Disciples II: Rise of the Elves

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Хоп, имаме си нова сапунена серия на гейм хоризонта. Този път обаче момчетата (или по-скоро нелицеприятните дебели чичковци програмисти) от Strategy First явно са усетили вълната от недоволство, породена от последните два експанжъна. Пред заплаха от саморазправа със стотиците фенове на поредицата те са си седнали на дупетата и са извадили нещо повече от продукт за замазване на номера. Не че Guardians of the light и Galean’s return (предните два експанжъна) бяха лоши. Не, просто бяха кратки и повече приличаха на mission pack-ове за кораджийски фенове, отколкото на истински разширения. Ето че сега си го имаме – истинското продължение.

Много нови нещица

Доста съм изненадан от качеството на последният продукт на Strategy First. Честно казано, очаквах поредните два диска с по три мисии и един супер гад за убиване. Та представете си изненадата ми като разбрах, че пред мен има един наистина усъвършенстван и пълен продукт.

Започвам с козметичните промени – графиката е подобрена. Трудно се забелязва, ако не сте играли първите части, но теренът е дори още по-детайлен. Освен това са добавени доста нови физиономии за някои от единиците в играта. Тролите вече не изглеждат на зелена кръстоска между картоф и идиот, а Wight-овете имат наистина плашещ вид, докато преди си приличаха на CS-аджия след две нощни. Lich Queen-ът също се е сдобила с нова и доста по-реалистична мутра, както и много други, но това са по-скоро промени за разкош.

Другата голяма новост са неутралните единици. Ако в предните два експанжъна те можеха да се преброят на пръстите на едната ръка на шлосер с 20 годишна практика, то сега почти всяка неутрална раса се е сдобила с нова муцунка в армията си. Гоблините си имат Goblin elder (много мощен spell caster), варварите вече имат стрелци и шамани, каращи врага да бяга от бойното поле, докато призовават земетресения, огретата си имат циклопи за допълнителна Range атака.

Но истинския кеф е с

новата раса

– на елфите. Имат собствен град и собствени единици, някои които вече сме виждали (Elf Archer, Centaur lancer, Elf Lord, Sky Lord и т.н.), така че няма да ви ги описвам всичките. Общо взето елфите са смесица между клановете и империята. Има много силна пехота, но могат да я развият само до трети левъл и после спира промените си. Също така Spell caster-ите им са на средно ниво, а support войските са лечители (също на средно ниво).

Истинската сила на елфите са стрелците. Това е единствената раса, която може да ги развие до 5-то ниво. Има 3 пътя на тяхното развитие – на Hunter-а, изстрелващ по две стрели на атака, на Stinger-a, добавящ отровно поражение, и на Еlementalist-ите, даващи огнено или ледено поражение към щетите, които нанасяте. При положение, че силата ви е в support юнитите (или задния слот единици), то логичният избор за водещ герой е Warrior, а не Scout или Mage. Общата характеристика на цялата ви войска е: корава, но не съвсем предна линия и всепомитаща задна, но с малко точки живот и специализирана в нанасянето на много демидж на отделни войници, отколкото на масови щети на всички.

Историята е продължение на тази от предните експанжъни, а в новите сингъл мисии ще се срещнете с доста стари имена – например в една от тях ще трябва да откриете гроба на тъмния елф Lahk’La и да спрете възкресението му. Играта е готина, дори много и ако сте се разубедили за качествата й покрай предните два експанжъна, сега е времето да си промените мнението.

Автор: Георги Панайотов