facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Dragon Age: Inquisition
Ревю | 15.12.2014 | автор: Александър Рангелов


оценка:
Производител:
BioWare
Издател:
Electronic Arts
Жанр:
Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »
Цена:
67.65 лв.
купи играта »

плюсове

задължителните колоритни персонажи

някои силни моменти в историята

огромен свят...

минуси

... който понякога прилчина на MMORPG игра

доста скучно начало

куестовете също не са особено интересни

Вече повече от десетилетие канадското студио BioWare се придържа към една утвърдена формула за своите високобюджетни заглавия – дай възможност да геймърите да създадат свой герой с висока степен на кустомизация; добави богат, емоционален и пълен с дълбочина и история свят и разположи в него геймплей механики, които могат да са много добри, а понякога могат и да са доста изнервящи.

За новата Dragon Age: Inquisition студиото следва тази формула до последната буква

и резултатът е една от най-готините и едновременно с това влудяващи игри

Нещата тръгват неубедително – главният герой е получил мистериозен белег на лявата си ръка в резултат на неизяснена експлозия. След като първоначално самият той бива обвинен за нея, изведнъж се оказвате начело на Инквизицията и играта ви пуска в огромен свят, пълен с десетки иконки и маркери за куестове и задачи и най-спокойно ви казва да започнете да се оправяте с мисиите.

Какво всъщност е Инквизицията, ще се запитате вие? На този начален етап е доста трудно човек да си отговори.

Всичко това се случва много бързо и е трудно да придобиете ясна представа за това кой точно е вашият герой и как се вписва в събитията. В резултат първите десетина часа са като движение през мъгла – знаеш, че се движиш, но не ти е ясно накъде. В света на Inquisition това означава да се срещаш с герои, които не познаваш, да изпълняваш мисии, за които не знаеш и по причини, които са ти неясни. Всичко това е пълната противоположност на силно начало.

А най-глупавото за същите тези десет часа е, че повече от половината от това време реално е пропиляно ненужно

Съвсем възможно е да направите всичко, което е необходимо, за да се движи историята напред в рамките на не повече от два часа, което би било за предпочитане, вместо да се скитате из света без ясно усещане за това какво трябва да правите.

Слабото начало на Inquisition е особено разочароващо предвид, че както Origins, така и Dragon Age 2, имаха силен старт, който даваше на играчите солидна основа за епична история и за тяхното място в нея. Inquisition, от друга страна, изглежда доволна просто да ви хвърли в същия този свят с минимално обяснение и така създава лошо първо впечатление. Ето защо най-важният съвет, който трябва да знаете е „Напуснете The Hinterlands колкото може по-бързо!“

За щастие, когато това най-сетне стане, играта подобрява темпото си

По принцип изразът „По-нататък става по-добре“ не е особено утешителен, но в случая наистина е така. Персонажите стават по-интересни, историята започва да придобива смисъл, а ролята на главния герой се изяснява. Колкото повече напредвате в играта, толкова по-комплексна става тя и в крайна сметка наистина придобива дълбочината и колорита на предните игри на BioWare.

Освен че темпото се забързва, почитателите на вселената на Dragon Age ще останат приятно изненадани, тъй като Inquisition е най-мащабната и голяма игра от серията. Сюжетът е свързан с минали събития и почти на всяка крачка има дребни препратки към стари случки, персонажи и легенди. Познаването на митологията на света не е задължително, но определено засилва усещането за атмосфера и за потапяне в играта.

Inquisition нямаше да бъде истинска BioWare игра без колоритните персонажи и спътници

и в случая ще видите някои от най-интересните лица, населявали света на Dragon Age. Дори онези герои, които на пръв поглед изглеждат най-скучни и еднотипни, имат собствен чар и скрита история. Някои моменти на общуване между героите са наистина много силни и дори само заради тях си заслужава да проследите историята до нейния край.

За съжаление обаче, тези пикови моменти не се срещат толкова често.

За разлика от предните игри, тук картата е огромна. Всяка зона е почти толкова голяма, колкото цялата Dragon Age 2 и обширните отворени пространства напомнят на Skyrim. Околната сред е пресъздадена с големи подробности, независимо дали се намирате в планини, гори, пустини или градове. Очевидно е, че на критиката към затворените пространства в Dragon Age 2 е обърнато внимание.

Проблемът е, че тази огромна карта се явява и недостатък за играта

Голямата част от куестовете са от типа „отиди до точка А и вземи предмета Х“, което превръща пътуването през иначе красивите местности в скучни маршрути. Всъщност като цяло структурата на тези огромни зони напомня повече MMORPG игра и то не по добър начин. Inquisition често изглежда голяма, защото създателите ѝ са успели да я направят такава чисто технически, а не защото са се нуждаели от повече място, за да поместят интересно и уникално съдържание. Доста от скучните куестове изглеждат поставени само, за да удължат времетраенето на играта.

Освен това развитието на сюжета на моменти изисква определени ресурси, които се набавят само чрез въпросните куестове. На практика това означава, че между смислените етапи в развитието на историята има големи отрязъци от време, пълни със скучновато движение по картата.

Разбира се, не всичко е черно и бяло и бойната система е достатъчно солидна така, че времето между мисиите не е чак непосилно. Битките извикват в съзнанието спомени от някои от най-добрите моменти в Origins и за щастие в тях не присъства случайният елемент, който направи Dragon Age 2 толкова неприятна. Въпреки някои оплаквания, камерата не е чак толкова проблемна, а битките се развиват плавно по познатата схема „задай команда, паузирай, придвижи се, паузирай и отново задай команда“.

