!).
Досадният момент е, че и двамата не стават практически за нищо, освен да заемат ценен “slot” за NPC, така ще трябва да се отървете от тях. Поне за к**вата имате няколко възможности – най-лесно е просто някой да я убие, но истинският джентълмен не постъпва така с дамите! Много по-изгодно е да я оставите да проституира (в бара в Den East) или поне да я продадете за робиня! Най-баналната възможност е свещенника-пияница в New Reno да ви разведе срещу бутилка ракия.

Главният quest в Modoc е да разберете какво става в Ghost Farm – елементарно е, особено ако преди това сте разпитали Karl в Den. Освен това трябва да намерите липсващия Johny – който се е загубил и е в пещерите под Ghost Farm. Допълнително може да се наемете да пазите кравите на местния касапин от диви кучета, да изтребите плъховете от градината на Farrel и да намерите липсващия златен часовник – който е отмъкнат от огромен molerat! Къде точно се намира и как да стигнете до него, ще трябва да откриете сами – но е под земята, ще имате нужда от експлозив и от малко съобразителност при използването му! Освен това Rose прави в бара си прочутия си омлет от яйца на Deathclaw – можете да я преборите, ако искате (не Rose), но не видях някаква особена полза от това.

Vault City: Този град е разделен на две – същинския Vault City, който е предназначен само за citizens, и Courtyard – за всички останали. Оттук Vic е закупил вашата скъпоценна манерка – разговаряйте с продавача и реалната полза е, че на картата ви ще се обозначат още няколко града. Най-доброто нещо обаче е барманът Cassidy – ако сте с положителна репутация, ще го присъедините към вас – а той е доста добър с пушката!
Ако имате ниска charisma, ще трябва да се разделите с Vic – но поизчакайте засега малко! В Courtyard ще получите и няколко дребни quests – да намерите плуг за един от фермерите, да откупите от Vault City мъжа на една от местните жителки, да излекувате един болен от радиационно отравяне и да поправите машината AutoDoc на един самозван лекар (Vic ще ви помогне). Освен това можете да си спестите малко разкарване, като намерите куклата Никсън на едно малко дете и после се помотаете още малко около него. Резултатът е, че ще намерите гаечен ключ (wrench) – който ще ви е необходим в самия Vault City. В противен случай трябва да ходите чак до Redding – най-близкото място, където има втори гаечен ключ.

Следващата ви непосредствена задача е да успеете да влезете вътре в самия град. Един от начините е да си закупите фалшиви документи за citizenship. Вероятно този номер е успешен, ако имате висок speech, но на първо време ви препоръчвам да се въздържате от него. Не би трябвало да имате проблем да получите Day Pass, като си свалите бронята и покажете своя автентичен vault dweller костюм (всъщност има още поне два начина да го получите). След като сте влезли – договорете се с кръчмарката да ґ доставите малко контрабанден алкохол (вас ви претърсват на влизане, но не претърсват другарите ви), откупете Joshua, получете първия си quest от шефа на охраната – да разузнаете района около град Gecko;
разчувствайте малко шефа на информационния център и ще получите няколко безплатни книжки; закупете 1 бр. tools. Идете в Maintenance Center… Изненада!!! Оказва се, че Vic е бащата на механичката Val – една доста неприятна личност. Обещайте ґ, че ще ґ доставите 1 бр. pliers (tools) и 1 бр. wrench. Би трябвало вече да ги имате – дайте ґ ги и продължете N докато стигнете до First Citizen Lynette. Следва малко “ах” и “ох” по повод на вашия костюм (пазите си манерката, нали), но след като приключите с емоциите се оказва, че за да получите необходимата ви информация, ще трябва да станете пълноправен citizen. Един от начините е ако имате висок science skill (не знам колко висок ще е достатъчен) и висока интелигентност – и понеже вероятно няма да ги имате, то ще се наложи да изпълните една дребна работа за Lynette – в близкия град Gecko, населен с ghouls (ако помните от Fallout I – това бяха дефектните мутанти), има повредена атомна електроцентрала, която изпуска радиация от охлаждащата си водна система и трови водата на Vault City. Начините да се изпълни задачата са повече от един и според Lynette най-добрият е централата заедно с всички ghouls да направи едно хубаво “Bo-oom”! Изнизвате се и се понасяте към Gecko!

