facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Dragon Age: Inquisition
Превю | 22.04.2014 | автор: Пламен Димитров


Производител:
BioWare
Издател:
Electronic Arts
Жанр:
Ролева игра
Платформа:
PC
Излиза на:
7 октомври 2014 г.

сайт на играта »
Цена:
67.65 лв.
купи играта »

плюсове

Огромен свят за разучаване

Продължение на страхотна история

Четири различни раси за избор

минуси

Все още неясни бойни механики

Опасност графиката да бъде орязана

Мога да кажа без никакви угризения, че BioWare са магьосници - дори и най-слабите им заглавия са шедьоври на фона на общата сцена на гейм индустрията. Майсторството им със словото е нещо, на което лично аз силно се възхищавам, а способността им да градят фантастични светове е почти ненадмината. В техния пантеон от игри, централно място заема Dragon Age серията. След огромния успех на първата игра от поредицата и доста противоречивите оценки на втората част, дойде време да поговорим и за третата - Dragon Age: Inquisition. Наскоро BioWare пуснаха пореден трейлър, който ни носи доста интересна нова информация за играта.

Историята в третата част започва, както завърши тази на предишната - с експлозия. В света на Dragon Age все още се води разрушителна война между магьосниците и темпларите, която започна в края на DA II. Както става обикновено обаче, никое зло не идва само - в отвъдния свят Fade се е появила пробойна, която застрашава целия свят на смъртните. Именно от дупката между световете се появява и Инквизиторът - персонажът, чието управление ще поемем ние. Подобно на Dragon Age: Origins, играчът ще има свобода да избере своя пол и раса. За момента е известно, че ще можем да избираме между четири раси: хора, елфи, джуджета и - за пръв път в поредицата - великанските Кунари.

Вашият герой няма да е обикновен Инквизитор - той ще е лидер на цялата организация, с всички последващи от това ползи и главоболия. Настоящата Инквизиция няма да е същата като тази, за която се споменава в историята на предните две игри. Това е изцяло новосъздадена група, която сами ще трябва да развиете. От време на време в пътешествията си ще срещате персонажи, които ще можете да присъедините към организацията, дори да не са в групата ви в момента. Относно групата, тя остава ограничена до четирима участници, както и в предишните игри. Освен по-специалните герои, ще можете да включвате в Инквизицията и голям брой безименни NPC-та, които да действат като ваша персонална армия. Все пак не мислете, че ще скучаете в битките - колкото и войници да наемете, вие си оставате в центъра на мелето и повечето неща ще трябва да вършите сами.

От трейлъра се вижда, че отново ще се срещнем с някои от персонажите от предходната част – на първо място с култовия джуджак Варик, чиито лафове бяха сред най-свежите моменти в двойката. Сериозно участие (поне според клипчето) има и моята лична любимка от Dragon Age II – Търсачката на Истината Касандра Пентагаст, която досега виждахме единствено в кътсцените. Тя ще вземе дейно участие в новата игра, а също така ще се появи в някои... по-лични сцени, ако ме разбирате (йесйесйес!). Да не се размечтаваме, но е сигурно, че романтика между персонажите от групата отново ще има. Важно участие в историята на играта ще има и Хоук, нашият персонаж от предишната част, който има (частична) вина за бунта на магьосниците, запалил настоящата война. Каква обаче точно е неговата роля, за момента BioWare не казват.

Играта ще се развива на континента Тедас, като ще можем да се разходим както из познати, така и през чисто нови местности. Сред познатите е Ферелден, където се развиваше действието в Origins, а от новите изпъква кралството Орле (Orlais). За него само сме чували, но никога не сме могли да го посетим. То е базирано на Франция от периода на Средновековието / началото на Възраждането и поне на хартия изглежда изключително интересно, със сложната си динамика от рицари, благородници, свещеници и, разбира се, пейзани. Говори се дори, че ще можем да посетим Тевинтир - магьосническа държава, моделирана по образа на Византийската империя, ако византийците взимаха стероиди и призоваваха демони. Светът в играта няма да е точно „отворен" в смисъла на Skyrim - няма да можем да ходим съвсем навсякъде. Все пак се очаква да имаме доста по-голяма свобода, за разлика от коридорчестите местности в Origins. DA II с нейния един град и три пещери на кръст изобщо няма да я споменавам.

