facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
E3 2009: Splinter Cell: Conviction
Превю | 31.05.2009 | автор: Иво Цеков


Производител:
Ubisoft Montreal
Издател:
Ubisoft
Жанр:
Екшън от трето лице, Приключение
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
69.95 лв
купи играта »

Първоначално поредната част от приключенията на агента Сам Фишър Splinter Cell: Conviction бе обявена преди повече от две години. Играта определено се забави доста и малкото налична информация накара някои фенове дори да се притесняват за нейното излизане. На своята конференция за откриването на тазгодишното E3 обаче Ubisoft пуснаха както трейлър, така и видео с реален геймплей и по този начин запуши устата на всички критици и неверници. Splinter Cell: Conviction ще излезе и ще пренесе серията в съвсем ново измерение както като история, така и като геймплей.

Този път историята има значение

Ако си мислите, че сюжетът на Double Agent беше тежък, то Сonviction определено ще качи летвата. Сега Сам Фишър е по-самотен от всякога, няма подкрепата на своята агенция, нито дори на семейството си – както си спомняте, дъщеря му загива в Double Agent при инцидент – и ще трябва да разплете поредица от загадки, за да разбере какво всъщност се случва около него.

Противно на репутацията на Том Кланси като автор на бестселъри, игрите носещи неговото име никога не са се отличавали с особена история. В най-добрия случай тя е оставала на втори план, далеч зад динамичния геймплей. Conviction ще се опита да промени това като внесе силен емоционален заряд и изправи Сам срещу конспирацията, отнела живота на дъщеря му и заплашваща другите му близки.

Новостите по геймплея

Традиционно игрите от поредицата Splinter Cell се отличават с всички характеристики на стелт жанра: промъкване в сенките, понякога чак досадно дебнене и премахване на враговете без много шум. От показания от Ubisoft материал обаче ясно личи, че Splinter Cell: Conviction ще бъде изградена на по-различна основа. Всъщност някои от промените в сравнение с предходните заглавия от поредицата са толкова сериозни, че изглежда само главната концепция се е запазила. Изглежда дългото време, през което играта е престояла в студиото, е донесло до качествени изменения в геймплея.

Най-голямото нововъведение е т.нар. “Mark and execute” механика, която позволява на Сам да набелязва предварително своите цели. Те могат да бъдат както врагове, така и различни предмети, например прожектор с издайнически сноп светлина. Сам може да набележи една или няколко цели в зависимост от оръжието, което има. Представете си например, че сте пред стая с един противник, който внимателно наблюдава входа, осветяван от лампа. В такъв случай може да маркирате първо лампата, след това врага и ако всичко е наред – т.е. и двата обекта са в полезрението на Фишър и обхвата на оръжието му – той ще счупи лампата, след което ще използва прикритието на тъмнината, за да стреля по противника.

Друга новост

е т.нар. последна известна позиция, която чрез бял силует на екрана изобразява мястото, където врагът е видял Сам за последно. Знаейки това, Фишър може да го използва като свое предимство и да издебне противника отзад. Тогава в действие влиза ръкопашната система за бой, която е много по-развита от предните игри. Този път Фишър ще чупи ръце и глави по много ефектен начин. Макар и да не може да изберете крайния завършек на атаката, има възможност да направлявате ударите на Сам като натискате съответните клавиши. Освен да отстранявате противниците си, може и да ги разпитвате чрез система и грубост, която ни е позната от The Punisher. А какво ще кажете за ситуация, при която изхвърляте врага през прозореца, а след това скачате след него през счупеното стъкло? И това е предвидено в играта, а от Ubisoft твърдят, че голяма част от бойните движения още предстоят да бъдат добавени.

