facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Empire Earth III
Ревю | 01.01.2008 | автор: Георги Панайотов


оценка:
Производител:
Mad Doc Software
Издател:
Sierra
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
49.95 лв.
купи играта »

плюсове

Приятен анимационен стил на графиката

Опростена на максимум

Кампанията

минуси

Дървени анимации на човечетата

Баланс в играта и с лупа не можеш да намериш

Брутално копиране от други заглавия

Empire Earth III e много противоречиво заглавие. Последната част от серия с традиции и с много измъчен процес на разработка може съвсем да ви разочарова или да ви хвърли на върха на геймърската радост. Трябваше да бъде едно, пък излезе друго, а по-консервативните RTS фенове не се кефят на странни дизайнерски решения. В крайна сметка всеки сам ще прецени за себе си дали странното чувство за хумор и опростеният геймплей на третата част са за него или не.

Славното минало

Empire Earth беше една от първите игри, проследяващи развитието на човечеството от зората му до далечното бъдеще. До излизането й подобно нещо можеше да се види само в сериите Civilization, които никога не са ме радвали заради прекалената си статичност и липса на екшън. Age Of Empires предлагаше нещо подобно, но бе прекалено схематична в еволюцията на народите за определена епоха - античност, средновековие, велики географски открития и т.н. Единствено и само Empire Earth даваше възможността да се избере една от десетките нации и да се развиете от каменната до дигиталната епоха, заменяйки копиеносците с високотехнологични роботи. Това, естествено, се отрази кофти на мултиплейър частта на играта, тъй като един скирмиш отнемаше средно по 2-3 часа, дори на малка карта. От друга страна, кампанията беше страхотно дълга и интересна, а редакторът на карти позволяваше създаването на сценарии тип "WW2 танкове нападат Троя". Поредицата е разработена от британците Stainless Steal Studios, които по една или друга причина губят правата над франчайза и безпаметно умират през 2005 година (издавайки доста добрата Empires: Dawn of the Modern World и недоклатената Rise and Fall: Civilizations at War).

В този момент в играта влизат Mad Doc Software, разработили втората част от поредицата. Впоследствие те започват и разработката на тройката, по пътя се отказват, но в крайна сметка пак се връщат към проекта. Уви, тази постоянна смяна на приоритетите малко или много се отразило на финалния продукт. Empire Earth III няма много общо с предните две части освен многото ери, през които можете да минете, и присъствието на роботите. Затова, ако сте фен на поредицата, просто приемете, че играта не съществува. Ако пък тепърва прохождате в жанра или искате лековато и не много сериозно заглавие, даващо големи дози фън при правилната психична настройка - то EE3 е точно за вас.

Оттук-оттам

Кампанийният модел е взет едно към едно с този от Warhammer 40K: Dark Crusade. Вече виждате цялата Земя, която трябва да превърнете в своя империя, разграфена на зони. Всеки ход можете да създавате и изпращате армии да завладяват нови територии. Сблъсъците са два типа - с местно население и с враждебни фракции. Първите са точно толкова предизвикателство, колкото и да си размажете пръста с 3 килограмов чук - всеки идиот може да го направи. Просто събирате по хилядарка от двата ресурса и ги подарявате на диваците, след което сте готов за вечен и безоблачен съюз. При втория тип сблъсъци има малко повече идея, стига ИИ-то да беше малко по-хитро. Все пак е готино да видиш огромен триизмерен модел на планетата ни.

Геймплейният модел пък е копипейстнат от Command & Conquer: Generals при замисъла на нациите и концепцията на единиците им, и от Rise of Nations на ниво микро и макро икономика. Всъщност всичко е страшно опростено. Всяка карта е разделена на зони. Ако построите "кметство" в някоя от тях, тя става автоматично ваша. На всяка територия има няколко неизчерпаеми депа от природни ресурси, а към всяко кметство можете да вържете по един пазар, който автоматично да генерира парички. Просто построявате двете нужни ви за събиране на ресурси сгради и сте готови. Те сами си пускат работниците и си цъкат, няма преразпределяне на работна сила в зависимост от нуждите ви, нито търсене на нови ресурси при изчерпването на тези около стартовата ви локация.