Всяка от местностите ще има свое собствено, различно усещане и дори би трябвало да се влияе от решенията на героя ни. Отново ще имаме голямо разнообразие от неща, в които да забучим меча си или да изпепелим с жезъла си. В трейлъра се забелязват доста повече дракони, които бяха до голяма степен мистериозно зачезнали във втората част на игра, казваща се Dragon Age. Механиката на битките ще бъде преработена - завръща се тактическата камера, с която ще можем да даваме указания на членовете на екипа си по-ефективно отколкото преди. Има промени и по диалозите - вече играта ще обяснява малко по-подробно какво най-вероятно ще се случи, ако изберете даден отговор. Ако все пак искате да се вживеете максимално в героя си, ще имате възможност да изключите тази функция.

От доминацията на ЕА над подчинените си студиа качеството на игрите често страда, но от друга страна дава достъп на разработчиците до доста сериозни ресурси. Inquisition ще бъде захранвана от графичния енджин Frostbite, добре познат ни от Battlefield серията. По мое мнение той е един от най-добрите, а може би и най-добрия в индустрията за момента, така че ни очакват зашеметяващи гледки. Надявам се само BioWare да не пожертват качеството на ефектите поради ограничения в хардуера - освен за РС и конзоли от новото поколение, играта ще се появи и за вече старите Xbox 360 и PlayStation 3. Или ако го направят, дано поне да отворят играта за модове - все пак, Skyrim стана това което е не без помощта на феновете, които неуморно работиха по подобряването на джитката.

Отсега е ясно, че играта няма да е последната от серията - от BioWare казват, че никога не са планирали поредицата да бъде трилогия. Потвърдено е също, че ще можем да импортираме своите герои от предишните части - няма да можем да играем с тях, но решенията и действията им са оказали своето влияние върху света. Така че, пазете save файловете, или ако вече сте ги затрили - преиграйте предните части. Имате достатъчно време - официалната премиера на играта е 7 октомври. 

напиши коментар
 

748 мнения
профил »
rosniak каза на 23.04.2014, 06:10 ?. :
Редактиран на 23.04.2014, 06:15 ?.

Ще играем с кунари- да. Ще го има Варик- да. Нови и по-големи местности ми харесва като идея, само дано наистина да се чувства големината им. Трите локации (Ферелден, Орле, Тевинтер) звучат много изкусително за изследване поне за мен. А "романтиката" винаги е била слаба в игрите на Bio. Дано да имаме повече битки с дракони, защото и в първата и във втората част бяха обидно малко за игра носеща името DRAGON AGE- в първият са 3 (с Флемет, дракона в храма и последният дракон),а във вторият мисля че имаше само една битка с дракон- в мините, от които мини не видяхме голяма полза. С успеха на първата игра, много дигнаха летвата, което пък рефлектира във втората- тя не беше желаният резултата, както за Bio/Ea, така и за феновете. Дано с третата игра да успеят да измият срама от DA II и да минат първата част по продажби, по развитие характера на героите, по оценки, по награди.

95 мнения
профил »
motherfucker каза на 23.04.2014, 14:14 ?. :

Защо трябва да има повече битки с дракони? Нали колкото са по-малко толкова по-запомнящи и значими събития ще са. Не може всяка втора местност да има дракони за убиване, защото трябва да се преименува играта на "Dragonslayer", а не "Dragon Age".

748 мнения
профил »
rosniak каза на 23.04.2014, 14:56 ?. :

@motherfucker (какъв хубав прякор)- никой не казва че трябва да има всяка втора местност и/или всяка втора битка да ти е дракон. Виж как е в Скайрим например- много са, не ти се натрапват постоянно, добре направени сражения, и има добри награди за победата.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 23.04.2014, 16:14 ?. :
Редактиран на 23.04.2014, 16:18 ?.

@motherfucker, по очевидни !!! причини играта не може да носи името "DragonSlayer".

