facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Euro Truck Simulator
Ревю | 01.10.2008 | автор: Свилен Енев


оценка:
Производител:
SCS Software
Издател:
See Publishers
Жанр:
Състезание
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Удивляваш се на перфектните условия по европейските пътища

Правиш каквото си искаш, безнаказано

минуси

Другите шофьори са дразнещо дисциплинирани

Няма как да напсуваш някого от прозореца на камиона

Да ви призная, като малък дори не ми е хрумвало да ставам тираджия. То и редактор в PC Mania не ми е хрумвало де, ама това е друг въпрос. Винаги обаче съм се питал как може да кръстосваш с лекота из градове и села с возило, което има мощта на 10 коли и е по-голямо от танк. Сега, с инсталирането на Euro Truck Simulator, вече мисля, че успях да си отговоря на този въпрос.

Играта започва с възможността да си изберете камион и държава, в която да стартирате своето приключение. Както в болшинството от подобни геймки, така и тук няма да можете да странствате из пътищата на България. Първо малко се разгневих, че цяла Европа е на картата, но не и нашата страна. После обаче си дадох сметка, че просто няма как да я има при условие, че, първо, шофирате предимно по магистрали и второ - пътищата са с перфектна настилка и маркировка. Като имаме предвид, че у нас има само 2 недовършени аутобана, други 2 са само започнати, а шофирането по тях е цяло изпитание, някак разбрах защо ни няма в Euro Truck Simulator – нали все пак игрите би трябвало да са за удоволствие... А ако искате мазохистични преживявания, не ви е нужно да плащате 29.99 евро - срещу три пъти по-малката сума от около 10 евро можете да минете цялата магистрала „Хемус“ и да си потрошите колата и нервите съвсем наистина...

Но да се върнем към геймплея.

Започвате в автосалона за камиони

с началната сума от 100 000 евро. Разбира се, тя не ви е достатъчна за топ-модел возило и ще трябва да се задоволите с няколко по-скромни предложения. Когато купите машината, се настанявате веднага на шофьорската седалка. Туториъл ще ви обясни как да запалите двигателя, как да управлявате и да използвате останалите екстри на транспортното ви средство.

По време на своите странствания ще се сблъскате с промяна на метеорологичните условия, както и цикъл "ден и нощ" Добре е вечер да си почивате, защото постоянното стоене зад волана ще ви разконцентрира и забави рефлексите. Друг важен елемент от вашите пътувания, разбира се, е горивото, което съвсем логично намалява и ще се налага да спирате по бензиностанциите, за да зареждате. За съжаление, както и в реалния живот, бензинът се купува с пари, които трябва да заработвате с честен труд, за да не остане машината ви бездиханна някъде на пътя.

Изобщо играта е адски реалистична и – макар че не съм карал ТИР – ми се струва много достоверна. Коментарите по форумите също основно изразяват въодушевлението на геймърите от красивите гледки и функционалното управление на камиона. Освен това разработчиците явно са се бръкнали за лицензи, защото возилата представляват реални копия на техните прототипи, което е още един плюс.

Картата на Европа

е направена точно, реално отразява разстоянията и в голяма степен пресъздава атмосферата на западно-европейските държави. Играчът има пълна свобода на действието, стига естествено да притежава достатъчно кеш. Деликатен е въпросът с щетите при катастрофи. От една страна е по-хубаво да ги има – така геймката става истинско огледало на живота на пътя. Обаче я си представете да се наложи да сменяте спукана гума... Тя не тежи колкото 16-ката на голфа, а повече от вас самия. Ето защо разработчиците са ни спестили досадни рутинни дейности като гореспоменатата, която щеше да се случва доста често, предвид свободата да правите тотално мазало на шосето.

За да не е адски скучно управлението обаче, след всяка катастрофа, в зависимост от силата на удара, ще се повреждат разни чаркове по двигателя и трансмисията. За да ги оправите, ще трябва да се отбивате в сервиз (който е означен на картата) и да си приготвите солени суми.

Тук е моментът да спомена и един въпрос, който ме остави със смесени чувства. Колкото и брутални автонарушения да направите, ушевите сякаш спят дълбоко някъде в районното и изобщо не се интересуват от вашия камион-джигит. Така можете не само да минавате на червено и да отнемате предимство, но дори да блъскате, когото си поискате. Е, сигурно на хората от Австрия и Белгия това ще се стори грозна вандалщина и те ще играят по правилата. Нашият геймър обаче, убеден съм, ще пробва да се провини безнаказано. Особено ако трябва да достави стоката си в срок, а разни шкодички и бусове му се пречкат в бързата лента.

Впрочем, ако играта ви зариби и случайно имате шофьорска книжка категория С, за родените след 1972 г. Скания организира периодично международното състезание „Млад шофьор на камион на годината“. Там обаче ударението традиционно пада върху безопасността по пътищата, защото надпреварата се организира и със сътрудничеството на Световната здравна организация. Изводът е, че с Euro Truck Simulator малко трудно ще тренирате за реалното камионджийско надбягване. Обаче ако сте се изнервили от започналите вече есенни задръствания, това е играта за вас – газите, трошите и в същото време трупате кинти, с които да ъпгрейднете любимата машина. Какво повече му трябва на човек. 


Състезанията с камиони

Рали Дакар, допреди няколко години известно и като Рали Париж-Дакар, е най-тежкото и напрегнато автомобилно състезание в света на спорта. Най-популярните марки при камионите са Татра, Камаз, Хино, Мерцедес, МАН, ДАФ, ГИНАФ, Лиаз, Перлини. Няколко от тях си поделят годините на "господство" в ралито: Мерцедес доминира през 80-те, Перлини - в началото на 90-те, Татра - в края на 90-те, а Камаз - през новия век. Ожесточената борба между Мерцедес и ДАФ през 80-те води до създаването на камиони с два двигателя с над 1000 к.с.

В Русия пък още от 1951 година се организират състезания с Газ-ки и Зил-ове. Сред най-престижните надпревари със соцвозила обаче е шампионатът на Естония. В него машините участват на рали крос (камиони) и на автокрос (бъгита, създадени на базата на камиони). Това е и единствената страна в света, в която се е съхранил автокросът с камиони, които тук наричат крокодили. Тези бъгита са се появили вследствие на забраната през 80-те години, според която камионите нямат право да участват в състезания (защото работата им е да пренасят фураж, камънак и пръст). Тогава изобретателните маниаци ги превърнали в бъгита, защото в този им вид не ставали за нищо друго, освен за надпревари.

Класовете са ГАЗ 51/52 - за разлика от Русия в Естония на тези машини е обърнато сериозно внимание, в резултат на което някои от тях достигат скорости до 150 км/ч.; ГАЗ 53 - руснаците повече наблягат на тези зверове и в резултат те са по-бързи.

 
системни изисквания
Pentium 2.4 Ghz; 1 GB RAM, 64 MB Video card, Win XP/Vista
напиши коментар
 

1 мнения
профил »
gangsterrr каза на 02.01.2010, 13:26 ?. :

Някой да да ми обясни защо е TRAIL версията?
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Shift 2: Unleashed 124
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) 93
Need for Speed: Shift 88
Need for Speed: Most Wanted (2012) 79
Test Drive Unlimited 2 63
DiRT 3 51
Need for Speed: The Run 44
Split/Second 38
Need for Speed: Rivals 32
Blur 31