facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Deus Ex: Human Revolution
Ревю | 01.09.2011 | автор: Иво Цеков


оценка:
Производител:
Eidos Montreal
Издател:
Square Enix
Жанр:
Ролева игра
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Достойно продължение на Deus Ex

Разнообразен и солиден геймплей

Широки отворени нива

Стелтът работи, екшънът - също

Дълго и всеобхватно приключение


мрачна визия за бъдещето...

минуси

... макар и с прекалено еднотипни цветове

Мунициите и инвентарът често са оскъдни


По времето, когато оригиналната Deus Ex излезе на пазара, вече имах няколко години сериозен геймърсики стаж, но поради една или друга причина не отделих нужното внимание на това заглавие. Нито на леко противоречивото, но също доста добре приело се продължение. Да, знам, направил съм сериозен пропуск, но в онези години просто се интересувах от по-други видове игри. Въпреки това като уважаващ себе си геймър добре знаех за наследството на Deus Ex и когато чух, че най-сетне се подготвя продължение в лицето на Human Revolution, неминуемо се оказах сред хилядите развълнувани фенове. Няма да крия, че новата игра на Eidos Montreal бе едно от най-очакваните заглавия за мен през тази година. За щастие, въпреки някои дребни проблеми, киберпънк приключението напълно оправдава хайпа и със сигурност ще допадне на онези, които се молеха за него почти десетилетие.

Поглед в бъдещето

Годината е 2027 г. и както подобава за „прикуел“, действието в Deux Ex: Human Revolution се развива в свят, който тепърва започва да се променя. Обществото в третото десетилетие на двадесет и първия век се раздира от противоречия и класови конфликти, но нищо не е по-силно от дебата за аугментациите – механични и технологични приставки, които подобряват физическите и умствени възможности на хората, но… поставят под въпрос тяхната човешка природа.

Ако сте запознати с Deus Ex игрите, значи няма да ви е трудно да възприемете средата, в която ви пренася играта. Друг вариант е да сте гледали филма Blade Runner, а трети и вероятно най-апокрифен е да принадлежите към поколението, което в средата на 90-те години грабеше с шепи т.нар. книги-игри. Точно така, Human Revolution определено ми напомня на една страхотно забавна книга на българския писател Богдан Русев, когото феновете познават под псевдонима Робърт Блонд. Ако сте запознати с творчеството му, вероятно вече се сещате, че говоря за „Роди се сянка“.  Мрачен, двусмислен, морално объркан, технологично усъвършенстван, но дълбоко и чисто човешки раним, светът на Human Revolution определено ме върна назад към книгата-игра на Блонд.

Но да не се отклоняваме

Вашето име в историята на играта е Адам Дженсен – шеф по сигурността в Sarif Industries, може би най-голямата компания в противоречивия бизнес с изкуствени аугментации. В самото начало на играта Адам е почти щастлив – загърбил е мрачна история от неговото минало като SWAT командос, има си нова престижна работа и се радва на специално отношение от страна на една от най-блестящите дами в компанията. Но както се казва, прекалено хубаво не е на хубаво и няколко минути след началото на играта централата на Sarif Industries е подложена на внезапна атака. Опитни и екипирани до зъби нападатели всяват хаос, избиват десетки служители и поставят под съмнение бъдещето на самата компания, която иначе е на път да направи революционен пробив в науката за аугментирането.

А приставките са важна част не само от света на Deux Ex, но и от самия Адам. Тежко ранен при нападението, за лекарите не остава друга възможност, освен да го върнат към живот именно с помощта на поредица от аугментации. Закърпен и дори усъвършенстван, но в конфликт както със заобикалящите го, така и със себе си, Дженсен трябва да тръгне по следите на тайнствените нападатели, което се оказва само началото на една глобална конспирация, водеща вас и героя ви в няколко различни точки на планетата.

Да стреляш или да не стреляш

Рекламирайки Human Revolution, нейните автори използваха дръзки обещания за геймплей, който дава възможност за избор на подход към всяка една ситуация – стреляйте на месо, разчитайте на силата на словото, постигнете нужното само с помощта на мишка и клавиатура или изчезнете безшумно в сенките. Изборът е ваш!

