facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Divinity: Original Sin
Ревю | 21.07.2014 | автор: Диян Каролев


оценка:
Производител:
Larian Studios
Издател:
Larian Studios
Жанр:
Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Истинско RPG, най-сетне!

Огромно разнообразие и свобода на действие

Походова, тактически издържана бойна система

Взаимодействие между елементите

Не ви води за ръка като малоумни

Пастелни цветове, смазваща атмосфера

Заразяващ саундтрак

минуси

Негостоприемна към начинаещите

Какви други минуси?

Е, Divinity: Original Sin се падна на мен. Тежка съдба – но ето, изтъпанчвам се пред вас и заявявам съвсем отговорно, че играта е брутална – и в двата смисъла на думата. И респективно не е за всеки. Ако все още не сте си я купили (или изпиратствали), ви съветвам да го направите – първата опция е за предпочитане. За да нямате ядове с фактическото геймете обаче, би било добре да отговаряте на поне три от тези изисквания:

- Да обичате и да сте разцъквали сериозно поне една харкор ролева игри, била тя настолна (D&D, може и Ендивал) или компютърна (Baldur’s Gate, Planescape: Torment);
- Да имате здрави нерви и склонност към експериментиране на принципа „проба –грешка, проба-още по-голяма грешка“ и поне едни 60-100 свободни часа в рамките на седмица-две;
- Да нямате против неозвучени диалози, респективно – четене на понякога километрично изглеждащ текст;


Да, правилно разбрахте – за да си изкарате приятно и да изживеете пълноценно епоса, който Divinity: Original Sin представлява, трябва да отговаряте на всяко едно от трите горни условия. Иначе само ще си изгубите времето и ще се изнервите на макс.

Приказка за успешен старт чрез шут отзад

Предната игра от страдащият от личностна криза франчайз Divinity – Dragon Commander беше стратегия с дракони и стиймпънк войничета, не особено добре измислена дипломация, но въпреки това – интригуваща история и висок фактор „само и тая мисия и лягам“. Сега, благодарение на платформата за публично фондонабиране Kickstarter, пичовете от Larian Studios (пълни маниаци на тема настолни ролеви игри, между другото) успяха да върнат поредицата към корените й. Със събраните близо милион долара от дарения на запалени геймъри, белгийците са направили не просто чудеса от храброст. А перфектното RPG изживяване.

Още с пускането на играта, ще се облещите срещу монитора. Ярките цветове и приказните картини в менютата, в комбинация с прекрасния саундтрак (който не ми излиза от кухата кратуна вече три седмици) правят много добро първо впечатление. След обичайното разръчкване на Options менюто и настройките на видеото, ще кликнете на New Game и ще трябва да си създадете героИ. Цели двама, за да сме точни. Те могат да са представители на който и от двата стандартни пола си решите – не бързайте да правите планове за лесбо сценки обаче – Larian премахнаха опцията за романс между персонажите още по време на бетата заради поредица от злоупотреби в тази насока. А и понеже контролирате какво казва всеки от двамата в диалозите (освен в кооперативния режим), би било малко шизофренично :)

Ще трябва да изберете класове и на двамата си стартови герои. Това е доста деликатен избор и ще е първото трудно решение, което ще ви се наложи да вземете в играта. Имате на разположение „само“ 11 такива, всеки от които може да направи гейменето истински ад, ако не разгледате внимателно всички атрибути, умения, таланти и характерни особености преди да завършите създаването на героя.

За начинаещи препоръчвам комбинация от Fighter и Wizard. За да съм още по-полезен, ето ви двата готови и проверени build-a, с които след поредица от главоболия успях да стигна финала на играта – Fighter, с наблъскан доколкото е възможно атрибут Strenght, за да може да носи много и да има достъп до готина екипировка по-рано. Имате право само на едно Ability при този клас, сложете го на Man at Arms. За стартови таланти изберете Bully и Leech – така хем ще нанасяте повече бой на закъсали го гадове, хем локвите от кръвта им по земята ще ви лекуват. На по-късен етап талантите Bigger and Better и Picture of Health ще направят чудеса по отношение на атаката и жизнените ви точки. За стартови умения изберете Battering Ram, Dust Devil и Melee Power Stance. С първото се забивате с бясна скорост в група врази, с второто се „развъртате“ и вкарвате 90% от щетите на оръжието в определен радиус, а третото просто качва самите щети.