Шъ ма обидиш!!!

*едит - @rosniak, точно Скайрим е много лош пример. Там драконите бяха пушечно месо и изобщо не те оставяха с впечатление, че са нещо специално. Бетезда може да са искали да изглеждат и да бъдат черешката на тортата в играта, но не им се е получило. Трябваше да се появят няколко добри мода, които да направят Драконите и битките с тях нещо по-различно от сутрешна загрявка.

748 мнения
профил »
rosniak каза на 23.04.2014, 17:15 ?. :

@DragonSlayer- поне на мен битките ми харесаха без модове, а и аз не съм играл онзи мегабилд за стрелец.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 23.04.2014, 18:24 ?. :

Не че не са ми харесали битките, самото усещане при първата среща с Дракон е впечатляващо, запомнящо се, което е важно. Може би на един по-късен етап, когато си схванал туй-онуй от игровата система, сложил си тук-там някоя точка, пооблякъл си се и си намерил/направил оръжие, тогава започваш да "ловуваш" Дракони, все едно са поставени там за гриндене. Вярно, че играех стрелец, но едва ли е по-различно с всеки друг нетотално сбъркан билд. Като първо преиграване играех някакви нормални настройки на трудността по дифолт, не съм пипал нищо там. Може от това да е. Но по ми се струва, че Бетезда са се попрестарали малко в желанието си да доставят на играча усещане за величие.

125 мнения
профил »
ObliteratoR каза на 23.04.2014, 19:46 ?. :

@rosniak Искам да ти изясня, че играта не се казва Dragon Age, защото ще трепеш дракони под път и над път, а защото във този фентъзи свят вековете се отбелязват като епохи, като всяка нова епоха се бележи от важно събитие и се наименува в негова така да го кажа "чест". Та играта се развива в Драконовата епоха, носеща името си от внезапното появяване на (смятаните за ефективно изловени до изчезване преди епохи) дракони в Антива в края на Благословената епоха. Събитие толкова странно, колкото и значимо, че новата епоха е провъзгласена Драконова.
Никой не ти рекламира играта като лов на дракони. Даже нарочно се цели да ти се създаде чувството на "привилегированост" възможността да срещнеш и убиеш такова същество въобще.

P.S. Мда аз съм малка Dragon Age енциклопедия, чак ме е яд, че не седнах да напиша едно доста по-читаво от това preview за играта като част от PCM v2... :D
Ако имате въпроси по играта питайте.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 23.04.2014, 19:57 ?. :

@ObliteratoR, любопитен съм, по личната ти скала, как оценяш Dragon Age I и II като крайна оценка.

125 мнения
профил »
ObliteratoR каза на 23.04.2014, 21:48 ?. :

@DragonSlayer Моята лична скала... хм... Дори няма нужда да защитавам твърдението, че Origins е шедьовър на времето си и задължително присъства в списъка "това трябва да го изиграеш дори да е само от обща геймърска култура". DAII... да не мога да кажа на черното бяло - играта ИЗЛЕЗЕ в етапа си на първоначална бета и толкова много неща (разбирай локации, NPC модели, детайлизация, шибана оптимизация - първоначално враговете се пръскаха на части като ги убиеш, защото още ползваха кода на програмистите за тестване мамка му...) останаха ей така за спомен на хард дисковете на работилите по нея хора. Със сигурност имах WTF-момента в първоначалната ми игра. Едно нещо ме абстрахира - брилянтната история, която уж показва пътя ти към върха, но всъщност е само фон за събитията от континентално значение, които започват да се мътят покрай историята ти, а ти подпомагайки ги волно или неволно. Изкефи ме. И после и дадох втори шанс. Повярвай ми сложността на ролевата ти игра е на нивото на Origins - ядосвал съм се, че дори една грешна реплика може да рефлектира по не съвсем очакван начин на играта ти, от безвъзвратното бягство на Изабела, защото не може да ти вярва, през не съвсем желани хомо-изпълнения с Андерс, до важни за самата история моменти като това дали да оставиш Варик да убие брат си и дали си настроен по-скоро на страната на тамплиерите, на маговете или държиш да не се намесваш в спора. Всички страни имат валидни аргументи за позицията си. И като поставим изненадващо готината система за избор на умения, която ти позволява да изпълняваш нечовешки комбота ако си поседял известно време в прозореца с тактиките, DAII показва как можеше да е 100% надграждане на Origins ако ненаядените чичковци от EA не се бяха пръквали и казвали "Ми тя играта върви бе, к'во се занимавате пускайте я, пък ще кърпите ако има нещо".