И е на лице. Зареждайки на ново поредната мисия, само за да пробвам нов начин за нейното минаване, неволно се сещам за една много любима моя игра: Alpha Protocol. Неразбраният шедьовър на Obsidian можеше да има доста по-добра съдба, ако авторите му разполагаха с бюджета, техниката и уменията на дизайнерите на Eidos Montreal. Защото дори и да не ви се вярва, под повърхността двете игри си приличат доста: свободата на подход е пълна и позволява да изигравате ситуациите отново и отново, търсейки различното или оптималното. Но докато при Майкъл Торнтън нещата често се объркваха, то Адам Дженсен се радва на солиден геймплей и постоянност.

За трибуквените съкращения

Дали Deus Ex: HR е FPS с RPG елементи (всъщност не е) или RPG с FPS елементи (какъвто по-скоро е случаят), не е толкова важно. През 90 процента от играта действието се развива от първо лице, като единствено когато се укривате камерата се сменя в трето по подобие на системата от Rainbow Six: Vegas 2 и BiA: Hell’s Highway. Прикриването обаче не е никак маловажен елемент, защото ако решите да заложите на стелт – а признайте си, кой не би искал да се превъплъти в хладнокръвния Адам, плъзгащ се като сянка край неподозиращите врагове?! – това ще бъде ваша основна стратегия. Не е удачно да сравняваме Human Revolution със Splinter Cell, но е достатъчно да кажем, че Адам е не по-малко гъвкав и подвижен от Сам Фишер и че подобно на изморения от живота таен агент неговите противници отново са камери, системи за наблюдение, аларми, криптирани компютри и бдящи стражи.

Промъквайки се зад някой от последните, имате възможност за избор: безшумно обезвреждане, което е направо джентълменско и оставя жертвата в безсъзнание или хладно острие дълбоко в тялото. Но не си мислете, че е толкова лесно. И в двата случая след това трябва да се погрижите за тялото, а освен това сте силно ограничени в броя подобни хватки, които може да прилагате. Някои аугментации могат да ви помогнат да усъвършенствате стелт играта си, така че колкото по-рано прегледате наличните варианти и се спрете на стил на игра, толкова по-бързо ще може да ъпгрейдвате онези, които са ви необходими.

Като слон в стъкларски магазин

Не искате да дебнете във вече пословичните сенки или просто сте с вродена непоносимост към бавните действия? От вас може и да не стане добър наблюдател на птици, но това няма да ви попречи да играете с успех на Human Revolution. Решаването на проблемите с оръжие в ръка определено не е най-добрият вариант, най-малкото защото дори и сериозно аугментиран, Адам все още е прекалено крехък, както и защото получавате по-малко ХР точки от огнестрелни убийства. Но нищо не ви спира и веднага ще ви дам един пример.

Някъде час и половина от началото на играта трябва да влезете в полицейския участък, за да откриете, измежду другите неща, и трупа на един терорист, убит по-рано при нова атака срещу собственост на Sarif Industries. Всичките ми опити да мина покрай полицаите във фоайето само със силата на словото бяха напълно безплодни, а така и не успях да открия друг начин за влизане в сградата. Леко изнервен след половинчасово обикаляне наоколо накрая почти на шега нахлух вътре и открих огън по всичко живо. И се оказа, че може и така. Да, касапницата беше пълна и една не загубих героя си, но когато разчистването на сметките най-сетне свърши, между мен и заветната информация не стоеше нищо. Ако не броим две дузини трупове, разхвърляни из целия участък, разбира се.

Сам в нощта

Действието в Deus Ex: HR се развива почти изцяло през нощта. Нивата имат полуотворена структура, която ми напомни за култовото приключение Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Или с други думи, поредица от улички, сгради, алеи, задни дворове и незабележими входове и изходи, измежду които може да се движите свободно. Във всеки един момент може да деактивирате главния куест, за да оставите на екрана единствено нужната ви за някоя второстепенна задача информация.