Решението да забавят Splinter Cell: Conviction вероятно е коствало доста вътрешни терзания и нерви на Ubisoft, без дори да броим критиката на милиони фенове. След показаното на Е3 обаче изглежда, че това е било по-доброто решение. Като уважаваща себе си компания, която предлага поредното заглавие от популярна поредица, Ubisoft имат всички основания да задържат играта, докато успеят да претворят на практика всичките си идеи по сюжета и геймплея. Splinter Cell: Conviction далеч няма да е единственото хитово заглавие тази есен – или зима – но със сигурност е едно от най-очакваните.

  

напиши коментар
 

116 мнения
профил »
MARiNZ0 каза на 02.06.2009, 13:59 ?. :

Определено има голям напредък спрямо това, което видяхме преди 2 години. Явно оплакванията по форумите не са останали незабелязани. Дано екшъна не е за сметка на стелта и наистина играта да може да се изиграе и по двата начина.

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 02.06.2009, 17:47 ?. :

Определено екшън елементите ще бъдат по-широко застъпени и това може само да радва повечето фенове, защото най-малкото прави играта по-разнообразна откъм геймплей. От Ubisoft твърдят, че AI-то на самия Фишър ще бъде оптимизирано, така че да реагира възможно най-адекватно във всяка една ситуация. Така например, в примера по-горе, вие може да наредите на Сам да стреля първо по лампата, а след това по врага, но ако след първия изстрел противникът ви се размърда и се прикрие, Сам автоматично ще прецени, че вече е загубил предимството си и няма да се изложи на опасност да бъде видян като стреля отново. Освен това оръжията ще имат доста специфични характеристики, които могат да бъдат предимство в едни и недостатък в други ситуации. Например, пистолетът ще ви помогне да маркирате две цели за "Mark and Execute", докато картечния пистолет ще ви позволи цели три; на свой ред помпата може да се използва само срещу една цел, но пък тя може да бъде зад стена или друго прикритие. Със сигурност отпада един традиционен елемент от поредицата - скриването на труповете. Авторите оправдават това с по-целеустремения характер на мисиите, в които Сам гледа само напред и не се притеснява какво се случва, след като напусне помещението. За мен Splinter Cell: Conviction ще бъде изключително интересно заглавие и вярвам, че повечето фенове ще се съгласят с това.

192 мнения
профил »
toptony каза на 02.06.2009, 18:52 ?. :

Очаквам играта с нетърпение въпреки че съм скиптично настроен към развитието на екшън елемента.Все пак поредицата ми е любима както и на други фенове точно заради това че можеш да минеш цяло ниво например едва ли не без да докоснеш противник.

291 мнения
профил »
bushido каза на 02.06.2009, 19:50 ?. :

Според мен сцените, показани на първите два скрийншота по-горе (където Сам е брадат и космат :D ), едва ли ще видят бял свят. Те бяха част от стария анонс преди две години за Conviction. Като гледам Ubisoft май са си взели поука от тогава.

143 мнения
профил »
viviboy каза на 02.06.2009, 19:52 ?. :

И аз не си падам по-стрелянето на посоки... найстина се надявам да се даде възможност на любителите на хардкор стелта. Но така или иначе и на мен ми е една от любимите поредици и няма да пропусна. ^.^

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 03.06.2009, 02:46 ?. :

Яко скептицизъм от моя страна... Опитах всичките части излезли до сега на играта и една не ме "хвана". Скука ми е и явно просто това не е моя вид "кафе".
Тази (поне трейлъра) успя мъъъничко да ме впечатли, вероятно ще се пробва, дано само играта не е като първите части. :D

1 мнения
профил »
freak33 каза на 03.06.2009, 08:55 ?. :

sas sigurnost 6te ima ujasno mnogo ek6an

87 мнения
профил »
swnny каза на 03.06.2009, 15:56 ?. :