777 мнения
профил »
veluvian каза на 23.04.2014, 08:27 ?. :
Редактиран на 23.04.2014, 08:28 ?.

Bioware имат да изкупват много грехове към феновете си, както заради DA2 така и заради ME3, затова очакванията трябва да останат големи. Darkspawn противниците трябва да се завърнат с пълна сила и размах, нещо което осезаемо липсваше във втората част, освен в началото й, което ужким заблуждаваше играещия, че му предстои още една вълнуваща игра. Не знам какво ще блика от измерението fade, но основния конфликт от оригинала трябва да се завърне, а не да ни занимават с някакви местни локални конфликти между магьосници и тамплиери. Такъв тип конфликт си е чист страничен куест, за епичността на подобно фентъзи заглавие. В сюжета са нужни повече дракони, демони, да се напомня за самото заглавие.

748 мнения
профил »
rosniak каза на 23.04.2014, 10:17 ?. :

Колега не съм съгласен с изказаната гледна точка в мнението Ви. Защо? Защото ако всяка част е едно и също >(Blight орди от >Darkspawnи някакъв голям дракон/демон за финал) играта/игрите ще писне/писнат МНОГО бързо. "А, виж новият Dragon age 3- супер, ще избиваме още darkspawnи", година по-късно- "А новият Da- още darkspawn, тва не беше ли в предходният"... и така ще стане новият Cod. Другата глупост- как може да кажете че конфликта магове/тамплиери е локален? Не сте ли играли DA II докрай ? Там цялата последна част е посветена на точно този конфликт, както и много странични задачи (например мисията с онзи който убиваше жени, мисля че беше маг)+ като приемем че този конфликт е загатнат още в първата част и че навсякъде има Кръг на маговете и Орден на тамплиерите, които да ги наблюдават и пазят, както и че винаги има крайни елементи (тамплиери, които искат да избият маговете и/или магове,искащи пълна свобода) си мисля че този конфликт хич не е регионален и/или му се полага място в частта със странични мисии.

638 мнения
профил »
generalan1 каза на 23.04.2014, 16:18 ?. :
Редактиран на 23.04.2014, 17:56 ?.

всъщност магьосници извън кулата са доста опасни пример за това е страничния куест в единицата където трябва да разкриеш истината за бабата на един търговец, друг пример е сина на лорда на Redcliff и накрая но не и на последно място магът който превзема кулата на магьосниците в главния куест
Така че конфликта маг vs тамплиер хич не е малък

777 мнения
профил »
veluvian каза на 24.04.2014, 08:15 ?. :
Редактиран на 24.04.2014, 08:16 ?.

@rosniak, вярно е, че този конфликт не е точно "локален", както го описах, но повече имах напредвид недостатъка, че целият сюжет потъва в един единствен град и покрайнините му.
Не мисля, че има противоречие в коментарите и визията ни за играта. Разбира се, че не искам единствено битки с darkspawn, но нали заради това бяха сивите стражи в оригинала? Все едно да играеш игра по LotR, в която да не срещнеш нито един орк. Разнообразие трябва да има, но двойката предложи твърде много досадни и монотонни сражения с идентични противници, просто това не беше духът на DA. Когато я превъртях бях още настроен, че все едно минавам Act I на поредно RPG, ужким става интересно и то - хоп, взе че свърши.
Сега Инквизицията ще е огромна като свят. Дано това компенсира монотонността на 2ката, но вероятно ще бъде постигнато.

51 мнения
профил »
Herpes каза на 23.04.2014, 10:55 ?. :
Редактиран на 23.04.2014, 10:57 ?.

