F1 2012

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Наблюдавайки успеха на последните две F1 игри на Codemasters изглежда трудно да повярваме, че компанията стартира всичко това с новосъздадено студио и новопридобит лиценз едва преди три години. Въпреки това реалността днес е повече от убедителна – серията F1 се превърна в дом на най-бързото автомобилно състезание в света и вече никой не поставя под съмнение способностите на Codies да правят качествени рейсъри, посветени на Формула 1.

Разбира се, имаше и критици

И неверници. F1 не е толкова популярна тема, че да оправдае ежегодни части, а Codemasters не е достатъчно богата компания, че да си позволи да влага ресурсите, необходими за висококачествена игра година след година.

“Хората ни казваха това от момента, в който обявихме, че изобщо ще правим игра за Формула 1”, обяснява творческият директор на Codemasters Birmingham Стивън Хууд. “После F1 2010 излезе и се прие доста добре. Тогава вече знаехме, че имаме поле за развитие и създадохме стратегия за бъдещето на поредицата”.

Следващата стъпка в тази стратегия е именно F1 2012, а рецептата за продължението е класическа. Не очаквайте сензационни подобрения или дръзки промени, а само дребни, но важни поправки и довършителни работи на базата на фундаментално същата концепция. Предната версия на играта се разработваше под девиза “Go Completе” и парадираше със солиден мултиплейър и ко-оп режим; този път работата протича под наслов “Feel It”, а фокусът отново е върху сингъл режима.

Сбогом на дома на колела

Интерфейсът е първата област, в която ще видим промяна под формата на пълно елиминиране на дома на колела, който от времето на караваната в DiRT 2 беше станал запазена марка на компанията. Идеята на авторите е изгледът на играта да бъде в унисон с модерните представи за спорта, затова се търси по-атрактивна визия. Така ролята на хъб ще играе изчистено и елегантно пространство, подобно на лъскав автосалон. Ако се сещате за минималистичния вид на менютата във Forza, не сте далеч от истината.

“Визията на менютата и хъба е изключително важна за игри като нашата”, коментира Хууд промените. “Формула 1 е голям спорт с много пари и осигуряването на съответното изискано излъчване е много важно”. Англичанинът признава, че в дизайна си Codies са се ръководили от интерфейса на спортните игри на ЕА. “Те определено се отличават със собствен стандарт, който ние все още не сме постигнали”.

Промените другаде

Подобряването на АI-то на вашите противници на пистата е тема с продължение и създателите на играта ще продължат да гонят максималното и в това издание на F1. Целта е останалите пилоти да бъдат програмирани индивидуално според лични предпочитания и стилове. Някои ще са склонни да отстъпят място при натиск от ваша страна, други ще отвърнат на удара.

Що се отнася до управлението, Codemasters отново ще търсят златната среда. Колите няма да са нито толкова тромави, както във F1 2010, нито толкова неспокойни като във F1 2011. Създателите на играта описват управлението като “достъпно”. Но не бързайте да се разочаровате – това не значи, че играта ще стане прекалено аркадна и ще загуби от неподправеното Ф1 усещане.

“Лично аз не харесвам много тази дума. Когато хората я чуят, те автоматично си представят, че така се опитваме да направим играта по-елементарна, така че да се хареса на повече купувачи. Продажбите не ме интересуват, ако ние успеем да направим добра игра, логично е хората да си я купуват”.

Готови ли сте за Young Driver Test?

Въпросната Young Driver Test е една нова функция, с която Codies възнамеряват да осъществят виждането си за “достъпност”. Задачата на Young Driver Test е да ви постави в ролята на млад пилот, който се опитва да привлече вниманието на големите играчи, а режимът ще изпълнява ролята на своеобразен туториъл за F1 2012.

“Young Driver Test е насочен към обучение на новаците в спорта. Той ще ви запознае с това как се управлява един болид, каква е идеалната линия и още много други важни неща”, обяснява Стивън Хууд. В същото време той е категоричен, че ветераните в поредицата също ще могат да научат нещо от Young Driver Test като например да получат по-добри договори в резултат на добри постижения на пистата.

Codies обещават и вълнуваща възможност за прехвърляне на сейвовете от една игра в следващата, както става това в Mass Effect. Имайки предвид, че сделката на компанията с Бърни Екелстоун е за доста време напред, само можем да гадаем в каква посока още ще се развие поредицата.

Автор: Иво Цеков