facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
F1 Manager
Ревю | 24.12.2000 | автор: Бойко Маринков


оценка:
Производител:
EA Sports
Издател:
Жанр:
Мениджър
Платформа:
PC
сайт на играта »

Аз обичам Формула 1 и като всеки фен си имам любим отбор - McLaren - Mercedes. Казвам си го от самото начало без бой, за да се знае, че темата на играта, която ще ви представя, не ми е безразлична. Напоследък излязоха доста добри игри с F1-тематика. Tова обаче е първият мениджър-симулатор по темата, който ми попада. И съм приятно изненадан, защото играта е направена доста прилично (типично за EA Sports), а най-хубавото е, че авторите са си платили лицензите, тоест вие ще можете да станете главно действащо лице във всички фирми, които наистина участват във Формула 1 от началото на 99-та досега.

Първата задача в F1 Manager е да си изберете отбор. Разбира се, всеки познавач иска да застане начело на McLaren. Според мен обаче е хубаво в началото да започнете с тимове, които не се борят пряко за най-големите отличия от типа на Minardi и Arows. Играта с тях е доста по-трудна и интересна, отколкото с някого от фаворитите за титлата, който има достатъчно пари, за да си позволява хиляди резервни части и армия от стотици механици и дизайнери.

Интерфейсът на играта е приятен и лесен за навигация. Най-готиното е, че управлявате отбора, сключвате договори, наематe персонал и още дузина такива неща единствено по електронната поща. И понеже да се управлява цял отбор от Формула 1 не е никак лесна работа, имате на разположение трима оперативни мениджъри. Те ще ви помагат в производството, дизайна и финансовите въпроси. Всяка седмица получавате подробен доклад от всеки един от тях.

След като вече сте свикнали с уравляването на отбора по електронната поща идва и Големият ден. В самото начало на сезона имате на разположение два дни за тестове. За тези мероприятия разполагате с много полезен кадър и той се нарича тестов пилот. С негова помощ ще можете да изпробвате новите двигатели, шасита, спирачки, електроника и още куп автокарантии без да морите титулярните пилоти. А те, както и всички други звезди, се цупят, ако ги занимавате с черна работа като каране през тестовите дни.

Ето че идва и Денят на състезанието. В началото ще трябва да се позанимавате с Free Practice. Това са 45 минути, през които пилотите загряват, а механиците и конструкторите настройват колата, така че да пасне максимално добре на пистата. В този момент преставате да сте мениджър и се превъплъщавате в ролята на механик. Ще трябва да следите внимателно мнението на пилотите за състоянието на болида и за това как той се държи на пистата, след което да проверявате механиката. Имате само четири опции за пипане, но те ще ви създадат предостатъчно трудности. При неправилни setting-и на колата последното място ви е в кърпа вързано.

След като сте извършили необходимите поправки по setup-а, преминавате към следващата фаза на състезателния уикенд, а именно към квалификацията. На този етап преди самата надпревара вие се борите за по-добро място в стартовата решетка. Това става в 12 обиколки. И за да не бъде играта напълно автоматична, хората от ЕА са решили да ви включат и в действието на пистата. Макар и по косвен начин, вие командвате парада. Можете да задавате тактически нареждания на пилотите, докато те са на трасето. Например, ако много изоставате от първия, а второто място е крайно незадоволително за вашите цели, казвате на пилота “Risk Everything”. Ако той не се пребие още на следващата обиколка, има шанс и да настигне водача. Иначе другите команди са Hold Position, Push и Easy Everything. Имайте предвид, че когато юркате пилота да кара по-рисковано, бастисвате двигателя, гумите и всички останали чаркове в колата. Освен това вероятността вашият пилот да скочи в предпазните гуми става доста голяма. Така че мислете с главата си, когато давате команди на пилотите в отбора.

След края на състезанието отново идва ред на административната част - офертите за спонсорство, докладите на оперативните мениджъри, писма на доволни или недоволни пилоти и всякакви други спамове, които според мен само задръстват пощата и хабят ценно игрово време. Всичко зависи от това на кое място са финиширали вашите хора. Имайте предвид, че само първите шест места носят точки... Направи ми впечатление и компютърният интелект на играта. От чисто любопитство пуснах писмо до Шумахер, с което му предлагах всичките пари, които бях натрупал до момента, за да стане тестов пилот в МакЛарън. “Пилето” обаче се наду и отказа. В писмото си той казваше, че няма да се навие на никоя друга позиция, освен тази на първи пилот. Ако сте по-подли от компютъра (като мен например! :-)) можете да измъкнете най-ценните кадри още в началото на сезона, когато никой не мисли за трансфери. По същия начин обаче, ако не си подновите договорите с вашите хора навреме, един ден те могат да ви кажат: “Много ми беше приятно..... но напускам”. Е, разбира се, надали Хакинен би отишъл да работи в Заубер дори и като първи пилот срещу рекордна сума пари.

Първоначално касата на клуба ви няма да е от най-големите за мащабите на Формула 1. Тя ще се пълни постепенно като основната част от финансовите постъпления ще идва от спечелените медали или от спонсори. И понеже по-малките отбори стигат до медал твърде рядко, “човекът с парите” често се оказва вашият най-добър приятел. Много хитро е направена и системата, по която определяте мястото за реклама на вашия спонсор върху болидите на отбора. Има 3 вида зони.
Най-евтините са и най-много. Те са разположени по самото облекло на пилота и по най-забутаните места на колата. Средноскъпите зони се намират на видими места по болида и струват двойно повече от най-евтините. Рекламите по колата, за които получавате най-тлъстите суми, се намират по спойлерите и в основата на болида.

Спонсори можете да намерите по два начина. В единия случай собственоръчно предлагате контракт на дадена фирма за спонсорство. Но внимавайте - ако пряк конкурент на бъдещия ви благодетел вече има реклама при вас, целият договор отива на вятъра. Другият начин е да се съгласите с офертата в някое от многото писма, които ви заливат след като сте взели челно място в някое състезание.

Неприятно ми е да го признaя, но звукът на играта е отчайващо мизерен, а графиката е поносимо лоша. Музика почти отсъства като изключим няколко хаотични мелодии, които се чуват от време на време. С управлението се свиква бързо. Работи се изцяло с мишка, но има и няколко бързи клавиша, които използвате от време на време...

Ако не съм успял да ви въведа в света на Формула 1, поне се надявам да не останете с отрицателни впечатления от този наистина голям спорт, в който големите скорости и големите пари вървят ръка за ръка. Това последното звучи почти като комунистически лозунг за завършена петилетка, но здраве да е... 

 
системни изисквания
Pentium MMX, 32 Mb RAM
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Football Manager 2010 12
Championship Manager 2010 2
Football Manager 2009 1
FIFA Manager 09 1
Championship Manager 99/00
ChampionShip Manager 2000
FIFA Manager 06
F.A. Premier League Stars 2001
LMA Manager 2007
The F.A. Premier League Manager 2001