facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Disciples III: Renaissance
Ревю | 11.01.2010 | автор: Свилен Енев


оценка:
Производител:
.dat
Издател:
Akella
Жанр:
Походова стратегия
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Вторият планиран адон е с расата на немъртвите

Бойците в играта не стоят на едно място както в предишните серии, а могат да се движат по картата и използват магия

Има промяна на времето - ден и нощ плюс метеорологични условия

минуси

Липсва расата на джуджетата, която имаше особен чар

Единиците не са добре балансирани

Ето, че не само на Коледа стават чудеса... излезе третата част на великата игра Disciples. Толкова отдавна я чаках, че вече бях загубил надежда някога да побродя из нейния очарователен фентъзи свят. Вярно, засега се продава само руската версия, но пък аз с езика на Пушкин и Путин си служа добре. И затова ще ви разкажа впечатленията си, а който иска да почака версията с езика на Шекспир и Шварценегер (или неговия роден май беше немски...), да потърпи още малко.

Играта е не само фактическо, но и сюжетно продължение на миналите серии. Всевишният вече е обърнал гръб на своето създание – Невендаар и обитателите му. Сега той е зает да мисли за друга съдба на света, който е изградил. В същото време на границата на империята пада звезда, която жителите й тълкуват като специален знак. Мъдреците и пророците се опитват да разгадаят знамението, а хората, елфите и демоните изпращат герои да я търсят. Един злодей обаче решава да я намери повече от всичко на света, за да може да я впрегне в своите черни магии. Тук се включва и Иноел – загадъчна пратеница на небесата, която ще стане надежда на много души от размирния Невендаар. С пътешествието си по света с всяка от трите раси нейното сърце ще се изпълва с необятна любов към този изстрадал, странен, но красив свят.

Много ще се изпише за заглавие от подобен ранг, убеден съм. Ще има прехласнати и силно разочаровани. И това е нормално. Ще започна с минусите, защото хейтърите очакват именно това. На първо място промените се изразяват в силно подобния на HOMM5 геймплей. Особено битките са като директно заимствани от конкурентното заглавие, но с поставени воини от новата игра на терена. Все още, въпреки пач 1.5, единиците не са добре балансирани, а може би най-тъжното е, че я няма расата на джуджетата, която беше най-любимата ми във втората част и

можем да избираме едва измежду три раси

като немъртвите са интегрирани в техния арсенал. Елфите пък прекалено много приличат на хората, което също е разочароващо. И не на последно място – играта все още е пълна с бъгове и зацикля. На места се налагаше да се измъквам с ctrl+alt+del и да стартирам автосейва. Но дотук с лошите вести. Останалото, което ми направи впечатление, е много положително и убеден съм – ако се абстрахирате от известните недостатъци, ще се потопите в една нова и осъвременена Disciples, с която ще прекарате много безсънни нощи.

Стилът на играта е напълно запазен. Когато влезете в замъка, отново ще имате ляв слот за армията на вашия лидер и десен – за единиците, с които ще защитавате твърдината. Тя сега е нарисувана много красиво и дори бих казал – внушително. Множеството сгради, които ще строите, са разположени от подножието на планина, чак до самия й връх, където е издигната крепостта. Съоръженията са същите от втората част,

което ще ви спести използването на туториъл

– ако сте фенове на серията, просто влизате и играете по познатия начин. Постройките са отново за стрелци, воини, лечители, магове, както и имперски сгради. Те се ъпгрейдват като има два клона на развитие – който изберете в началото, него ще усъвършенствате до края.

Сред нововъведенията е, че е отпаднало бучването на жезли, които да маркират територията ви по картата. Сега нещата са още по-хитри. На ключови места по картата са разположени специални отвърстия, където можете да обозначите своята граница. Тя ще се охранява от мощно същество от вашата раса, което има визуална прилика с пазителя на замъка и отбранява пределите на царството ви. Когато бъде нападано, то спокойно може да избие дори лидер с недостатъчно мощна армия, а и след всяка битка трупа опит. Това ще рече, че колкото повече успешни отблъсквания на врага постигне, толкова по-силно ще става.

Героят ви ще развива уменията си на табло, подобно на дъска за игра, на която се откриват различни квадратчета – всяко, даващо допълнителен бонус към способностите му. Не забравяйте, че, както и в предните серии, лидерството е може би най-същественото му качество. Колкото повече лидерство имате, толкова повече същества ще можете да включите във вашата армия, а сега вече има цели 12 слота за тази цел. Така с разнообразие на единици, вашата войска може да стане същинско чудовище. С бойци и конници на първа линия, стрелци, магове и лечители – на втора, всеки опит да се атакува целенасочено дори една-единствена единица, може да завършва с пълен провал. Запазени са и

гигантските същества от предните серии

които заемат два слота, но правят особено големи бели. А в третата част те са наистина гиганти, повярвайте ми. При вдигане на ниво лидерът също така ще подобрява здравето, бронята, максималния си удар, атаката и инициативата си.

