facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
F1 2010
Ревю | 02.10.2010 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Codemasters
Издател:
Codemasters
Жанр:
Състезание, Спорт
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
69.95 лв
купи играта »

плюсове

Уникална атмосфера

Множество опции и възможности за настройки на колата

Лицензирани отбори, писти и коли

минуси

По-висока трудност от обичайното

Все още липсват някои елементи от Ф1

Изненадващо саундтрака не е на ниво

Из дневника на един новобранец във Формула 1

Любовта ми към бързите автомобили започна още като дете. Докато приятелите ми се занимаваха с какво ли не, аз не пропусках повод да поиграя на поредния рейсър на своя компютър. Така минах през поредици като Need for Speed, GRID, DiRT и всяка друга игра с коли, която може да си представите. Но голямата ми мечта беше Формула 1 – най-престижното състезание, където пилотите мереха силите си и показваха майсторството си на скорост от 300 км. в час. И ето че след толкова години най-сетне имам възможност да изпробвам уменията си заедно с най-добрите пилоти в света. Е, няма да започна в някой от големите отбори, защото кандидатите за подписа ми са от втората половина на класирането при конструкторите за миналия сезон. Но пък имам шанс, който малцина получават. Така че да го сграбчвам и напред!

Ден 1

От самото начало бях обсаден от журналисти. Задаваха ми много въпроси, искаха да знаят от къде съм, какви са очакванията ми за предстоящата надпревара и колко дълго смятам, че ще успея да се задържа в шампионата. Когато се откъснах от напористите медии, най-сетне успях да видя новия си дом.

Всъщност той е на колела и ще ме следва по време на целия сезон. Имам си дори персонален агент – една мила французойка, която следи за отношенията ми с новите началници. Засега собствениците на отбора са благосклонни, но не бива да има съмнение, че ако ги разочаровам няколко пъти, нещата ще се влошат. Разбрахме се да поставят цели за всяка една квалификация и състезание от шампионата, като например да постигна определено класиране в тях. Доверието им, а и финансовата подкрепа, са особено важни за мен, така че не трябва да ги разочаровам.

Караваната, в която ще прекарвам времето между състезанията, ми изглежда доста позната. Прилича много на тази, която съм виждал в една игра, мисля че се казваше DiRT 2. Оттук мога да следя класирането при пилотите и конструкторите, да получа пълна справка за останалите състезатели и за пистите и дори да променя дизайна на каската си.

Ден 5

Първата квалификация. Чувството е зашеметяващо, в бокса е пълно с хора, които се суетят върху разни детайли. Запознах с се главния инженер на отбора, той е човекът, който ще ми помага по всички технически въпроси. А като споменах за това, просто не можете да си представите колко много подробности съпътстват всеки един старт във Формула 1, дори когато става въпрос за квалификации.

Техниците ми задават хиляди въпроси – погледна ли прогнозата за времето, избра ли вече гумите, искаш ли да направиш промени по аеродинамиката, може би не си доволен от скоростите и искаш да увеличиш или намалиш оборотите? А какво ще кажеш за обиколка, в която да изпробваш новите настройки на инженерния ни отдел? Главата ми се замая, наистина изглежда доста трудно. Добре че главният инженер ми предложи помощта си, така че засега ще се доверя на неговата преценка за настройките по болида. Може би когато натрупам малко повече опит и самочувствие ще се опитам да задам настройките сам.

Ден 6

Беше невероятно, но в същото време и адски отрезвяващо. Състезанията във Формула 1 не приличат на никое друго съревнование с автомобили, което съм виждал. Още след първата обиколка ме порази дълбочината и прецизността, строгите правила и комплексното управление. Ако трябва да съм откровен, представих се слабо. Даже доста слабо. Още по средата на състезанието вече бях успял да извърша толкова нарушения като непозволено препречване и минаване напряко през ъглите, така че след наказанията, които получих заради тях, предпоследното място изобщо не е изненада. Нищо, никога не съм си и помислял, че Формула 1 е лесно състезание.