Дизайнът на нивата в играта определено заслужава похвала. Всяка уличка и полутъмно дворче могат да се окажат изненадващ пряк път към целта, както и да ви зарадват с нещо интересно… или смъртоносно. Изборът е водещ мотив в приключението и дизайнът го показва. Вземете например някои по-тежки предмети като контейнери, които Адам първоначално дори не може да премести. Натъквайки се на такива, просто ги игнорирате и се обръщате в търсене на друг път. Но с помощта на правилните аугментации тези обемисти предмети могат да бъдат премествани, което съответно открива нови пътища и възможности, които дотогава са оставали скрити за вас.

Друг интересен геймплей елемент са социалните контакти и сблъсъците, които периодично ще водите с някои от героите на играта. Не мога да кажа, че в това отношение Human Revolution може да се сравнява с Alpha Protocol, където общуването бе може би най-силната черта на играта, но разговорите определено са интересни и носят удовлетворение, особено когато в техния край постигнете своето.

Точка по точка герой се става


Почти всяко от действията ви в играта – от изпълняване на куест до извършване на убийство, безшумно премахване на враг, пропътуване на определено разстояние и т.н. – ви дава ХР точки. Когато натрупате определена сума от тях, тя се превръща в една точка Praxis. Именно Praxis точките се използват за усъвършенстване на съществуващи аугментации и отключване на напълно нови такива. Подобренията представляват нещо като мини дървета с умения, организирани в няколко различни категории.

За разлика от доста несъвършената Alpha Protocol, където трябваше да се фокусирате най-вече върху стелт и хакерски умения, ако искате да успеете, балансираният геймплей на Human Revolution ви позволява свободно да развивате различни начини на игра, без да се притеснявате, че в един момент те могат да се окажат ненужни. Или почти. Защото в няколко редки случая, когато играта придобива напълно екшън измерение става ясно, че ако не сте вложили никакви точки в бойни аугментации – а това е напълно възможно – ще се поизмъчите доста. Въпреки това геймплеят наистина е балансиран и позволява да играете и да развивате героя си така, както наистина искате.

Освен Praxis точките, другото важно нещо е вашият инвентар. Той е в решетъчен формат, което означава, че побира ограничен, при това доста, брой предмети. Признавам, че лично на мен той ми отесня твърде рано в играта и с досада трябваше непрекъснато да изхвърлям едни неща и да добавям други. Естествено, с помощта на аугментация, може да разширите размера на решетката, но определено играта ви кара да мислите сериозно какво точно искате да имате у себе си.

Друга леко проблемна област са мунициите. Ако играете изключително стелт това може и да не ви засяга, но при ако участвате в повече огнестрелни схватки, твърде често ще оставате без куршуми за едно или друго оръжие. Може би прекалено. Самите оръжия могат да се ъпгрейдват по няколко различни начина, така че да увеличавате обема на пълнителя, демиджа или пък скоростта на презареждане. Напълно стандартно е, но е доста забавно.

Визия в два цвята

В интерес на истината Deus Ex: HR е доста добре изглеждаща игра. В хода на приключението ще срещнете интересни персонажи, ще се замислите над сериозни теми от съвременния живот, ще участвате в динамични престрелки и още много други неща. Лицата на героите са моделирани подробно, а околната среда е красива по своему, но и доста стерилна, точно както подобава на едно двусмислено бъдеще, в което лишените от емоции технологии все повече изместват човешкото. Това, че практически цялата визия на играта е реализирана в нюанси на оранжево и кафяво не е непременно лошо, но в един момент сякаш писва.

Що се отнася до звука, играта предлага солидно, макар и не съвършено озвучение. Повечето герои звучат доста добре със забележимото изключение на самия Адам, чийто глас откровено дразни с нарочната си хрипкавост. Музикалното оформление е почти стандартно, а като цяло играта е доста тиха.