Сред особеностите на поредицата е фактът, че развивате не само героя си, но и всички въоръжени юнаци и юначки в неговия тим. Всички те вдигат ниво и за да се реализират новите им способности, сградите в замъка трябва да са надстроени до нужната степен. Когато умрат, вашите единици остават налични, но не са активни. Вие трябва или да се върнете в замъка, за да ги съживите, или да имате необходимите умения за това. Броят на артефактите, които може да носи героят ви е увеличен, добавени са и нови предмети, заклинания и магии, както и същества за призоваване. Те са особено ценни и често ще ви спасяват кожата, когато ви застигне враг, а вие сте останал почти без армия.

Това е накратко за новия хит. В крайна сметка имаме любимата си игра с познатата й уникалност, плюс нови и впечатляващи магии, изключителна графика, прекрасно озвучение и разнообразни куестове. Аз съм доволен от работата на Akella и очаквам нетърпеливо качествени експанжъни. 

 
системни изисквания
CPU AMD 3000+ или Intel Pentium 2 GHz, 1 GB RAM памет, видеокарта ATI Radeon 9600 или nVidia 7600
напиши коментар
 

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 11.01.2010, 14:16 ?. :

Само 3 раси звучи мнгоо зле :(
Със сигурност ще я разцъкам като излезне на английски , но за мен разнообразието е много важен момент:)

20 мнения
профил »
DareD каза на 11.01.2010, 15:25 ?. :

Играта изглежда добре! Геймплеят е на ниво!
Но проблемите са прекалено много, за да се нарече довършен продукт - чести забивания, странности... усеща се недоправена.
Това най-вероят е и главната причина да се бави пускането на английската версия.
Повечето от феновете на предишните части може би ще се разочароват.
Все пак да дочакаме английската(пълна дай боже) версия и тогава да се правят изводи. :)

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 11.01.2010, 15:47 ?. :
Редактиран на 11.01.2010, 15:48 ?.

Ей на това му се вика да има човек навик към старото... Сега ще ми е много шантаво да цепя и да знам, че войската ми щъка наляво- надясно, което пък далеч не означава, че е лошо обаче.
Качеството на самата игра само дето гледам е доста под въпрос и далеч не засягам само графиката. Тези забивания и щуротии, небалансираните единици и приликата между елфи и хора не е малък проблем. Втората част на играта беше уникум. Джуджетата си мажеха немалко колкото и да ги подценяваха, а главното, което ми хареса е как всяка раса има допирни точки с реални митове, легенди и всуе подобни сказания. Аз заега съм меко казано объркан и съм повече предубеден от към негативна степен спрямо играта, но това се оправя с едно разцъкване на английската версия... ;) Има руската по тракерите, ама не- мерси, ще пропусна. :D Дори и пират да съм- пират с претенции ще умра!

2734 мнения
профил »
Zlob каза на 11.01.2010, 21:14 ?. :

Няма как и аз да не изкажа възмущението си!Още преди време като гледах gameplay филмчета се ядосах много.За мен тази игра е по-велика от Heroes!!!И сега какво?Армията се мести като в Heroes,повече единици в армията като в Heroes,недоизпипана като цяло(това,което чета от статията)...Просто трябваше да запазят расите,да измислят увлекателна история,да добавят нови и нови неща(магии и прочее),да обновят визията и всичко щеше да е супер.Ей го на,няма я и любимата ми раса! :( Най-вероятно заради това играта носи подзаглавие Ренесанс,но в моя случай промяната не ми се нрави!

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 11.01.2010, 22:39 ?. :

Еми.. дочакахме го =) Имаше спекулации, слухове и т.н. но най-накрая го дочакахме. относно липсата на дуорфовете - не мога да кажа, че ми е тъжно за тях, но пък фентъзи вселените без джуджета не са същите просто. Ще има експандове и пачове надявам се, с които да поправят грешките си.

13 мнения
профил »
krgr каза на 12.01.2010, 01:37 ?. :

Като почитател на поредицата, след първите отзиви във официалния форум, бях доста недоволен, че получаваме незавършен продукт. Най-големи недостатъци в момента са липсата на мулти, както и на къстъм карти извън сюжетната линия, но имаме обещанието на авторите, че по картите се работи, катко и по мултито, което би следвало да се появи в адоните, заедно с останалите раси. Другата сериозна критика би следвало да е липсата на баланс на юнитите, както и баланс на самата трудност, което също е поправимо и в момента не е толкова фатално.