Без Wizard ще ви е зор. Заглавието все още не е съвсем балансирано и маговете на моменти са прекалено силни, дори на Hard. Готин чародей се прави по следния начин – всичките пет начални точки се слагат на Intelligence, на Ability-тата слагате по една точка на Aerotheurge, Hydrosophist, Pyrokinetic, Telekinesis и Lockpicking, взимате и талантите Know-it-All и Pet Pal. Добра комбинация от стартови умения (в случая магии) е Teleportation, Slow Current и Burning Touch. Големи магарии могат да се правят с тях, ако ги комбинирате правилно. Това е възможно, тъй като в Original Sin елементите взаимодействат помежду си като в реалността – водата гаси огъня, но провежда електричество. Сетете се сами какво прави мълния с мокри гадинки. Облаците мръсно зелена отрова, с които ще се сблъскате още в началото, ако влезете в тренировъчната пещера пък, са съставени от летливи газове – малко огън прави БУМ и досадните скелети си заминават.

Това са контролите, оправяйте се

Divinity: Original Sin ще стресне здравата онези от вас, които имат афинитет към ММО ролевите заглавия или екшън ориентираните такива като Fable или, не дай си Боже, Diablo. Тази игра няма да ви държи за ръка през цялото време и ако не внимавате в диалозите, няма да можете да продължите напред. Същият ефект има и кофти направеният герой – след час игра обикновено се установява дали създадените от вас персонажи ще ги бъде, или ще се наложи да започвате отначало. Накратко – вашите подопечни човечета са двойка „търсачи“, чиято грандиозна мисия е да издирят отдавна изгубената мистична субстанция, наречена Source. В рамките на шест-десет часа разбирате, че нещата всъщност са доста по-сложни и вашите герои са част от грандиозна схема и от тях зависи едва ли не съществуването на времево-пространствения континуум. Историята си я бива, въпреки клишираното кратко описание, което изплюх току-що върху белия лист.

Тя обаче не се развива посредством гъзарски кътсцени, реализирани с Холивудски актьори, motion capture и много „кинтьи“, а чрез прекрасно написани и добре балансирани диалози и книжки, разхвърляни тук-там из Ривелон (така се казва светът на Divinity още от първата част на поредицата). Имате на разположение удобен quest log, чрез който можете да следите всичко в преразказан вид – т.е. ако не сте чак толкова добре с английския, можете да цъкате напосоки отговори по време на разговорите (хич, ама хич не го препоръчвам) и да четете само предъвканата информация в гореспоменатия „журнал“. Няма гигантски удивителни над главите на тези, които биха могли да ви дадат задача, нито са отбелязани особено конкретизирано на картата. Няма стрелка, която да ви води и често се изисква малко мисъл, за да продължите напред. И това... е просто прекрасно! Липсата на тези елементи, с които сме свикнали в последните години, помага за пълното потапяне в света на играта и поощрява изследването и експериментирането – както се полага на една истинска ролева игра.

А информация – колкото си искате. Куестове и помощ за изпълняването на вече активни такива може да дойде от неочаквани места - селянин, който се разхожда из градината си, отегчен дворцов пазач, който се подпира на алебардата си, заспало на масата в кръчмата пиянде и дори... размотаващата се около сергията за риба на пазара котка. Ако сте ме послушали по-рано или от малки си мечтаете да сте д-р Дулитъл и сте си взели таланта Pet Pal, ще можете да говорите с животните. А те имат какво да кажат – понякога просто хвърлят светлина върху дадено събитие от тяхната си гледна точка, в други случаи пък ви „светват“ за тайни места или споделят наблюдения, които да ви помогнат в текущите задачки. Две думи и за самите куестове – те са много, оригинални, и нито един от тях няма да ви прати в гората за десет растящи едва ли не само там къпини, за които да получите малко злато, точки опит и вълшебни долни гащи. От Fallout: New Vegas не съм се кефил толкова на задачите в ролева игра, честно!

