FA-18 Precision Strike Fighter

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 06 ное. 2001

Добрите самолети на военната авиация се задържат на въоръжение с години. Погледнете вездесъщия MиГ-21. Милата машина е на преклонна възраст, но все още си се използва широко по света. Ако човек се замисли, велики сили от рода на Щатите и Русия притежават едва двайсетина модела различни бойни самолети. Един от последните изтребители, приети на въоръжение (макар и преди десетина години) в армията на северноатлантическите ни братушки, е F/А-18 Hornet. Машината е сравнително добра и се справя с широк кръг задачи. Един от последните симулатори, появили се на бял свят, е посветен на този самолет. Името на играта е – F-18 Precision Strike. 

Историята
 
Мисиите ще ви заведат на Корейския полуостров. Лошите индианци от Севера започват да мърдат отново, вследствие на което безкрайно справедливият Голям брат започва да ги вкарва в правия път. F-18 Precision Strike притежава симпатично количество мисии плюс добър mission builder. Малко игра с него предоставя един наистина забавен и изпълнен с изненади свят.

Ако разделим самолетните симулатори по нивото им на сложност, F-18 би увиснал гордо в средата. Противниците имат що-годе добър интелект. Не че представляват кой знае каква трудност, особено ако ги засипете с прекрасни самонасочващи се ракети. Както при повечето подобни игри, присъства лекият момент на неуязвимост. Противниковата техника пак е на стъпка и половина зад въоръжението на добрите.

Досадното

на играта е, че е от онези произведения с хиляди комбинации по клавиатурата. Още по-досадно е, че клавишите не могат да бъдат променяни, а повечето от тях не се подчиняват на простата логика. Но както и да е – малко изхабени нерви и всичко ще си бъде наред. По-лошото е, че в милата ни родина повечето продукти малко или много са произведени в нечий гараж. Следствието е, че ако някога се захванете с F-18, няма да имате никакъв достъп до малката шарена книжка, в която е описано управлението. Резултатът е поне половин часово лутане из мисиите и безброй досадни катастрофи.

Оформлението на играта е забавно. Кабината и външността на самолета обаче са доста

статични

Реалистичната визия не би могла да съперничи на някои от симулаторите на Jane’s (примерно). Истории от рода на светлосенки има да ги търсите с часове. В интерес на истината присъстват соларни ефекти, но положението при тях не е кой знае какво. Едно от най-неразбираемите неща са соплата на двигателите – вътрешността им е оцветена в едно прекрасно синьо. Все едно някой е взел два легенa, боядисал ги е отвън и ги е залепил отзад на самолета. Малко странно е.

Червената точка в графата “графика” идва от фона. Не знам кой е правил пейзажите на играта, но явно човекът си разбира от работата. Не са шедьовър, но определено са едни от най-красивите, които сам виждал някога. Зеленото си е зелено, кафявото-кафяво, а дърветата са по-добри и от тези в някои 3D-екшъни. 

Незнайно защо играта е изключително лека като енджин. Дори и най-заплетените мисии се зареждат значително по-бързо от повечето подобни игри, излизали напоследък. F/А-18 би проработила и на най-морално остарялата конфигурация.  Това, в края на краищата, си е един голям плюс.

Автор: Сергей Ганчев