facebook facebook
 
 
ИГРИ » Xbox One
 
   
 
DmC: Devil May Cry - впечатления от демото
Превю | 19.11.2012 | автор: Иво Цеков


Производител:
Ninja Theory
Издател:
Capcom
Жанр:
Екшън
Платформа:
Xbox One
Излиза на:
15 януари 2013 г.

сайт на играта »

Когато разбрах, че талантливото английско студио Ninja Theory е натоварено със задачата да създаде следващата Devil May Cry игра, по всяка вероятност попаднах сред малцината, които не бяха разочаровани, ядосани или просто изпитващи недоверие към бъдещето на проекта. Когато излезе преди време PS3 ексклузивът Heavenly Sword бе една от най-красивите и адски добре озвучени игри, а съвременната интерпретация на класическа китайска легенда в Enslaved: Odyssey to the West циментира вярата ви в Тамийм Антониадис и екипът му. Както повечето независими студия обаче, Ninja Тheory също стана жертва на суровите пазарни условия, които не са особено благосклонни към оригиналните идеи. След две отлични игри студиото все така търсеше финансова свобода и голям хит и със сигурност това е изиграло роля в желанието на Ninja Theory да приеме офертата на Capcom за рибуут на страхотната поредица Devil May Cry.

И така малко по-малко от два месеца преди излизането на DmC: Devil May Cry геймърите най-сетне имат възможност сами да се убедят в това какво готви Ninja Theory и наистина ли цялата тази идея с новата визия на Данте е толкова зле, колкото считат немалко почитатели на поредицата. Затова без да губим време стартираме демото и след началните надписи – и да, това е поредната игра, ползваща енджина Unreal 3 – сме в главното меню. От него доста предизвикателно ни гледа самия Данте, заобиколен от няколко девойки, които дори и при лоша светлина няма как да минат за участнички в училищния хор. Играта пък ни предлага да изберем между две сцени, където ще вкусим първите глътки от DmC – Under Watch и Secret Ingredient. Първата е въвеждаща мисия, която включва и туториъл, докато втората е бос битка. Препоръчваме ви да минете първо туториъла, услужливо ни напомня менюто и за да не се цепя от колектива правя точно това.

Още краткото въвеждащо клипче ни показва, че сценаристите на Ninja Theory са доста сериозни в налагането на собствена визия за света на играта. Маскиран тип, който чете заплашително съобщение по интернет (Anonymous, anyone?), видео камери по улиците, банкова система, превърнала клиентите си в роби – никой от тези елементи не е присъствал в първите четири игри, очевидно е, че очевидно DmC черпи вдъхновение от проблемите на заобикалящия ни свят. Визията на Данте и брат му Върджил също е доста интересна и… ами, различна. Честно казано в това няма нищо – ако интерпретацията е добре реализирана и отдава нужното уважение на корените на поредицата, защо пък сегашните й попечители да не проявят малко творческа свобода. В крайна сметка това, че досега никой не се е сетил да сложи нашивка с Union Jack на рамото на Данте не значи, че това не може да стане.

За щастие дори да имате възражения към поп арт прочита на Ninja Theory, трудно ще може да отправите критика към геймплея. Той представлява завръщане към най-добрите традиции на хак-енд-слаш жанра, който именно поредици като Devil May Cry и God of War направиха толкова популярен. Данте отново разполага с верните си пистолети Ebony и Ivory, както и с меч, а въоръжението се допълва от коса за по-пъргави удари и бойна секира за по-тежки атаки. Комбинации от B, X, Y и двата тригъра прави достъпна поредица от различни атаки и комбо удари, които се разпростират както на земята, така и във въздуха. В играта са намерили място и платформър елементи, които едва ли ще ви изпотят толкова. В случая се касае по-скоро са откриването на ключови точки в околната среда, към които може да се изстреляте с комбинация от Х и левия тригър. С тяхна помощ се придвижвате между високите сгради или над потъващите земни пластове, с които приключва първата част от демото.

