Diablo III: Reaper of Souls

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 26 мар. 2014

Нека си го кажем направо – когато излезе на пазара, Diablo 3 се оказа голямо разочарование за доста геймъри. Да, играта подобри различни аспекти от тази култова поредица, но като цяло бе провал. Плячката, която е в сърцето на хек-енд-слеш ролевите игри, бе трагична, а аукционът до голяма степен елиминираше нуждата да куестваш и да събираш предмети. Същевременно Blizzard не прецени правилно нещата и очакваше, че на геймърите ще им трябват месеци, за да победят Diablo 3 на трудност Inferno. Това обаче се случи буквално за дни.

Честно казано не очаквах Diablo 3 да се възстанови след всичко това. Blizzard обаче доказа, че компания с главно К и буквално преобърна нещата. След поредица от множество пачове, един от които дори елиминира търга, както и до голяма степен благодарение на експанжъна Reaper of Souls, Diablo 3 най-накрая е играта, която трябваше да бъде още от самото начало.

Като един стандартен експанжън, Reaper of Souls

добавя нов акт с поредния главен злодей. Този път е Малтаел. След като победихме Диабло в четвърти акт, Тириел отнася Black Soulstone – камъкът, който съдържа есенцията на всички седем върховни чудовища – в гробницата на Ракис, първият крал на Уестмарч. По този начин той се надява, че ще го опази от ръцете както на смъртните, така и на хората. За съжаление обаче Малтаел – някогашният архангел на мъдростта и член на Angiris Council, който изчезва безследно след унищожението на Световния камък от Тириел преди 25 години – го напада и отнася Black Soulstone със себе си.

На ваш се пада задачата да тръгнете по следите на ангела. Играта ще ви преведе през поредица от разнообразни местности, включително опустошени от войните градове, блата и древни небесни бойни полета. Всички те са прилично мрачни и зловещи и до известна степен някои нови зони навяват спомени за акт 3 и 4 от Diablo 2.

Историята в Diablo III не беше нищо особено. Същото важи и за Reaper of Souls. Нищо революционно. Просто добрата стара формула – злодей върши лоши неща и трябва да бъде наказан за това.

Ако ви е писнало от старите класове, 

то задължително трябва да пробвате новият Crusader, който запълва поредната празнина в Diablo 3. Той е меле герой, който до голяма степен напомня на паладина в Diablo 2. Crusader-ът носи щит, може да абсорбира голямо количество щети и подпомага уменията на останалите в групата. 

Повечето от неговите умения се въртят около въпросния щит. Това обаче се компенсира от някои доста интересни пасивни способности. Така например той може да носи оръжия за две ръце с едната, а с другата – отново да е въоръжен с щит.

Освен всичко останало, Crusader-ът борави и със свещени магии, които действат на средни разстояния. От времето, прекарано с него, можем да заключим, че уменията му са както интуитивни, така и доста мощни. Благодарение на защитните си бъфове е способен да се задържи доста дълго на бойното поле и за разлика от класове като Demon Hunter, Monk или Witch Doctor – да се вреже в средата на голяма група същества и да ги направи на пух и прах.  Така че ако това е първият ви досег с Diablo 3, Crusader-ът е добър клас за начално изследване на света. 

Въпреки че историята в новия акт не е нищо особено, той успява да блесне със самото си съдържани. Пети е доволно дълъг и наистина изпипан по отношение на геймплея. Куестовете не са досадни. Пълно е и с второстепенни задачи и произволно генериращи се събития, които правят играта на Reaper of Souls наистина интересна. Ще се натъкнете на огромно количество незадължителни подземия и динамични събития почти във всеки ъгъл. Някои са зловещи, други пък – епични и предизвикателни.  Благодарение на преработената система за плячка пък сега всичко това изследване на света наистина си заслужава и мощните същества предоставят и мощни предмети. Стига да ги убиете. 

В този ред на мисли, благодарение на пача Loot 2.0, който се появи около един месец преди премиерата на Reaper of Souls, сега и можете да се сдобиете с легендарни предмети от много повече места (включително големи и малки сандъци, обикновени врагове и т.н.), не само от елитни противници. 

Може би най-готиното нововъведение в Reaper of Souls обаче е т.нар.

Adventure Mode

Той се отключва, след като превъртите цялата кампания. Благодарение на него можете да посещавате която и да е част от света на играта. Това би било отлична екстра дори сама по себе си. Blizzard обаче не спират дотук. Те добавят и bounties. Това са куестове, които се генерират на произволен принцип. Могат да бъдат от всякакъв род. Да спасите деца, да избиете орда от чудовища, да се изправите срещу някой бос и т.н. Вариациите са много и в нито един момент не омръзват. Това обаче не е всичко. След изпълняването на тези bounties, получавате blood и rift шардове. Първите можете да обменяте за произволно генерирана плячка, докато с вторите – да отваряте т.нар. Nephalem Rifts. Това са произволни генерирани в подземия. В тях трябва да убиете определен брой чудовища, а накрая – и главният бос. А това съответно означава още плячка! Накрая можете пак да се захванете с bounties, докато съберете достатъчно rift шардове, пак да влезете в Nephalem Rift… И така отново, и отново… 

Общо взето Adventure Mode е една много добра идея, която позволява на Blizzard да рециклира старото съдържание по един елегантен начин и покупката на Reaper of Souls си заслужава най-малкото заради нея. Благодарение на това нововъведение ще можете да се сдобивате с нови предмети по един не чак толкова скучен начин. 

Няма как да не споменем и новия занаятчия – Mystic

Ако се натъкнете на легендарен предмет и статистиките му не ви допадат, винаги можете да прибегнете до неговите услуги и отново „да хвърлите заровете“. Нещо повече, ако не ви харесва външният ви вид вследствие на предметите, които носите, имате възможност да го промените благодарение на въпросния занаятчия. Всякаква плячка (включително легендарни и сетове) може да бъде променяна, така че визуално да прилича на други предмети, които вече сте „отключили“. Готино, нали?

До голяма степен Reaper of Souls прилича на онова Diablo III, което феновете винаги са искали. Благодарение на него безкрайното преминаване през кампанията и невпечатляващият дроп на предмети остават в миналото. Сега Diablo III има много по-голям шанс да се добере до славата на втората част и дори да се играе толкова  дълго, колкото нея. Както се казва… „По-добре късно, отколкото никога“. Пък и най-малкото Diablo III показа, че желанията на геймърите все пак имат значение.

Автор: Светлин Бояджиев