Но с всеки изминал кръг нещата се подобряват. Ето например днес инженерът на отбора ми каза, че вече имаме на разположение нов технически ъпгрейд, който мога да използвам в болида си. Техниката е неизменна част от света на Формула 1 и ако искаш да си конкурентноспособен, трябва да разполагаш само с най-доброто. Хубавото тук е, че имам свободата на избирам накъде се развива развойната дейност на екипа. Например ако успея да тествам успешно даден елемент или да постигна определено време на обиколка, инженерите ми дават възможност пръв да използвам последното им изобретение.

Ден 45

Вече имам няколко старта зад гърба си, но атмосферата във Формула 1 не престава да ме впечатлява. Това е един свят на съвършенството и всичко е изпипано до най-малкия детайл. Пистите са проектирани страхотно, атмосферата в деня на състезанието е невероятна и навсякъде има толкова много информация, която може да ти помогне да се ориентираш. Но всичко бледнее пред момента, в който семафорът светне зелено и натиснеш педала. Ревът на двигателите е толкова силен, че понякога направо заглушава гласа на инженера в слушалките, който се опитва да ти каже, че е време за спирка в бокса. А когато завали дъжд, нещата наистина загрубяват. Пистата е мокра, поведението на болидите се променя много, вниманието ви се удвоява и само се молите някъде иззад облаците да се покаже отново слънчев лъч.    

А състезателите... Маса, Хамилтън, Уебър, дори великият Шумахер, всички те са тук. Чувството да си на една писта с тях е невероятно, а когато успееш да оставиш някого от тях зад гърба си, се изпълваш със задоволство. С някои от тях станахме близки, други са просто конкуренти, с които трябва да се справя. Да не забравяме и партньора ми в екипа. Отношенията ни с него са странни. Уж сме съотборници, но между нас има не по-малко съревнование, отколкото с останалите. Причината е, че и двамата се борим за ъпгрейди по болидите ни и всеки път, когато успея да финиширам преди него, везните се накланят в моя полза. Шоуто е уникално, в това спор няма. 

Ден 62

Сезонът тече с пълна пара. Вече записах няколко пол позишъна и дори успях да се кача на подиума. Далеч съм от съвършенството, но определено станах по-опитен и дори вече не ползвам част от улесненията, които ми предлагат механиците. Разбира се, нямаше как да се мине и без инциденти, но това не е фатално, защото още първия път, когато изгубих контрол над болида и излязох от пистата, се случи нещо наистина странно. Пред очите ми притъмня, образите се размиха и сякаш времето се върна назад. Не знам какво точно стана, но когато отново възвърнах пълно съзнание, установих, че отново се намирам на пистата точно преди фаталния завой. Сега вече имах възможност за реакция и избегнах поднасянето. Може би просто си въобразявам...

Ден 100

Сезонът свърши. Преминах през всичките 19 писти, съревновавах се с пилотите на 12 екипа и намерих място в златната среда в крайното класиране на 24-те състезателя. Чувствата, които бушуват у мен са смесени. Ако има едно нещо, в което се убедих категорично, това е, че Формула 1 не е за всеки. Ако обичате да се състезавате с бясна скорост по улиците или пък сте привърженици на офроуд рейсинга, където единствената писта е тази, която сами си направите, трябва да знаете, че ще ви бъде необходима сериозна адаптация. Всичко тук се изчислява в стотни от секундата, правилата са жестоки, а конкуренцията е убийствена. Но ако сте готови да вложите малко повече усилие от обикновеното, няма да бъдете разочаровани. А аз... аз имам още две години от договора си. 


