facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
F.E.A.R. 2: Project Origin
Ревю | 16.03.2009 | автор: Владимир Тодоров


оценка:
Производител:
Monolith Productions
Издател:
Warner Bros.
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
77.00 лв.
купи играта »

плюсове

Страхотен микс от хорър и екшън

Перфектно звуково оформление

Някои добри геймплей хрумки

минуси

Почти същата, като оригинала

Плоска история и кофти завършек

Все така клаустрофобична

Не чак толкова оригинална, но малко или много страшна

Никога не съм бил фен на броденето из тесни, клаустрофобични коридори и безспирното избиване на противници. Точно такава обаче е същността на първия F.E.A.R., който масово получи високи оценки - може би най-вече заради атмосферата на азиатски хорър филм, която лъхаше от него. За мое щастие Monolith са се погрижили продължението на техния шутър да не бъде „само това” и са му инжектирали известна доза разнообразие – по-разчупени нива, по-различни противници, повече Алма... Но дали наистина са успели?
Историята във F.E.A.R. 2 започва малко преди ядрения взрив от първата част. Има-няма тридесет минути. Вие поемате управлението на

нов герой

на име сержант Майкъл Бекет. Той е част от „Делта” екип, а вашата първоначална мисия е да арестувате Дженевив Аристид – президентката на „Армакъм”. Когато бомбата избухва обаче, ударната вълна ви събаря на земята, вие изпадате в безсъзнание и малко по-късно се събуждате на операционната маса. Именно тук ще получите и специалното умение с ужасно глупавото име slo-mo, което отличаваше героя от първата част. Благодарение на него отново ще може да забавяте времето около вас, за да се справите с иначе невъзможни на пръв поглед ситуации.

Първият F.E.A.R. бе обгърнат от мистерия и това бе една от най-силните му характеристики. В двойката обаче този елемент вече го няма. Всички знаем коя е Алма и защо има подобни свръхестествени умения. А защо ни гони така настървено и иска да ни унищожи, сега няма особено значение. Всичко е въпрос на оцеляване. Без първоначално да разбира защо, Бекет постоянно има видения, свързани с това свръхестествено създание, което вече е на свобода и е жадно за едно-единствено нещо – отмъщение. Понякога Алма му се явява като малко момиченце с дълга черна коса. Често обаче изниква пред очите му и като зряла жена – ту със съсухрено, ту с напълно нормално тяло.

Виденията или по-скоро

кошмарите

които тя постоянно вкарва в съзнанието на Бекет, имат изключително психопатично естество. Например още в началото, докато лежите на операционната маса, а докторите спасяват живота ви, ще изникне една съвършено различна сцена – чудовища с човешка форма са се надвесили над вас и ровят в тялото ви, човъркайки вътрешностите ви с особена настървеност. Кръвта е навсякъде, а най-лошото е, че вие сте будни и крещите от ужас! Това обаче е единствената въздействаща хорър сцена в целия F.E.A.R. 2.

За разлика от преди, сега играчът ще може да използва различни предмети около себе си, и да ги превръща в свое прикритие. Приближавате се до някоя маса, ритате я и готово – вече може да се скриете зад нея. Не очаквайте обаче това да се превърне във вашата крепост. Противниците имат все така добър изкуствен интелект и ще се опитат да ви изненадат по фланга или например да ви изкарат с някоя граната. Естествено – нищо не е перфектно и от време на време ще ставате свидетели на някои грандиозни издънки. Например веднъж, в неистовото си желание да ме убият, група войници уцелиха варела с леснозапалима течност на крачка от тях и... последствията бяха фатални. Но не за мен.

Чудовищата

обаче са друга бира. Голяма част от тях са познатите ви кошмарни създания от първата. Все пак тук-таме ще се натъкнете и на някое ново. Например т.нар. Remnants, които бродят из пустите улици на Феървю. Те са се пръкнали в резултат на ядрения взрив и представляват бледо подобие на някогашната си човешка същност. Ще ги видите да изпълняват дневните си рутини – такива, каквито са били в истинския им живот. Един чака автобуса на спирката с куфарче в ръка, друг пък свири на пиано в началното училище с празен поглед, вперен в стената пред него. Всичко изглежда добре, поне докато не решите да ги обезпокоите. Тогава те наддават мощен рев, дезориентират ви, реанимират труповете около вас и започнат да ви атакува със странни червени пипала, излизащи от тялото им.

