facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Escape Dead Island
Ревю | 19.11.2014 | автор: Коуди Велора


оценка:
Производител:
Fatshark
Издател:
Deep Silver
Жанр:
Екшън от трето лице, Приключение
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Наченки на иновация в поредицата

Шарена, приятна за окото графика

Прекрасна за изключване на мозъка

минуси

Еднообразни противници

Бойната система... каквато няма!

Дори безмозъчно зомби ще умре от скука

Не може да реши откъде да краде

Какво се получава, когато пренесем един типично first person shooter франчайз в гледна точка от трето лице и сменим почти изцяло концепцията, върху която се гради? Възможните резултати от подобни експерименти обикновено са точно два - или бива забъркан непоправим и неиграем буламач, който никой не иска никога да погледне; или се оказва, че погледът зад гърба на героя всъщност не е чак толкова лоша идея и става основен за поредицата, както се случи с Red Faction.

Какво е Escape Dead Island с едно (сложно) изречение?

Пораздвижен съвайвъл хорър уонаби бийт-ем-ъп със зомбита на килограм, примесен с няколко щипки щури mindfuck моменти тип Spec Ops и шарена селшейдната графика. Хората от Fatshark явно са разцъкали League of Legends и са си обяснили успеха й с визуалния стил. Та - да, това е играта. В нея поемаме ролята на пътешественикът Клиф Кало, който пристига на пределно добре познатия на феновете на поредицата архипелаг Баной, за да документира странните случки, с които мястото е станало широко известно.

Положителното в сторито е, че играта служи едновременно като сикуъл и прикуъл на оригиналния Dead Island. По време на иначе безумно линейното си приключение, Клиф ще получава дежа-вю на моменти и постепенно ще открие как точно са се появили зомбита на архипелага. Всичко останало е пълно клише, като е фрашкано със заемки от Resident Evil, Silent Hill, Fatal Frame и редица шедьоври на холивудското "Б"-кино. Целта на играта през повечето време ще е да ви обърка и да ви накара да се чувствате некомфортно.

Хич не му е лесно на този пичага... освен управлението!


Геймплеят се състои от две основни точки, които условно ще наречем "удряй" и "бягай". Удрянето става с един бутон. Няма комбота, няма хиляди видове оръжия, няма ъпгрейди за тях. В общи линии, ще трябва да разчитате най-вече на силата на кокалчетата на пръстите си, както и на хитроумни (но не колкото в Dead Rising) пособия за нанасяне на поражения, които си сглабяте от подръчни материали. Пардон, излъгах! Има още един бутон - той обаче е за избягване на ударите.

Гореспоменатото "бягане" започва да се случва чак след първия час геймплей, когато играта най-сетне решава да ви пусне да обикаляте на свобода, а не да ви води за ръчичка подобно на поредното Call of Duty. Освен битки и битчици с врагове и вражища, на острова Нарапела, на който всъщност се намирате, ще откривате доста интересни чудесии за събиране - пощенски картички, аудио логове, които разкриват историята, както и - понеже нашият човек все пак е фотограф - т.нар. "възможности за снимки". Това най-често са любопитни или красиви гледки, макар че веднъж ми беше предоставена "възможност" да снимам най-обикновен кашон.

Фауна и колко точно шейднат му е села на т'фа?

В яркокафявото небе над Нарапела летят крилати плюшени щуки и възпяват подвизите на Клиф... добре, де, това е долна лъжа. Но е значително по-интересно, отколкото да ви кажа, че основно ще се гледате с не повече от десет различни вида зомбита, които ще изтребвате отново и отново до откат. Допускам, че идеята е била да се обърка играчът по някое време и да се филмира, че му се е изтрил сейвът и играта го е върнала назад. Не, няма такова нещо, спокойно - просто е еднообразна до безумие!

От друга страна, графично нещата не са чак толкова зле, колкото можеха да бъдат. Приятният и мой любим комиксов шейдинг допринася за общото усещане, че играта не бива да се взема твърде насериозно. Ръбчетата са малко, текстурите са с прилична резолюция, ефектите са на място и не са прекалени. Това мога да кажа за визията. То не е никак малко, но както сами усетихте - няма и с какво толкова да я похваля. Средняшка работа, да му се не види! За сметка на това сигурно ще върви и на тостер.

Не съ-ъм избя-а-гал, нали?


Не смятам да удължавам агонията, която изпитвате от четенето на тази статия, затова ще обобщя. Escape Dead Island е едно нетипично за поредицата заглавие, което краде правилното количество идеи от правилните франчайзи, но не прави абсолютно нищо, за да прикрие аромата на манджа с грозде, който излъчва. За убиване на време и мозъчни клетки - става, но ако не това е целта ви, просто си доиграйте Far Cry 4 и не се занимавайте с тази игра... не влияе добре на разсъдъка! 

 
системни изисквания
OС: Windows Vista, 7, 8; CPU: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz/AMD 64 X2 5200+; GPU: GeForce 8600 GT/Radeon HD 2600; RAM: 2 GB; Място на харда: 5 GB
напиши коментар
 

62 мнения
профил »
dimitarlalev88 каза на 20.11.2014, 10:15 ?. :

А кога да очакваме подобна статия за Far Cry 4 ?

742 мнения
профил »
jenssn каза на 21.11.2014, 00:21 ?. :

Имаш предивд Far Cry 3.5 в хималаите + GOD rays ??? !

57 мнения
профил »
TiPSY каза на 20.11.2014, 21:09 ?. :

А ще има ли ревю на Warlords Of Draenor ?

451 мнения
профил »
Logus каза на 21.11.2014, 11:32 ?. :

А на AW? :)
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Escape Dead Island

новини:
В интернет се появи списък с т.нар. трофеи от PlayStation версията на предстоящото хорър приключение и там са записани двете нови версии.
Играта ще се появи на 18 ноември в Северна Америка и на 21 ноември 2014 г. в Европа.
Работата по Escape Dead Island е поверена на студиото Fatshark от Швеция, което преди това е направило War of the Vikings.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Watch_Dogs - видео ревю 149
Star Wars: The Force Unleashed II 125
Tomb Raider 101
The First Templar 91
Assassin's Creed: Revelations 90
Darksiders 2 87
Assassin's Creed 2 81
Grand Theft Auto V - Втори поглед 80
Prince of Persia: The Forgotten Sands 80
Assassin's Creed III 80