facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Fallen Enchantress: Legendary Heroes
Ревю | 05.06.2013 | автор: Петър Йорданов


оценка:
Производител:
Stardock Entertainment
Издател:
Stardock
Жанр:
Походова стратегия
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

По-стабилна, балансирана и добра спрямо своя предшественик

По-големи и по-детайлни карти

Акцент върху героите, могат да бъдат развити както пожелаете

Единиците вече не са чак толкова безполезни, колкото преди

Огромен фактор "преиграване"

Голяма и интересна кампания

минуси

Дребни технически проблеми

Само още един ход, само още един ход и си лягам. Точно до подобно състояние ще ви докара Fallen Enchantress: Legendary Heroes, особено ако сте фенове на фентъзи и 4X стратегии.

Къде е Elemental от заглавието? Тотално зачеркнато. И не случайно. Elemental: War of Magic бе изключително проблемна и бъгава. Elemental: Fallen Enchantress отми до известна степен срама, който Stardock бра дълго време. Днес - най-накря - Fallen Enchantress: Legendary Heroes е това, което Elemental: War of Magic трябваше да бъде още в самото начало.

Геймплей концепцията не е променена като цяло,

затова и няма да ви занимаваме задълбочено с нея, в крайна сметкатова е втори експанжън. И все пак - представете си микс между Heroes of Might and Magic, Civilization и Age of Wonders и ще добиете представа какво ви очаква. В основата си това е самостоятелно разширение. Т.е. не се нуждаете от нито една от предходните игри, за да го играете. Всъщност, Legendary Heroes по-скоро е нещо като огромен ъпдейт за Elemental: Fallen Enchantress. В такъв случай няма как да не си зададем въпроса – „Заслужава ли си парите?“.

Определено. На първо място – новата кампания е прилична и доста сходна с ролево изживяване, с тази разлика, че контролирате цяла империя. Ще прекарате доста часове с нея, тъй като светът, който трябва да покорите, е огромен. Въпреки това силата на игри от този тип си остава sandbox режима, в който може да постигнете победата както намерите за добре – унищожавайки съперниците си, обединявайки всички, изпълнявайки супер главния куест или правейки мощна магия за постигането на Magic Victory. 

Акцент върху героите 

Шампионите в света на играта вече не са разположени на произволен принцип из картата. Те идват при вас, веднъж щом натрупате достатъчно слава. Този нов „ресурс“ се трупа посредством изпълняването на куестове, завладяването на противници и построяването на конкретни постройки. 

Тези ваши шампиони могат да бъдат развити в наистина мощни единици – било то воини, командири или администратори. Преди, когато качваха ново ниво, можехте да избирате измежду няколко умения, подбрани на произволен принцип. Сега играта предлага много по-интуитивна механика, допълнена от детайлни дървета с умения. По какъв начин ще ги развиете, зависи изцяло от вас. Ако се нуждаете от някой, който да ви върши мръсната работа, изберете пътя на Assassin-а. Искате да получите достъп до едни от най-мощните заклинания – Mage е вашият човек. В рамките на тези класове има и още дървета с умения, които ще направят вашите шампиони още по-специализирани. Въобще – разнообразието, което играта предлага, е наистина голямо.

Промени по битките

Прави впечатление също така, че единиците са нещо повече от пълнеж, допълващ мощните шампиони. Сега и те могат да обърнат хода на сражението. До голяма степен това се дължи на факта, че оръжията, с които ги екипирате, имат специални умения. Така например с щит получавате дост до Bash, докато пък камите довеждат до контраатака.

Друга важна и нова бойна механика е т.нар. Swarm, благодарение на която групите от по-слаби единици също успяват да изпъкнат на полесражението. Тя е изключително семпла, но крайно ефективна - чак да се зачуди човек защо не се използва по-често в заглавия от този тип. Колкото повече единици се намират в близост до противников юнит, толкова по-голям бонус получават към щетите и точността. 

От всичко по малко

Разбира се, какво би бил един експанжън, без характерните за подобни издания нови раси, чудовища, фракции магии и екипировка? Fallen Enchantress: Legendary Heroes предлага от всичко по малко. Сред новите магии например откриваме такива, които Raise Undead или Wall of Fire. Някои нови чудовища пък са имунизирани към оръжия или магии. Всичко това внася още една стабилна доза стратегическо разнообразие към и без това разнообразната игра. 