Gecko: Това е единственото място, откъдето можете да намерите необходимата ви част за колата (а без нея сте за никъде), затова се заемете най-напред с тази задача, особено ако наистина решите да направите “бум”! Говорете първо с Harold и Lenny (можете да вземете последния за спътник, ако сте мазохист и искате играта да ви стане по-трудничка) – Harold ще ви каже, че от във Vault City може да се намери някакъв чарк – “Magneto ала-бала”, но и ще ви каже, че ако съвсем се спре охлаждащата система, централата ще гръмне – т.е. изборът по-късно е ваш! Идете сега в Gecko North и говорете с търговеца – той ще поиска да откриете неговия приятел ghoul, който е изчезнал някъде в Den – приятелят му е в къщата, където беше момичето-призрак и го показват на любопитните в ролята на египетска мумия! Продължете към автомобилното гробище и говорете с механика – той разполага със частта за колата, но трябва да му доставите в замяна един комплект “SuperToolkit”; освен това ако му донесете от складовете на централата някакъв си “Transformer еди-какво си”, ще получите безплатен upgrade на оръжието си. Следващият разговор е с трети ghoul, които ще ви предложи да занесете диск с икономически разчети във Vault City, доказващи колко ще е голяма изгодата за Vault City, ако атомната централа заработи нормално и Vault City купува необходимата си енергия от тях. За последно можете да влезете под земята, където ще срещнете някакъв шантав култ, ръководен от molerat-мутант. Тук като че ли има някакъв дребен бъг, защото плъхът-мутант отново ще ви прати да получите диск с икономически данни от предния ghoul. Не знам дали за по-късно ще има някаква разлика, ако получите двата еднакви диска или останете само с единия. Засега стига с Gecko.

Vault City: Обратно при Val, за да си получите наградата – един безплатен Supertoolkit! После продължавате напред и отивате при първия консул McClure. Обяснявате му номера с ремонта на централата и получавате разрешение да вземете от Amenities Center необходимата ви част “Magneto и т.н.”. Дайте му и диска с икономическите данни. Кажете му, че ако поправите централата, Lynette ще се отметне и няма да ви направи citizen – ще получите неговата гаранция, че няма да има проблеми. На излизане вземете магнеточастта и минете през шефа на охраната да си приберете наградата и да получите следващия quest – да разузнаете пътя за NCR. Разпитайте го също и за проблемите им с непрекъснатите атаки от някакви странни raiders.

Gecko: Получете си първо частта за колата и хайде вътре в централата. За да стигнете до самия реактор, трябва да имате три броя разноцветни key cards (ако не искате да се биете) – можете да ги намерите из разните шкафчета или просто да ги откраднете от часовите (ако си падате по това). Тук вече ще трябва да вземете решение – ако искате да ремонтирате централата, трябва или да убедите (с повече умение speech) един от местните ghouls да монтира магнетото, или да използвате ремонтния робот – чрез поредица от глупави и безсмислени команди;
най-лесното е обаче да претърчите и с помощта на Vic да си направите ремонта сами (и да се излекувате с 1-2 Rad Away). Ако решите да взривите централата, най-лесно е да убедите глупавите ghouls, че трябва да се затвори вентила на охладителната система и те сами ще свършат работата (обаче аз поне не направих така и не знам как биха се развили събитията в последствие)! Ако изберете да отремонтирате централата, ще трябва и от един от механиците ghouls (Festus) да получите и диск с данни за централата, които да бъдат оптимизирани после с помощта на компютрите на Vault City.