Dragon Age: Inquisition е странна игра

През онези 40-45 часа, които ще ви трябват, за да я изиграете, често се налага да стискате зъби, за да преминете през скучни моменти в ММОRPG стил, докато успеете да стигнете до следващата важна сцена в сюжета. В същото време фактът, че искате да го направите означава, че тук наистина има много добра игра, която просто се движи в неравномерно темпо. Сериозната разлика между сюжетната линия и скучните странични куестове е направо срамота, тъй като когато уцели силните си моменти, Inquisition може да бъде наистина страхотно заглавие. 

 
системни изисквания
OS: Windows 7 or 8.1, 64-bit Processor (AMD): Quad core @ 2.5 GHz Processor (Intel): Quad core @ 2.0 GHz Memory: 4 GB Graphics Card (AMD): Radeon HD 4870 Graphics Card (NVIDIA): GeForce 8800 GT Graphics Memory: 512 MB Hard Drive: 26 GB DirectX: 10
напиши коментар
 

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 15.12.2014, 09:59 ?. :
Редактиран на 15.12.2014, 16:49 ?.

*едит - добре, запазих си първия коментар, но не мисля, че ще е много ласкав.

Стига, бе, хора, това ли е ревюто на игра, която има претенции за RPG на годината? Това ли е ревюто за игра от медия, имаща претенции за професионализъм?

Искрени уважения към Автора, нямам абсолютно нищо против него самия, но не мога да се съглася с този подход, който налагате. Ревюто е малко по-дълго от един обичаен мой пост и съдържа нулева или обща информация, колкото обикновено съдържат постовете на игра4а.

Принципно, в едно професионално ревю, което се кани да разглежда игра, която е оценена от пресата с 9+/10 и 5+/10 от геймърите, това би трябвало да е само встъплението. За игра, която бива определяна като ГотУ, самоопределя се като най-доброто на Bioware до сега, има претенции да е легитимното завръщане на BW към корените на серията и въпреки това е така посредствено приета от играчите, това, което сте написали трябва да са само встъпителните думи.

И СЛЕД ТОВА ДА СЛЕДВА СЪЩИНСКОТО РЕВЮ!

Сериозно, какво е това - ревю на игра от типа Minesweeper или Тетрис? Не го разбирам това - играеш играта, каниш се да пишеш ревю за нея...добре! Ами, играй, направи някой шот на елемент от играта или събитие в играта, за който ще пишеш, после отдели ревюто си на секции, в които разглеждаш отделните елементи, цъкни им по едно шотче... прегледно, информативно, показва отношение.

Колоритни персонажи, викаш? Еми, дай шот на момент, който те е изкефил - някой интересен момент от диалозите, нещо интересно в тази връзка, нещо... Голям свят, викаш? Красива графика? Еми, намери една красива или интересна локация, направи един шот, вмъкни го там, където говориш за това. Показва отношение, показва професионализъм.

Гейм механики? Споменати един, единствен път в изречение от общ характер. А говорим за РПГ, нали? Поне така го представят. Еми - дай ги тези механики да ги видим! Има ли ги, няма ли ги, добри ли са, лоши ли са, как са вписани в цялостната концепция на играта, какво представляват, как се отразяват на геймплея...

Има ли героят атрибути, влияят ли те на геймплея или са козметични, какво е тяхното отношение към конкретните механики в играта, как е решена скил системата, има ли ограничения или дава свобода, има ли оригиналност или е търсена приемственост, нещо специфично в сравнение с предните игри или ли...

Кажи на конзола ли е играна играта, на ПЦ ли. Ако е на конзола - кажи нещо за конзолата, не знам там какво ги интересува, ако е на ПЦ - какви са контролите, как е изпълнен портът в техническо отношение, как е изпълнен от гледна точка на удобство за игра с мишка и клавиатура, как се държи камерата...

Битки, митки, нещо? Човече, ти битки не си ли водил по време на играта? Ако не си водил, това вероятно е едно от много малкото игри в този жанр, които могат да се минат с дипломация или други подобни умения. Но ако си водил битки и правиш ревю, няма ли да кажеш как са, какво са? Как са битките в сравнение с предните две игри, има ли завръщане към корените на поредицата или всичко продължава в стила на Двойката, само че с добавена безсмислена и нефункционална "тактическа камера". На каква трудност игра и как преценяш като цяло играта - трудна, лесна? Трудна заради добрият дизайн на битките, интересните противници и добрата механика на самите битки или трудна заради грешни или нарочни решения на дизайнерите? Или е лесна, защото... Просто кажи нещо!

Изобщо не го разбирам това. Толкова незаинтересовано и непрофесионално ми звучи това ревю, че просто не мога да го подмина. Не казвам, че има някакъв професионален стандарт, който трябва да се покрие при писане на ревю или че пишещият трябва да звучи като напафкан и след няколко бири, просто чета тук и на други места обикновени фен ревюта на игри, от редови фенове, и те са много по-забавни, задълбочени и информативни от това, което чета тук. Не знам как са другите ревюта и статии напоследък, рядко чета вече тук, но това е Dragon Age 3, края на серията, толкова очаквана и спорна игра. Тя заслужава по-сериозно отношение.

Съжалявам, разбирам, че с това може да засегна Автора, но не мога да си кривя душата. Всичко е толкова формално нахвърляно, че просто няма как да го подмина. Разбирам, че не седите по цял ден да играете игри, да модерирате сайта и да взимате добри пари от това, сигурно ни едно от тези неща не се случват толкова често и в такива количества, в които ви се иска, но това тук не може да е оправдание, че нещата са така.

Даже ми се струва, че по-скоро може да е обяснението за това...