С най-голямо уважение, г-н Цеков, но да кажете, че повечето фенове ще се зарадват да видят как перфектния стелт от любимата им игра се превръща в поредната аркадна пуцалка е малко глуповато.
В "Ask the Devs" темата във форума на юби попитах Razz нещо, което ще попитам и читателите тук - кога за последно видяхте 40-50 годишен мъж да прави акробатиките така бързо и ловко, че Принца, Алтаир и Езио срам ги хваща като го гледат. Да спомена и изключителната прецизност и (отново) бързина, с които Сам стреля. Та то в Матрицата не са толкова добри. А "Mark & Execute" го имаше още в първия Vegas, но поне не беше със странично огледало от кола, което има най-малко х4 оптично приближение.
Надежда оставя края на демото с думите "This is John" (дали е John от мисията Iceland в Double Agent? Може ли смъртта му както и цялата мисия да са били само постановка?) и репликата на Грим (или поне си мисля, че е тя) "Lets bring him home", че може пак да видим Сам с очилата за нощно виждане и да работи за 3th Echelon, че да върнат малко духът на поредицата.
Ако играта до самият край запази този си вид, за мен ще е като недоразомението на Shanghai за 360/PS3/PC с името "Double Agent". Но ако е поне на половина толкова добра колкото Chaos Theory (PC) и Double Agent (Xbox/PS2/GC/Wii), то тогава може да се каже, че ще "радва повечето фенове" :)

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 03.06.2009, 17:10 ?. :

Разбира се, че ядрото на геймплея на цялата поредица Splinter Cell винаги е бил стелт елемента. Няма причина да не бъде така и в Conviction. Това което имам предвид - и което Ubisoft посочиха като съществен елемент от предстоящата игра - е, че поради по-специфичната история, геймплеят също може да се промени леко. Идеята на авторите е, че Сам Фишър вече не такъв, какъвто го познаваме. Той е стигнал дъното, притиснат е до стената и все по-малко се интересува от това какво оставя след себе си. Може би ще е преувеличено да кажем, че в новата игра той ще се ръководи единствено от принципа "След мен и потоп", но определено ще набляга на "Целта оправдава средствата", още повече, че вече не се налага да се съобразява с правилата и ограниченията на Третия ешалон. Нещо повече - според мен добавянето на повече опции за "екшън изиграване" на дадена ситуация в никакъв случай не разваля удоволствието от играта, а напротив - обогатява го. Така както и в реалния живот всяка ситуация може да премине през най-различни етапи, така и в играта в един момент може да е по-добре да разчитате на тайното промъкване, а в друг да прибегнете до верния си пистолет. Да не забравяме, че тайните агенти са обучени не само в уменията на шпионажа, но и на премахване на враговете със сила, когато това се наложи. Аз например приветствам обещаната от Ubisoft обогатена система за ръкопашни схватки, защото тя определено придава реализъм и е зрелищна. От това, което видяхме като информация до момента смятам, че Conviction няма да изневери на хардкор феновете на стелта, а като прибави някои нови опции просто ще направи играта по-достъпна и за широката публика. Иначе благодаря на всички, които имаха търпението да прочетат коментара ми до край и вярвам, че заедно ще чакаме играта с нетърпение, макар и всеки със своите причини за това :)

116 мнения
профил »
MARiNZ0 каза на 03.06.2009, 17:25 ?. :

На мен лично ми харесва посоката, по която са поели. Въпреки, че поредицата е една от любимите ми и Chaos Theory може би ще си остане най-добрата, щях да остана леко разочарован ако новия SC беше "още от същото". Още една част залагаща на "перфектния стелт" щеше да ми дойде малко в повече. SC се нуждаеше от нещо ново и смятам, че с преминаването към по-екшън стелта, поредицата ще получи така желаната глъдка свеж въздух.