Vault City: Вече сте пълноправен citizen и с разрешението на консул McClure можете да оптимизирате данните за централата; а благодарение на статута си на citizen имате и достъп до местната Vault 15 и до компютрите и складовите помещения, разположени там. Между другото, ако още не сте взели Cassidy, е крайно време да изгоните Vic – оставете го при дъщеря му и при всяко посещение на града я убеждавайте, че трябва да нормализира отношенията с баща си (това е дребен страничен quest).
Vault 15: Там ще намерите работещи компютри – за оптимизирането на диска, (който после ще трябва да върнете обратно в централата на Gecko) и за някаква, но за съжаление почти безполезна информация. В складовите помещения ще откриете доста полезни неща – най-полезното е един memory modul (спомняте си за тях от предното списание) и един speech modul – ще ви трябва по-късно за евентуален ремонт на компютъра на Vault 13 (но ще има и откъде да го купите). Ще ви трябва strength 8, за да отворите някои от вратите – използвайте наркотици, ако е нужно! Не пропускайте и вентилационната скара на ниво две – там нещо трака и това нещо са 50 бр. energy cells!

На най-горното ниво на Vault 15 е разположен медицинският кабинет, обзаведен със специализирани компютри. Ще имате нужда обаче от doctor skill поне 75, за да можете да се възползвате напълно от съществуващите възможности. Дори да нямате необходимия skill, пак има защо да поговорите както с Dr Troy, така и с медицинската сестра. Докторът евентуално ще ви поиска да му доставите мостра от наркотика Jet – но този quest не винаги се появява по това време, така че не знам кой е факторът, който го “включва”. Притежанието на наркотици във Vault City е строго забранено, така че можете да издадете доктора на Lynette и пак не знам какво ще последва по-късно от това (моят герой беше много добричък и избягваше всяка постъпка, която евентуално би навредила на ангелската му репутация)! Ако обаче всичко мине гладко, след известно време Dr Troy ще произведе jet antidote, необходим за град Redding. При разговора със сестрата в зависимост от характеристиките на героя ви можете да постигнете цели четири цели: да си чукнете среща с нея; да ґ подскажете, че радиацията може да се отразява неблагоприятно върху наследствените качества на гражданите на Vault City; да я убедите, че малко излизане на “чист въздух” извън града може да бъде интересно и полезно, и последно да станете донор на “чиста” (незаразена с радиация) сперма за гражданките на Vault City (и после ще станете многодетен татко)!!!

Ако обаче по-късно качите doctor skill 75 или повече, непременно ще трябва да се върнете обратно – отварят се цял куп нови възможности!

DEN

Вече е крайно време да си вземете трудно заработената таратайка (или поне на външен вид изглежда такава)! Не пропускайте да освободите и мутанта (куеста на търговеца от Gecko). Би следвало да сте достатъчно силен вече и за да се справите с проблемите в Toxic Caves – там е липсващия трапер от Klamath.

Toxic Caves
Нищо особено в началото, за да се спуснете в подземния склад обаче имате нужда от repair skill (Vic може да помогне) и electronic lockpick. Най-близкото място, откъдето може да го намерите е ПОДЗЕМНОТО ПОМЕЩЕНИЕ (не е печатна грешка) под магазина за оръжие в New Reno. Иначе може да го закупите в San Francisko.

Като освободите трапера се върнете при него в Klamath, за да научите умението “skin geckos” и +5 outdoormans skill.

Сега е препоръчително а се завърнете в Gecko, за да си получите наградата,  а ако имате doctor skill поне 40-50 може да спрете в Modoc и да излекувате кравата Becky; следващата стъпка след Gecko е Vault city. Там потърсете един образ в гнусна зелена жилетка, който размахва ръце като вятърна мелница и държи глупави речи. Заговорете го и се съгласявайте абсолютно за всичко със него! Предложете да му помогнете и не споменавайте нищо за награда или възнаграждение. Ще получите едно куфарче – това ви е пропуска за един от шефовете на мафията в град New Reno (ако попитате за възнаграждение, ще бъдете сметнат за неблагонадежден!) Този образ е местният Юда – аз после като послушен гражданин на Vault City го издадох на властите. Борбата за надмощие между Vault City и NCR е една от главните теми в играта. Ако вашите действия са такива, че си развалите отношенията с Vault City за сметка на NCR, то вероятно този тип ще играе значителна роля по-късно!