Stardock са добавили и нови отличителни характеристики за героите. Наред с всичко останало, като екипировка, магии и умения, може да сте сигурни, че нито един ваш шампион няма да е същият. Факторът „преиграване“ е меко казано огромен, а предвид факта, че една игра отнема часове наред, определено ще прекарате дни, седмици, дори месеци в компанията на тази стратегия. А сега прибавете към всичко това и произволно случващите се събития, като например слънчево затъмнение, увеличаващо силата на чудовищата, и получавате една наистина динамична стратегия.

В заключение,

Fallen Enchantress: Legendary Heroes е много по-добра, балансирана и стабилна спрямо своя предшественик. Картите са по-големи и по-детайлни. Визуално е впечатляваща и вече не насича чак толкова много, няма да ви изхвърля и на десктопа твърде често. Героите са по-шлифовани и няма опасност да се превърнат в супер единици, а нормалните юнити вече не са за подценяване.

Налични са и редица нови опции, като например възможността да намалите заплахите от страна на странстващите чудовища. По този начин ще може да се фокусирате върху вражеските империи. 

Тя не е лишена от проблеми, разбира се. Те обаче са незначителни на фона на предишните неприятности, които тормозеха поредицата, и със сигурност ще бъдат отстранени с няколко ъпдейта.

Пробвайте я, няма да съжалявате. 

 
системни изисквания
2.4 GHz Processor, 256 MB DirectX 9.0c Compliant Video Card w/Pixel Shader 2.0 (Radeon x1600 / GeForce 6800), 1 GB RAM, Windows 8 / 7 SP1 / Vista SP2 / XP SP3
напиши коментар
 

211 мнения
профил »
newcomer каза на 05.06.2013, 12:44 ?. :

Toзи сайт не престава да изненадва неприятно. Откога впечатленията за дадена игра могат да се поберат в толкова малко текст!? Играта е супер.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 05.06.2013, 12:52 ?. :

Размерът на един текст не определя качеството. Това е експанжън. И ми писна някой все да мрънка защо играта му не е "преразказана" или "описана" на 100 процента. Описание на характеристиките й може да намериш на официалния сайт. Тук по-важното е да се разбере как сработва всичко.

948 мнения
профил »
Serious Sam каза на 08.06.2013, 10:29 ?. :
Редактиран на 08.06.2013, 18:45 ?.

E как бе, Владо, нали един от най-твърдите аргументи на екипа, когато минавахте от хартия на изцяло онлайн, беше, че най-накрая досадното ограничение на хартиения носител, ще остане заедно с него в историята ;)
Бях ви пратил хубав и информативен материал за SS3, щото никой от вас не си мръдна пръста да погледне играта, или поне да преведе някое чуждо ревю. ИИ понеже тогава пишех в 3D Zone, а там материала беше събрал положителни оценки, реших да ви го дам и на вас, тук, където ще бъде видян от повече хора. Мисля, че тогава с Иво си писах по тоя въпрос. И кво ми казахте? "Ми пич, ми мноо е дълго бе, кой ще ти чете толкова...". Да бе, ама сещаш се, че бях направил подробна дисекция на играта, елемент по елемент, без да я преразказвам (то в една игра освен сюжета друго няма за преразказване). Хубаво бях описал всеки елемент по отделно, бях описал как сработват заедно, какви са предимствата и недостатъците спрямо други сходни заглавия от същия период (DNF), на всичкото отгоре даром ви го дадох и всичко което чух бе "Абе, хубаво, ама много е дълго". Ами да бе, то Serious Sam какво да му пишем. Кажи че има оръжия, може да се споменат топа и минигъна, кажи че има врагове, кажи че е голямо меле с хубава музика и тва и стига. Нали? Да, ама не. Дори да не беше съвършен, нищо нямаше да ви коства един готов материал да го обработите малко, че да изглежда по-прегледно. Параграфите били дълги... Ми шибнете им по един "Enter" бе, лесно се разделя, не е като да се копа нива бе, мама му стара, толкова ли сте сакати и в ръцете, и в главата, че да не можете да се сетите и да го направите?