Втората сцена е малко по-кратка и ни среща с обещания бос. Като всички босове той е огромен, гнусен и прилича на кръстоска между нещо паякообразно и демон, който е прекарал поне 1000 години на нездравословна диета в McDonalds. Кратката размяна на реплики преди боя ме кара да се усмихна неволно („Fuck You!“, казва босът; „Fuck You!“, не му остава длъжен Данте; „FUUUUCK YOUUU!“, завършва с мощния си писклив глас демонът и печели словесния двубой), след което ставам пряк участник на една кратка, но атрактивна схватка, най-вече защото периодично ви се налага да скачате от колона на колона и да сменяте платформите, на които стоите в движение. Данте, разбира се, побеждава и това слага край на демото.

Във визуално отношение DmC: Devil May Cry поражда смесени чувства, които се дължат преди всичко на наистина остарелия Unreal 3 енджин. Арт дизайнът на нивата не е лош, но анимациите определено не подхождат на тази част от конзолния цикъл. Ако в Enslaved преобладаващият цвят бе зелен, то тук играта е издържана най-вече в различните нюанси на червено. Не е недостатък, но просто след игри като Uncharted 3 не можем да не отбележим, че е крайно време Epic Games да изкарат новата версия на енджина си.

DmC: Devil May Cry се очертава като едно от по-интересните заглавия, които трябва да раздвижат пост-Новогодишната атмосфера в гейм индустрията. Ако имате възможност, пробвайте демото – то със сигурност ще ви накара да погледнете по-оптимистично на рибуута на поредицата. 

напиши коментар
 

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 21.11.2012, 12:24 ?. :

Heavenly Sword е една от най-глупавите игри, който съм играл някога.
Няма по-глупава екслузивна игра, даже дадох 60 лева за нея и я разкарах за 15.

560 мнения
профил »
dogma каза на 21.11.2012, 12:49 ?. :

Колега, защо ти е такова мнението за играта? Аз лично останах очарован от великолепната визия на героите, сътрудничеството на Анди Серкис със студиото (което после се пренесе и в Enslaved) и от цялостния геймплей. Ако трябва да изтъкна нещо, което наиситна ме отблъсна, това бе ужасното разположение и липсата на чекпойнтове, което прави играта ненужно трудна. Но извън това беше доста емоционално приключение.

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 21.11.2012, 17:51 ?. :

Явно е лично мнение.
Най-ме дразнеше как скачкаш, скачкаш и стигаш до арена и бой, другото ниво пак така, скок подскок аренка бой.

284 мнения
профил »
Antov каза на 22.11.2012, 07:28 ?. :

Един от малкото които съм чувал да не им харесва.
HS на мен ми пасна от първият път освен липсата на движение на камерата.
Геройте бяха интересни и запомнящисе. Баш лошият ( Анди ) също запомнящ се и няколко много яки и добре реализирани идей ( това с контрола на стрелата и масс сцената на боя преди финала). Пък и е готино да поиграеш God of War с красива и много секси мацка обречена на саможертва.


Поиграх демото на ДМЦ с голям скептицизъм поради факта, че една от любимите поредици.
Затвърди ми някой опасения но като цяло ако се абстрахираш от визията на Данте си е класическо ДМЦ. Няма много такъв тип игри поне за това поколение се сещам за няколко. Бих я изиграл ако някой ми я даде но определено не бих дал пълната сума за нея.

7 мнения
профил »
pileme4o каза на 21.11.2012, 13:26 ?. :

Пробвах демото и мога да кажа че чара на поредицата вече го няма.В графично отношение е доста по зле даже от предната част.Жалко,наистина.

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 21.11.2012, 14:09 ?. :

В графично отношение е много по-добре. Арта е толкова по-добър от предишните Devil May Cry-ове че чак не е смешно.


7 мнения
профил »
pileme4o каза на 21.11.2012, 16:27 ?. :

Ти за кои предишни части говориш,аз говоря спрямо предната 4-та част.Няма как да се сравнява с ''предишните''.

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 21.11.2012, 18:17 ?. :

mi i za 4 da e pak e mnogo po-dobre

dmc4 izgleshda mnogo plastmasovo. taq e mnogo po-mrachna i gothic viziqta e mnogo qka

sorry za latinskite bukvi, xbox browsera nqma kirilica :]

14 мнения
профил »
meksikan каза на 21.11.2012, 20:16 ?. :

Добреде но за как во само за X-BOX няма ли да излезе и за пц да го видим това демо....

