facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Divinity 2: Ego Draconis
Ревю | 20.11.2009 | автор: Свилен Енев


оценка:
Производител:
Larian Studios
Издател:
DTP Entertainment
Жанр:
Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Мащабна и с разнообрази възможности

Превръщате се от човек в дракон и обратното

Четете мислите на събеседниците си

Всеки куест може да се разреши по няколко начина

минуси

Простата боева система едва ли ще хареса на всички

Отсъстват основни закони на физиката, докато летите в облика на дракон

Твърде предизвикателна като трудност

Да, добре съзнавам, че всяка статия след Dragon Age: Origins ще бъде гледана с пренебрежение или пък под лупа. Още повече, ако и в нейното заглавие присъства огнедишащият люспест господар на небето. Но ще се опитам да не бъда излишно предпазлив, а направо да ви разкажа за играта така, както я видях със своите очи. 2002 година даде на феновете на RPG жанра две велики игри - The Elder Scrolls 3: Morrowind и Neverwinter Nights. Макар и в тяхната сянка, не остана незабелязан и още един проект - Divine Divinity на белгийското Larian Studios. Тя се открои със своята малко необичайна концепция – геймплея на Diablo, в комбинация с изключително внимание към детайлите и много силен сюжет, който увлича не просто с избиването на чудовища.

Ego Draconis пък е третата игра, събитията от която се развиват в игровата вселена на Divinity и е пряк наследник на Divine Divinity и Beyond Divinity. Сюжетът започва скоро след случилото се в Beyond Divinity. Благодарение на своя хитър план Дамиан намира начин да се върне в Ривелон, за да отмъсти на своя баща Лукиан, който го е заточил в капан между световете. По време на дългите и кръвопролитни войни (Великата война, Битката на десетте хиляди) един от съратниците на Ордена на Божествения предава неговия велик магистър и му забива нож в гърба. Дамиан вижда, че работата е свършена вместо него и се оттегля заедно със своята войска.

Ривелон се превръща в призрачен свят

Но за хората войната все още не е завършена. Предателят, коварно умъртвил Божествения, не е друг, а Драконовия рицар – боец, носещ древните сили на драконите в човешкия си образ. А щом неоценимите и могъщите помощници в борбата с Проклетите - Драконите и техните рицари - се превърнат в подли предатели, тяхното унищожение е неизбежно. В резултат на тази всеобща ненавист представителите на човешката раса създават Ордена на ловците на дракони, призван да намира и елиминира всяка огнедишаща гад или драконов рицар.

Именно в качеството си на новобранец на този орден се появява и нашият герой. На него единствено обаче е отредено да разбере, че древните дракони, които той преследва, са тясно свързани със собствената му съдба. Сражавайки се със злото, той ще открие у себе си неподозирана сила, с помощта на която ще има възможността да се превърне в

Легендарния повелител на драконите

В сравнение с първата част ролевата система е станала по-лесна и по-разбираема. Освен задължителното "ловец на дракони", има четири пътя на развитие – воин, маг, свещеник и стрелец, чиито умения обаче никой не ви пречи да комбинирате. Тоест ако сте воин примерно, можете да използвате нелошо и лъка. Така всички артефакти в сандъчето ви наистина ще имат значение и ще могат честно да се нарекат трофеи.

Играта е изцяло 3D с поглед от трето лице. Героят изпълнява задачи, обикновено получени от NPC-та, проучва обкръжаващия го свят и преследвайки заръченията, се сражава с красиви и мощни дракони и едновременно с това развива своя персонаж – ще подобрявате своите характеристики, ще придобивате нови умения и навици. Играчът взаимодейства активно с игровия свят именно със своите отличителни черти, които сам си избира. Трите основни характеристики са точки живот, мана и опит – първите две се променят при изменението на показателите на персонажа, а опитът – след битки с чудовища и изпълнението на задачи. Показателите пък са пет - жизненост, дух, сила, сръчност и интелект. Те са преплетени с действията по следния начин – жизнеността е обвързана с точките живот, духът – с маната, силата – с поражението, нанасяно в бой, и способността да се парира удар, сръчността – с гъвкавостта и бързината на реакция и интелектът – с щетите, които нанасят заклинанията и резистентността към тях.

