Dragon Age 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 11 авг. 2010

По-динамична и брутална, без да те кара твърде много да се замисляш, дори леко преувеличена – с подобни впечатления останахме от бойната система на Dragon Age 2, която бе демонстрирана по време на Comic-Con. С други думи – BioWare решиха да хванат повтаряното до болка клише „духовният наследник на Baldur’s Gate”, да го смачкат едно хубаво и да го изхвърлят директно в кошчето. Какъв е крайният резултат от едно подобно действие и дали хардкор феновете на първата част и въобще на PC ролевите игри няма да останат разочаровани, когато Dragon Age 2 се появи на пазара през следващата година?

Както може би знаете, действието в продължението ще се развива около герой на име Хоук. Той принадлежи към расата на хората и всякакви други вариации са невъзможни. „Искахме да се съсредоточим върху това по какъв точно начин човешкият род е бил засегнат от събитията в играта. Логично е главният герой да е човек” – обяснява Майк Лейдлоу, главен дизайнер на Dragon Age 2.

Начинът, по който ще бъде поднесена историята в Dragon Age 2

е доста оригинален. Ако Хоук е основният игрови герой в играта, то ключовите персонажи в наратива са всъщност Касасндра и Верик. Това са двама души, които – близо 10 години след събитията в Dragon Age: Origins (DAO) – ще трябва да спасят света, който много скоро ще бъде потопен в нова война. За да успеят в начинанието си обаче, те ще трябва да разберат какви ги е вършил Хоук след DAO. С други думи – историята на нашия игрови герой, който този път е изцяло озвучен, ще бъде поднесена по ретроспективен начин. А всички знаем, че когато една случка се разказва от други хора, тя не винаги отговаря на действителността. Често е по-украсена, по-брутална, по-интересна. „Искахме да видим какво ще стане, ако една легенда бъде преувеличена” – обясняват от BioWare. Крайният резултат е съдбата на Хоук в Dragon Age 2.

Онези от вас, които са изиграли DAO (и разбира се си пазят сейвовете) ще останат доволни от новината, че ще могат да пренесат „решенията си” и в продължението. По какъв точно начин – все още не е ясно. BioWare обаче стоят твърдо зад концепцията за една „последователност в развитието на нещата”, така че можем да сме сигурни, че тази идея няма да остане недоизпипана.

Няма как да не споменем, че Флемет ще играе ключова роля в историята на Dragon Age 2 – този път обаче не като на пръв поглед безпомощната старица, живееща в малка колиба в блатото, а като един гигантски и наистина могъщ дракон, с който повечето от вас вероятно са се срещали покрай историята с Мориган.

Що се отнася до бойната система на Dragon Age 2, по всичко личи, че основното мото, заложено в нея, е 

„мисли като генерал, бий се като спартанец”

Марк Дара – изпълнителният директор на проекта – пояснява: „Това, което искахме, е да бием една инжекция с адреналин на Dragon Age. Т.е. да удвоим, дори утроим всичко, което е било в по-малки количества в оригинала, но и да запазим онова, което вече работи”.

С други думи – втората част ще бъде значително по-хекендслеш ориентирана. Да, ще можем да спираме играта на пауза, но основните класове ще бъдат само три – воин, мошеник и магьосник. Да, ще странстваме със спътници и ще можем да изпълняваме любимите си комбинации от магии, за да създаваме разрушителни ефекти (което ще бъде възможно и с останалите умения – например Sunder Armor на воин плюс Backstab на мошеник), но дали в крайна сметка няма да имаме усещането, че играем на някаква Devil May Cry – вариация? Можем само да предполагаме.

Системата за водене на диалози също е опростена

В Dragon Age 2 ще разполагаме с три основни възможности за отговор – „добър”, „подигравателен” или „зъл”, всеки от които е визуализиран по специфичен начин, така че да бъде лесно разпознаваем по време на игра. Така например когато искате да се отнесете с уважение към някого, избирате зелено маслинено клонче. Жълтата комедийна маска е в случаите, в които предпочитате да се подигравате, докато червеният юмрук ще ви помогне да отприщите злобната природа в себе си.

От BioWare твърдят, че в определени моменти от геймплея (и по-специално, по време на диалозите) ще можем да оставяме нашите спътници да се справят с конкретната ситуация. Добра идея на теория, макар и все още да не сме я видели как действа на практика.

Няма как да не споменем и факта, че

една от основните цели на канадците е да подобрят графиката на играта

Те искат да създадат арт стил, който можем да разпознаем на секундата – дори и когато погледнем най-обикновен скрийншот, да си кажем „Да, това е Dragon Age”. В този ред на мисли – моделите на героите имат специфична комиксоподобна визия. Разбира се – не е прекалена, но достатъчна, че да бъде отбелязана.

Предвид по-екшън ориентирания аспект на продължението пък, BioWare ще подобрят и самия енджин, така че да позволява изобразяването на повече врагове на екрана, без това да се отразява твърде драстично на кадрите в секунда…

Общо взето – Dragon Age 2 е една различна игра. За добро или лошо. Имам ужасно много резерви, свързани с нейния геймплей. Но същевременно – и безкрайно доверие във възможностите на BioWare. Макар и да съм скептично настроен към дизайнерските решения, направени в продължението, съм почти сигурен, че специфичния почерк на канадците ще бъде запазен. Dragon Age 2 няма да е поредният духовен наследник на Baldur’s Gate, но пък може да се окаже нещо наистина по-добро.

Автор: Владимир Тодоров