Бой, побой и малко тактика

Добре дошла новина за геймърите, които обичат да си „чешат гънките“ е, че битките са походови и изискват мислене. Ако трябва да сравня механиката им с нещо, ще е „комбинация между Heroes of Might & Magic III и Fallout 2“. Разполагате с „екшън точки“, неизползваните от които можете да пазите за следващия ход. Те служат както за придвижване, така и за бой, използване на предмети от инвентарите (да, двама герои – два инвентара) и правене на магии. Важен момент е, че всяко създание на бойното поле има някакъв статус и резистентност към определени неща – ако вали, например, ви се съобщава че сте мокри (Scarlett is wet, хи-хи), което би ви направило по-уязвими на магии, свързани с електричество и намаля защитните качества на някои по-слаби брони. Ако ви е студено, ще сте по-тромави, ако ви е страх – ще нанасяте малко щети и ще имате лоша защита и т.н.

Горепосоченото, ако се използва както трябва, може да доведе до лесна битка и бърза победа. Най-често, особено в началото обаче, ще трябва да сте по-предпазливи и да играете тактически правилно, за да не се смряскате преждевременно. Имало е случаи, в които съм започвал битка с десетина гада отначало заради кликване на грешна иконка. Така че – сейвайте, при това често. Не е японска игра и няма да бъдете наказани за предпазливоста си. Комбинацията от маг и воин обикновено води до задоволителни резултати – първият забавя гадовете, другият се засвятква към тях и им сменя фасоните в рамките на ход-два. Като преминете през десетина по-мащабни битки, ще се научите да внимавате в околната среда и да преценявате ситуацията трезво.

Красота ненагледна, да му се не види!

Въпреки, че не е правен от id Software, енджинът който захранва Divinity: Original Sin е малко чудо на техниката. Лек дори за среден клас машина, лесен за употреба (има включен инструментариум за правене на нива) и много красив. Няма да откриете свръхреалистични сенки, дълбочинно-пространствени илюзии, сваляща ченета физика или текстури с 4K резолюция за луничките на създадената от вас героиня. Вместо това ще се зарадвате на пастелни, галещи окото цветове, дребни детайли тук-там и камера, която можете да въртите както си пожелаете, за да огледате навсякъде. Арт дизайнът просто мачка ‘ора и допринася много за пълното потапяне в играта. Аудиото вече го похвалих – докато писах този материал, изслушах саундтрака цели два пъти... и ще си го пусна за трети, просто защото от Transistor насам не бях попадал на толкова адекватно и разказващо история само по себе си музикално оформление. Невероятно е!

За финал – дали съм пропуснал нещо? Да, много! Но Divinity: Original Sin е едно от онези редки като бяла лястовица заглавия, които трябва да се видят и усетят, за да могат да се проумеят. То е не просто силно завръщане на Larian Studios, а най-добрата игра, която са правили до този момент. Необятните възможности на ролевата система, която белгийците са създали, в комплект с омагьосващата аудио-визуална презентация, поне в моите очи поставят Original Sin много високо на РС геймърския Олимп, редом до вечните ролеви класики като Baldur’s Gate и Planescape: Torment. И именно заради това давам на новото Divinity най-високата оценка в PC Mania – Отличен (6). Тичайте да играете! 

 
системни изисквания
ОС: Windows XP, 7, 8; CPU: Core 2 Duo E6600 @ 2.4 GHz / AMD Athlon 64 X2 5600+; GPU: DirectX 9 съвместима (GeForce 8800 GT / Radeon HD 4850) с 256 MB; RAM: 2 GB; HDD: 5 GB
напиши коментар
 

70 мнения
профил »
nikolagr каза на 22.07.2014, 19:07 ?. :

Добро ревю, но няма ли да има видео?

1193 мнения
профил »
Toxic Forever каза на 22.07.2014, 19:26 ?. :

Голяма работа че няма видео.
Видео в нета колкото искаш.

Не играя игри от този жанр, но навсякъде коментарите и ревютата са положителни.
Аз не се сещам за друг качествен Kick(Shit :D)Starter проект, заслужават поздравления разработчиците че са си свършили работата, а не просто събрали едни пари.

70 мнения
профил »
nikolagr каза на 22.07.2014, 19:31 ?. :

Е, така е, ама отдавна не съм чувал гласа на Г-н Каролев.