На състоянието на персонажа влияят и т.нар. специални параметри, които му помагат да се справи в опасни ситуации. С тях например ще става ясно колко бързо вашият човек ще може да оздравява от раните си или от изгаряния, отравяния и други щети. От тях ще зависи дори скоростта на превръщането на човека в дракон и обратното. Повишеният модификатор на реакции ще ви дава възможност скоростно да нанасяте удар или да се отклонявате от такъв; високият модификатор на волята пък ще ви позволи лесно да се съпротивлявате на страха, проклятията и зашеметяването.

Класовата система е разделена на две основни части –

човешка и драконова

Характеристиките, типични за хомо сапиенса ще използвате докато сте в неговата форма, а когато се превърнете във влечуго (макар трудно да можем да наречем дракона точно така :)), ще се облагодетелствате от натрупаните драконови умения и навици. Последните могат да бъдат активни – които играчът да използва еднократно, и пасивни – които да зададете да функционират постоянно. Бойната система също се състои от два компонента – човешки и драконов. Там функционират аналогични способности и качества на персонажа. За баланс – обикновено малките наземни цели и подземията са недостъпни за дракона, а въздушните цели и фортовите укрепления пък са недосегаеми за човека. Като цяло обаче боевата система е сред най-големите минуси на играта, защото е абсолютно Diablo-подобна. Но по-важното е, че не е добре балансирана по отношение на това дали играете с воина от една страна или с мага и стрелеца, от друга.

Светът на Ego Draconis е отворен и вие ще можете да странствате не само по земята, но и да проучвате небесните простори,

преобразен в дракон

при това може да извършвате трансформацията в последователността на получените куестове. Куестовата система, като всяка система за получаване и изпълняване на задания, предоставя възможност на играча да променя историята в зависимост от това кои поръчения първо е решил да изпълни и по кое време, с което може да попаднете в една от няколкото части на развитие на сюжета. По правило вариантите за решения на задачите са няколко и от вашия избор зависи конкретната верига от събития и ситуации, които ще се разгърнат след това. В самата развръзка при определени обстоятелства можете да получите неочаквано продължение например.

Разбира се, не искам у вас да остане впечатление, че единствените ви врагове са летящи огнедишащи –

бистиариумът е доволно богат на същества и изроди

Такива са некрозавър – същество, което играчът създава и привиква чрез амулет да се бие редом до него; гоблин – известния пъргав зъл дребосък-шаман; демон - създание, което живее извън света, но непрекъснато се стреми да пробие в Ривелон; призрак – душа на мъртвец, жадна за мъст заради недовършени дела или насилствена смърт; немъртви – същества, възкресени с некромантска магия и създадени, за да убиват; виверни – агресивни и вечно гладни подобия на влечуго с някои черти на птица. Няма да изброявам всички възможни същества, но ще спомена например калинката – когато се биете, можете да превърнете чрез магия врага в това невинно и пърхащо безпомощно около вас червено насекомо и да се позабавлявате с неговото безсилие да ви порази.

Най-внушителни обаче са Драконите на Дамиан – самотни и зли воини, както и Същинските дракони – същества с развит разум и магически сили. Впрочем винаги съм се ядосвал на налаганата ни по западен тертип визия за драконите. В културата на европейските народи драконите са представяни главно като кръвожадни зли същества, живеещи в дълбоки пещери или във високи планини.

