E3 2009: Modern Warfare 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Конференцията на Microsoft оправда избора именно тя да е откриващото събитие на Е3 и поднесе много информация за предстоящи заглавия. Трудно е да се определи кое от тях заслужава най-много внимание, но е безспорно, че Modern Warfare 2 бе от особено чаканите заглавия. Играта бе представена от двама членове на Infinity Ward – Jason West и Vince Zampella – които, без да се бавят особено, поиграха почти седем минути, а публиката следеше жадно геймплея на специалните екрани.

Нови премеждия, стари муцуни

Историята в Modern Warfare 2 започва няколко години след събитията в предната част. Смъртта на руския ултранационалист Имран Закаев е отприщила вълна от насилие сред фанатизираните му привърженици. Един от тях на име Владимир Макаров, който досега е стоял вярно в сянката на Закаев, стъпва напред и поставя началото на нова кампания. Срещу него е изпратен специален многонационален отряд, предвождан от познатия ни „Соуп” МакТавиш. Играта на котка и мишка ще продължи от снежните склонове на Русия до горещия Рио де Жанейро и полуразрушения Афганистан. В по-голямата част от тези приключения вие ще трябва да придружавате МакТавиш, който сега е повишен в чин капитан и това несъмнено навява спомени за по-ранния тандем с капитан Прайс от Call of Duty 4.

Още по-динамичен и новаторски геймплей

Най-напред Jason West, който е един от ръководителите на Infinity Ward, пое управлението и представи едно от снежните нива в играта. Първоначалното впечатление бе много добро, като прехвърчащият сняг и свистенето на вятъра допълваха атмосферата. В тази ситуация героят на играта трябва да последва МакТавиш, който се катери по една почти отвесна скала. В един момент той се подхлъзва, но преди да успеете да реагирате, вашият герой прави същото и точно когато изглежда, че това може да е краят, вашият боен другар ви подава ръка и с общи усилия се изкатервате над ръба. Тази кратка емоционална сцена само подготвя играчите за това, което предстои, а именно истинско огнестрелно сражение в духа на поредицата.

В последвалата битка момчетата от Infinity Ward показаха едно от новите оръжия, които ще бъдат достъпни за играчите. Името му остана неизвестно, но впечатляващите му характеристики включват вграден радар, който засича движението на противника. На пръв поглед това може и да не е най-полезното изобретение, но в суровите условия и намалената видимост се оказва безценно. В типична за поредицата задача трябва да поставите малко експлозив С4 и от базата остават само отломки, които северният вятър разнася.

На четири колела

Геймплей епизодът завърши със зрелищно бягство от лагера. Тук играта предложи още един от новите елементи – управлението на превозни средства. Снегомобилът е много маневрен и с лекота се промъква между дърветата и през неравния терен. Това, което направи епизодът истински атрактивен обаче, бе възможността да стреляте по преследвачите си, докато управлявате машината.

Мултиплейър режимът от край време е характерна и обичана черта на поредицата, ето защо аудиторията на Е3 остана леко разочарована, че не получи дори кратък поглед върху тази характеристика в Modern Warfare 2. Независимо от това, от Microsoft оповестиха, че Infinity Ward разработват два пакета от мултиплейър карти, които ще бъдат предназначени само за Xbox 360. Вероятно е на по-късен етап те да станат достояние и на потребителите на PS3 и PC, но е още рано да се каже дали това ще бъде безплатно или срещу някаква сума. Независимо от това е ясно, че първоначалното съдържание на Modern Warfare 2 ще бъде достатъчно, за да задържи милионите фенове на поредицата пред мониторите за дълго.

 

Автор: Иво Цеков