1014 мнения
профил »
nvision89 каза на 22.07.2014, 19:33 ?. :

Пусни си BoxTV на някой кръгъл час и ще ме чуеш :P

1212 мнения
профил »
Nreth каза на 26.07.2014, 06:20 ?. :

"Аз не се сещам за друг качествен Kick(Shit :D)Starter проект, заслужават поздравления разработчиците че са си свършили работата, а не просто събрали едни пари"

Shovel knight

1297 мнения
профил »
hyper' каза на 30.07.2014, 18:01 ?. :

Голяма работа е наистина, че няма видео, за хора като мен, на които им се налагат да рабоят с компютър немалко и им писва да се взират в текст на компютър (достига до физическо дразнение на очите). За справка - откакто IGN и Gamespot започнаха редовно да правят видеоревюта, не съм прочел повече от 6-7 писани ревюта за последните 4 години.

707 мнения
профил »
sturba каза на 22.07.2014, 19:26 ?. :

Едва ли Дидо си каза, че няма да има. Е то каза, че и ревю като цяло няма да има, но ето на.

188 мнения
профил »
Baldur каза на 22.07.2014, 20:48 ?. :

Една сурия глупости и нищо за историята.

136 мнения
профил »
The EnglishMan каза на 23.07.2014, 03:55 ?. :

Да имах пари в излишък веднага я купувах, веднага..тцтц.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 23.07.2014, 06:03 ?. :
Редактиран на 23.07.2014, 06:03 ?.

Страхотно ревю, г-н Каролев =) За разлика от колегата по-горе, аз се радвам, че нямаше "спойлъри", но пък ще си позволя да направя допълнение с някои общи приказки по геймплея и историята.

В началото започвате играта с два героя, като в последствие може да присъедините още други към партито си. Важно е обаче да се отбележи, че играта приключва, когато и двамата главни (начални) герои паднат жертва по време на битка без значение колко още членове на екипа имате и колко са далече от смъртта. За мен беше кофти експириънс, когато разигравах тактики в стил "сега ще го жертвам тоя и като свърши битката ще вдигна и двамата с скролове" - изненада, game over! Не жертвайте главните си герои, те не случайно са "главни". Само те могат да разговарят в детайли с неуправляемите персонажи и само те могат да получават куестове от последните.

Спътниците ви... до момента съм открил двама, не отне много усилие да ги убедя да дойдат с мен и да мрът за моята кауза. На определени моменти т.н. henchman-и ще правят интересни коментари, доста от които са всъщност озвучени =) Трудността в играта нараства в геометрична прогресия, тъй че добре е да имате повече от двама герои за битките, за да не изпадате в ситуации наподобяващи източния фронт от ВСВ (численото превъзходство на противника да е просто смазващо). Периодично ще можете да провеждате кратки разговори с новодошлите членове в партито, за това дали има резултат от разговорите обаче не съм съвсем сигурен. Често пъти ще изразяват мнение и гледна точка по даден куест, което намеква за лично отношение, но пак повтарям, сякаш няма видим ефект от това.

По отношение на историята - двамата "ловци" пристигат в пристанищното градче Сайсиъл, за да разследват мистериозната смърт/убиство на (явно), любимия на всички граждани на Ривелон, консул Джейк. Та, убийството му е тъй мистериозно, че се спекулира злоупотреба със source, което всъщност е основната причина главните герои да проявят интерес към мястото и събитието. Пристигайки в Сайсиъл обаче, бързо придобивате представа, за общата картина, която най-точно се описва като "шитсторм" - Орки са обсадили градчето по вода, от другата страна по суша прииждат немъртви, а в самия град са се настанили войниците на т.н. Легион, под претекст, че борят ходещите трупове, която борба (както става ясно от историята) им отнема вече 3 години.

Гражданите на Сайсиъл са всякаква паплач - от дребни тарикати и джебчии през предприемачи, крупни бизнесмени и благородници та чак до изкукали от немотия старци, хора с оркски фетиш и шарлатани от всякакъв тип и "щипка" от онези, на които "звездите им го говорят". Първо впечатление от градчето - "Къде попаднах?!". В следващите минути става ясно, кои са основните заподозряни в убийството на Джейк и вие поемата по пътя на детективи, за да разнищите мизерията, като за целта минавате през похвати добре познати ни от филмите от рода на "Ей, глупак казвай къде е ония да не ти пръсна мизерната тиква!", "влизане с взлом" и "неправомерно обогатяване с чужда собственост" - професия, какво да се прави?

Стига за сега, че излезе работа =) Като остана айляк пак ще дописвам...

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 23.07.2014, 09:50 ?. :
Редактиран на 23.07.2014, 10:09 ?.