Войските се произвеждат в казармите, леките и тежките фабрики (или конюшните в по-ранните епохи). Войските също са силно опростени като концепция - лек и тежък вариант на пехотинци, стрелци, конница и артилерия. Тук-таме се мярка и по някоя уникална за фракцията бойна част. Всяка единица е силна срещу определен противник и слаба срещу друг. Равното миксиране на разнообразни юнити в армията гарантира сигурна победа в 90% от случаите, а пропуска дори на един тип предизвиква срамни загуби. С течението на епохите кавалеристите се заменят от танкове и бронирани коли, а пехотинците - от стрелци с пушки и базуки.

И като казвам "опростяване на геймплея", това е най-слабото определение, за което мога да се сетя. За точно пет минути можете да видите и построите всичко, което играта предлага. Което на много няма да се хареса, но на мен ми беше приятно да играя на заглавие, което се явява гейминг еквивалента на чоплене на семки. Например летищата предлагат няколко типа самолети, които дори не можете да контролирате самостоятелно, а само да изберете дали ще направите над разузнавателен или бомбен полет над дадена местност, и после да чакате известно време да се презареди опцийката.

Технично

Играта използва Phisyx технологията за реално поведение, изглед на единиците и взривните ефекти. Стига да имате въпросното парче хардуер, разбира се. Без него пак ще можете да видите много красивите единици и текстури, но така зверски ще ви сече, че чак ще се зачудите дали някой не е сменил важните компоненти от РС-то ви, докато сте спали.

За финал оставих мегаултрапроблема на играта - балансът. Въпреки заложената "камък-ножица-хартия" система, нито дизайнерите на играта, нито самите юнити са наясно кога и как да я прилагат. А присъствието на единица, буквално засмукваща за секунди сгради и солджъри, изритва с брутален финт целия баланс в кофата и кара мултиплейър изживяването да си смуче големия среден палец.

P.S. - Наистина не знам какво е шмъркал Крис Тейлър, но вече знам от къде си го набавя - озвучителния екип на Mad Doc Studios!!! 


Нациите

Mad Doc Software решават да запратят концепцията за многото нации в кошчето и се спират на три основни. Всяка една от тях може да бъде леко модифицирана по време на кампанията с различни ъпгрейди. Това принципно е добро решение, особено за мултиплейър, но предполага, че и трите нации би трябвало да са добре балансирани. Трите сили в играта са:

- Западът: Тоест Европа, кампанията започва в Британия. Западняците са протосите на Empire Earth 3. Техните единици са най-силни и съответно най-скъпи. Не разполагат с много специални технологии, но за сметка на това танковете им са безумно мощни, а влязат ли веднъж в последната епоха, разполагат с двата най-силни робота.

- Средният Изток: Или талибаните. Ако сте играли Command&Conquer: Generals няма да видите нищо ново - невидими пехотинци и снайперисти, джипки с 50-калиброва картечница на гърба и сгради, извадени от произволно циганско/арабско гето. Силата им е в мобилността и кавалерията/леките машини. Артилерията им има опцията да стреля с токсични заряди. Гадовете са мобилни - всяка сграда може да се трансформира в камионче и да се кашира за отрицателно време в произволен ъгъл на картата.

- Изтокът: Великият китайски народ винаги е поставял историци и социолози пред дилемата дали е повече велик или повече китайски (за народ няма съмнение). Ако искате евтина и многочислена пехота, дълги почти неунищожими стени и реплики в стил "Напушения с маргаритки Конфуций". Безумието обаче става пълно при прехода в последната ера, когато дизайнерите са решили да наръгат спринцовки с мутаген във всичко, мярнало им се пред погледа, и ще трябва да управлявате генетично модифицирани октоподи, скорпиони, раци и калинки вместо танкове.

 
системни изисквания
P4 1.7 GHZ, 512MB RAM, 6.5 GB HDD, Win Vista/XP
напиши коментар
 

21 мнения
профил »
zerga88 каза на 06.06.2009, 19:57 ?. :

хубажа е игриката но доминейшана (да български език :) ) е малко труден за разбиране

17 мнения
профил »
savag3 каза на 07.11.2009, 16:02 ?. :

развалиха хубавата игра 2-йката си е най-добре

7 мнения
профил »
ANTILIS каза на 21.01.2012, 19:19 ?. :

Empire Earth II беше първата игра която си купих, чаках я да излезе 2 години, още от както видях трейлърът и в Мреж@та и си заслужаваше всяка похарчена стотинка. Тройката е подигравка с поредицата и не мога да си обясня как Mad Doc са допуснали това!
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Empire Earth III

Ревю:
От авторите на Age of Empires... 14 епохи... 500 000 години развитие на човечеството...

Чийт:
Играта беше зле, чийтовете я подобряват.

ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28