Specters са другата нова придобивка в армията от създания, които ще правят живота ви черен. Визуално приличат на духове, могат да се минават през стени, да изчезват и да се материализират пред очите ви за секунди. Така че ако в един момент се окаже, че стреляте в празното пространство, не се изненадвайте.

Арсеналът

ви също е обогатен с няколко нови попълнения. Например ако успеете да се докопате до някоя огнехвъргачка, ще имате удоволствието да изпепелите всичко живо пред вас, а след това да го гледате как се гърчи в агония. Лазерът също е интересна придобивка като с негова помощ ще елиминирате и най-тежко бронираните си противници.
Що се отнася до инвентара ви, може би ще се радвате да научите, че този път ще носите със себе си четири, а не само три оръжия наведнъж, което определено плюс в сравнение с оригинала. Прави впечатление обаче, че когато екипирате някое по-тежко пуцало, като да речем лазера, подвижността ви намалява значително. Така че ако искате да сте пъргави и ловки, ще трябва да се примирите с по-леките огнестрелни придобивки.

Въпреки че на теория F.E.A.R. 2 предлага доста

по-разнообразни терени

за престрелки, усещането за клаустрофобия ще ви дебне постоянно. В един момент дори ще може да стъпите на улиците на града, само и само за да го видите потънал в развалини след ядрения взрив. Битките на подобни места си остават все така чудовищно добри. А когато ги примесим и със slo-mo ефекта, всичко се превръща в един първокласен екшън. Щом забавите времето около вас, ще виждате как куршумите оставят диря във въздуха, как се врязват в главата на противника, разбиват я на малки парченца и ви оплискват с неговата кръв. Заслужава си да видите и как огънят от някоя експлозия пълзи към вас бавно, но сигурно с едно-единствено желание – да ви погълне живи.
Истинският кеф настъпва обаче, чак когато се качите на първия

тежкоброниран мех

и започнете да газите из развалините на града, елиминирайки противниковите войници с лекота благодарение на картечницата и ракетомета. Този сегмент от геймплея, както и моментите, в които ще поемете оръдието на APC-то за защитите позицията си от вражеско нападение, са наистина добре дошла отмора след постоянното бродене из клаустрофобичните коридори и стаи на тайните комплекси. Защото нека не се лъжем – колкото и да се опитва да предложи нещо по-различно, в същността си геймплейят на F.E.A.R. 2. е точно такъв. Коридор, стая, войници, бум, бум... Повтаряне до втръсване... За капак на всичко Алма постоянно ще изниква пред лицето ви, опитвайки се да ви „погълне”, но честно казано след първите няколко пъти този номер започва да се изтърква и изглежда нелепо. А тя обича да го прави често.

Една особено недоразвита според мен концепция във F.E.A.R. 2 са

меле битките

От време на време пълзящите по стените същества ще се нахвърлят срещу вас и единственият начин да ги отблъснете е, като започнете да се помпате на десния бутон на мишката. По същия начин ще се предпазвате и от самата Алма. Уви – използването на един-единствен бутон не представлява особено голямо предизвикателство. Само в един момент от играта ще ви се наложи да си послужите и с левия, за да пръснете главата на един от противниците си. Но за десетина часа геймплей това изглежда някак си несериозно. Може би Monolith трябваше да помислят повече върху тази своя идея и да я вплетат по-умело в геймплея на F.E.A.R. 2, когато издадат експанжън. На този етап обаче тя изглежда така, сякаш е попаднала в играта по случайност. Ей така – за да има някакво разнообразие.