769 мнения
профил »
Soviet Reunion каза на 15.12.2014, 11:04 ?. :

Много е добро ревюто даже, за такава игра - толкова, и оценката ми харесва също. :D

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 15.12.2014, 11:13 ?. :

Оценката в случая няма значение, тя е субективен израз на цялостното отношение на Автора към играта и негово пълно право да я оцени по начин, по който той намери за добре.






360 мнения
профил »
pepito_18.1 каза на 15.12.2014, 11:23 ?. :

чакай бе човек преди 2 дена излезна кракнатата версия, как искаш да напишат повече, както сам казваш това не е тетрис, просто не са имали време да поиграят а са преписали от тук-оттам и айде ето ти ревю, затова и няма как да ти сложи скрийншотчета и да си напише впечатленията автора

99 мнения
профил »
lokoman1929 каза на 15.12.2014, 11:28 ?. :

Апелирам да получим от Вас ревюто което според Вас трябва да се напише за играта. Медията е отворена за читателите си и ще го публикува. След това да сондираме мнението на другите потребители и да правим крайни оценки.

769 мнения
профил »
Soviet Reunion каза на 15.12.2014, 11:32 ?. :
Редактиран на 15.12.2014, 11:34 ?.

Вече изтриха едно ревю на тази игра, спрете да мрънкате, че ще изтрият и това...
Не е задължително в РС мания да има дълги и подробни до най-малкият детайл ревюта, особено за игри, излезли преди месец...

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 15.12.2014, 15:10 ?. :

Споделям мнението на колегата Драгън Слейър относно качеството на ревютата в последно време, но това, което дава по-голям резултат според мен е строгата модерация, каквато също липсва. Искате уважение - заслужете го =)

291 мнения
профил »
bushido каза на 15.12.2014, 15:46 ?. :

Токсиславе, много ти приляга сегашният аватар на Евгени Минчев. Това е най-хубавият, който си си слагал досега. Дано не го смениш след два часа, както и ника "Херцог Педер, Първи Пер на троловете".

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 16.12.2014, 11:58 ?. :

Напълно съгласен с Драгънслейър, за подобна игра трябва много по-обективно ревю, а не такова начаткано набързо колкото да има. Аз се надявах ревюто да го напише Каролев, понеже неговите през 99.99999% от времето радват и са много добри. Разочароващо ревю като цяло, само това мога да кажа.

63 мнения
профил »
Kirilicata каза на 17.12.2014, 18:26 ?. :
Редактиран на 17.12.2014, 18:26 ?.

South Park > Моето лайно > DA:I

335 мнения
профил »
GreeN каза на 15.12.2014, 10:31 ?. :
Редактиран на 15.12.2014, 11:28 ?.

Като има 100000 куеста е напълно нормално да има и скучни такива - e.g. - Skyrim... Това не пречеше на Skyrim да е GOTY и това не пречи тази игра да е GOTY :)

Също така за да не са скучни предвижванията от А до Б, не спазвайте точен маршрут. Винаги обикалям картата вместо да ходя от А до Б и се радвам на гледката и откривам интересни работи. Всяка зона е толкова различна от предишната, няма нищо използвано 2 пъти, чак човек започва да си мисли тези ли са хората, които направиха DA 2.

360 мнения
профил »
pepito_18.1 каза на 15.12.2014, 10:41 ?. :

ха къде отидаха коментарите
та пак да питам що правите ревю на кракната версия?

360 мнения
профил »
pepito_18.1 каза на 15.12.2014, 11:24 ?. :

добре, банвайте ме като не ви харесва, но фактите са си факти

173 мнения
профил »
PCMANIA каза на 15.12.2014, 17:21 ?. :

Еми Dragon Slayer ти даде аргументи, ти пак продължаваш да квичиш, цтцт.. не е лесно да се правиш на голям...

197 мнения
профил »
Kompira каза на 15.12.2014, 12:05 ?. :

Аз имам 61 часа на "nightmare" и не съм играл от главните мисии, след като стигнах в "Скайхолд". Не ми стана скучно нито за минута. Просто, има толкова много да се прави в тази игра. Мисиите в стил "ММО" не са задължителни. Аз си обикалям по картата и бия всичко наред. Мисиите сами се изпълняват. Като се понапълни инвентара започвам да разпределям на всички инвентара, след което продавам излишното и слагам подобрения на новите. Пращам Лейляна и другите на мисии(може да ги пращаш, и те да ходят да ти събират материалите, за които говори автора, вместо да обикаляш да си ги събираш) говоря с аверите и какво ли още не. Понякога се въртя по един час в "Скайхолд". Аз не обичам да играя игри, в които само "гриндиш", а в тази има доста от това, но не е задължително, а може и само това да правиш, ако решиш. Просто, има по нещо за всеки. Относно началото - автора замислял ли се е, че може да е целенасочено. Случва се нещо невероятно лошо и никой не може да го обясни. В нашия свят, може би, еквивалета е терористи да взривят атомна бомба в голям град, и ти да излезеш от там жив и здрав, само дето ръката ти свети. Не би ли бил човек объркан от това, а и факта, че целия свят не знае нищо по въпроса и искат да те екзекотират, защото си единствения жив излязъл от там - значи си виновен. Отгоре на всичко най-мощната политически, религиозна, а и най-вероятно военна организация в света се разпада. Аз лично нямаше да зная "на кои хора съм", както се казва.

335 мнения
профил »
GreeN каза на 15.12.2014, 12:09 ?. :

Трябва да пробваш и главните мисии. Безспорно те са най-доброто, всяка мисия е относително дълга и те води в локации, които иначе не би могъл да посетиш. Но и аз се занимавам повече с други работи :)

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 15.12.2014, 12:52 ?. :

lokoman1929 каза на 15.12.2014, 11:28 ?. :.