119 мнения
профил »
Destroyer16100 каза на 03.06.2009, 19:07 ?. :

Superska ! SC series , Crysis series , Wolfenstein series , Hitman series , COD series sa mi na lubimite igri i mislq 4e sa golemi hitove a drugite igri gi igraq za skilove i pove4e raznoobrazie :) tazi shte e mnogo qka igra osobeno ne mi se misli kakav qk Multiplayer shte ima no Sam Fisher mai nqma da e ve4e s SC20K , SC pistol i troini noshtni specialni elitni o4ila :(

208 мнения
профил »
pcultimate каза на 04.06.2009, 10:06 ?. :

Единственото,което ме притеснява,че е само въпрос на време да направят някой тъп филм по играта.....Някой гледал ли е откъса от филма за принца на Персия-LAME!!!

291 мнения
профил »
bushido каза на 04.06.2009, 14:02 ?. :

"кога за последно видяхте 40-50 годишен мъж да прави акробатиките така бързо и ловко, че Принца, Алтаир и Езио срам ги хваща като го гледат. Да спомена и изключителната прецизност и (отново) бързина, с които Сам стреля. Та то в Матрицата не са толкова добри"

А ти какво искаш - да почне да се реди за пенсия? Това е все едно да излгедаш 10 сезона на анимационен сериал и да държиш сметка на създателите защо героите никога не остаряват. По-добре пъргав дядка отколкото "пенсиониран" супергерой в тип "Watchmen (2009)".

42 мнения
профил »
TryAnal каза на 04.06.2009, 16:59 ?. :

Еии самата смърт ше е тая игрица, досега всички части ми харесаха.Най-ми харесва че играта не е за дечурлига!!!радваите се фенове играта идва!!!

87 мнения
профил »
swnny каза на 04.06.2009, 17:21 ?. :

Вярно е, че до Chaos Theory поредицата се повтаряше с малко изключение новите движения, джаджи и подобряване на презентацията на играта като цяло. Още по-вярно е, че е нужно разнообразие и пречупване на геймплея, инак става твърде еднообразно. Но според мен това което видяхме на Е3 е твърде драстична промяна. Демото без съмнение изглежда много добре с малки забележки, които изнесох по-горе, но да приемем, че в крайния продукт тези неща ще бъдат дооправени, то тогава играте ще е доста динамична, надъхваща и... различна. Обаче ако всички нива/мисии са като показаното, играта няма да е Splinter Cell. Нека има такива бързи, брутални мисии, в които Сам да прегазва враговете си 'кат стой та гледай. Но да не е само това. Да има и мисии като CIA или посолството от предните игри. В Double Agent през почти цялата игра трябва да държиш доверието към JBA като убиваш цивилни, изпълняваш техните задачи, използваш тяхната екипировка. Но това води до необратим спад в доверието към NSA. Не можеш на една мисия да изпълниш обджективите и на двете групи, просто защото те са противоположни. Това в известна степен пречупваше геймплея спрямо другите три части. Аз се надявам да е нещо като Double Agent - да има моменти, в които работиш сам за себе си (както показаха на Е3), но след това примерно отново да шпионира за 3E. А последното е доста вероятно предвид края на extended gameplay видеото в сайта на играта.

@bushido, за пенсия има време :) Става на въпрос, че преди Сам изпълняваше акробатиките доста по-бавно и плавно. Third Echelon шпионите от multi-то бяха една идея по-бързи, а сега Фишър е 2 пъти по-бърз от тях, което ми се вижда малко тъпичко. Най-вече визирам бързината с която се предвижва докато е увисал през някой парапед и стрелбата.

Надявам се не приемате постовете ми като заяждане или спорене. :)

87 мнения
профил »
swnny каза на 04.06.2009, 17:26 ?. :

Забравих да допълня, че говоря за old-gen версията на Double Agent, която освен имената няма много общо с next-gen верисията. Цялото ми сравнение е на базата на Double Agent за старите конзоли, а PC/360 вариянта си беше просто една гавра от Shanghai, която се превърта за същото време за което в "истинския" двоен агент ще минеш максимум 2 мисии.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 04.06.2009, 23:53 ?. :

"Светът е малък и гаден, а накрая умираш..." - Сам Фишър

Изглежда най-накрая Сам ще ни покаже как се играе "мръсно". Ще поживеем и ще видим.

