facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
FUEL
Ревю | 15.07.2009 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Asobo Studio
Издател:
Codemasters
Жанр:
Състезание
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Разнообразни състезания

Приятна графика

минуси

Скучен свят

Незадоволително AI

Слаб физичен модел

Изглежда мениджмънтът на Codemasters е твърдо убеден, че рецептата за успех се крие в това периодично да се издават рейсъри с четирибуквено заглавие. Така на бял свят се появиха DiRT и GRID, сега очакваме DiRT 2, а междувременно ни предложиха и FUEL.

Обикновено повечето игри поставят рекорди, след като са били на пазара поне няколко месеца и са доказали качеството си. FUEL обаче получи своя първи приз много по-скоро. А той бе нищо друго освен наградата за най-голям гейм свят на Гинес-рекордите за видео игри. Наистина на разположение на играча са цели 14 000 кв. км разнообразен терен, който може да обикаляте, и френското студио Asobo трябва да е гордо с постижението си. Каква обаче е ползата за средностатистическия геймър, ще разберем от следващите редове.

Има ли размерът значение?

Действието във FUEL се развива в постапокалиптичен свят с огромни размери, в който може да се състезавате и да изследвате. Идеята е добра, но прекалено амбициозна, защото, въпреки че е голям, светът на FUEL е и доста скучен. Наистина тук-там из него са пръснати различни бонуси – варели с гориво, което е паричната единица в играта (друг е въпросът, че в свят, в който запасите са оскъдни, да караш десетки километри, за да намериш гориво, е малко нелогично), нови разцветки, с които да промените външния вид на автомобила си и други – но това рядко е достатъчно стимулиращо, за да ви принуди да карате десет-петнайсет минути през нищото. Нещо повече, това се обезсмисля и поради факта, че може да изберете директно състезанията, вместо да се налага да карате до тях.

Ето защо вероятно много скоро ще оставите настрана изследването на картата и ще се съсредоточите върху самата надпревара. Светът на FUEL е разделен на отделни зони, като преминаването от една в друга става, след като спечелите определен брой състезания. Имате класически съревнования за това кой пръв ще пресече финала, както и такива, при които целта е да настигнете и елиминирате вашия противник. Сред по-оригиналните хрумвания е надпреварата с хеликоптер – стартирате заедно с него, като задачата е да стигнете крайната точка първи без особено да подбирате маршрута си.

В повечето случаи ще получавате помощ от вградената GPS система, която услужливо ви показва пътя напред и се нагажда спрямо вашето движение. Така, ако по някаква причина напуснете правилното трасе, тя веднага открива ново продължение на маршрута, съобразено с вашето моментно местоположение.

Разнообразни са и превозните средства, които имате на разположение. Тук са включени мотори, коли, ATV-та, бъгита и дори камиони. Напредвайки в играта, отключвате нови модели, които се намират някъде по картата. Но разлика от Burnout Paradise, където в такива случаи трябваше да откриете новата кола и да я победите, за да я получите, тук нещата са по-прости и скучни. Мястото, където се намира превозното средство, е маркирано на картата и вие само трябва да отидете до там, което понякога включва дълго и монотонно каране. Всяко спечелено състезание ви дава различен брой точки гориво в зависимост от едно от трите нива на трудност.

Превозните средства нямат демидж модел, което е пропуск, като се има предвид идеята за агресивни състезания в пресечен терен. Няма да намерите възможност за ъпгрейд на самите характеристики на возилата, което е неприятно. Вместо това ще трябва да разчитате на правилния си избор на автомобил, който трябва да е съобразен с особеностите на терена, на който ще се проведе съответното състезание. С други думи мощните коли стоят добре на асфалта, но практически спират, когато излязат извън шосето, докато бъгитата се чувстват в свои води именно тогава. На теория това звучи добре, но слабото управление и физически модел пречат да се реализира както трябва.

Къде се обърна каруцата

FUEL е аркаден рейсър, така че не очаквайте реалистично управление. Въпреки това поведението на превозните средства продължава да бъде проблематично – те сякаш се плъзгат по терена, което убива чувството за релеф, при все че един от плюсовете на играта трябваше да бъде именно възможността да се движите навсякъде по картата. Всъщност на моменти играта е прекалено аркадна и не позволява никакво разнообразие в движението. Така в даден момент ще минете през пресечен терен, без дори да разберете за това, а след миг ще се блъснете в самотно малко препятствие, което ще ви накара да рестартирате. Изобщо физиката във FUEL не е на ниво и това може да се усети както при карането, така и при сблъсъците с други коли или мотори.

Интелектът на опонентите ви също не е блестящ. Често се повтаря следната ситуация: в началото някой от компютърните състезатели бързо набира преднина и почти до края изглежда, че няма как да го стигнете. Точно тогава обаче компютърът решава, че е време да се направи на кавалер и ненужно забавя скорост, което пък ви позволява да го задминете малко преди финалната права. Така доста от състезанията могат да бъдат спечелени като просто внимавате да не допуснете някоя фатална грешка и търпеливо изчакате финалната права или обиколка, когато ще получите вашия шанс.

Ако обаче поради някаква причина изпуснете първото място, ви очаква голямо разочарование. Изглежда, че авторите на FUEL не са и чували за олимпийския принцип, че не е важна победата, а участието, защото няма да ви наградят дори за второ място. С други думи принципът тук е „всичко или нищо”, което на практика означава, че ако не сте първи, ще трябва просто да изиграете съответното състезание наново. Не е особено стимулиращо, нали?