Апелирам да получим от Вас ревюто което според Вас трябва
да се напише за играта. Медията е отворена за читателите си и
ще го публикува. След това да сондираме мнението на другите
потребители и да правим крайни оценки
................................................. ................................................. ..........


Като цяло, в първия пост съм казал какво, според мен, трябва да се напише в едно ревю, което разглежда подобна игра. Или изобщо някоя игра, в този смисъл. В този вид написаното е по-редно да е в "Лични мнения за прогреса и културата", не и в секцията за ревюта. Защото, в общи линии, то отразява отношението на Автора към дадена тема, в случая DA:I, което само по себе си е ОК, но в този вид по никакъв начин не служи на основната идея, която стои зад ревюто на дадена игра. Разликата между двете съвсем абстрактно бих оприличил като разликата между преразказ и анализ на даден текст.

Така че с това отговарям на първата част на мнението Ви как трябва да се подходи към едно ревю.

Що се отнася до това аз да напиша ревю на DA:I - благодаря, но не, благодаря! Не че не бих написал ревю по принцип, а конкретно за нея. Нямам и мотивацията да го правя, не по принцип, а конкретно за ПЦМания (PC Mania). В този и вид. Така че малко неделикатно ще отхвърля апела Ви, заради споменатите причини.

Но въпреки това, с нужното уважение към Автора и към медията Ви, оставам на мнението, че това е един крайно несериозен подход за списване в гейм медия с 16 годишна история.

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 15.12.2014, 13:09 ?. :

... който понякога прилчина на MMORPG игра

Не схващам смисълът на този минус към ревюто. Какво им е на ММО световете, много са си хубави !

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 15.12.2014, 13:43 ?. :

Сега ще ти обясня.
Скайрим.Светът е отворен и може да ходиш където си искаш и да правиш каквото си искаш.Но в DA:I не можеш да ходиш където си искаш,защото в тази зона мобовете са с 5 левъла по-големи от твоя левъл,в другата са с 8 и така нататък.Както е примерно в WoW-а.20 левъл не може да отиде в Outland поради очевидни причини.Предполагам това е искал да каже авторът.

205 мнения
профил »
fordy каза на 15.12.2014, 14:36 ?. :

А да не говорим че бойната система е някаква смесица между MMO бойна система (биеш мобчето което предварително си маркирал, а не това към, което си се насочил)... :) Лично мен бойната система доста ме дразни спрямо миналите две игри.

1616 мнения
профил »
nightwarrior каза на 15.12.2014, 17:41 ?. :

Не е само зоните, цялата игра като атмосфера и като геймплей лъха на ММО. Няма лошо, ако псевдо ММО игра е това, което човек търси, но на феновете на Origins, какъвто съм аз, едва ли това ще им допадне.

154 мнения
профил »
dstalev каза на 15.12.2014, 18:24 ?. :
Редактиран на 15.12.2014, 19:27 ?.

Мисля, че авторът на "ревюто" има предвид, че задачите са от типа "Убий 10 гадини." или "Занеси това на оня там през девет планини в десетата."

Не мисля, че високият левел на гадините в някои зони които явно са замислени за играчи които са понатрупали опит е показател за ММО свят. Помня преди 10-на години когато излезе първият Gothic как навлязох зелен-зелен в гората до Стария Лагер и как една глутница вълци мимоходом и на бърза ръка ме излапа с парцалите. Докато не ги избих 10-на часа по късно не оставих клавиатурата (така де, бях ученик тогава и време - бол). Мисля, че така е много по-интересно и мотивиращо да пробваш да намериш начин да сразиш гадините, нищо че те превъзхождат по всички показатели. Системата на Бетезда в Elder Scrolls 4 и 5 и Fallout 3 някак ми се струва изкуствена - колкото и да вдигаш левели гадините са еднакво трудни, или лесни според настройките.

PC Мания да не ми се сърдят, обаче Драконоубиеца в случая е прав. Седнете да прочетете някое ваше ревю отпреди 7-8 години и разликата е огромна, при това не в полза на сегашния начин на списване. Като един фен на света на Драконовата епоха, изиграл шедьовърa Origins и преглътнал с конвулсии димящият боклук който ни пробутаха за 2-ра част и прочел всички книги които Гайдър е написал(колкото и да са клиширани), очаквах с нетърпение как ще се развие историята в Инквизицията. Това ревю не ми помогна никак, ама никак с решението дали сега да купя играта, или да изчакам някоя разпродажба след 10-на месеца. Никакви подробности как миналите решения влияят на раздирания от конфликти Тедас, кое точно им е счупеното на контролите и тактическата камера, нещо за нови и стари романси, кои от старите си познайници може да срещнем и не на последно място нещо за оптимизацията на играта - тежко ли върви, ако е тежко поне графиката струва ли си пъшкащия от напрежение графичен процесор и т.н.
Половината ревю надълго и нашироко ми обяснява как началото било бавно и безсмислено. Добре, това го разбрах, ако бяхте отделили толкова внимание на въпросите които засягате, щяхте да постигнете едно доста по-завършено ревю. И преди да ме запратите и мен по пързалката с думите "PC Mania 2.0 си е в сила, като искаш хубаво ревю напиши го ти." ще ви отговоря следното - даже и да имах необходимото дар слово да пиша за аудитория, това никак нямаше да ми помогне с настоящия ми проблем заради който мисля доста хора четат ревютата - да си купя ли играта или не. А да се прави ревю на кракнатата игра не ми се струва нормално, тъй като няма как да знаеш кои от проблемите са си от играта и кои са от недостатъчно читавия крак, ръка и други крайници.