Малко ми напомняте за оная приказка за мързеливия и работливия, в която се срещнали и мързеливия взел да се оплаква, колко зле живеел, а работливия му предложил жито, поне хляб да има, на което мързела отвърнал:
"Да, че да го вършея, че да го събирам, че да го отсявам, после нагръб да го мъкна до мелницата, че после да го меся, че да трябва да го пека, че чак тогава да го ям - не мерси, не е за мене работа.''

Отделно ми казахте да пращам на Иво мейли за новините, така ще помогна за развитието на сайта. Пращах. Първите два ги отрази. От там насетне - пращай си, ако си нямаш друга работа... Та ми остана само да рипортвам тролове и ботове.

Тва го привеждам като конкретен пример, че не работите добре. Извинявам се, ако съм напуснал границите на добрия тон.

ЕДИТ: Извинявам се, също така пропуснах да отбележа, че съм съгласен с това което казва Владо по принцип.

211 мнения
профил »
newcomer каза на 05.06.2013, 14:27 ?. :

Я, Владо се появи! Къде се беше изгубил, приятелю?

2188 мнения
профил »
iddqd каза на 05.06.2013, 19:22 ?. :

Играта е мн хубава, но трябва да се пачне. Все още има бъгове и забива.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 07.06.2013, 13:57 ?. :

Интересно колко път са извървели Стардок от излизането на Елементал до сега. Гледайки портфолиото им, започвам да изпитвам все повече респект към тях.

6 мнения
профил »
Aspandiat каза на 07.06.2013, 23:00 ?. :

На мен много ми хареса това допълнение. Богата и разнообразна среда, икономика, герой и развитие. С нетърпение обаче чакам АоW 3 .

211 мнения
профил »
newcomer каза на 09.06.2013, 16:42 ?. :

И аз съм съгласен с коментара на Владо, но само донякъде. Все още като го погледна и имам чувството, че Владо мрънка, защитавайки статията. Ами, не е добра! И много добре знам, че навремето събирахте ревю на две страници. Някои ревюта бяха на една. Този текст дали би се побрал на една страница? А между другото Владо, критиките се приемат, за да се подобри качеството, а не се мрънка, че ти било писнало от оплакванията. Ако хората не са доволни от нещо, то очевидно не им харесва. Недей се излага повече така, моля те.
Сам, може ли да видя тази статия?

948 мнения
профил »
Serious Sam каза на 09.06.2013, 19:27 ?. :

Трябва да поровя из дебрите на компа, в по-лошия случай на мейла си.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 11.06.2013, 14:38 ?. :
Редактиран на 11.06.2013, 14:39 ?.

Точно този текст ще се побере на 2 страници в списанието и подобен размер е напълно нормален. Направи справка с другите медии. SS, чакаме текста за SS.

948 мнения
профил »
Serious Sam каза на 11.06.2013, 15:26 ?. :

Виж на Иво дали му се подвърта из дебрите на мейла, аз явно съм го затрил при някоя чистка. Ще трябва да огледам дисковете, може да съм го записал с някоя тумба документи.

216 мнения
профил »
Nikeca каза на 13.06.2013, 12:14 ?. :

Владо... А РЕВЮ НА HEROES VI КОГА???
ПИСНА НИ ДА ЧАКАМЕ!
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Fallen Enchantress: Legendary Heroes

новини:
Stardock обяви, че тяхната най-нова фентъзи походова стратегия Fallen Enchantress - Legendary Heroes ще излезе на 26 май.
Stardock обяви разработката на Legendary Heroes – първият експанжън за походовата фентъзи стратегията Elemental: Fallen Enchantress.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Total War: Shogun 2 31
Hearthstone: Heroes of WarCraft - PCM2.0 30
Napoleon: Total War 28
Disciples III: Renaissance 21
XCOM: Enemy Within 21
King's Bounty: Armored Princess 17
Worms Reloaded 17
XCOM: Enemy Unknown 15
King Arthur - The Role-Playing Wargame 12
Shadowrun Returns 11