DotA 2 – PCM2.0

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Dota (Defense of the Ancients) е една легенда в MOBA жанра, зародила се като мод на Warcraft III, възродена и популяризирана от Valve чрез тяхното “продължение” на тази епична безплатна геймка, наречено Dota 2. Нейната бета идва на бял свят през 2011 г. на масивен турнир, станал известен с името The International (TI) и нечуваният по това време награден фонд от 1,6 млн. щатски долара. В турнира участваха най-добрите Dota отбори в света. Официалният рилийз на играта излезе на 9 юли 2013 г, когато тя стана достъпна за всички, които не се бяха сдобили с бета ключ до този момент. Заглавието предлага на любителите на MOBA игрите възможността за изживяване на страхотни емоции и часове забавление. Ако не сте запознати с термина MOBA, ще го обясня бързо и кратко. Два отбора, пуснати на една карта (арена), борещи се за победата.

Играта няма цялостна история. Тя ви представя вечната битка между мрака и светлината, но все пак всеки герой има своя кратка, но доста интересна биография, която може да прочетете в играта или на официалния сайт. Също така и предметите имат кратка предистория.

Каква е целта

Всяка игра в Dota 2 протича между 2 отбора, състоящи се от по 5 играчи. В началото имате около минута да изберете своят войн, с който ще се борите срещу другите. Всеки отбор се стреми да събори противниковата главна сграда, която се намира във вражеската база. За да стигнете до там ще трябва да минете през орди от гадинки, които ще се раждат на всеки 30 секунди след старта на играта. Но не се паникьосвайте – и вие си имате помощници, които тръгват от базата ви по същото време. Героят ви вдига нива чрез убийството на герои или чудовища, така той получава точки, с които подобрява уменията си. Максималното ниво е 25. Парите също играят огромна роля в играта. Те се добиват по два начина: първият не зависи от вас, всяка секунда получавате по 1,5 злато, а чрез убийството на герои или гадинки трупате допълнително. Картата е ограничена, но достатъчно голяма и красива, осеяна с всякакви храстчета, дървета, пеперуди, жаби и какво ли още не. Цялата карта е разделена на 3 основни пътя, водещи до вашата и противниковата база. Също така има и гора, където има други същества , различни от тези които се раждат в базите ви.

Геймплеят в играта, въпреки простотата си, е една огромна смесица от стратегии, умения, постоянство и най-вече отборна игра. Ако търсите игра, с която да разпускате, не сте на правилното място. Тук всичко не се свежда до вашият личен резултат от убийства и умирания, а от цялостната идея за отборност и преследването на сладката победа. Постоянните обрати, които могат да се случат дори и в последният момент я правят игра, която ви покачва адреналина и ви кара да искате повече. Играта си има и рангова система като тази на един неин роднина – League Of Legends, която след 10 изиграни competitive мача (със сериозните момчета и момичета) ви показва вашето соло или отборно MMR (Маtchmaking Rating). Няма рангове, но има точки, които ще печелите, когато побеждавате и ще губите, когато получите поражение. Te ще определят силата на противниците и съотборниците ви, като с всяка победа нивото на играчите ще се вдига. Разликата между точките при победа и загуба е около 20, в полза на точките при спечелване на игра. Така че не се безпокойте, ако попаднете в лоша серия, ще наваксате бързо, нужни са ви само няколко спечелени мача.

Режими, модове и още нещо

За да не бъдете грубо наруган и репортнат без причина в първата си игра е препоръчително да изиграете първо туториалите. Tе са направени като лесни мисиики, които ще ви научат на основните неща в играта. Препоръчвам го горещо на новобранците. Играта предлага няколко режима и т.нар. модове за игра, като Ranked и Casual са основните режими. При първия ще се борите за точки, определящи вашия MMR, а при втория не губите нищо, освен достойнството си при загуба. Co-op режимът е направен предимно за игра на новобранците. Той ще ви даде възможността да играете с други хора срещу ботове. Имате по-голям избор при модовете – те са цели 9. Те ще определят начина на избиране на герои. При All pick можете да избирате от всички герои, в All Random всеки играч получава произволен войн, с Ability Draft на играчите са дадени произволни герои и един куп от различни магии, като играещите трябва да избират магии, а не герои, и т.н.

Какви са тези герои, предмети ?

Искате да играете с яката огнена мацка или с пича с голямата брадва? Ваши са. Големият набор от герои и предмети прави играта непредсказуема, често напрегната и най-вече много забавна. Общият брой на наличните бойци е 107 и продължава да расте. Имате и още по-голям избор от предмети. Всеки един от тези 107 герои има свои уникални умения, които могат да бъдат комбинирани с магиите на другите за едно красиво убийство. Но това не е всичко! Ако искате да изглеждате добре и в играта, а не само в реалния живот, имате възможността да закупите козметични предмети за вашите бойци и разни други нещица, като различни декори за играта и т.н. Героите се разделят на различни видове класове. Най-основните са Support – помага на отбора и често не взема убийства, Carry – една от основните фигури за отбора, Middle laner – най-често далекобоен герой, отиващ на средната линия сам и т.н.

Постоянството е майка на успеха

Играта представлява проблем за новите играчи заради голямата нужда от опит и основни знания за този тип игри. Поради този факт много хора се отказват и решават, че играта е скучна и безсмислена. Но това не би трябвало да ви спира! Тази трудност дори ще ви накара да ставате все по-добри и изобретателни, та дори и вие ще се учудите на какво сте способни след малко четене и много практика. Като огромен плюс за играта е огромното комюнити, където може да намерите много приятели или просто дружки за игра.

———————————————————–

С нелеката задача да ни представи изключително популярната Dota 2 се нагърби Мартин Гецов. Това е поредната статия, която публикуваме като част от новата PC Mania 2.0.

Искаш да публикуваме и твоята статия? Възможно е! Всички подробности ще намериш в обновените правила тук.

Автор: PCM 2.0