Dungeons

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Не мога да ви опиша колко дълго време чаках да се появи свестен римейк на Dungeon Keeper. Или поне негов клонинг – игра, която да предложи същия уникален микс от стратегия, God симулатор и покъртително черно чувство за хумор.

Къде точно се позиционира Dungeons? Може би някъде по средата

По всичко личи, че това ще бъде игра, която осъзнава напълно откъде черпи вдъхновение. И при това го прави с пълни шепи. Тя ще ни повери управлението на лорд, ръководещ гигантско подземно кралство. Всичко е наред до момента, в който вашата зла половинка на име Калипсо не решава да отвори няколко портала към света на доброто. В резултат на това във вашето зло свърталище се изсипват един куп герои, които започват да плячкосват златото ви и да крадат въоръжението ви.

Единственото нещо, което ви остава, е жаждата за отмъщение и желанието да възстановите онова, което ви е отнето. Така Dungeons ви натоварва с нелеката задача да построите наново своята подземна империя, като междувременно заличите всички лигави и добродушни герои от вашето царство.

В основата си Dungeons ще бъде досущ като Dungeon Keeper

Ще изграждате вашето подземие върху територия, разделена на малки квадратчета. Коридорите заемат 1×1, докато стаите – 2×2 или повече. Отново, подобно на класиката на Bullfrog, ще разполагате с подземно сърце, което е вашето най-ценно притежание. Ако то бъде унищожено, губите!

Същевременно разполагате с малки същества, които се трудят вместо вас и изпълняват цялата къртовска работа – копаят в стените, които им посочите, строят различни постройки и т.н. Само че в Dungeons те са гоблини, а не импове – последните са вид бойна единица.

Вашето подземно влияние пък се обозначава с червен кръг. Колкото повече строите, толкова по-голямо ще става то. Извън него светът е черен – не виждате нищо. А вътре ще трябва да се защитавате от постоянните набези на героите, които ще нахлуват в територията ви посредством портали. А вие и вашите поданици ще трябва да ги отблъсквате до последен дъх.

С това обаче приликите между Dungeons и Dungeon Keeper се изчерпват

Ако в класическата стратегия вие трябваше да ги унищожите бързо и ефективно, то в новата игра ще се наложи да им позволите да навлязат колкото се може по-навътре във вашето царство. Ако ги оставите да крадат от вашето злато, да ви взимат оръжията и да четат книги в библиотеката, те ще трупат soul енергия. А тя е основната ви цел. Това е движещата сила в играта. Колкото по-дълго оставите един герой жив, толкова повече soul енергия ще има, когато го убиете.

Разбира се – има и уловка. Ако се увлечете твърде много и оставите героите на самотек, те може и да станат прекалено силни за вашите зли сили и току-виж някой от тях успее да унищожи подземното сърце. В случая балансът между това колко дълго време да ги запазите живи и кога да ги убиете ще бъде от ключово значение за успеха ви в Dungeons.

Важно е да отбележим, че подземният лорд в Dungeons е вашият най-важен персонаж. Контролът над него се осъществява посредством клик с десния бутон на мишката. Той ще качва нива, ще получава специални сили и магии и ако умре, ще се роди наново в подземното сърце, но след определен период от време. А то почти никога не стига – в горния ляв ъгъл на екрана е разположен брояч, който отмерва времето до появата на господаря на земята. Мощна единица, за която трябва да бъдете особено подготвени.

Вашите бойни поданици пък от своя страна – огнени ангели, паяци, върколаци и т.н. –  не могат да бъдат пряко управлявани. Те обикновено стоят близо до своята пентаграма – мястото, от където се раждат – и атакуват онези герои, които се приближат до тях. Затова е от ключово значение да позиционирате пентаграмите на места, където знаете, че ще дойдат противникови единици.

По всичко личи, че Dungeons знае по чии стъпки върви. И не се притеснява да го прави. Същевременно обаче се опитва да вкара и няколко свежи идеи към цялостната концепция, които може да се окажат ключови за успеха на играта. Засега всичко звучи добре. И много скоро ще разберем и как работи на практика…

Автор: Владимир Тодоров