Хубавото е, че голяма част от бъговете вече са фикснати, като тестването и издаването на нови пачове не е спирало, което е индикация, че на авторите им пука за нещото, което са разработвали близо 4 години. Относно визията -- да, арта е различен, но усещането е сходно с предишните части; атмосферата в играта е на много високо ниво, личи си вниманието към детайлите, както по време на битка (анимации, персонажи) така и на глобалната карта (смяна на ден и нощ, смяна на ландшафта... Пуснете си произволна походова стратегия и разликата е повече от очевидна. Сравнете и с двойката. Тук нямаме хумористичността на King's Bounty, нито почти анимационния стил на Heroes 5. На лице отново е мрачната, готическа атмосфера от предишната част; от интерфейса отново ви гледат разни демони и ангелки, опленеи в тежки орнаменти; музиката също е епична, но и меланхолична...

Ясно бе, от самото начало, че арта ще е друг, защото човека, отговорен за онзи готин арт от единицата и двойката се отказа да рисува за Disciples още преди експанжъните на двойката. След това, стана ясно, че студиото, което ще прави тройката ще е съвсем друго, скрийншотове и арт излизаха периодично, така че визията не е изненада, за хората следили проекта.

Сюжета адекватно представен (макар че, щеше да е яко репликите на главните действащи лица да са озвучени), сценария е увлекателно измислен, историята е достатъчно сериозна, драматична и убедителена (като за фентъзи), както и преди, освен това събитията са съобразени с тези от двойката.

Колкото до геймплея и аз бях скептичен относно движението на персонажите в битка, защото приличаше на Heroes; притесненията са напразни, защото битките като тактика според мен се водят по доста различен начин от Heroes и King's Bounty; начин, който е близък до двойката, но и различен. В момента са много по-интересни, динамични и много по-малко предвидими, от колкото в първата и втората част. Аз поне не мога да измисля геймплей аргумент в защита на предишната система. Развитието на героя е по-интересно и по-задълбочено (от играча зависи дали да качи повече точки жизненост или повече демидж, примерно). Новата система за завземане на територия е много по-смислена, от колкото предната, която можеше да се експлойтва много повече.

Моята оценка за играта е 8 от 10; на хората, които се колебаят дали да я играят, но са скептични или първите 10 минути не са им харесали, бих препоръчал да изчакат английската версия или поне някой от адоните да излезне. На феновете на поредицата -- играйте непредубедени и ако сте склонни да си затворите очите за споменаните проблеми хващайте и цъкайте.

1738 мнения
профил »
Sentry каза на 12.01.2010, 11:24 ?. :

Всъщност Disciples 1 има един художник, Disciples 2 - втори, Disciples 2 expansion-ите - трети, Disciples 3 - четвърти. На Disciples 3 художника е с псевдоним Anry и прави арт за игри от много време. Повече от арта му може да се разгледа на http://anry.deviantart.com/gallery/

1738 мнения
профил »
Sentry каза на 12.01.2010, 04:29 ?. :

Според мен дадената оценка в момента е твърде висока. Може би 3-.35 от 5 щеше да е по-добре, но 4 е много. Това е най-вече защото играта не е завършена. Липсват тонове feature-и и има прекалено много бъгове. Това обаче не значи, че това, което го има, не е много добро. Може би най-големият проблем на играта е изкуствения интелект. Точно така, нито липсата на карти, нито бъговете са най-големия проблем. ИИто се опитва да си върши работата, но има много глупави exploit-и, които разбъркват цялата. Това прави общо взето easy и normal трудностите прекалено лесни, а hard - прекалено трудно. Общо взето има битки, в които просто ти е кеф да се надлъгваш с изкуствения интелект, но са много редки. Има битки, в които се радваш просто, че можеш да го експлоатираш както си искаш. И има битки, в които се хващаш за главата колко е тъпо.

За битките не съм съгласен, че са като в Heroes и King's Bounty. Полето за бой е много по-голямо, възможностите на единиците са повече и има страхотна cover система, която запазва фронтовата и задната линия, които всъщност бяха основното в Disciples 1 и 2. Art-ът е страхотен на моменти, но определно има единици, на които моделите трябва да бъдат преработени. Това не е много трудно де, тъй като цялата игра е доста... фрагментирана така да се каже, може лесно да се смени която част си искаш от нея и дори може сам да си поиграеш с баланса. Дори вече съществува мод, който "ускорява" битките, като намалява живота на единиците и увеличава damage-а им.

Колкото до expansion-ите, първия се очаква април-май месец, ако може да се вярва на вицепрезидентът на Akella. В него най-вероято ще бъдат включени skirmish мисиите, multiplayer, diplomacy system и map editor. Със сигурност ще бъде включена Undead расата и още кампании, които продължават историята.