Когато наберете doctor skill поне 75 непременно се върнете обратно, поговорете с Dr. Troy и прегледайте базата данни в медицинския компютър. Освен това внимавайте кога сте облъчен и без да се лекувате отново говорете с доктора. Ще получите цял куп благинки, но оставям на вас да съобразите как, кога и защо да ги използвате!

Сега е крайно време на решите какво предпочитате да правите оттук нататък! Може да се отправите към New California Republic (NCR) или да тръгнете на обиколка по околните градове – някъде от тях се е появила манерката от Vault 13. Като че ли “най-икономичния” път е да потеглите отначало за NCR – по пътя ще откриете пещерите на тайнствените raiders (внимание тук обаче – пещерите имат два входа и с има вероятност да се прояви един досаден бъг – да спрете с колата пред единият вход, а на излизане колата ви да се окаже пред другия). Няма да имате достатъчно сила да се справите с тях (вероятно), така че сега може вече да кривнете по околните градове.

BROKEN HILLS

Ще намерите най-сетне откъде се е появила глупавата манерка! За съжаление това няма да ви помогне изобщо, но пък в града ще откриете доста благинки. В самият град живеят “мирно и кротко” малко на брой супер-мутанти, ghouls и хора, като мутантите работят главно в урановата мина, а ghouls се занимават с пречистването на урана докато стане годен за употреба в атомните реактори. (Това е и един от страничните quests – ако имате уранова руда, ще може да си я преработите до чист уран; освен уранова руда по време на скитанията си може да намерите и златна руда – би трябвало в Redding да може да получите от нея pure gold!!! – но рудата е много тежка и аз изобщо не си направих труда да я мъкна). А иначе в Broken Hills всичко ври и кипи – града е разделен на три фракции: хора срещу мутанти; мутанти срещу хора и третата фракция, която иска да се запази статуквото. Още от самото начало ще може да си изберете страна – в една от първите срещи ще ви поискат да помогнете на хората да се справят с мутантите! Не знам как ще се развият събитията ако приемете, но ако вземете страната на третата фракция и успокоите страстите ще може да прибавите към групата си супер-мутанта Marcus, който е доста ценна придобивка (поне за средата на играта). В града има и станция за кервани – не се наемайте като пазач, а приемете да чистите оборски тор в продължение на 5 дни! Ще получите малко XP и +5 speech (последното идва от един американски идиом). Говорете с Marcus и приемете задачата да намерите липсващите хора – телата  им са в тунелите под града (не бързайте да се спуснете обаче надолу – продължете да обикаляте). В кръчмата ще намерите един друг супер-мутант – Francis, с който може да врътнете една канадска борба – хапнете малко наркотици (ще ви трябва strength 10, за да го победите). BTW – гледайте наистина да го победите, защото иначе лошо ви се пише – Francis има надуваема секс-кукла, но е недоволен от нея – предпочита the real thing! Ако загубите ще трябва в продължение на едно денонощие да замествате куклата (независимо дали сте мъж или жена)!!! Приемете да откриете липсващата жена на един от хората – тялото и също е в тунелите – сега вече може да слезете под земята. В един от труповете ще откриете лист хартия – прочетете го и се върнете при Francis, а после идете при шефа на урановата мина. Като си изясните ситуацията около убитите хора, ще получите quest от шефа на мината да донесете от New Reno резервна част и да поправите пречиствателната инсталация в мината. Това е вторият quest, който трябва да решите, за да присъедините Marcus към вас. Освен това можете да пуснете повече ток за климатика на един ghoul (който ще ви каже да търсите Vault 13 около NCR) и ще може да пресадите едно говорещо растение-мутант срещу което ще научите как да победите на шах един говорещ скорпион-супермутант! В Broken Hills има и магазин – откъдето са закупени и вашите манерки! Собственичката обаче изглежда е заедно с Лигата за унищожение на мутантите, защото е крайно недружелюбна към вас. В подземието си има таен склад на оръжие, но трябва да имате sneak около 150, за да успеете да се промъкнете там! Не знам как ще се развият събитията, ако се съюзите с анти-мутантите – може би тогава чрез този магазин ще се появи още един способ (трети) да намерите Vault 13. В една от къщите живее и синът на Сет (от Fallout 1). Ако го поглезите малко, ще получите натрупаното му преди много години съкровище – цели 10 000… тапи!