Във визуално отношение

обаче F.E.A.R. 2 е непоклатима. Ако за първата част ви трябваше нечовешка машина, за да я подкарате гладко на най-високи детайли, то сега продължението изглежда не чак толкова претенциозно и поне една-две идеи по-красиво. Особено силно впечатление прави полуразрушеният град. Катастрофиралият самолет, лежащ безпомощно на улиците, падащата като сняг пепел върху вас, застиналите в ужас трупове на хора... Всичко това обаче би изглеждало глупаво без уникалното звуково оформление и динамичния саундтрак на играта, които вървят ръка за ръка с бруталните сцени, разгръщащи се пред очите ви.

Основният проблем на F.E.A.R. 2 е, че въпреки всички опити на Monolith да предложат „нещо по-различно”, в крайна сметка ни поднасят

почти същата порция от екшън и хорър

каквато видяхме в първата част. Това не е непременно лошо, но заклетите фенове на оригинала ще се почувстват така, сякаш играят отново F.E.A.R. Но онези, които се докосват за първи път до поредицата, ги очаква едно наистина страшно и неповторимо приключение... Поне докато не пуснат първата част.

Освен това няма как да не отбележа, че историята изглежда малко плоска и на практика не поднася почти нищо съществено ново. F.E.A.R. 2 изглежда като междинна част в една трилогия. Като отбиване на номера, преди да дойде нещо наистина грандиозно. Без съмнение тази игра ще има продължение – особено след своя изключително дебилен, поне според мен, край на Project Origin. Дано този път обаче, когато Monolith няма да се налага да се разправят с бившите си издатели за това кой всъщност държи правата над поредицата, успеят да създадат може би най-добрия хорър шутър. Пожелавам им го. 


Кое е по-страшно от F.E.A.R. 2?

Уви – доста неща. Каквото и да ви говорят другите, това със сигурност не е най-страшната игра на пазара. Condemned например – друго заглавие на Monolith – успява в пъти по-добре да ви накара да се почувствате уязвими и да ви изкара акъла не веднъж и два пъти. Dead Space пък може да ви принуди не само да се скриете под бюрото си, но и междувременно да повърнете от погнуса. Какво прави F.E.A.R. 2? Изкарва пред очите ви малко момиченце с дълга черна коса. Не мерси – гледал съм The Ring няколко пъти, трудно мога да бъда уплашен от някакво пишлеме. Признавам си – първите появи на Алма са въздействащи. Но стига, де – измислете най-накрая нещо повече, Monolith.
 
системни изисквания
Intel Core 2 DUO 2.2 GHz/ Athlon 64 X2 4400+ (Required to host Multiplayer matches); 1 GB (1.5 GB for Vista); 256 MB Video Shader Model 2.0b (nVidia GeForce 6800/ATI X700)
напиши коментар
 

31 мнения
профил »
cantona87 каза на 30.03.2009, 16:56 ?. :

Мился че играта не е никак лоша просто наистина на моменти става прекалено еднообразна,а това според мен бе проблем както на първата част,така и на Perseus Mandate.Това е игра за истински хардкор фенове на FPS-a и мисля че си заслужава да я изиграеш бъпреки някои недотам изпипани детайли :)

116 мнения
профил »
MARiNZ0 каза на 30.03.2009, 17:26 ?. :

Не толкова култова, колкото първата част, но определено достойно продължение.

380 мнения
профил »
des каза на 30.03.2009, 18:26 ?. :

Смятам,че играта далеч не е това,което очаквах.Примерно-ясно ми е,че по-страшна от F.E.A.R. в тази поредица и по-гнусна и извратена от F.E.A.R:Extraction Point,няма да има,но все пак се надявах от Монолит да се съобразят с това,но те явно не са.Играта си кара по клишетата от предишните и...бе нямам думи.Графиката колкото и да е красива,толкова е и грозна.Има неща,които изглеждат изключително добре (отново баналния вече ефект от взривила се граната),но пък има и някой доста ужасни неща,примерно кръвта.Извинете,ама тя прилича на сок от вишни,адски е нереалистична.И друго.Авторите се опитваха да ни набият в главите,че ще има масова разруха...И къде е тя,ако смея да попитам.Дори и в бронирания мех,няма толкова разруха колкото се правеха,че ще има.Да не говорим за другите нива-закритите.В училището книгите стоят като статуи.Ти ги стреляш,а те въобще не се пръскат на листи,както очаквах,че ще бъде.В крайна сметка,играх играта заради екшъна,но просто този F.E.A.R. на моменти е по-малоумен от Perseus Mandate.А аз съм върл фен на поредицата и просто се моля,следващия СТРАХ (СРАХ) да бъде наистина страшен и брутален