Няма съмнение, че Deus Ex: Human Revolution е една страхотна игра. Очевидно е, че нейните автори са се вслушали в желанията на феновете и са се отнесли с уважение към оригиналното заглавие. Въпреки че не е перфектна и страда от проблеми като противоречивия инвентар и понякога слабо AI (това очевидно продължава да бъде основна критична област дори за най-силните заглавия), Human Revolution е страхотно киберпънк приключение, чийто солиден и разнообразен геймплей ще ви кара да се връщате към него отново и отново. А двадесетината часа, които биха ви стигнали за първото изиграване, са само началото.   

 
системни изисквания
OS: Win XP, Vista, 7; CPU: Core 2 Quad или AMD Phenom II X4; 2 GB RAM; видео: AMD Radeon HD 5850 или по-добра
напиши коментар
 

250 мнения
профил »
Little_Nicky каза на 01.09.2011, 00:06 ?. :

Една от най-добрите игри правени в последните години, няма друга игра, която да ме накара да затварям вратите зад себе си и сравнително еднотипната цветова гама да придава повече атмосфера отколкото да отнема... просто ЕПИЧНА, как няма един дразнещ бъг, просто... така трябва да се правят игри... :)

250 мнения
профил »
Little_Nicky каза на 02.09.2011, 11:52 ?. :

Как да не се разцепиш на играта просто :D:D:D Сега стигнах един пичага - китаец, дава мисия и се казва WING HUI :D:D:D

490 мнения
профил »
BlindGuardian каза на 01.09.2011, 00:23 ?. :

Първо да кажа ревюто е много добро.
По дяволите защо тази игра не ме грабна защоо :( А толкова се надявах да ми хареса може би защото много малко време съм я играл или игри от бъдещето не ме кефят.
Не знам ще трябва пак да я пробвам като изчетох ревюто се надъхах отново хах

806 мнения
профил »
pi4aama каза на 01.09.2011, 00:31 ?. :

Играта ми хареса . Обаче има и проблеми . Например ,това че босовете могат да се бият само със стрелба , а ако до тогава играеш стелт (ръкопашен бой и промъкване) е доста по-трудно да ги победиш , защото просто нямаш мунициите за целта. Всичко друго е супер (и главният герой си е с много подходящ и мрачен глас и мен лично ме изкефи) .

715 мнения
профил »
Sonic The Hedgehog каза на 01.09.2011, 00:49 ?. :

Защо има cover система? Така много напомня на Gears of War. (моя гледна точка)

806 мнения
профил »
pi4aama каза на 01.09.2011, 11:11 ?. :

Защото играта е стелт , а ако нямаше cover системата , стелта щеше да е тъп като в crysis .

63 мнения
профил »
Tiposretu каза на 01.09.2011, 00:51 ?. :

Месечен интернет- 21 лв. на месец
Играта Deus Ex: Human Revolution- 140 лв.
Шлиферът на Adam Jensen- 230 лв.

Да вървиш по някоя опасно- жълта уличка, облечен в стилен high- tech шлифер, докато в ушите ти звучи http://www.youtube.com/watch?v=9wj1-eaqYNg&featur e=channel_video_title - БЕЗЦЕННО!

457 мнения
профил »
spark6665 каза на 02.09.2011, 01:31 ?. :

Шлиферът на Adam Jensen никак не е 230 лв., а по-скоро 400, до колкото видях в интернет. А иначе филмът е на лице! Играта е зашеметяващо яка, отдавна не беше излизала качествена игра! Браво на всички, допринесли за нея.

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 02.09.2011, 08:15 ?. :

+1

Тази версия на Икарус ми допада повече http://www.youtube.com/watch?v=GcFB8Rmy-S c

Страхотно ревю г-н Цеков. Единственото, което бих могъл да добавя е забележка по графиката на играта. Нека си признаем, че като за ДХ11 игра не изглежда впечатляващо.... но пък всичко останало е просто страхтно. Завръщането на Деус е просто невероятно.

Начините за изиграване за са доста, оръжията имат страхотен дизайн и всяко си има своето уникално добро приложение, така че да не стане излишно веднага щом се докопаме до следващото. Не мога да не похваля и анимациите на главния герой, особено тези в близък бой.