Няколко думи за Marcus – безценен е в средата на играта и може да ползва тежки оръжия плюс energy weapons. Проблемът е, че не може да носи броня и към края на играта ще трябва да му треперите като рохко яйце.
Сега се предполага, че следва да отпътувате към New Reno, но ако героят ви е поне level 10 ще има ползва и от посещението ви в Redding.

Redding

Това е един много странен град – в него се добива златото за изработка на новите долари! В момента града е изпаднал в тежка криза – има общо три златни мини, но по различни причини и трите практически не работят. Останалите по-големи градове – Vault City, New Reno и NCR въртят интриги, за да присъединят града (и златните мини) към владенията си! И сега ВНИМАНИЕ: в един от посветените на Fallout 2 форуми беше публикувано съобщение, че авторът му след ПЕТ преигравания е намерил начин да стане собственик и на ТРИТЕ златни мини – а това означава и практически собственик на целия град! Не знам доколко съобщението е вярно (но поне изглеждаше достоверно); във всеки случай тук имате огромно поле за експериментиране и в действителност ще намерите доста странности, които ще ви накарат да се замислите!

Всички жители на града са наркомани и използват наркотика Jet, доставян от New Reno. Един от по-късните quests е да доставите противоотрова за Jet на местния доктор. В началото обаче може да закупите нотариален акт (deed) за една от златните мини – тя не работи, тъй като е запълнена до козирката с walamingos (или нещо подобно). Когато разчистите мината може да продадете собствеността и обратно за печалба или да я задържите. Другите две мини не работят, тъй като миньорите са неработоспособни, а пък наличната механизация е повредена. И двамата собственици искат да се промъкнете в третата мина (с walamingosite) и да им донесете от намиращата се там машина чип, с които да отремонтират техните собствени минни комбайни. Странното е обаче, че във въпросната мина има поне два от търсените чипове! В момента едва ли ще сте в състояние да се преборите с walamingosite, така че оставете това за по-късно и не бързайте да правите каквото и да е било, преди да си направите добре сметката. Сега помогнете на местния шериф (ако имате поне level 10). Първият quest е елементарен – да платите наема за къщата на една лелка; вторият quest обаче като че ли ще определи цялото ви бъдеще по-късно в този град! Миньорите от двете мини се канят да направят масов търкал е един от баровете. Задачата ви е да го предотвратите; лесно може да го направите, ако вкарате в затвора миньорите от единият или и от двата отбора! Досадното е, че това срутва репутацията ви в града! За съжаление не успях да намеря друг начин да реша проблема, но пък съм абсолютно сигурен, че трябва да СЪЩЕСТВУВА НЯКАКЪВ ДРУГ ПЪТ!!! Третият quest изглежда лесен – някой е накълцал една местна проститутка и трябва да откриете кой е той. Говорете със съдържателката на бара и тя ще ви насочи към миньорите от едната мина.
Освен това ще ви каже, че проститутката е издраскала с нокти нападателя си. Идете в жилишето на миньорите и говорете с извършителя (тук има дребен бъг – не теория ще трябва да огледате всеки, докато откриете човека с издрания врат). Основния ви проблем е какво да направите – дали да пуснете виновника (след строго предупреждение) или да го откарате в затвора. Каквото и да изберете, ще има доволни и недоволни, така че съвет не мога да ви дам. Последния quest на шерифа е да изтрепете бандата на Morton в западната част на града, което си е чист екшън.