...и тъй, обратно на глеймплея. Както вече стана ясно битките са походови и управлявате повече от един персонаж. Излишно е (надявам се) да пояснявам, че този тип бойна система дава богат избор за мощни билдове на традиционно слаби в последно време класове като всякакъв тип рейнджъри, магове и съмънъри, за сравнение - Скайрим, направете си магьосник, отправям предизвикателство към вас.

За всяко действие на бойното поле ще са ви необходими екшън точки, като консумацията на въпросните точки зависи от сложността на действието, колко тежка броня носите, какви бонуси получавате от специализацията си, какъв тип оръжие носите и разбира се бъфчетата. Въпросните екшън точки се характеризират с няколко показателя - начален брой, брой възстановени точки на ход и максимален брой акумулирани точки. Началния брой определя колко точки за действие ще имате първия ход от битката, което е важно при устройване на засада или попадане в такава =) Бройката регенерирани точки на ход определя с каква скорост ще запълните максималния брой точки и колко действия ще можете да извършвате след първия ход. Освен да ползвате точките за различни действия, можете и да ги запазвате, като всяка една неизползвана точка от настоящия ход се сумира с броя регенерирани като общата сума не може да надхвърли максималния брой. Всеки един този показатели - начален брой, регенерирани, максимален брой - се влияе пряко от базовите статистики на героите. Constitution определя максималния запас от ЕТ, които може да натрупате по време на битка, Perception определя стартовия брой ЕТ, а Speed дава бонус към стартовите и броя на регенерирани ЕТ на ход. Пфффиу! Обясних го по-сложно от колко е всъщност =)

Реда, по който се определя хода на битката зависи от показателя Initiative - колкото повече инциатива имате, толкова по напред в опашката се нареждате. Говорейки за "ред" и "опашка" въпросните се виждат в горнята част на интерфейса, а един ход приключва след като всички са си минали по реда на опашката - доста стандартно за тоя вид бойна система. Освен да пропуснете ход запазвайки точки за следващия, можете да "забавите" ход, при което пропускате ред и се нареждате последни на опашката, това е полезно в случаите, когато искате да комбинирате елементи или умения за по-голям ефект на бойното поле. С което като че ли се изчерпва бойната система.

Нещо важно, което като че ли не видях в статията, е присъствието на крафтинг система. Мда, има го и това. Има две умения, които може да развивате, за да имате достъп до създаването на по-интересни предмети - Blackmithing и Crafting. Като едното е свързано с маталургията, поправката на екипировка и създаването на такава предимно за меле бойци, а друго (crafting) е по-фината работа, свързана с инчантване на оръжия и пръстени, шиене на кожени брони и роби, смесване на лечебни (и не толкова лечебни) отвари, писане на скролове и книги и създаване на прибори за отключване на всякакви ключалки (дейност присъща всеки себе уважаващ се роуг клас). Рецептите, които ще можете да изпълнявате ще откривате в различни книги или в следствие на експериментиране. Създаването на предмети е всъщност доста интуитивно и се случва на drag-n-drop принципа. Например "влачите" празната кофа от инвентара върху най-близката крава и ХОП ето ти кофа с мляко. Празната колба с някоя гъба , хоп, отвара. Джобното ножче с пръчка - идеални основи за стрели. Тояга с някой нож - самоделно копие. И като казах "самоделно" се сетих още едно важно нещо. Качеството на "продукцията" ви зависи от нивото на уменията за създаване на предмети, също така някои предмети не могата да бъдат създавани преди да сте достигнали необходимото ниво на съответстващото умение. Интересно а?

Предметите, които ще намерите варират по приложение и стойност. Не мисля, че има безполезен предмет в игра по следните причини: хабния нож все пак може да се заточи, което ще повиши изкупната му цена, възглавницата, може да се разпори със същия нож, за да извадят пера от нея, с които пера ще напишем скрол или книга, които пък ще ни помогнат в предстоящите битки. Ще можете да готвите и всякакви манджи, които действат като средства за лекуване или пък краткотрайни бъфове или ако сте много закъсали - средство за бартер.