Страхотна игра е това, отива в "залата на славата", две мнения няма по въпроса =)

457 мнения
профил »
spark6665 каза на 02.09.2011, 11:37 ?. :

Плюс 100000000 по-добре не бих могъл да го кажа.

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 01.09.2011, 04:15 ?. :

Aдски се разочаровах... Толкова ме впечатли играта първоначално, после умрях от скука тотално. Недомислен "батери бар"; адски безполезни пари; безполезни оръжия; чалнат хак, от който в един момент ми се доповръща или от малоумните дневници, в които пише паролите; смешните NPC-та, които се държат крайно неадекватно; откачен левъл дизайн, който само успя да ми откачи челюстта с приключенията в Китай, но реално само те мота като пиле без глава и, и, и... Оръжията имат само да си мечтаят за баланс, но пък по- здравите пушки направо радват на макс. Реално за мен, при все цялото чакане, хайп, реклами, трейлъри и прочее играта е фейл, за което невероятно много съжалявам, понеже има страхотна атмосфера, идеи, които да бъдат реализирани по- добре и прочее...

P. P. Шлиферът е толкова зле, че не е истина... минал е покрай тоя на Адам само с няколко километра. Дано пише логото на играта някъде по гърба примерно, че да е на 100% позьорски и смехът да е пълен.

P. P. 2 /Преди някой да ревне, само ще поясня, че не троля и не хейтвам, просто изказвам мнение...

9 мнения
профил »
ЛанселотГей каза на 10.09.2011, 16:21 ?. :

леле ще те потроша ако те видя някъде!

1332 мнения
профил »
sollider каза на 26.12.2011, 21:08 ?. :

Хахаха тоя Ланселот хич не се е вкарал във филма :D

1220 мнения
профил »
vasito каза на 01.09.2011, 04:28 ?. :

На максимум ли сте играли играта щото доста по-различно ми изглежда от официалните скрийншоти?

598 мнения
профил »
XENOpz каза на 01.09.2011, 09:05 ?. :

Аз пък влязох в полицията с говорене, но за допълнителните точки XP се върнах и влязох както през канализацията, така и през пожарната стълба към покрива. :)

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 01.09.2011, 09:21 ?. :

Хаха, и Иво се е запецнал на полицейския участък като мен. И аз пробвах терминатор стила и се получи, но се губи очарованието. И. Цеков прочете форума, на мен там ми помогнаха.
Ревюто е наистина добро. Не знам само защо се сравнява толкова много с Алфа протокол.
И относно гласа на Адам, според мен умишлено е такъв хриплив, несигурен на моменти, все пак от обикновен човек го превръщат в киборг с 2 изкуствени ръце и един милион други електрони.
В крайна сметка He never asked for this.

679 мнения
профил »
torrin каза на 01.09.2011, 09:37 ?. :

много готино ревю, браво, и аз като играх играта се сетих за тази книга игра :)

213 мнения
профил »
Стойчо каза на 01.09.2011, 09:54 ?. :

Играта е невероятна. Свободата на действие е уникална. Понякога се промъквам, понякога уговарям, друг път играя като терминатор. Просто искам да опитам всички възможни начини. Тази свобода... просто нямам думи.
Историята също е много добра, поне за момента (все още не съм я превъртял, играя по малко, защото не искам да свършва). Страничните мисии за момента са малко, но са също толкова добри. По-добре няколко такива, отколкото 50 от типа убий 20 гангстери.
Често има и много малки детайли. Например, след като оцелях от атаката и се озовах в сградата на Sarif, започнах да обикалям. Наврях се и в женската тоалетна. После, когато говорех с Pritchard и мина основния диалог, той спомена (цитирам по памет) ,,Вярно е, че си много променен, но все още си мъж. Недей да ходиш в женската тоалетна". На пръв поглед няма значение, но ме кефят подобни дребни детайли. NPC-тата реагират адекватно на действията ти.
Единственото, което не ми харесва, са бос битките. Изключително дървени и глупави. На фона на цялата гениалност на геймплея стоят някак си смешно. Сякаш са правени от друго студио.
Въобще, играта е страхотна. Много се радвам, че си я купих, и не съжалявам за нито една стотинка.
Сега за ревюто. Като цяло е добро, но да изтъкваш инвентара като минус? Това е толкова глупаво и неадекватно, че просто нямам думи, затова няма да говоря повече по тази тема.

