Dungeon Siege: Legends of Aranna

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 09 фев. 2004

Спомняте си Dungeon Siege, нали? Тази дива и красива екшън ролева игра, разпространявана от Microsoft и видяла бял свят през лето господне 2002-ро? Тя си бе един чист, но сполучлив клонинг на Diablo с някоя и друга оригинална хрумка. Legends of Aranna, нейният експанжън, е свидетелство за стриктното следване на абсолютно същия модел.
Разработчиците му от Mad Doc са шмръкнали по още една-две идеи от маниашкото Blizzard-ско творение и са добавили дузина забележителни новаторски геймплей екстри, които подобно на оригиналния Dungeon Siege, ще ви накарат да се плеснете по челото от изненада. Убедете се сами…

Легендите за Аранна

Експанжънът ще ви върне обратно в земите на магическото кралство Ееб и въобще на целия континент Аранна и ще ви забърка в поредната фентъзи интрига. От една страна, гадно и миришещо зло се е събудило от многогодишен сън и копнее за отмъщение. А вие, от друга, искате да го утрепете и да му попречите да унищожи утраените – древните хора-магьосници, които някога са владеели земите на Аранна.
Междувременно пък ще се опитате да откриете какво точно се е случило с отдавна изчезналите ви родители (по професия – приключенци).
Това накратко са основните ви задължения в този експанжън, като единственото нещо, което стои между вас и крайната цел, са тонове чудовища, които ще се сипят пред очите ви в промишлени количества. Dungeon Siege-ветераните са наясно какво точно имам предвид. Тази игра е съсредоточена изцяло върху воденето на сражения (да не забравяме и безкрайното трошене на бурета с късметчета), а ролевите елементи в нея са поопростени и пригодени и за най-незапознатите с жанра геймъри. Именно този факт предизвика рояк от смесени реакции по отношение на Dungeon Siege. Едни отчетоха достойнствата на играта и я харесаха, а други се изплюха безцеремонно върху нейната семплост и Diablo-подобност. Аз лично спадам към първия тип. И сега ситуацията с нейния експанжън не стои кой знае колко по-различно.

Плес-с-с

Подобренията в Legends of Aranna са многобройни и от най-различно естество. Сега интерфейсът е няколко пъти по-забележителен от преди. С един-единствен клик може да разпределите видовете еликсири из тайфата от герои – войните ще си взимат повече от тези, които възстановяват кръвта, а маговете ще тъпчат джобовете си с колбички мана. Така си спестявате доста време и цъкания и не се налага да прехвърляте ръчно десетки предмети от един инвентар в друг.

В оригиналния Dungeon Siege магьосниците бяха доста трудни за управление, тъй като превключването от едно заклинание на друго по време на битка (особено когато имаме повече от един маг) трябваше да става или на пауза или в задгробния живот. Сега обаче може да запомняте различни варианти (точно както става формирането на групи при стратегиите – с Ctrl и цифра от 1 до 9) на това кой с какво оръжие (лък, меч) или магия (бойна, природна) да действа в конкретната ситуация. Това важи не само и за магьосниците, но и въобще за всички герои и е крайно удобна опция.

Няма начин да не помните и мулетата с характерното дебилно излъчване, които ви носеха допълнителния багаж и загиваха от най-лекия повей на вятъра. Е, сега може да си закупите нещо далеч по-силно и ефективно. Става въпрос за Траг – мощно рогато същество, което освен че носи вашия багаж, умее да се защитава и да напада враждебно настроените твари. Проблемът е, че товарният му капацитет е далеч по-малък от този на мулето. Но и за това си има решение – може да си вземете и двете животинки наведнъж. Ако все пак искате да имате още свободно място за предметите, които намирате по пътя, може да си купите специални ранички. Всеки герой има възможност да носи такава. Те побират допълнително количество екипировка, така че на практика не може да остане броня или оръжие по пътя, които да не може да вземете със себе си.

Още повече замирисва на Diablo

В групата на не чак толкова оригиналните екстри спадат и следните “новости”. На първо място идва ред на т.нар. комплекти от предмети (set или treasure items) – точно както доброто старо Diablo. Докато странствате из земите на Аранна, ще откривате най-различни брони, оръжия, пръстени, амулети и т.н., които са от един и същи вид. Тяхното комбиниране многократно ще увеличава и подобрява характеристики им и ще добавя нови магически бонуси.

Освен това в оригиналния Dungeon Siege пътуването от едно място на друго след приключването на даден куест бе доста досадно. Трябваше да извървим десет дена път с камили, докато се върнем в града, в който сме получили задачата. В Legends of Aranna и за това си има чалъм, а именно – подобните на телепорт летящи квадратни платформи, които свързват отделните територии на Аранна и улесняват пътешествениците в техните приключения. С тяхна помощ ще пътувате бързо, лесно и удобно.

Welcome to the jungle

В графично и звуково отношение енджинът на Dungeon Siege е все тъй красив и забележителен със своите гигантски терени, детайлни персонажи и супер специални ефекти. Дори и една година по-късно всичко изглежда прекрасно. Детските допълнителни магии (като например трансформиращите, които превръщат маговете в зловещи твари), многото нови чудовища и брони и новият терен, тип джунгла са също така добре изрисувани и пресъздадени.

Един от най-големите плюсове на Legends of Aranna е, че тя включва в себе си и оригиналната сингълплейър кампания на Dungeon Siege. Тя може да бъде изиграна както с почти всички геймплей-екстри от експанжъна, така и без тях. Въпрос на желание. Така че мога само да завиждам на геймърите, които тепърва чуват за тази игра, тъй като ги очаква едно доста незабравимо и дълго екшън-ролево приключение. Като прибавим към всичко това и възможността за сейв след всяко излизане от дадена мултиплейър игра, картинката става още по-цветуща и примамлива. Legends of Aranna ви очаква…

Автор: Владимир Тодоров