П.П. За мен лично Сам Фишър е "по-голям" от Солид Снейк и Агент 47 взети заедно. Псувайте, оплювайте, правете каквото щете! Това мисля и не ще се промени =)

291 мнения
профил »
bushido каза на 05.06.2009, 12:17 ?. :

swnny, аз не се заяждам, тук просто си водим полемика :) шпионите от мултито все пак са малко по-бързи от новия Фишър, но така е по-забавно. Що се отнася до доверието JBA/NSA в Double Agent - дори и да изгубиш такова за сметка на другите, ако си изпълняваш подмисиите и двата бара ще са почти винаги пълни, така че не е болка за умиране. Иначе с останалото съм съгласен. Апропо някой знае ли в крайна сметка дали ще видим Ламбърт в Conviction или си умря в Double Agent?

116 мнения
профил »
MARiNZ0 каза на 05.06.2009, 12:28 ?. :

В единия от teaser-ите Сам казва "I shot my best friend". Eдва ли ще го видим отново.

707 мнения
профил »
sturba каза на 07.06.2009, 06:21 ?. :

CIA от единицата и банката от Chaos Theory са най яките мисии които съм играл в която и да е игра.Цялата поредица на сплинтъра е яка!Дано конвикшъна не разочарова и да не е чист екшън

784 мнения
профил »
veluvian каза на 20.06.2009, 10:20 ?. :

Има много хляб в новия Сплинтър, защото логиката на сюжета наистина води към повече ограничаване на стелта. Любим жанр ми е. Играл съм почти всички стелт игри, но мисля, че Сплинтър толкова се е доближил до реализма, че повече няма какво да предложи от това. Стига повече повтарящи се игри, наистина е време да видя нещо различно. А и повечето от героите на Убисофт рано или късно преминават в една по мрачна и брутална визия, което винаги се е харесвало на феновете. Примерно Принцът на Персия. Мисля, че и при Сам ще заработи.

128 мнения
профил »
qcetoo каза на 26.06.2009, 23:37 ?. :

Да го видим новия Сплинтър има голяма промяна за разлика от предишните като го гледам освен че пак играеш със Сам Фишър все пак какво е Splinter Cell без него играл съм всичките и части и съм фен на Стелт жанра но от скрииновете разбирам,че няма да прилича на Pandora Tomorrow или Chaos Theory. Дано да ми хареса.

759 мнения
профил »
soti_n каза на 22.03.2010, 14:59 ?. :

Това ще се играе. Просто дебютният трейлър ме накара да се разтраперя от вълнение.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
E3 2009: Splinter Cell: Conviction

Ревю:
След дълго отсъствие Сам Фишър се завръща, по-брутален и непреклонен от всякога. Но дали тази промяна в характера и геймплея е стъпка в правилната посока?

новини:
Почти на всяко Е3 чуваме анонс на нова Tom Clancy и тази година мнозина се надяваха, че това ще бъде ново Splinter Cell заглавие.
Айрънсайд озвучаваше всички Splinter Cell игри от 2002 г. насам с изключение на пусната през 2013 г. Blacklist.
Новото заглавие ще представи Сам Фишър във върхова форма и ще се появи през януари 2013 г. ексклузивно за конзоли. Засега обаче това е само слух.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction 57
Tom Clancy’s Splinter Cell: Chaos Theory 1
Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent 1
Tom Clancy's Splinter Cell
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Watch_Dogs - видео ревю 149
Star Wars: The Force Unleashed II 125
Tomb Raider 103
The First Templar 91
Assassin's Creed: Revelations 90
Darksiders 2 87
Assassin's Creed 2 81
Grand Theft Auto V - Втори поглед 80
Prince of Persia: The Forgotten Sands 80
Assassin's Creed III 80