949 мнения
профил »
Serious Sam каза на 15.12.2014, 15:01 ?. :

Сега да се изкажа като дългогодишен потребител на този сайт и това списание - путьовци разни да не се изживяват като жертви, щото ако нямаше да се занимават с този сайт - нямаше се занимават да пишат километрични постове. Яд ме е, че нямам нужните правомощия да ви разчистя всички мрънкащи лайна, дето нямате угодия, без да ви давам излишни обяснения. Драгънслеъра може да е всякакъв, ама постовете му ги намирам за добре обосновани и аргументирано-критични. Всички останали просто не сте на неговото ниво /меко казано/.

Аз ежедневно попадам на сайтове, дето не ме интригуват и просто ги подминавам. Ама се сещате, как не влизам навсякъде да им се обяснявам как не ме интересуват и колко са зле и т.н. в 10-20 реда коментари.

Силно апелирам темата да се изчисти от всякакви офтопик фекалии, неаргументирани изказвания и парадиращи, хленчещи путки. /схващате разликата между пичка и путка - нали? Първото е женски полов орган, другото е вид характер при мъжките индивиди/.

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 15.12.2014, 15:42 ?. :

Токсик да защитава РС Мания след случката с ревюто на Borderlands...ей на това му се вика лицемерие.

769 мнения
профил »
Soviet Reunion каза на 15.12.2014, 15:47 ?. :

Двата случая са съвсем различни, в единият случай ставаше въпрос за лъжа, а сега просто на някои хора не им хареса негативното ревю и ниската оценка, и затова квичат. ;)

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 15.12.2014, 16:47 ?. :

Направи ми услуга и ми цитирай едно мнение, не! - едно изречение, една дума ми цитирай на някой потребител тук, който да е недоволен от оценката или от критичността на ревюто. Не можеш, защото няма такова. Няма ни едно, едно единствено мнение, което да изразява несъгласие от прекалена критика или незаслужена оценка. От първият до последният пост се говори за нещо съвсем друго.


769 мнения
профил »
Soviet Reunion каза на 15.12.2014, 17:01 ?. :

Няма и няма да има - хората вече не казват нещата с истинските им имена.
Много по-лесно е да напишеш "ревюто е кратко", "ревюто е непълно", "в ревюто има пропуски" (а и 10 пъти по-дълго и подробно да беше ревюто, все ще се пропусне нещо), отколкото да напишеш, че смяташ че играта заслужава по-висока оценка и по-малко критика и да се обосновеш защо. ;)

36 мнения
профил »
antiigra4 каза на 15.12.2014, 17:14 ?. :

Токсик да защитава РС Мания

.
.
.

от Лорда не го очаквах това...

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 15.12.2014, 17:21 ?. :
Редактиран на 15.12.2014, 17:23 ?.

Момент, Токси, не визираш мен, нали? Защото ако е така, това ще е първото забавно нещо в цялата тема до сега и ирония в чист вид.

769 мнения
профил »
Soviet Reunion каза на 15.12.2014, 17:44 ?. :
Редактиран на 15.12.2014, 17:55 ?.

Не знам дали визирам точно теб, за теб не съм сигурен защото аз по принцип не ти чета глупостите, но ако са само 4-5 реда се случва и да ги прочитам.
Покрай Denuvo-то явно доста хора са напазарували DA:I и сега квичат като прасета по Коледа, защото играта не става и ревюто го потвърждава.

edit: Сега видях че въпросният г-н Александър Рангелов е дал 4/6 и на боклука Unity, напук на хайп истерията и безмозъчните фенове на изтърканата поредица. 4/6 също и за средняшкият рейсър The Crew.
Поздравления, очаквам още ревюта от него.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 15.12.2014, 18:01 ?. :

До сега единици са тези, които са изказали мнение за самата игра тук и то е по-скоро положително. Не забелязваш ли, че в цялата тема ти си единственият, който квичи, че играта не става за нищо? Не забелязваш, разбира се, но това не ти пречи.

1616 мнения
профил »
nightwarrior каза на 15.12.2014, 18:01 ?. :

Тотално взе да бяга темата, но какво да се прави. От моя гледна точка играта е слаба и по мое мнение(не ангажирам никой с него) дори 4 звезди са и много. Както писах и в по-горен коментар(а го има и в ревюто), играта лъха на ММО. Ако на някой му допада, супер, това е играта за него, но за мен е далеч от това което можеше да бъде. Уж си бяха взели поука от 2ката, уж искаха да се доближат като усещане(макар не като геймплей) до Origins - нищо такова. Играта геймплейно е нещо като Dragon Age 2.5-2.6... На практика разликите спрямо 2-ката са, че бойната система е станала дори по-кофти, в псевдоотворен свят си, локацийте не са директен копи-пейст и тотално са насрали тактическата камера(най-малкото откъм управление). Ей, щях да забравя, може и конче да си призоваваш. Имам чувството, че Bioware вече тотално не знаят какво правят. Преди ми бяха любимци, a сега ме е страх да им купя игра. Пак казвам, ако някой си е взел играта и му допада, нека и се радва, за мен лично обаче, това е разочарованието на годината.

99 мнения
профил »
lokoman1929 каза на 15.12.2014, 18:15 ?. :

Изтрих всички мнения които не са по темата. включително и моето. Нека дискусията да продължи по същество. Ако някой има претенции към екипа и сайта да пише на лични. Ще отговоря на всеки. Но няма да търпя обиди тук.

173 мнения
профил »
PCMANIA каза на 15.12.2014, 18:21 ?. :

Това ревю на Dragon Age: Inquisition не ми харесва и мисля, че е доста некадърно написано, колкото да има нещо.

- А играта си е чист fail, както си знаех.