51 мнения
профил »
Brain каза на 30.03.2009, 22:01 ?. :

Бих окачествил играта като "Най-голямото разочарование на годината", ако още от началото не беше ясно че става въпрос за "поредния шутър". С.Т.Р.А.Х. винаги е разчитал на изключително клиширани методи за плашене, които след 20 минути игра по-скоро дразнят (Doom 3 anyone?), но показаното тук е върха на некадърността и типично за игра на Monolith от последните 4 години дизайна е прекалено МОНОтонен.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 31.03.2009, 13:31 ?. :

Методите на плашене са доста примитивни, наистина. Ако човек не е гледал азиатски хорър филми никога през живота си и не е пускал F.E.A.R., може и да се стресне на повечето места. Но иначе не става... А и кръвта - определено се прекалява с нея. Навсякъде от лепкавата червена течност, чак почва да не ти прави впечатление. Сега се сещам за два филма, които бяха супер страшни без подобни хорър елементи - "Другите" и "Сиропиталището". Може би авторите трябва да черпят вдъхновение от други места, а не от мейнстрийм хоръра...

389 мнения
профил »
Draksis каза на 01.04.2009, 02:53 ?. :

За мен най-голямото разочарование от цялата игра е, че не си в ботушите на добрия стар Point man. Какво по-хубаво от това да те напъхат в кожата на синът на Алма и да ти връчат ролята на спасителя на света, отстрелващ армия от клонинги и същевременно стараещ се да се отърси от поредната доза привидения, внушени от майка му? Но не, завъртяха сюжета и ни тикнаха Бекет наистина като "отбиване на номера". Що бе? Пфу, това така ме издразни, че... Карай, да се надяваме тройката да е с "Прототипа". Защото за мен... това не беше F.E.A.R. Това беше рандъм шутър с хорър елементи. Деа.

380 мнения
профил »
des каза на 01.04.2009, 19:22 ?. :

Кой е най-добрият азиатски хорър,който си гледал

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 01.04.2009, 19:53 ?. :

Честно казано не съм гледал кой знае колко. Ringu е любимият ми. :)

51 мнения
профил »
Brain каза на 01.04.2009, 21:11 ?. :

Des, задължително прегледай някои от заглавията: A Tale Of Two Sisters, Infection, Ichi The Killer, The Vanished, The Red Room, Whispering Corridors, The Eye, Inner Senses, The Heirloom, Wig, Death Water, One Missed Call, Strange Circus.

380 мнения
профил »
des каза на 02.04.2009, 07:43 ?. :

благодаря за предложенията.Почвам от днеска...

112 мнения
профил »
torbalan4o каза на 02.04.2009, 10:17 ?. :

аз съм гледал и филми и 1част съм я играл. И в крайна сметка след като изиграх и тази нещо и липсваше незнам точно кое, но изобшо не ме стресна, да ви кажа аз лично си предпочитам Мъртвия космос(dead space:)), някак той малко или повече на места ми изкара ангелите!!!

19 мнения
профил »
GamBi7 каза на 02.04.2009, 17:50 ?. :

Играта е хубав шутър но като цяло не е нещо особено.

748 мнения
профил »
rosniak каза на 03.04.2009, 22:17 ?. :

играта не е лоша но на моменти е много глуповата и за максимум седмица се минава цялата

748 мнения
профил »
rosniak каза на 03.04.2009, 22:18 ?. :

съгласен съм с теб

380 мнения
профил »
des каза на 04.04.2009, 07:25 ?. :

Ква една седмица...за един ден се минава.Супер е кратка.Не е като предшественика си

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 05.04.2009, 09:42 ?. :

Наистина се превърта бързо. Ако й отделиш един следобед, и край. Все си мисля, че по-голямата част от проблемите в тази игра се дължат на разправиите, които Monolith имаха с бившите си издатели. Но ще видим. Междувременно ако не сте разцъквали Condemned, пробвайте я. Това е друга много яка игра на Monolith и според мен - по-добра поне от F.E.A.R. 2.