Тая на 5 скрийн не е ли Лелиана? В ДА2 имаше същия символ на бронята.

133 мнения
профил »
Stealth каза на 23.04.2014, 16:09 ?. :

Дам, тя е. Не е ясно дали ще можем да я взимаме в групата си, но със сигурност ще се появи.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 23.04.2014, 18:53 ?. :

Тоя агент, Mark Darrah, изпълнителният им директор, каза в интервю, че имат определена политика за персонажите. Ако си можел да бъдеш близък с него (не с него, а с дадено НПЦ :-Р) и да имаш романс в предна част, почти няма шанс това НПЦ да бъде част от следваща игра, най-много някаква сцена, някакво кратко появяване, но не и рециклиране на персонажа. Щото била емоционално много заредена тая работа. Било кофти, ако си имал (възможност) за романс, да имаш отново (възможност) за романс. Аз как го разбирам това - не е сигурен пича дали потребителите ще могат да се справят с подобен емоционален товар.

Пък и при подбирането на НПЦ за компанията ти, трябвало да внимават за баланса - да има балансирано присъствие на различните раси, да има балансирано присъствие на различните полове, да имаш балансирани възможности за романтични връзки. Не ги подбирали те лекомислено или емоционално.

Случаят с Изабела и Варик бил, че на тея двамцата не им била доразказана докрай историята. Имало още какво да се каже за тях (лично аз имам някаква антипатия към тази Изабела). Обаче потвърди, че вероятно ще видим НПЦ от предните части, което/които са били в основата на даден куест, а сега ще ги доразвият като пълноправни членове на твоята лична Инквизиция.

Така че Лелиана ще се появи някъде за украса, за куест и да посъбуди носталгия.

50 мнения
профил »
LupusPeregrinus каза на 23.04.2014, 13:21 ?. :

По дяволите, дано да върви добре на (вече старото ми) РС.

19 мнения
профил »
Vinsse каза на 23.04.2014, 16:46 ?. :

Пробвай някоя друга игра задвижвана от „Frostbite 3” (Need for Speed Rivals, Battlefield 4) как ти върви, предполагам че Dragon Age ще има подобни изисквания (освен, че не поддържа DirectX 10 – според Уикипедия).

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 23.04.2014, 16:58 ?. :
Редактиран на 23.04.2014, 18:07 ?.

За мен е все едно срещу кой/какво ще се бия в Трета част. Единственото, което ме интересува, е да имам възможност да отиграя персонажа си така, както го усещам. Искам да ми ДАДАТ възможност да играя роля, щото... това е шибана РОЛЕВА игра. Или пък не...?

Не искам диалогът ми да се заключава в три реплики с различен цвят и в края на разговора да е все тая какво си казал и как си се държал. Искам в края на играта да се обърна и да видя игровия свят (или рамката, в които се е поместило моето приключение) поне малко променен от моите решения и действия. За какво ми е да играя скапан герой, който спасява светове, а през цялото време да имам чувството, че нищо не зависи от мен. И не просто да изгледам слайдшоу на края на играта, като добавка към основната история, с някакви псевдорезултати "селянинът, дето не му изпълни куеста умря", а да видя реални резултатите от моите решения и да почувствам последствията им още по време на игра - и положителните, и негативните. Искам да съм изправен пред решения, които да ме терзаят и да чувствам тежестта на избора, не просто "да му върна ли трите кожи от куеста или да ги открадна". Щото е ролева игра, деа, не някакво Енгри Бърдс.

Все ми е едно срещу кой/какво ще се бия, искам битките да са запомнящи се. Искам тактическо отиграване, планиране, трудност, изобретателност. Искам по-малко, но изпипани битки. Да се гърча и да ме мачкат, ако съм прекалено самонадеят или прекалено глупав, но и да усещам вкуса на победата след всяка битка. Така, както се чувствах след определени битки в Blackguards. В битките качеството винаги пред количеството. Винаги! Ако ще тактическата камера и в космоса да я заправят в Тройката, ако концепцията им е грешна, резултатът ще е тъжен.