Карето на журналиста

F1 2010 на Codemasters е поредният опит на британската компания да затвърди позицията си като водещо име в автомобилните игри. Създадена на базата на техния собствен енждин Ego, тя изглежда и се държи като вероятно познатите ви Race Driver: GRID и DiRT 2. От дизайна на менютата, през т.нар. flashbacks, до графиката – всичко изглежда познато. Прави впечатление некачествения саундтрак, особено като имаме предвид, че рейсърите на англичаните традиционно са известни със страхотна музика. След обещаващото начало обаче (F.E.A.R. на Ян Браун), просто няма нищо. Един елемент е особено силно изразен и това е реализма. Дори на най-ниското ниво на трудност и при всички помощни опции пак ще ви бъде трудно да бъдете конкурентноспособни, поне в началото. Не че няма да ви бъде интересно и забавно, просто ще отнеме повече време. Като че ли търсената от Codies аудитория са по-хардкор феновете, които ще прегърнат „реалистичната” версия с реалния брой обиколки, автентичните правила, които могат да ви съсипят дори след иначе перфектна обиколка и десетките настройки, които може да променяте. Но дори да не сте запалени фенове на Формула 1 и имена като Деймън Хил и Дейвид Култард да не ви говорят много, F1 2010 е една страхотна авто игра, която заслужава само похвали.
 
системни изисквания
OS: Win XP, Vista, 7; CPU: Core 2 Duo 2.4 GHz или Ahtlon X2; 2 GB RAM; видео: GeForce 7800 или Radeon X1800
напиши коментар
 

24 мнения
профил »
xmassivex каза на 01.10.2010, 21:17 ?. :

аз съм голям фен на Ф1 и мога да кажа че тази игра е невероятна сташно са barnali пистите колите абсолютно всички детайли са на ГОЛЯМО НИВО БРАВО !

6 мнения
профил »
iLLumiNaTioN каза на 01.10.2010, 21:25 ?. :

Уникална статия! Много готин и оригинален начин за ревю на рейсър! Като се започне от това как като хлапе си мечтаел да бъдеш като пилотите от F1 до момента, в който се съревноваваш с тях рамо до рамо и дори ги задминаваш. Що се отнася до играта, страхотна е и наистина разработчиците са успели да пресъздадат атмосферата на състезанията от F1, но все пак нека не забравяме, че колкото и да е добра играта си е игра и нищо не може да се сравни с истинското преживяване било то дори и като публика на някое състезание!

24 мнения
профил »
xmassivex каза на 01.10.2010, 21:32 ?. :

да наистина статията е много много добра кара те да си купиш играта и да я разцъкваш дълги нощи!+++

561 мнения
профил »
dogma каза на 01.10.2010, 22:06 ?. :

Наистина статията е чудесна, доста по-различна от нормалното. И играта си я бива, макар че никога не съм си падал по Формула 1 така, както по по-традиционните рейсъри. Но F1 2010 радва, особено като се има предвид, че не излизат нито много, нито качествени игри, посветени на Формула 1.

10 мнения
профил »
vasi4 каза на 02.10.2010, 00:16 ?. :

Отстрани сте казали ,че играта има 3 минуса ,а оценката е 5 звезди.Немога да го разбера това ваше оценяване.

323 мнения
профил »
Ic3S каза на 02.10.2010, 01:14 ?. :

По интересен начин е направено ревюто, хареса ми. Тази игра задължително трябва да се играе с волан. И на мен много ми хареса.

Soundtrack? What soundtrack?

707 мнения
профил »
sturba каза на 02.10.2010, 07:38 ?. :

Всеки с вкуса си за саунда мен лично много ме изкефи като чух Pendulum - Watercolour в бокса

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 02.10.2010, 09:29 ?. :

@vasi4
Плюсовете и минусите не са тъждествено равни на крайната оценка, те са просто начин да бъдат изложени най-кратко и ясно основните черти на играта. Няма съвършен продукт, но има такъв, в който плюсовете надделяват (като бройка, като тежест или и двете) над минусите и това съответно води до общата положителна оценка - какъвто е случая тук.