380 мнения
профил »
des каза на 05.04.2009, 16:37 ?. :

Освен борбата за правата на името имаше и нещо друго,което може би заби двойката яко...Аз съм гледал примерно едни клипчета в GameTrailers за Questions and Answers (там дето на някои двама от създателите дават една купчина лисчета с въпроси и те отоговарят).Та както и да е...докато ги гледах тези интервюта,очакванията постоянно растяха.Питат го човек,дали ще има разрушение,той почва разни мимики да прави,едва ли не са му засегнали банковата сметка,почва да говори къв глупав въпрос било това...естествено,че в играта щяло да има разрушение,нали е с нов енджин,по-модерна,нз си кво...и накрая кво излезе.Никво разрушение,просто сърцето ме заболя.Още докато играех демото видях,че няма никво мърдане примерно на листите на пода,или пък на книгите по библиотеките,ама си казах,че е демо и в оригиналната сигурно ще е повече унищожението...уви,не е така.В играта,ако мястото не е предварително направено разрушено (демек нарисувано),едва ли можем да говорим за няк'во "терминиране" на текстури.А аз толкова се надявах да унищожавам наред всичко,но явно няма да стане...Но поне като се вземе снайпера бруталията става много голяма.То туй оръжие дъни всичко (дори и "Реплика" в края на играта) от един удар.Ако не за друго,то поне пръскане на глави име предостатъчно.Но предварително нарисуваната кръв по стената е просто досадна.Или пък като съм в началното училище,там дето се появява един призрак,не в коридора,ами при едни трансформатори.Там дето като дойде и забрая да си тръгне...е ше ме извиняват създателите,то не е страшна таз гадина,нито пък ми вкарва много демидж,но изпитвам досада от нея,както и от Алма...даже ми липсва Пакстън

380 мнения
профил »
des каза на 05.04.2009, 19:31 ?. :

И краят е много глупав,но явно,за да си гарантират продължението,пускат закачлив финал,само и само да тръпнем за ледващата СРАХ,точно както завърши първата

240 мнения
профил »
cobra11ben каза на 12.04.2009, 14:08 ?. :

Абсолютно перфектна игра! Изпипана,страхотна,лъскава и какво ли още не.Личен мой нов фаворит.

350 мнения
профил »
dprime каза на 20.04.2009, 11:58 ?. :

И мене ме кефи.Екшън колко си щеш.Друго не ти и трябва.

1 мнения
профил »
veselin4oo91 каза на 29.12.2009, 11:47 ?. :

Играта е много готина само кадето тези ,,видения`` са много не реалистични . Въпреки че арсенала + тежкобронирания мех = на много готин и понякога спиращ дъхъ шутър.

1 мнения
профил »
spawn88 каза на 29.06.2010, 11:25 ?. :

ИСКАМ ДА ВИ ПОПИТАМ НЕЩО. КАК ДА НАМЕРЯ ОРЪЖИЕ ВЪВ ВТОРАТА МИСИЯ

1330 мнения
профил »
sollider каза на 13.02.2013, 17:54 ?. :

"Все така клаустрофобична" Че това си е плюс бе.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
F.E.A.R. 2: Project Origin

новини:
Той ще се казва Reborn и засега от Monolith говорят само за XBOX 360 версия, която ще бъде пусната през август, но е възможно по-късно да се появи и за PC.
В най-новия пач v1.03 за F.E.A.R. 2 ще открием и прословутия пакет от мултиплейър карти, озаглавен Toy Soldiers, който ще смали играчите до няколко сантиметра!
Продължението на най-страшният шутър ще излезе на пазара по-скоро, отколкото предполагате
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
F.E.A.R. Perseus Mandate 2
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Crysis 3 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69