В българския фолклор драконът е положителен персонаж

Той може да помага на хората и да им дава мъдрост. Това, което ни се представя обикновено в компютърните игри като дракон, повече прилича всъщност на нашата ламя – зла, хищна, тъпа и бълваща огън. Драконът в Divinity II: Ego Draconis е повече интелигентно същество с човешки черти, отколкото змиеподобна горелка. Точно както в българските приказки – където например той може да залюби мома и дори да има деца от нея, които се познават по това, че имат малки крила под мишниците. Невероятно, но настоящата игра ме пренесе в детството, когато баба ми ми четеше приказки, и това я прави още по-ценна за мен.

Divinity II: Ego Draconis е сурова и достатъчно жестока игра. В нея често ще се намирате в много неприятни ситуации, когато героят ви ще трябва да направи труден морален избор. Като например да си избере няколко придружители, а тези от кандидатите, които не преминават избора, просто умират... Е, има и забавни моменти, вложени в играта. Например вашата кула, в която можете да получите цял куп полезни особености, с които да се поглезите. Като се започне с алхимията, през врящото зеле и се завърши с илюзионизма – способност да променяте името на героя си или дори неговата прическа. Саундтракът чудесно се вписва в играта, а звуците и шумовете никак не са еднообразни. Дизайнът на игровия свят е много красив – художниците могат да се похвалят с причудливи архитектурни решения и внушителен ландшафт и пейзажи. Така че не пропускайте пренебрежително това вълнуващо пътуване с люспести криле и много човешки емоции. 

 
системни изисквания
Processor: 1.8 GHz Dual Core; RAM: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista); Video card: nVidia GeForce 7600 / ATI Radeon 1600 256 MB Shader Model 3
напиши коментар
 

86 мнения
профил »
Children of Bodom каза на 21.11.2009, 09:45 ?. :

Епа че го проам и ше видим за кво иде реч ^_^

253 мнения
профил »
GiantR каза на 21.11.2009, 12:04 ?. :
Редактиран на 21.11.2009, 12:05 ?.

Единицата бе доста добра игра... Още я игравам отвреме на време. Но имаше едно от НАЙ ТЪПИТЕ имана някога Божествена Божественст просто...

П.П 100 поста

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 22.11.2009, 13:48 ?. :
Редактиран на 22.11.2009, 13:49 ?.

"100 поста"

А честито! =)

А иначе по темата: Играта според мен определоно си заслужава. Има доста интересни хрумвания, каквито (смея да отбележа) са рядкост в днешно време. Дори да не можеше да се скача играта щеше да е не по-малко интересна. Освен това аз съм строго против тия скокове из фентъзи РПГ-тата - Някой да е виждал подсачащ рицър? А задавате ли си въпроса как ще се случи това? М? =)

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 21.11.2009, 13:56 ?. :

Искам да питам тва RPG от рода на тези на Bioware ли е, смисъл може ли да се СКАЧА , да се пускат предмети на земята, и целия свят ли е открит или само определени местности ?

716 мнения
профил »
joar каза на 21.11.2009, 14:35 ?. :

От типа на Gothic e. Света е отворен, може да се скача.

389 мнения
профил »
Draksis каза на 21.11.2009, 16:24 ?. :

Спеца щом научи, че може да се скача, и сигурно е свършил от кеф.

Сериозно, братле, какъв е този фетиш към скоковете, не мога да разбера. :)

Иначе едно голямо БРАВО на РС Мания. Толкова много статии за толкова малко време... Нямам време да ги прочета бе!

Все така, хора. Все така.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 21.11.2009, 17:44 ?. :

Е как какъв бе майна, сумати 3rd Person RPG-та съм изиграл със невероятен енджин и физика, и неможе да се прави това ПРОСТИЧКО Нещо, като да се скача.... Губи се част от реализма по този начин, героя ти винаги е долепен за земята....
А и това че в тази игра може да се скача не значи че веднага се юрнах да я купувам ;) Питам само. Иначе ся си цъкам Dwarf Noble Warrior в Dragon Age и не ме бърка нищо

389 мнения
профил »
Draksis каза на 21.11.2009, 21:08 ?. :
Редактиран на 21.11.2009, 21:09 ?.