@sturba
Става въпрос, че подборът на музикални парчета просто не е на обичайното за игри на Codemasters ниво, особено като се сетя за онези 40+ яки парчета, които присъстваха в DiRT 2. Освен това "вмъкването" им в играта не е по най-добрият начин - реално почти никъде не ги чуваме достатъчно силно и обособено, пак като сравнение с DiRT 2, където в караваната дори можеше да гледаш видео клипове на някои от песните. Иначе и аз се радвам на изпълненията на Kasabian и The Datsuns например :)

389 мнения
профил »
Draksis каза на 04.10.2010, 03:23 ?. :

Иво, наистина ли изтри блога си?

Влизам аз ей сега да видя последните новини и WordPress най-любезно ми съобщават, че блог с това име вече не съществува.

Жалко, наистина. Ако си създал нов или блогваш на нов адрес, сподели го да се радваме... :)

35 мнения
профил »
vinse каза на 02.10.2010, 11:26 ?. :
Редактиран на 02.10.2010, 11:52 ?.

Гледам формула 1 откакто се помня (ако ще си говориме кой колко е гледал :)) и съм фен на спорта също от толкова време :)
Играта има много пропуски, но явно те са оставени за версиите 2011 и 2012.
Автора на горната статия (нарочно употребявам думата статия а не ревю, просто защото за мен това НЕ Е ревю) явно не си е направил труда да вникне в играта а просто е изкарал един сезон на 20% дистанция и е написал няколко реда за това как е минал през пистите.
Ако ревюто беше задълбочено, още в самото начало щеше да пише, че в момента играта има толкова много бъгове, че става единствено за игра в мрежа (при това с някои условия) това спокойно мога да го твърдя, защото съм навъртял няколко състезателни уикенда на 100% дистанция и се отказах да продължа докато не излезне пач, който да ги фиксира поне половината, при това тези бъгове са толкова сериозни, че ако трябва да дам оценка на играта в момента без да се замисля бих и писал 4/10
Кодмастърс са се постарали и без съмнение това може да е най-добрата игра на тема Ф1 излизала някога, но в момента не става особено много за игра (поне на кариерата)
Що се отнася до саундртака - той е ОК, въпреки, че бих предпочел малко по твърди парчета от наличните в момента. Не виждам обаче защо това въобще е от значение, саундрата може и да е от значение в игра като NFS U или NFS U2, но в игра като Ф1 почти не обръщам внимание какво свири. за около 90 минути състезание музика не ми трябва, а в бокса въобще не се задържам, че да ми трябва нещо да ми свири там, тоест саундтрака в случая няма никакво отношение към цялостната атмосфера на играта

П.С По-високата трудност на играта не виждам защо е описана като минус

561 мнения
профил »
dogma каза на 02.10.2010, 13:10 ?. :

пиши на кирилица! никой не е длъжен да ти чете писанията на латиница!

192 мнения
профил »
toptony каза на 02.10.2010, 16:19 ?. :
Редактиран на 02.10.2010, 16:20 ?.

Уникална статия. Играта....не е уникална но лично аз съм благодарен на Codemasters, че след 10 години се наеха, създадоха и пуснаха Ф1 игра.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
F1 2010

новини:
Създателите на спортната F1 2010 обявиха, че са се заели с нова игра, посветена на популярното авто състезание, но този път тя ще се играе само в интернет.
Английската компания отхвърли обвиненията в скриптирани състезания и опростен интелект на пилотите, като настоява, че всичко се изчислява в реално време.
Новата версия на класическата пофодова стратегия продължава да е най-търсена на онлайн пазара, докато F1 2010 навлезе с пълна газ до второто място в класацията.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) 93
Need for Speed: Shift 88
Need for Speed: Most Wanted (2012) 79
Test Drive Unlimited 2 63
DiRT 3 51
Need for Speed: The Run 44
Split/Second 38
Need for Speed: Rivals 32
Blur 31