10 мнения
профил »
AcTivE каза на 15.12.2014, 19:58 ?. :
Редактиран на 15.12.2014, 20:00 ?.

Не сравнявайте Skyrim с тази посредствена игра. Оценката и ревюто са напълно заслужени по мое мнение. Който се е набутал с кинти за тази игра нека си вземе поука за следващ път да не се поддава на импулсивно на хайп.

335 мнения
профил »
GreeN каза на 15.12.2014, 20:23 ?. :

Какво е посредственото ? И освен, че в тази игра с инквизитор, независимо дали искаш или не, а в Скайрим сам си решаваш каква е съществената разлика ?

207 мнения
профил »
Sean каза на 15.12.2014, 20:16 ?. :

Дафък? Защо ревюто излезе точно след като пиратите най-накрая успяха да пробият защитата на играта? И защо ревюто звучи сякаш е писано на базата на 2 дена игра?

423 мнения
профил »
Pendi каза на 16.12.2014, 12:13 ?. :

Просто и ясно, ревюто е написано след като е дръпната пиратката и е играно малко на играта.

360 мнения
профил »
pepito_18.1 каза на 15.12.2014, 20:50 ?. :
Редактиран на 15.12.2014, 20:52 ?.

пак изтрихте неудобните коментари, каква е тая цензура бе, да не се е върнал нещо комунизма, поне махнете и коментарите дето ги пускате като токсици, играчки и др такива, да ни замажете очите дето се вика
ама де толкоз ъкъл..

769 мнения
профил »
Soviet Reunion каза на 15.12.2014, 20:58 ?. :
Редактиран на 15.12.2014, 21:02 ?.

Каква цензура и какъв комунизъм?!
PC Mania е едно от най-демократичните места в българското интернет пространство.
Фактът, че още не си баннат го доказва.

360 мнения
профил »
pepito_18.1 каза на 16.12.2014, 10:11 ?. :

това не ми е първия акаунт нали се сещаш, преди време спорих с някакъв тип дето се представяше като ГЛАВНИЯ РЕДАКТОР та в течение на спора ми изтриха безброй коментари и акаунти, сега само коментари трият, просто тука нещата са криворазбрани, хората по истинските сайтове когато трият коментари трият само текста от коментара и пишат "този коментар беше изтрит от еди-койси защото нарушава точка 5 от правилата", но тука няма такова нещо, има само трием когато и както си искаме щото сме голямата работа

742 мнения
профил »
jenssn каза на 15.12.2014, 21:01 ?. :
Редактиран на 15.12.2014, 21:04 ?.

Я кажете че все още се двуомя ... не съм играл игрите от поредицата но съм играл Елдерс ... и съм им голям фен ... не знам дали съм фен на ммо щото не съм го пробвал. Та как са контролите на PC .. търся меннието на вас които са я играли.

В графично визуално мнение ще остана доволен след като съм видял за кво иде реч ... но много хомо-та има в таз игра нещо и историята не ми вдъхва доверие ... а що за автора ... много слабо ... Pc mania ако решите неш за домейна .. свирнете, че като гледам разбиранията за интернет са ви от 90те.

ПС още си пазя печатните броеве и дисковете ... знам от къде идвате ... за тфа в следващото ревю' .... няя са прайте ами играйте ... и тогава пишете ... ама от сърце

335 мнения
профил »
GreeN каза на 15.12.2014, 21:35 ?. :
Редактиран на 15.12.2014, 21:40 ?.

Не знам дали харесваш old shcool RPG-та или не, Origins успява да запази духа на по-старите ролеви игри. Имаш и модове за да я подобриш в графично и геймплей отношение. Превъртал съм я много пъти. Втората част също съм я минавал няколко пъти, но не бих ти я препоръчал, освен ако не се запалиш по историята. Inquisition няма old school чувството като при Origins, а усещаш, че играеш игра, която прави опит да върви по свой път. Имаш подобрена графика, добър геймплей, интересни куестове (както и не толкова интересни, в това отношение с Elder Scrolls игрите имат допирна точка), разнообразни пейзажи и ужасно много неща, с които да се занимаваш (още една допирна точка). Гадното е, че няма модове.

А относно хомосексуализма - в игрите на BioWare се счита за нещо съвсем нормално и липсват обидите, които можеш да чуеш (или прочетеш) във Вещера. Но за сега единствената проява на хомосексуализъм е от страна на един маг (прилича Фреди Меркюри), но лесно можеш да му затвориш устата.

80 мнения
профил »
Брадат Колю каза на 16.12.2014, 07:54 ?. :

Бива си играта,бива,бива...не чак толкоз но бива,бива.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 16.12.2014, 09:58 ?. :

И така, като погледна назад, мога да направя една бърза ретроспекция на игрите на Bioware от новия им период - Mass Effect и Dragon Age.

И двете имена поставят началото на ново IP, създават достатъчно интересен свят, леко клиширан, но въпреки това със свой облик и силни страни. И двете първи заглавия от трилогиите се разработват достатъчно дълго, в случая с DA това са, ако не ме лъже паметта, над 5 или 6 години, да не кажа повече. И двете се приемат изключително добре при излизане, с високи оценки от критика и играчи.

Продълженията идват прекалено бързо след това, в случая с ДА2 дори Юби биха се засрамили от краткият работен процес по ДА2. И в двете продължения виждаме отпадане на механики от първите части, които са добавяли тактически, ролеви или просто забавен геймплей момент, дали ще е шанса за удар, невъзможност за екипиране на партито ти, тактическата камера, МАКО или прегряването на оръжията, но добавят неща, който безсмислено удължават геймплея, без да добавят нещо към него - сканирането на планетите, например.