За да приключим с Redding – има още няколко дреболии, които поне при мен нямаха особено значение. Все пак на мен би ми харесало да съм собственик на цял град и на три златни мини и ако някой от вас открие как това може да стане, нека веднага да ми прати един e-mail.

New Reno

При първото ви посещение в този град ще ви откраднат колата. Лесно ще намерите и нея, и крадците (разпитайте свидетелите). Ако успеете да решите обаче нещата по мирен път, ще имате най-много полза – срещу жълти стотинки ще получите увеличен капацитет на багажника!

Сега вече по същество – New Reno е град на удоволствията – алкохол, проституция, хазарт, порноиндустрия, наркотици и мошеници-боксьори (по наблюдателните веднага ще се досетят за една нашумяла боксова среша отпреди 1-2 години). Градът е поделен между четири мафиотски фамилии, които се намират в състояние на въоръжен неутралитет. Всяка от фамилиите би ви наела на работа за дребни услуги в началото и ако се представите добре, че ви използва да ликвидирате съперниците им.
Основният ви проблем е да не се обвържете с някоя от фамилиите дотолкова, че да си отрежете пътя към другите и да не може да получите и тяхните quests. Освен това в западната част на града има два добри магазина (откъдето трябва да получите и чарка за мината в Broken Hills).
На изток се намира територията на семейство Wright. Техният специалитет е алкохолът и те единствени за наистина едно голямо семейство – татко, мама и цяла тълпа поколение. Майтапа е, че мама Wright е върл противник на алкохола и ако разбере откъде идват парите на семейството, ще получите от нея quest да унищожите спиртоварните! Едва ли ще се впуснете в подобни приключения, така че си дръжте езика зад зъбите и потърсете работа от татко Wright (няма да ви кажа как да стигнете до него – все пак нека и за вас да остане нещо за вършене!). Ще се наложи да откриете убиеца на малолетния им син – поискайте разрешение да претърсите стаята му и ще откриете сериозна улика. Оттам нататък говорете със всеки в града и ще решите загадката. Ценното за вас е, че в резултат ще получите на картата си местонахождението на Sierra Army Depot – тайна военна база с много благинки. Не се понасяйте обаче натам с бърз ход – все още ви са малко силиците! Когато по-късно решите все пак да претърсите базата (няма да ви казвам как да влезете, открийте си го сам) ще намерите доста полезни нещица, включително memory модул, +10% unarmed skill (именно проценти) и доста оръжие и брони. Може да се сдобиете и с още един спътник-робот! За съжаление ще имате нужда от science skill поне 125, за да получите най-добрия възможен робот… а ако действително имате такова ниво science skill, то вероятно вече няма да имате нужда от робота (освен ако не сте отрицателен персонаж – тогава повечето от евентуалните NPC-та няма да искат да се присъединят към вас)! Може да изтарашите базата “силово”, като използвате умението си repair/science или третия начин е през задния вход – със високо умение lockpick и electronic lockpick през елеватора за ремонтните роботи!

Сега стига отклонения – обратно на другите фамилии!

Едно уточнение обаче: различните фамилии имат различни критерии, по които ще ви приемат или отхвърлят. Wright например ще ви изгонят, ако сте slaver, Salvatore няма да говорят с вас, ако сте успели да станете порнозвезда, а за да получите работа при Mordino, ще трябва да имате определени физически данни (но при нужда можете да ги заблудите с наркотици). И така – Salvatore! Първият quest е да откриете и накажете един дребен мошеник, откраднал 1000 $ – въпросният тип се крие в подземията на едно от казината; вторият quest е да преберете месечната такса от Renesco; третият е съвсем елементарен – да охранявате заедно с другите важна среща в пустинята между Salvatore и Enclave. За този quest ще получите лазерен пистолет и +5 energy weapon skill. След това обаче ще трябва или да се присъедините към фамилията Salvatore, или да ги изтрепете всичките. Не го правете, преди да сте получил третият quest от Mordino.