Играта предлага толкова много положително съдържание, че е лесно да се превъзмогнат малкото негативи или напълно да се игнорират. Такива все пак има. Ако искате да направите свиреп варварин с по еди боздуган във всяка ръка или пък роуг с два ножа или нож + къс меч - удряте на камък. В играта просто няма система за носене на две оръжия едновременно. Има оръжия за една ръка, които могат да се комбинират със щит или просто оръжия, които изискват двете ръце. За мен лично не е болка за умиране ама гледам има хора, които настояват за тази опция. Друг дребен недостатък е оскъдната кустомиация по външния вид на героя, има само един модел за мъжки персонаж, който е планина от мускули и не подхожда съвсем на по-деликатни роли като стрелец с лък, маг или някой крадец. Същото се отнася и за женския персонаж, само един модел - стройна, секси мацка, която при всички положения, в реална ситуация не би могла да носи дори бронята си =) Както и да е, това не дава отражение по геймплея и не мисля, че е нещо, което един мод да не може да оправи =)

Почивка...

207 мнения
профил »
nozo каза на 23.07.2014, 13:47 ?. :

Играта реално има ЕДИН недостатък, трябва да я играеш концентриран през 99% от времето и понякога се стига до пренасищане с информация особено ако си започнал повечко задачки при обиколката, а questlog-а за жалост не е първа хубост и понякога липсват важни неща които може да си забравил защото е било преди няколко часа геймлпей и няколко стотин реда диалог
Като махнем това, спокойно може да се каже че това е най-доброто RPG от не знам колко години

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 23.07.2014, 15:15 ?. :

Замислена е хубаво но тази тъпа turn-based combat система разваля играта, все едно играя Dragon Age ...

61 мнения
профил »
dakata каза на 23.07.2014, 16:34 ?. :

Човече, логвам се специално за да ти кажа колко ме шашна с тоя коментар. Още не съм пробвал новото Divinity, но как така походовата система ти напомня Dragon age и как това е минус?
П.П.
Да не си помислиш, че те хейтвам? Просто не съм съгласен и ми е много интересно какво мислиш.

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 23.07.2014, 17:58 ?. :

До колкото видях системата е подобна на тази в Dragon age.Еместо да се биеш като в други РПГ-та като Diablo, Skyrim, The witcher, ти трябва да правиш ход, което е много много скучно, тоест имаш няколко героя и като в стратегийте казваш на коя единица, коя противникова единица да нападне.

70 мнения
профил »
nikolagr каза на 23.07.2014, 18:20 ?. :
Редактиран на 23.07.2014, 18:21 ?.

BoBiTy666 той Дидо си го е казал - играта не е за всеки. Тук има нужда и от мисловна дейност, а изглежда на теб не ти се иска та влага мислене. Жалко.

1072 мнения
профил »
BoBiTy666 каза на 24.07.2014, 16:41 ?. :
Редактиран на 24.07.2014, 16:54 ?.

Това трябва да е RPG, а не шибана игра на карти, или шах, където трябва да си с ход.Жалко .. Аз точно такива игри харесвам ама тази бойна система разваля всичко, все едно Dragon Age .. Пък всеки да ме хейти колкото иска.

380 мнения
профил »
Alaster каза на 25.07.2014, 21:59 ?. :
Редактиран на 25.07.2014, 22:04 ?.

Тurn-based не е проблема на играта. Баланса на уменията е. Зверски посредствена комбат система с няколко оп скилс, които след определен момент правят играта безинтересна и зверски лесна. Дори последният бос не е immune към frozen, битката е тотален виц досри само с един маг.
Естетиката и носталгията са двата най-силни довода на играта.

1297 мнения
профил »
hyper' каза на 30.07.2014, 18:06 ?. :

@Bobity666 - разбирам те напълно и затова ти дадох плюсове навсякъде. Явно фактът, че започнах да геймя в момент, когато гласическият тип RPG-та започнаха да губят слава (малко след 2000-ната), си казва думата. И аз като въпросното момче се кефя повече на Action-RPG поджанра отколкото на напълно класическия такъв. Пробвах играта за 2-3 часа - определено от самото начало си личи, че е помислено за всичко, евала на хората, че са подходили сериозно към един инди проект. Само това, че има четене на диалог в големи количества мога да дам като минус, но то е за хора като мен, които работят с компютър и взиране в малки детайли на монитор в свободното време може да е малко неприятно, но за останалите - приятно разцъкване.