И двете продължения опростяват, вместо да обогатяват геймплея, и двете се обръщат към по-широката публика, за сметка на дълбочината на играта. В DA2 виждаме тотално изпростяване на системата за битките, при MA2 нещата са много по-екшън ориентирани, с много по-малко нужда от мениджмънт по време на битка. И двете игри приемат някак по-локален характер, преминавайки от епичната скала към "по-регионален" конфликт, в стремежа си да разкажат по-лична история. Това не е задължително лошо, но не работеше добре в DA2.

Третите игри от поредицата са изключително спорни - поднасят се с най-много хайп, заредени са с най-много очаквания, биват оценени изключително високо от пресата и съвсем не толкова ласкаво от геймърите.

Трябва да кажа, че вторият МЕ, за разлика от DA2, ми допадна доста и бе превъртян на един дъх. Не го намирам за провал, но правя паралел между двете игри, защото виждам един и същи подход. Който завършва с противоречив резултат - нито MA3, нито DA:I са това, което заслужаваха тези поредици.

1616 мнения
профил »
nightwarrior каза на 16.12.2014, 14:10 ?. :

Проблема ми с МЕ2 e, че излезе третата част. За да съм по-ясен МЕ2 когато я изиграх ми беше забавна, както каза, на един дъх се играеше. В последствие обаче, когато се връщам към нея, в нея виждам началото на това, което стана в МЕ3, затова и самата игра ми падна в очите. МЕ2, макар не това, което исках от продължението на МЕ, беше една приятна sci-fi игра, след като излезе ME3 обаче...

При DA нещата стоят по-различно, влюбих се в Origins, както ти каза леко клиширана история, но добре поднесена. Винаги съм бил за това - не да ми откриват топлата вода, а да ми я доставят добре. След това получихме опостената DA2, за която можем да обвиянаваме много фактори, един от които ти посочи. Факт е обаче, че всичко това се случва под крилото на ЕА(нещото, от което най-много се страхувах). Когато гледах информация за DA:I се надявах да е добра. Не толкова от фенство над една поредица, губеща своя облик, колкото надежда, че компанията, докарала ми толкова приятни часове(а и не само на мен) ще се върне в правия път, уви, не е така. Всички приказки, че са си взели поука са просто празни обещания.


1153 мнения
профил »
teodosi_ivanov каза на 16.12.2014, 11:24 ?. :

От 2 часа игра, едва ли мога да правя каквито й да е изводи, но за сега играта ми е мудна. Не мога да кажа за историята, защото не съм навлязъл още, но за сега ми е клиширана. Геймплея от тея 2 часа ми се стори еднотипен, а тактическата камера - ами може би бих я ползвал за паузи, за да огледам полето или да изпия едно кафе, но позиционирането на героите, нещо не го намерих за очароващо. Дори при първия бос просто яко спамене с Mage-a от няколко метра и това е.

18 мнения
профил »
set122201 каза на 16.12.2014, 12:00 ?. :

Нещо не ме грабна тая игра ...само кът сцени ...дървена/неудобна файтинг система...графиката изглеждаше доста добре на трейлърите, но на живо нещо не ми хареса, всичко около теб изглежда пластмасово , и прекалено шарено ...нивата/картите са миниатюрни ....и кви са тея зелени светлини , пушеци и камъни много тривиално

742 мнения
профил »
jenssn каза на 16.12.2014, 13:49 ?. :

Бе щом и на мен ми изглежда така от клипвое .. .някак прекалено шарена ...

423 мнения
профил »
Pendi каза на 16.12.2014, 12:15 ?. :

Аз съм приятно изнадан и много доволен от новия Dragon Age, играта е много-добра, малко историята не ме грабна, но всичко друго е каквото трябва да бъде.

Dragon age origins 9.5
Dragon age awakening 7.0
Dragon age 2 7.0
Dragon age I - 8.5

1616 мнения
профил »
nightwarrior каза на 16.12.2014, 14:12 ?. :

Може и да си прав. Като цяло вероятно проблемът ми е, че ако не очаквах, то поне се надявах на повече. Подходих с твърде много надежда към играта, вероятно затова съм и толкова разочарован сега.

423 мнения
профил »
Pendi каза на 16.12.2014, 15:41 ?. :

Какво толко не те изкефи ?
Графиката, бойната система, кустомизацията според мен са на ниво, може и повече разбирасе но са на ниво.

1616 мнения
профил »
nightwarrior каза на 16.12.2014, 16:14 ?. :

Както казах, вероятно подходих с много надежда и затова съм толкова разочарован. Не твърдя, че играта е зле, просто мен ме разочарова. Графиката е ок, можеше повече, но на мен графиката не ми е проблем при почти никоя игра, просто е екстра, която допринася за цялостното изживяване. Бойната система хич не я харесах, ако ме питаш защо, не знам ще мога ли да ти обясня. Нещо обаче ми липсва и прави битките неприятни(не трудни или скучни, а неприятни). Тактическата камера първо е зле направена, второ не съм усетил реална нужда от нея(дори на висока трудност). С кустомизацията нямам ниакъв проблем. Не знам защо но във всяка минута в играта имам усещането, че играя ММО, oбаче няма никой друг в сървъра. Не е проблема в еднотипните куестове или както каза някой по-горе в зонирани врагове, а просто усет(нещо като бойната система, за момента не мога точно да го обясня). Диалозите са ок, сторито ми е любопитно, макар да не е някво супер завладяващо. Пак повтарям, играта не е зле, просто не е това, което се надвах да бъде. Но пак смятам, че се дължи на разлика в подхода. Ако бях подходил със занижени очаквания, вероятно щях да споделям твоето мнение за играта :)

П.С. Без да искам пуснах още един коментар отдолу, ако иска някой да го делне :D

1616 мнения
профил »
nightwarrior каза на 16.12.2014, 16:13 ?. :
Редактиран на 16.12.2014, 16:13 ?.