Съгласен съм да има скокове, когато това допринася за дълбочината на бойната система, но тогава трябва да са наистина хубави скокове. Тип Данте, нали разбираш. Това дали в RPG героя ми ще се отделя на половин метър от земята като натисна Space... повече ми харесва да се потапям в историята, не да правя bunny hops защото ми е скучно.

Както и да е, това си е за мене. Като ти харесва да скачаш, скачай. :)

И хвърли малко от ония "RPG-та с невероятен енджин и физика", дето си ги играл. Барем и аз наваксам малко.

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 21.11.2009, 21:53 ?. :

Хахаха, е май малко попрекалих :D
Става дума че в повечето RPG-та на Bioware, и The Witcher което не е точно на Bioware съм виждал много добри ефекти и големи възможности, а някои от въпросните прости и елементарни нещица липсват...

Само си представи какво ще стане ако смесиш:
-Енджина на Oblivion - необятен открит свят и почти пълна интеракция с околните предмети
-Система за развитие на героя от някое RPG на Bioware (тази в Oblivion е възможно най-тъпата която съм виждал някога накъде, ама няма да коментирам сега)
-Бойната система от The Witcher
....(друго не се сещам)
Е това ще да е RPG-то на Хилядолетието!

70 мнения
профил »
kala07 каза на 21.11.2009, 22:31 ?. :

Само да врътна Risen и я купувам

П.П
Чудесна статия

12 мнения
профил »
andomander каза на 22.11.2009, 12:20 ?. :

Да наистина статията както обикновенно и чудесна!Ако някой е чел Малазанска Книга а мъртвите ще забележи някои прилики в исторята на играта .Да и там има предателство мецду двама соултейкъни(това са хора можещи да приемата определена форма,в тоя случай дракони)е там го няма ловеца на дракони...оф зех да правя реклама :Д както и да е играта я играя паралено с Dragon age,наистина не могат да се сравняват двете но все пак всеки човешки труд рябва да бъде оценен.Играта ми харесва,въпреки някои бъгове и подяволите липсата на маркери за сайдкуестовете !Има ли някакъв начин да се попрвави това

142 мнения
профил »
Warpld каза на 23.11.2009, 13:40 ?. :

Аз явно съм тъп или колегите много ме разсейват, но нищо конкретно не разбрах от статията, освен, че можеш да ставаш дракон.

Спомням си, че едно време много ме надъхваха за Divine Divinity и Beyond Divinity. Врътнах ги и двете, ама не ме накефиха и сега грам нищо не си спомням от тях, така че май и това ще го пасувам. Особено при наличието на Dragon Age (sorry за автора, ама е прав, че малко хора ще го вземат на сериозно при такава конкуренция) и Risen, че и Fallot 3 още доигравам...

Иначе Ego Draconis звучи интригуващо, но бойна система като на Diablo e в състояние да ме откаже и от най-великата игра!

1641 мнения
профил »
=SpeC= каза на 28.11.2009, 21:46 ?. :

Не ви ли е станно че 3 игри от този жанр - Ego Draconis, Dragon Age, Drakensang все нещо със Дракони в имената си.....

27 мнения
профил »
datacenter каза на 03.12.2009, 20:05 ?. :

След ревюто реших и аз да пробвам играта... но останах доста разочарован от проблемите с engine-a. На две различни машини не можах да избегра лага въпреки, че fps не пада под 50...

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 07.12.2009, 21:51 ?. :

Напълно съм съгласен с по-горния коментар .
И на high и на low накъсва по един и същи начин много много досадно
играта може да е интересна но с тоя сеч ми уби желанието да я пробвам по-натам.
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Divinity: Original Sin 29
Divinity II – The Dragon Knight Saga 12
Divine Divinity
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78