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 23.07.2014, 18:21 ?. :

Игрицата много ми допадна, при все, че досега не бях играл РПГ-та с повече герои, но явно нуб левъла ми е крайно висок, щото видях зор още на първия град. Успях да си намеря човечета, обаче не мога да избия гадините, или ми идват по 7 наведнъж, или са поне 3 левъла над мен и не мога да ги бия. Мъчих се, купувах брони, търсих скилове, но магазините са много шантави, да не говорим, че самото пазаруване е доста тромав процес. Не успях да стигна до никъде и се предадох. Ще трябва да чета някакви гайдове или нещо, щото съм много зле на тая игра. :D Дигам до някъде и край, дето и да ида следва размазвация.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 24.07.2014, 05:19 ?. :
Редактиран на 24.07.2014, 05:24 ?.

В града има доста куестове за вършене огледай се за тях. След като си сигурен, че няма нищо повече за вършене в самия град може да опиташ немъртвите пред портите на града, като задължително се опитай да ги примамиш до легионерите, за да се включат и те в боя. Тактики, първоначално класовете по подразбиране са съответно Клерик и Рейнджър, мисля че са доста добри за начинаещи. Доста често ще намираш върхове на специални стрели и ще можеш да си ги създаваш сам, а Клерик-а ще асистира с възстановяването на живота, не забравяй, че има и поушъни =) Немъртвите са слаби срещу огън, направи нещо по въпроса =)

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 24.07.2014, 17:08 ?. :

Благодаря за съветите, то аз точно с рейнджър опитах, крафтих стрели, но просто малко демидж правя и с гъвам за нула време. :D После се пооправиха нещата, взех си едно човече дето като пусне дъжд и ги замразява, но пак тегавко. :D Аз тея немъртвите извън града ги убих криво- ляво, но помня, че ми останаха орките на плажа, на северо- запад едни горящи копелдаци, вълците на изток и една катедрала, дето там ме дерат кошмарно :D Може би, ако бяха по- подредени магазините, че да се ориентирам със скилове и екипировка би било по- добре. :D Ся дръпвам един ракия поушън и ще опитам пак, а дано устискам по предложения от тебе план! :D Наздраве и благодаря!

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 25.07.2014, 07:10 ?. :
Редактиран на 25.07.2014, 07:11 ?.

Ползвай Tactical Retreat умението си, за да ходиш по трудно достъпни места, понякога си заслужава =) Джахан (Джаан, нз) е с теб, може да ползваш телепорта, но внимавай да не се самоубиеш.

П.П. А да, и quick save бутона не е случайно сложен в играта - ползвай го.

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 25.07.2014, 11:51 ?. :

Ще опитам! То сейвам, ама очаквано quick load е най- често ползвания бутон от мен. lol

1320 мнения
профил »
Finalrequiem каза на 24.07.2014, 19:12 ?. :
Редактиран на 24.07.2014, 19:12 ?.

Играта е адски, ама адски добра. Определено най-добрата игра която съм играл тази година. Евалата на Nvision че се нави да напише ревю на тази игра, и се е справил доста добре. Трябва задължително да се пробва от истинските фенове на РПГ-та.

П.П: За тези които имат проблеми с битките - минават се логически, благодарение на знания от други игри. Един колега по-горе е дал примери кои чудовища срещу какво са слаби.

219 мнения
профил »
TheAlpha534 каза на 28.07.2014, 17:05 ?. :

...Larian премахнаха опцията за романс между персонажите още по време на бетата заради поредица от злоупотреби в тази насока...
NO! Най-много за тази опция чаках играта!jk
Игричката обаче си кърти мивки отвсякъде!

1978 мнения
профил »
DragonSlayer каза на 02.08.2014, 18:30 ?. :

Беше удоволствие да прочета ревюто и положителните коментари, дори от хора, от които не съм го очаквал.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 04.08.2014, 08:45 ?. :

Имаше опити за тролене, но модерацията беше на ниво =)
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Divinity: Original Sin

новини:
Поляците подкрепиха играта с 10 000 долара, което според обещанието на Larian им дава право да създадат и развият герой от ролевото приключение.
Larian Studios обяви, че ще се завърне към платформата Kickstarter, за да получи финансиране за Divinity: Original Sin 2.
Мистериозната игра ще бъде издадена от Focus Home Interactive.
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Divinity 2: Ego Draconis 15
Divinity II – The Dragon Knight Saga 12
Divine Divinity
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78