Mordino – първият quest е да занесете пратка до Stables – мястото, където се произвежда Jet. Там може да се доберете до Miron – едно не особено полезно NPC, което обаче може да произвежда stimpaks и по-важното – да превръща обикновените stimpaks в super-stimpaks. Отделно ако имате достатъчно висок science skill, може да разрешите проблема и с противоотровата за Jet (ако Dr Troy от Vault City вече не го е решил). Не се захващайте с Miron обаче, докато не сте приключили бизнеса със самия Mordino. Втората задача е да приберете месечната такса от производителите на порнофилми – може да се възползвате от възможността и при определени условия да станете знаменита порнозвезда (внимавайте обаче, тъй като това може да ви създаде и проблеми – дори е възможно да ви напуснат и “праведните” членове на групата ви). Третият quest е съвсем елементарен – да ликвидирате клана Salvatore! Ако го изпълните и него обаче ще трябва или да се присъедините към Mordino, или да го изпратите за компания на Salvatore.
Остава територията на Bishop! Качете се на втория етаж на казиното. Там има 2-3 жени, НЕ ГОВОРЕТЕ с тях. Идете при телохранителите на Bishop при стълбите за третия етаж и им съобщете, че носите куфарче за шефа им. След този разговор може да обърнете внимание и на жените. Едната – шармантна платинена блондинка е Mrs Bishop. Тя доста скучае и не подбира дали партньорите и са мъже или жени – имайте малко charisma и ще може да се качите с нея на спалнята и на третия етаж (и щяхте да попаднете в досадна клопка, ако преди това не бяхте известили Mr Bishop, че носите куфарче за него). Ако успеете да си поговорите добре с нея преди да задреме след упражненията, ще получите speech module, който ви дава +20 speech – доста полезна придобивка. Освен това ще научите, че Mr Bishop работи за NCR срещу Vault City (въпросните raiders са негови хора) и че в сейфа му има доказателства за това. Не се занимавайте със сейфа му обаче веднага, освен ако нямате trap skill поне 50-60 (по-късно можете да свършите тази работа на спокойствие, когато Mr Bishop няма да е в състояние да се въпротиви (по обективни причини). След това, ако сте чаровен и (само) ако сте мъж, ще може да положите и дъщерята Bishop да спинка по същата технология. Ако искате да е интересно на края на играта обаче, НЕ ИЗПОЛЗВАЙТЕ презерватив! Едно уточнение – когато тръгнете да разчиствате територията от Mr Bishop и компанията му по-късно, ще трябва да убиете и двете глупачки – с целия си ъкъл ще се нахвърлят с голи ръце срещу вас!!! Това може да се избегне, ако преди касапницата предвидливо ги положите и двете да спят (по изпитания вече способ)! От Mr Bishop ще получите quest да убиете Конгресмен Westin в NCR, който е поддръжник на мира между Vault City и NCR. Отново не знам какво ще стане, ако изпълните задачата! Когато се доберете до Westin, ще получите контрапредложение и контраоферта – и аз ги приех. Във всеки случай, ако ликвидирате Westin със сигурност ще предизвикате усложнения и някои от събитията в играта не биха се развили по този начин! За да приключим с темата raiders – когато по-късно сте в състояние да ги ликвидирате, ще намерите сейф и 3 бр dog tags. Изписаните върху тези dog tags цифри образуват кода за сейфа, а съдържанието му заедно със съдържанието на сейфа на Bishop са доказателствата, които трябва да занесете във Vault City и после да ги предадете на на Westin в NCR. Това ще доведе до мир между двата града, но определено няма да се понрави на властите във NCR. Разбира се, нещата вероятно ще се развият по съвсем различен начин, ако решите да помогнете на NCR – изобщо не знам какви ще са последствията и какви нови quests ще получите (но ако някой знае, ще се радвам да ги науча). Сега да завършим и с New Reno – евентуално ще получите и няколко допълнителни куеста – например да намерите 1 бр лазерен пистолет за търговеца на оръжие, да доставите 10 бр порнографски списания за Miss Kitty (съдържателката на публичния дом) и да си чукнете среща с нея (тя не е за изхвъ

Автор: Генко Велев