Искам да почувствам, че под повърхността на играта стои стройна механика. Да мисля над различни билдове, да преценям слабите и силните им страни, да чета показатели, да планирам, да съжалявам, че не мога да съм ефективен по определен начин, но да се кефя, когато съм ефективен по друг начин. Да имам свобода да направя героя си по мой вкус, да имам чувството за значимост след всяка спечелена точка, не просто да се чувствам Супермен/КапитанАмерика от началото до края на играта. Искам смислена ролева система и реални механики, за какво ми е Tomb Raider/GoW, само името му да е друго.

Какво още искам... А, да! Искам децата в Сомалия да бъдат нахранени, престъпниците в България да бъдат окошарени, Iron Maiden да издадaт нов албум иии.... едно капучино, моля!




*@rosniak - :)))

748 мнения
профил »
rosniak каза на 23.04.2014, 17:13 ?. :

Амин, "скъпи братко" !!!

145 мнения
профил »
Fenrir каза на 23.04.2014, 18:07 ?. :

Ще се гърча от яд, ако по някакъв начин не включат решенията ни на героя от Ориджинс. Моят е баща на дете със силата на Стар Бог, а дано да стане дума и за него. Статията ми хареса и определено поражда оптимизъм, но към тази игра(за да не стане втори МЕ 3) ще подходя както си ме е учил батко Yahtzee.

197 мнения
профил »
Kompira каза на 25.04.2014, 16:53 ?. :

За мен, след като пооправиха бъговете, играта не беше чак толкова лоша. Аз нямах проблем с монотонните местности, а с монотонните противници. Количеството им също беше ужасно голямо. Увеличават сложността, чрез количеството на противниците и резултатът беше местности препълнени с врагове, та дори не можеш да се помръднеш - нещо, което направиха и в "Mass Effect 2,3". Но най-лошото беше, че историята не беше така епична. Не оставаш с впечатлението, че си участвал в нещо грандиозно. Дори имаше и момента на "фалшива епичност", която беше натрапвана от тамплиерката водеща разпита.

20 мнения
профил »
-Господ- каза на 02.05.2014, 00:41 ?. :

"Четири различни раси за избор" - дано само това не означава, че главния герой няма да бъде озвучен.

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 02.05.2014, 06:13 ?. :

Ряазбира се, че ще бъде озвучен, това е стандарт в ЕПИЧНИТЕ ролеви игри, каквато настоява да бъде DE III.

Освен това, озвучаването на главния герой е най-тъпият начин да похарчиш няколко милиона и най-глупавия начин да разрушиш ролевата атмосфера, налагайки изкуствени представи на играча как звучи и се държи неговият герой.

125 мнения
профил »
ObliteratoR каза на 15.05.2014, 20:11 ?. :

Инквизитора ще бъде озвучен. Ролята вече е записана. Даже е потвърдено, че ще разполагаме с по 2 гласа на пол, което всъщност може да означава няколко неща, защото не ми се вярва да хвърлят пари за двойно озвучаване за една роля. Но пък за сега отговора е "ще видите" с усмивка. Възможно просто е да си поиграят в студиото със звученето на гласовете и така примерно ако си джудже ще имаш по-басов глас.

20 мнения
профил »
-Господ- каза на 02.05.2014, 09:28 ?. :

Еми всеки с мнението си.Лично аз никога не съм харесвал неми главни персонажи, независимо от жанра.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Dragon Age: Inquisition

Ревю:
Новата ролева игра на BioWare определено има проблеми с темпото, а усещането че играеш сам MMO никога не те напуска напълно.

новини:
Играта набира средства в Kickstarter и ако бъде финансирана, трябва да излезе през май 2018 г.
Покрай всички проблеми около Mass Effect: Andromeda, човек би предположил, че BioWare няма да бърза с нова игра, но това явно не е така.
Изпълнителният продуцент на Dragon Age Марк Дара има въпрос за вас - бихте ли играли тактическа игра във вселената на известната фентъзи поредица на BioWare?
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Dragon Age: Origins 102
Dragon Age II 52
Dragon Age: Origins - Awakening 17
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78