Иначе според мен феновете на джуджетата няма да бъдат разочаровани от силата им, когато най-после бъдат включени. Днес един dwarf king с бял вълк и бяла мечка едва не ми направиха партито от 6 човека трети level с герой 6ти на пух и прах.

13 мнения
профил »
krgr каза на 12.01.2010, 12:04 ?. :
Редактиран на 12.01.2010, 12:05 ?.

Благодаря на Sentry, че вкара допълнително яснота по въпроса за художниците.

Другото, относно недостатъците, явно е върпос на предпочитания и къде ще постави играчът акцент. Така или иначе, това което го има и работи е добро и си заслужава да бъде играно.

Аз лично мотивирам сравнително високата си оценка на базата на наблюденията си за това колко потенциал има играта за развитие (очакват ни пачове, адони, редактор на карти, две раси) и колко много се фиксва в момента; т.е. давам някакъв аванс, дано очакванията да се оправдаят.

2734 мнения
профил »
Zlob каза на 13.01.2010, 13:58 ?. :

krgr,когато прочетох какво си писал за играта си дадох сметка,че май ще е по-добре да дам шанс на играта и да не я заплювам така категорично.Знае ли човек,може пък да ми хареса.Ще изчакам да излезе английска версия и тогава живот и здраве ще я пробвам.Това,че все пак ще вкарат Undead и Dwarves в играта е добра новина.Ако добавят нужните неща и оправят проблемите на играта,наред с тези две раси може пък в крайна сметка да се получи нещо стойностно.Такива позитивни коментари ми влияят добре :)

784 мнения
профил »
veluvian каза на 13.01.2010, 14:15 ?. :

Играта никак не е лоша, но докато я изпробвам съм постоянно с чувството че играя бета версия, така че ще трябва да се поизчака докато се изчистят повечето бъгове. Обаче има една малка неприятност, някой може ли да помогне и да ми каже как да ги убия тия върколаци, че след всеки безуспешен удар ми изписва бруталното "immune". Та как да го разбия този имунитет? А в нета все още не намерих някакъв strategy guide.
Намерих пач 1.04, който оправя засега доста от бъговете, но се иска още.

116 мнения
профил »
Sidhe каза на 13.01.2010, 14:40 ?. :

Трябва да ги биеш с магьосници или други единици, на които damage source-а не е оръжие.

13 мнения
профил »
krgr каза на 14.01.2010, 12:00 ?. :

Още нещо -- има грешка в статиятя за играта -- производителя е руското студио .dat, а издател е Akella. Все още няма обявен издател, който ще разпространява на световния пазар.

318 мнения
профил »
Владо Тодоров каза на 14.01.2010, 13:04 ?. :

Прав си, благодаря за забележката.

157 мнения
профил »
blackmaster каза на 18.01.2010, 20:38 ?. :

адски ми мяза на heroes

601 мнения
профил »
Seigar -X- каза на 22.01.2010, 08:06 ?. :
Редактиран на 22.01.2010, 08:06 ?.

Съгласен съм с blackmaster. Прекалено много прилича на Heroes. Предишния Disiples (II) Се отличаваше много с собствения си стил на битки. Второто нещо, което ми направи впечатление е колко стабилна е тази игра. Не знам дали е от версията на замунда но дори с пачове тази игра беше осрана с бъгове и крашове. Другия ми проблем с играта са расите. Без жужета, без мъртъвци (да да адон но не така се поднася игра). За мене лично тази игра е епик феил. За мене Disiples II беше втория пример "как се прави TBS със собствен стил" начело с Age of Wonders и разбирасе Heroes .

1738 мнения
профил »
Sentry каза на 22.01.2010, 13:48 ?. :

Версията в замундата е тази от launch day-а, от тогава излязоха десет хиляди пача. Вземи сложи някой.

1 мнения
профил »
Metalikoff каза на 01.02.2010, 18:46 ?. :

В един от старите печатни броеве на PC mania някой беше написал:"И на седмия ден(за деня не съм сигурен:)) Господ създаде игрите и рече "Ще се пачват". Ей тука това важи с пълна сила :)
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Disciples III: Renaissance

Превю:
Продължението на един от основните съперници на Heroes of Might and Magic се оформя повече от обещаващо.

новини:
Американски футбол за конзоли, класически куест за PC и една масова онлайн игра за цвят - основно между тях ще трябва да избирате през следващите дни.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Total War: Shogun 2 31
Hearthstone: Heroes of WarCraft - PCM2.0 30
Napoleon: Total War 28
XCOM: Enemy Within 21
King's Bounty: Armored Princess 17
Worms Reloaded 17
XCOM: Enemy Unknown 15
King Arthur - The Role-Playing Wargame 12
Fallen Enchantress: Legendary Heroes 12
Shadowrun Returns 11