facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Empire of Magic
Ревю | 15.06.2003 | автор: Сергей Ганчев


оценка:
Производител:
Mayhem Studios
Издател:
Summitsoft
Жанр:
Походова стратегия
Платформа:
PC
сайт на играта »

Тъмните източноевропейски дебри напомнят все повече за своето съществуване. Игричките от тази част на планетата постепенно увеличават бройката и качеството си. Като започнете от шедьоври като Mafia, Serious Sam и IL-2 и стигнете до новата словашка Empire of Magic... На пръв поглед прясно излязлата геймка е леко скучновата, но на втори почти всеки би открил зловещите, гениални нотки на териториите, намирали се някога отвъд "Желязната завеса".

Сценарият на самото произведение е посветен на

земя, претъпкана с рицари и магьосници

Напълно в духа на историите от този род, и тук се появяват подобие на архизлодей, прохождащи скелети, множество невинни жертви и т.н. Крайната цел е класическа - разплети мистерията и спаси света. По пътя си към успешния завършек на тази благородна задача ще можете да разчитате на малка тълпа герои и комплект различни единици. Хубавото на действието е, че е леко нелинейно. Постъпките на играча имат пряко отношение към посоката, по която ще поеме развитието.

Иначе като същност и модел Empire of Magic прилича на нещо като хибрид между стратегия и RPG. При това част от класическите черти на първия жанр като събиране на газ, дървесина, камънаци и отглеждане на селяни са изоставени или добре потулени. На тяхно място са се наместили дълги диалози, множество подкуестчета и обемни описания на реалността, в която се вихрите. В това отношение играта е нещо наистина зловещо. На моменти

историята е пъклено многословна

В крехкия ми досегашен живот това е софтуерният продукт, подложил ме на  възможно най-много четене. Често текстовите балончета са с обем от четири до шест страници. Неприятното е, че в тоновете безсмислени словоизлияния е скрито и части от действието на играта. Ако не внимавате по време на сричането, то може да изпуснете някои от основните нишки на сюжета. Слава богу поне развитието на действието не е представено в реално време. През цялото време играта е базирана на походов принцип. Всеки от подопечните на наша милост герои или солдати има определени точки, на базата на които се придвижва, бие и върши всичко останало.
В случая схемата се различава леко от класиките. Номерът на походовия елемент в Empire of Magic е, че дори играчът да е приключил с хода си, екшън точките не се възстановяват преди абсолютно всички неприятелски единици да са преустановили  мърдането си. Моментът е особено опасен при вражеска атака след ход от страна на наша милост. Ако единиците са с изтощен запас от движение, практическите ответни действия, които ще се предприемат, са нулеви. Врагът ще си бъхта нещастните солдати, а те няма да бъдат в състояние да отговорят. Възможността е особено влудяваща и практически ограничава придвижването по картата. Ако никой не иска изненади, трябва да се носи бавно и полека като си оставя запас от AP.

Друго страшно нещо в стратегията е слабата издръжливост на повечето единици.

Малокръвието е силно изразено

както във вашия, така и в противниковия лагер. Голяма част от героите, с които се занимава играчът, са силно анемични. Докато в повечето стратегии главните персонажи издържат на бой колкото десетина танка, то в Empire of Magic те са кажи-речи на шамар живот. Ако битките не се водят с голяма доза фокуси и тактика, всичко отива по дяволите за ужасяващо кратко време. Конфликтите трябва да бъдат достатъчно добре премислени и поради факта, че честите атаки водят до бързо изтощение на всеки от персонажите и солдатите. В случая онова, което връща отново надеждата, са дебелите магически способности, с които са накичени почти всички участници в действието. Играта разполага с нещо като магьосническата книга от серията Heroes оf Might & Magic. Всеки от героите е екипиран със солиден том заклинания. Хубавото е, че още от началото разполага с добър капитал от възможности и запас от мана.
По отношение на геймплея има три важни елемента: градовете, пръснатите по картата обекти и единиците.

По отношение на първия момент - из практически всички карти на геймката присъстват поселения. В приятелски настроените селища героите могат да извършват малко, но важни мероприятия. Възможностите опират до набиране на нови солдати, ъпгрейдване на наличните стари, лекуване, купуване на мана и т.н. 

Вторият елемент - предметите, наподобява повече на заемка от чистите RPG-та. Из картите има доволно (но не и твърде голямо) количество подлежащи на присвояване обекти. Част от предметите, които могат да се открият, са интересни, но човек трябва да внимава с използването им. Често в началото на играта неопитните герои не могат да извлекат кой знае каква полза от намереното.

За последния елемент - единиците, може да се каже, че са едно приятно множество. Листата включват малко или повече познати елементи. В началото се тръгва с пехота и конница останалите екстри се разкриват впоследствие. Бойните групи, в които могат да се обединяват солдатите, са сравнително малки. Битките се осъществяват по подобие на някои ролеви игри и стратегии. Ангажираните в сблъсъка единици се поставят на определено ограничено пространство. Самите действия по време на битка могат да бъдат оставени на машината или да се поемат лично от вас.
Като грандиозност на сраженията

нещата отиват към средното положение

Поради малката численост на отрядите начинания стил "Крум напада византийците" са просто невъзможни. За сметка на това и малките спречквания могат да донесат нужната тръпка. Изкуственият интелект на Empire of Magic е неприятно добър. По време на сражение врагът обикновено се насочва точно натам, където би могъл да нанесе максимално повече щети..

Иначе като картинки и изпълнение играта може да всее лек смут. Повечето елементи са в класическа 2D/3D комбинация. Чудото напомня на графика тип Diablo като всичко е от средно добро до леко грубовато. Част от човечетата и ефектите обаче са почти праисторически. Въпреки това, както и с много други подобни произведения, първоначалните впечатления могат да се заличат напълно от интензивността на действието. За това помага и лекият ненатрапчив звуков фон. Въпреки че не е нещо особено, аудиото се вписва просто перфектно в цялото.
За финал може да се каже, че Empire of Magic е една сравнително приятна игра. Въпреки това личната препоръка е с нея да се заемат единствено хора, имащи по-особени предпочитания към подобни историческо-магически жанрове. Всички останали ще забележат геймката, но и едва ли ще прекарат часове, забавлявайки се с нейното действие. 

 
системни изисквания
PIII 600 MHz, 128 MB RAM
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Total War: Shogun 2 31
Hearthstone: Heroes of WarCraft - PCM2.0 30
Napoleon: Total War 28
XCOM: Enemy Within 21
Disciples III: Renaissance 21
Worms Reloaded 17
King's Bounty: Armored Princess 17
XCOM: Enemy Unknown 15
King Arthur - The Role-Playing Wargame 12
Fallen Enchantress: Legendary Heroes 12