116 мнения
профил »
MARiNZ0 каза на 01.09.2011, 13:29 ?. :

Битките с босовете СА правени от друго студио - GRIP Entertainment ;]

213 мнения
профил »
Стойчо каза на 01.09.2011, 14:32 ?. :

Това не го знаех. Но определено обяснява всичко. Мерси за информацията.

33 мнения
профил »
bootdisk каза на 01.09.2011, 10:02 ?. :

Абе всичко хубаво, стига играта да можеше да се играе. Започва с логото на AMD и не върви на ATI/AMD карти... смешно и трагично. Изкараха update и пак не фикснаха основния проблем с framerate-а .... като се замисля може и проблема да в калпавите драйвери на АТИ, няма да е сефте...

42 мнения
профил »
Niko216 каза на 01.09.2011, 18:47 ?. :

На AMD Radeon HD6770M съм и нямах абсолютно никакъв проблем с фреймрейта...
Може би проблема ти е индивидуален?

23 мнения
профил »
donev_go каза на 03.10.2011, 11:15 ?. :

Не знам какъв може да е проблема. И аз съм с ATi и то сравнително стара карта (hd4670) и нямам никакъв проблем с играта.

407 мнения
профил »
Damnation каза на 01.09.2011, 10:12 ?. :

Хареса ми - и играта, и ревюто на гн Цеков. Ама нямам време да пиша повече :D
Играта си върви повече от перфектно на Win7 и ATI HD карти, пробвах и на двата компа вкъщи, така че вероятно проблема споменат от коментиращия над мен е свързан с драйвъри.

213 мнения
профил »
Стойчо каза на 01.09.2011, 10:18 ?. :

Да, аз съм с ATI карта и играта ми върви напълно гладко под DX 11. Bootdisk, може от драйвърите да е. Отваряш стийм, от менютата горе: steam-check for video driver updates. Това е най-лесният начин. Ако не стане и отговаряш на изискванията, най-добре се обърни към съпорта им.

412 мнения
профил »
Serious Sam 1.0 каза на 01.09.2011, 10:25 ?. :

Честно да си кажа няма игра/шутър, за който да съм чел статия и да не присъства вътре репликата "Има проблем с AI-то". Това е задължителна реплика за ревюто на всеки един шутър. И изобщо чудя се какво трябва да се изобрети за да се затвори устата по този въпрос на един средностатистически гейм журналист.

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 01.09.2011, 12:00 ?. :
Редактиран на 01.09.2011, 12:12 ?.

Изкуственият интелект на противниците във FEAR е отличен:
http://www.youtube.com/watch?v=gClk8GEsKS I&feature=related
Точно тук сравнявам A.I.-то при двете игри :)

От това което прочетох от ревюто, не съм съгласен с твърдението, че гласът на Адам е неприятен. Според мен, изгражда много добре неговата същност - badass. Този на Маркъс Финикс(GoW), не е по-добър! То си е въпрос на сформиране на персонажа.

279 мнения
профил »
fizo каза на 01.09.2011, 12:07 ?. :

Във FEAR противниците са толкова добри, че на няколко пъти ми скъсваха нервичките :)

1297 мнения
профил »
hyper' каза на 01.09.2011, 13:14 ?. :
Редактиран на 01.09.2011, 13:18 ?.

Хах, тук май всички сме съгласни за фиърското AI!
Danivanov - имаш много успокояващ глас, пич! :D

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 01.09.2011, 13:36 ?. :

Май всички сме на мнение, че ИИ-то в FEAR е най-доброто въобще. Не знам защо, но май така и не е създадена игра с по-добро или поне на нейното ниво.