Но пък е красиво

Графиката на играта е един от малкото елементи, за които могат да се кажат добри думи. Климатичните ефекти да представени много добре, като брулещият вятър и пясъчните бури изглеждат автентично. В някои състезания има и скриптирани сцени, при които може да се насладите на интересни ефекти като дървета, които внезапно се прекършват под порива на вятъра и падат на шосето, препречвайки пътя ви в последния момент. Повечето пейзажи също са изработени добре. В процеса на игра ще попаднете на снежни планини, пустинни местности и зловещи гори, дърветата в които навяват истинско усещане за постапокалиптичния свят, в който играта се развива.

FUEL определено спада към онези игри, които са рекламирани като оригинални и пълни с нововъведения, само за да се окажат посредствени заглавия, след като веднъж се появят на пазара. Вместо да пилеят време и труд по създаването на такъв огромен свят, авторите на играта можеха да се съсредоточат върху самото поведение на състезателите на пистата и подобряването на управлението. Вместо това вие имате на разположение над 14 000 кв. км, из които може да бродите на воля. Друг е въпросът дали ще искате... 

 
системни изисквания
Intel Core 2 Duo или Athlon 64 x2, 1 GB RAM, GeForce 8800 или ATI Radeon 3800, DirectX 9.0c, Win XP, Vista
напиши коментар
 

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 17.07.2009, 10:28 ?. :

Ако съдя по това, което видях по видеотата мога спокойно да заключа, че това е римейк на 1nsane.

133 мнения
профил »
Omerta каза на 17.07.2009, 19:14 ?. :

Пффф, да знаеш това Insane колко съм го играл... То демо имах, не цяла игра. На разположение играча разполагаше с две коли, но кефа си беше на макс. Как се трошеше бракмата. Абе луда игра беше. Колкото до тази, не знам, няма да я играя.

1 мнения
профил »
daniel1402 каза на 10.09.2009, 00:30 ?. :

защото codemasters са направили и Insane и fuel

10 мнения
профил »
numak каза на 17.07.2009, 11:11 ?. :

Физиката е нещото което ме накара да истрия играта. МНОГО ЗЛЕ!!! Иначе графика, возила, свят – всичко е много добро и разнообразно но... А ако беше внедрен физичният енджин от ГРИД това щеше да е една от наяя добрите игри за годината.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 17.07.2009, 11:28 ?. :

Абе и енджина на ГРИД си е дървенце, но енджина на FUEL просто чупи тъпомера.

746 мнения
профил »
Blackbird каза на 17.07.2009, 17:01 ?. :

Бхахах....искате да ползват Neon енджина за FUEL???!!! Много ми е интересно как с такъв детайлен енджин като този, който храни Grid & Dirt ще се справи едно средно статистическо PC с това да зареди всички текстури и простотии във Fuel....

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 17.07.2009, 19:36 ?. :

.....все някак си ще успее да ги зареди.. въпросът е за колко години? =)

6 мнения
профил »
mOnTaRo каза на 17.07.2009, 11:55 ?. :

Вичко е хубаво, до момента в който трябва да се състезаваш...
Голям кеф е да минеш 144 км. състезание на тъй наречените AI-та да те резнат последните няколко стотин метра ....

391 мнения
профил »
juni0r каза на 17.07.2009, 15:25 ?. :

мен пък си ме кефи. не знам защо я оплювяте толкова.

12 мнения
профил »
iNfRaSoNiC каза на 22.07.2009, 13:56 ?. :

Лично мое мнение е ,че играта е забавна и интригуваща! Да,до състезанията може да идеш директно но има Vista Spot,Droppler Truck Liveries и други неща,до които трябва да идеш сам обикаляйки много често като луд около някоя планина,за да намериш път нагоре! Играта лично според мен си заслужава ... и стига бе хора всеки може да пренебрегне,че колата му не се чупи :) Като погледнето леко зажумели ще помислите ,че гледате филм :) Браво на Codemasters ! :)

320 мнения
профил »
dido_y каза на 20.08.2010, 14:39 ?. :

+1

177 мнения
профил »
Vladety каза на 13.08.2009, 10:31 ?. :

Доста скучен аркаден рейсър, където според мен големият терен е по-скоро минус,просто защото не е използван подобаващо.

177 мнения
профил »
Vladety каза на 19.08.2009, 22:03 ?. :

Всъщност искам да си върна думите назад, играта наистина е много завладяваща.

103 мнения
профил »
Statis каза на 18.08.2009, 09:17 ?. :

DiRT и GRID са в пъти по-добри!

117 мнения
профил »
Fang каза на 31.08.2009, 13:08 ?. :

Тая игра я намразих, защото саунтрака не е Fuel на Metallica и щото няма демидж по колите.

247 мнения
профил »
ivaillo.asenov каза на 09.03.2010, 16:00 ?. :

едновремено яка и скучна става за убиване на време

320 мнения
профил »
dido_y каза на 20.08.2010, 14:40 ?. :

Напомня ми на PURE!
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
FUEL

Чийт:
Макар че повече невинаги значи по-добре и тази игра отново го показва, въпреки проблясъците и рекорда на Гинес, не е зле да има и малко чийтове за всеки случай.

ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) 93
Need for Speed: Shift 88
Need for Speed: Most Wanted (2012) 79
Test Drive Unlimited 2 63
DiRT 3 51
Need for Speed: The Run 44
Split/Second 38
Need for Speed: Rivals 32
Blur 31