-

567 мнения
профил »
{SuPa-1337-Killa} каза на 17.12.2014, 04:43 ?. :

И ето сега като голям фен на Origins и огромен хейтър на двойката, а и супер песимистичното И незаинтересовано чакане на тази част ще кажа.

ИГРАТА Е СТРАХОТНА!!!

Само 7 часа съм я играл, оригинална макар и не на мой Origin акаунт, играта наистина може да е много бавна и повтаряща се, дори и раздразнителна понякога, но според това което очаквах надминава всичко излизало тази година. Най- малкото графиката е невероятна, има супер добри рпг елементи, яка крафтинг система, обширен свят и прогресия която задоволява вътрешния ми completionist.

Като цяло не ми пука какво пишат ревюърите или хората аз тази игра мисля да я завърша на 100% а после в зависимост как завърши или да погреба поредицата или с удоволствие и лек скептицизъм да чакам следващата част.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 17.12.2014, 13:22 ?. :
Редактиран на 17.12.2014, 13:26 ?.

https://www.youtube.com/watch?v=t5kmCnS-D_8&featu re=player_detailpage#t=234

Всеки един дракон е еднакъв модел в различни цветове ...а тоз .. сякаш вандали със спрейова са го хванали и са го наарисували .. WTF ????

И тия РОГА ?? ?DA FUQ ?? глава на козел и тяло на дракон .хахахахах

В скайримката поне драконите се различаваха тотално един от друг. Самия свят има повече атмосфера и не е такава шерания ... най вече с тия точки изкачащи над противнитците които пуцате ... много WOW аджиийска изглежда наистина.

Заеби ... шаренни дракони и хомота ... и цветни магиийки ....

НО пък има много добри анимации и светът е мнооооооого разнообразен от към локации и визия на самите места ... дори само от това което съм изгледал в ютубата което е доста по малко от половината ме привлича и доста впечатлява.... Все още не мога да се реша :)

335 мнения
профил »
GreeN каза на 17.12.2014, 15:20 ?. :
Редактиран на 17.12.2014, 15:21 ?.

В Скайрим драконите са еднакви, освен тези, които са в главните мисии. Всички са с уникално тъп изкуствен интелект. Хубавото е, че има модове, които правят битките с дракони наистина интересни. Относно рогата на драконите в тази игра - BioWare има различна визия относно това как трябва да изглеждат драконите. Въпрос на вкус е. Но има и дракони без рога. Има и дракон, като този в Origins.

742 мнения
профил »
jenssn каза на 18.12.2014, 18:34 ?. :

За битките съм съгласен .. но драконите са 2 .. с рога и без рога. .. и незнайно защо ... са оцветени от деца далтонисти ... смисъ лл еБААААААААХТИ ГАВРАТа честно ... некфи бембяни розовки синкавки .. DA FUQ вееее басси изнасилването на палитрата от цветове ... и са физиономиите им са ебахти грозните ... И не В СККАЙРИМ доста са по различни по цват по големина и по фейс ... и немат рога като на козел ...... гледах всичките локации с дракони .. ми то нямаше различни от тез с рога и без рога ... и повечето .. нали ви казвам .. ебахти оцветяваните книжки за 2ро класници оле мале .. схванах се ... като цяло ... не виждам причина да я пробвам таз игра... можеби ориджинс или 2ката ... но таз .. мноо детска неш ...

66 мнения
профил »
heartfall каза на 19.12.2014, 20:22 ?. :

Има един мод реалистик драконс за Скайрим... Там ще ти се сторят с уникално-нетъп интелект :D

66 мнения
профил »
heartfall каза на 19.12.2014, 20:20 ?. :

ревюто е по-слабо дори от драгън ейдж 2 :D

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 19.12.2014, 21:11 ?. :

В десетката,браточка. :D

423 мнения
профил »
Pendi каза на 22.12.2014, 12:53 ?. :

HHHHHHeadshooooott !!!!!!!

6 мнения
профил »
Цески каза на 06.01.2015, 18:55 ?. :

Здравейте на всички и за много години!
Много от писалите по-горе са прави в исканията си към авторите. Обаче...
Един мой бивш шеф, когато му се оплаквахме от разни неща в работата казваше : "Чувам само проблеми - предлагайте ми решения. Проблемите ги знам и аз."
Явно ни е приятно да четем точно тук. Затова предлагам да помогнем кой с каквото може, за да се случват нещата такива, каквито ги искаме.
Аз лично ще предоставя права на два акунта, на хора, работещи в списанието, да могат да играят закупените от мен игри. Ако всеки от вас направи същото, няма да им се налага да играят от пиратски копия и да бавят ревюта.
Цялата държава ще живне ако започнем да си помагаме чисто по човешки.
Ако има заинтересовани от списанието, моля пратете ми съобщение, за да измислим реализацията.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Dragon Age: Inquisition

Превю:
След огромния успех на първата игра от поредицата и доста противоречивите оценки на втората част, изглежда ни очаква триумфалното завръщане на Dragon Age

новини:
Играта набира средства в Kickstarter и ако бъде финансирана, трябва да излезе през май 2018 г.
Покрай всички проблеми около Mass Effect: Andromeda, човек би предположил, че BioWare няма да бърза с нова игра, но това явно не е така.
Изпълнителният продуцент на Dragon Age Марк Дара има въпрос за вас - бихте ли играли тактическа игра във вселената на известната фентъзи поредица на BioWare?
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78