Dragon Age: Inquisition

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 22 апр. 2014

Мога да кажа без никакви угризения, че BioWare са магьосници – дори и най-слабите им заглавия са шедьоври на фона на общата сцена на гейм индустрията. Майсторството им със словото е нещо, на което лично аз силно се възхищавам, а способността им да градят фантастични светове е почти ненадмината. В техния пантеон от игри, централно място заема Dragon Age серията. След огромния успех на първата игра от поредицата и доста противоречивите оценки на втората част, дойде време да поговорим и за третата – Dragon Age: Inquisition. Наскоро BioWare пуснаха пореден трейлър, който ни носи доста интересна нова информация за играта.

Историята в третата част започва, както завърши тази на предишната – с експлозия. В света на Dragon Age все още се води разрушителна война между магьосниците и темпларите, която започна в края на DA II. Както става обикновено обаче, никое зло не идва само – в отвъдния свят Fade се е появила пробойна, която застрашава целия свят на смъртните. Именно от дупката между световете се появява и Инквизиторът – персонажът, чието управление ще поемем ние. Подобно на Dragon Age: Origins, играчът ще има свобода да избере своя пол и раса. За момента е известно, че ще можем да избираме между четири раси: хора, елфи, джуджета и – за пръв път в поредицата – великанските Кунари.

Вашият герой няма да е обикновен Инквизитор – той ще е лидер на цялата организация, с всички последващи от това ползи и главоболия. Настоящата Инквизиция няма да е същата като тази, за която се споменава в историята на предните две игри. Това е изцяло новосъздадена група, която сами ще трябва да развиете. От време на време в пътешествията си ще срещате персонажи, които ще можете да присъедините към организацията, дори да не са в групата ви в момента. Относно групата, тя остава ограничена до четирима участници, както и в предишните игри. Освен по-специалните герои, ще можете да включвате в Инквизицията и голям брой безименни NPC-та, които да действат като ваша персонална армия. Все пак не мислете, че ще скучаете в битките – колкото и войници да наемете, вие си оставате в центъра на мелето и повечето неща ще трябва да вършите сами.

От трейлъра се вижда, че отново ще се срещнем с някои от персонажите от предходната част – на първо място с култовия джуджак Варик, чиито лафове бяха сред най-свежите моменти в двойката. Сериозно участие (поне според клипчето) има и моята лична любимка от Dragon Age II – Търсачката на Истината Касандра Пентагаст, която досега виждахме единствено в кътсцените. Тя ще вземе дейно участие в новата игра, а също така ще се появи в някои… по-лични сцени, ако ме разбирате (йесйесйес!). Да не се размечтаваме, но е сигурно, че романтика между персонажите от групата отново ще има. Важно участие в историята на играта ще има и Хоук, нашият персонаж от предишната част, който има (частична) вина за бунта на магьосниците, запалил настоящата война. Каква обаче точно е неговата роля, за момента BioWare не казват.

Играта ще се развива на континента Тедас, като ще можем да се разходим както из познати, така и през чисто нови местности. Сред познатите е Ферелден, където се развиваше действието в Origins, а от новите изпъква кралството Орле (Orlais). За него само сме чували, но никога не сме могли да го посетим. То е базирано на Франция от периода на Средновековието / началото на Възраждането и поне на хартия изглежда изключително интересно, със сложната си динамика от рицари, благородници, свещеници и, разбира се, пейзани. Говори се дори, че ще можем да посетим Тевинтир – магьосническа държава, моделирана по образа на Византийската империя, ако византийците взимаха стероиди и призоваваха демони. Светът в играта няма да е точно „отворен” в смисъла на Skyrim – няма да можем да ходим съвсем навсякъде. Все пак се очаква да имаме доста по-голяма свобода, за разлика от коридорчестите местности в Origins. DA II с нейния един град и три пещери на кръст изобщо няма да я споменавам.

Всяка от местностите ще има свое собствено, различно усещане и дори би трябвало да се влияе от решенията на героя ни. Отново ще имаме голямо разнообразие от неща, в които да забучим меча си или да изпепелим с жезъла си. В трейлъра се забелязват доста повече дракони, които бяха до голяма степен мистериозно зачезнали във втората част на игра, казваща се Dragon Age. Механиката на битките ще бъде преработена – завръща се тактическата камера, с която ще можем да даваме указания на членовете на екипа си по-ефективно отколкото преди. Има промени и по диалозите – вече играта ще обяснява малко по-подробно какво най-вероятно ще се случи, ако изберете даден отговор. Ако все пак искате да се вживеете максимално в героя си, ще имате възможност да изключите тази функция.

От доминацията на ЕА над подчинените си студиа качеството на игрите често страда, но от друга страна дава достъп на разработчиците до доста сериозни ресурси. Inquisition ще бъде захранвана от графичния енджин Frostbite, добре познат ни от Battlefield серията. По мое мнение той е един от най-добрите, а може би и най-добрия в индустрията за момента, така че ни очакват зашеметяващи гледки. Надявам се само BioWare да не пожертват качеството на ефектите поради ограничения в хардуера – освен за РС и конзоли от новото поколение, играта ще се появи и за вече старите Xbox 360 и PlayStation 3. Или ако го направят, дано поне да отворят играта за модове – все пак, Skyrim стана това което е не без помощта на феновете, които неуморно работиха по подобряването на джитката.

Отсега е ясно, че играта няма да е последната от серията – от BioWare казват, че никога не са планирали поредицата да бъде трилогия. Потвърдено е също, че ще можем да импортираме своите герои от предишните части – няма да можем да играем с тях, но решенията и действията им са оказали своето влияние върху света. Така че, пазете save файловете, или ако вече сте ги затрили – преиграйте предните части. Имате достатъчно време – официалната премиера на играта е 7 октомври.

Автор: Пламен Димитров