284 мнения
профил »
Antov каза на 22.11.2012, 07:30 ?. :

Така и няма читав порт на предишните. На голяма мъка съм играл и с 300 зора докато настроя контролер.
Играта кърти но с комбинациите и поммането на бутони си е тегавня на клавиатура.
Би трябвало да пуснат демо за 4-тата част имаше.

777 мнения
профил »
veluvian каза на 22.11.2012, 13:39 ?. :
Редактиран на 22.11.2012, 13:40 ?.

Колкото и да се постараят Ninja Theory, винаги ще има едно "но" за всеки нов DMC, колкото и предубедена да изглежда всяка критика. Аз съм винаги ЗА иновацията, но дори и тя трябва да стъпва върху определени принципи, които почиват на духа на поредицата. Ако героите са анимирани и съживени в стил вампирски тийн сериали и филми, просто няма как това да се преглътне с лекота. Не се и съмнявам, че в геймплейно отношение играта ще е зрелищна. Но Данте е еталон като Солид Снейк или Дюк, ако щете, това са традиционно корави герои и във всеки пиксел и текстура това се потвърждава. Да не говорим, че един фен в youtube беше коментирал, че сегашният Върджил изглежда "повече Данте" от самия сегашен Данте. Това е все едно Capcom да съживят духа на RE, просто няма да стане. Но като фен на поредицата ако наистина геймплея предлага същото удоволствие, бих си я купил, когато излезе (стига да излезе за PC).

1129 мнения
профил »
ToxicSean каза на 22.11.2012, 16:18 ?. :

Такива фенове като теб винаги са ми били чудни - Dante бил корав, развалили го и т.н. Видео игрите се играят заради геймплея. Това не е филм, да се ядосваш че героя бил променен.

Dante винаги е бил герой който на моменти идва прекалено със чийзи коментарите му. В това отношение си е абсолютно същия на базата на демото - само че тук и псува. Ако това ти харесва, дишай спокойно. Имаш същия нахален too cool for school персонаж. Даже косата му става бяла от време на време.

За мен истински корав герой е Ryu Hayabusa примерно - брутален, прецизен, не говори много. Това винаги го прави истински badass за разлика от такъв който се опитва прекалено да изглежда като badass.


36 мнения
профил »
iliqn.lachi каза на 22.11.2012, 18:39 ?. :

Играта изглежда обещаващо. Не знам защо всички мразят Данте, според мен изглежда доста готино. Само графиката ми се струва леко ръбеста, но това не е кой знае какъв проблем. И другото нещо което ме дразни е, че анимациите не изглеждат така плавни както в предишните игри- някак си прекъсват след всяка атака. И въпреки това я чакам с нетърпение- дано Ninja Teory не се изложат.

110 мнения
профил »
firstduo каза на 22.11.2012, 22:28 ?. :

жалко , главният герой прилича на изнасилен гейзер , трудно това лице би било симпатично освен на мазохистите

108 мнения
профил »
Maximus72 каза на 26.11.2012, 18:33 ?. :

Новия Данте прилича на обратен (не че стария не прилича де).
Върджил FTW!
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
DmC: Devil May Cry - впечатления от демото

Ревю:
Една велика поредица преоткри себе си отново благодарение на талантливото студио Ninja Theory. Данте се завърна и нито един демон вече не е в безопасност.

Интервю:
На талантливото английско студио Ninja Theory се пада нелеката задача да възроди една от най-успешните хак енд слаш поредици, но предизвикателствата не са малко

новини:
Очаква ни поредното дигитално наказание с микротранзакции, автоматични битки и онлайн PvP игра - все неща, каквито поредицата никога не е предлагала, нали?
Новата игра ще бъде разкрита по време на предстоящото изложение Game Developers Conference Europe този месец.
Добра серия за притежателите на PS3, XBOX360 и Wii U, които ще могат да избират между цели три екшъна в първите активни за гейминга дни на новата година.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Destiny 70
Shank 53
Grand Theft Auto V 29
Dragon's Crown 29
Red Dead Redemption - PCM2.0 21
Red Faction: Guerilla 18
Grand Theft Auto: Chinatown Wars 17
Killer is Dead 12
Shadow Complex 9
God of War 8