380 мнения
профил »
des каза на 01.09.2011, 11:05 ?. :

Наистина ИИ-то на моменти е абсурдно даже, бих казал! Графиката е доста прилична и мисля, че е дори олекотена, единствено ме дразнят, както се споменава по-горе, еднообразните текстури. Иначе като игра, която дава толкова избор и в същото време не се размива сюжетът, няма как да не бъде изиграна и оценена високо :)

784 мнения
профил »
veluvian каза на 01.09.2011, 12:11 ?. :

Великолепна е! Сбъдна високите ми очаквания. Мога да го потвърдя от гледна точка на човек, който е играл с интерес и внимание оригиналите още когато излизаха на бял свят на първите ми PCта и бих казал, че HR се опитва да пресъздаде корените, с единствената разлика, че сега са добавени няколко трикове в помощ на стелт тактиката.
И точно поради това, че наподобява силно на оригиналите, не всички хора ще я оценят. Няма как да я сравняваме с коя да е друга игра, защото Deus Ex излезе 2000ната, преди Splinter Cell, Crysis и много други. Но аз бих си позволил сравнение с друга класика и аз определено по стил на игра копирам именно Solid Snake, да, HR наподобява на MGS, в което няма нищо лошо. Все пак MGS за мен е сътворението и библията на стелта.
С инвентара аз нямах проблеми, да, налагаше се да изхвърлям понякога предмети, но всеки който си мисли, че може да си напълни раницата с оръжия и базуки, естествено че няма да се надява на свободно място. Действително леко ме подразни замисъла на енергийните батерийки или както там се казват, и непрекъсната консумация да ги запълвам, което обезсмисли решението ми да ъпгрейдна аугментирането с 5 слота. Играта е почти перфектна и това е е много повече от нищо, в сравнение с сушата от идеи, които предлагат в последно време игрите. За мен е игра на годината.

65 мнения
профил »
zh4w каза на 01.09.2011, 14:17 ?. :

х2

1716 мнения
профил »
Danivanov каза на 01.09.2011, 12:55 ?. :

Размазващ unboxing:
http://www.youtube.com/watch?v=vKEyGJzQ-I8&featur e=feedf

23 мнения
профил »
Xman каза на 01.09.2011, 14:11 ?. :
Редактиран на 01.09.2011, 14:17 ?.

ИИ-то на Halo и особено на Half Life серията не е добро,така ли?!

16 мнения
профил »
bl4c каза на 01.09.2011, 14:33 ?. :

Музикалното оформление е почти стандартно.. че и тиха... Иво ти с тапи на ушите ли си играл бе? Музиката е повече от превъзходна, a и според мен като цяло звукът в играта досте добре е направен и не ди дразни ушите с някаква претрупаност и всичко е изчистено. Е верно, че озвучението е леко странно и се кефя на такива гласове - хрипав, дрезгав и спокоен и първото, което ми дойде на ума е за Ридик, който е пълен badass и се радвам, че са избрали такъв тип глас за Адам и са успяли да създадът много готин персонаж. За играта сега.. на кратко изпълни ми моите очаквания и лично си я изиграх с кеф, налага се да вложиш малко умисъл в действията си. От втория Мас Ефект насам, това е играта, която предлага нещо различно от другите боклуци на пазара и визирам отрочетата излизащо то Гейвижиън.

389 мнения
профил »
Draksis каза на 01.09.2011, 15:47 ?. :

Действително и аз бях изключително изненадан именно от класификацията на г-н Цеков за музикалното оформление. Всеки с неговото си, естествено, но именно за саундтрак на Deus Ex? И то от Майкъл МакКан?

Аз лично не мога да престана да слушам музикалните парчета от играта. Последното заглавие, което ми направи толкова дълбоко впечатление, беше първият Mass Effect. Вторият го изключвам, защото се премести към Холивудско-блокбъстърско звучене, за сметка на "космическите синтове".

Все пак, такова е мнението на Иво. Трябва да го уважавим. :)

375 мнения
профил »
grand6master каза на 01.09.2011, 16:16 ?. :

Играта е супер - поне в сравнение с другите ПЦ игри излязли през миналия и по миналия месец. Днес я превътях и най-голямо впечатление ми остави последното ниво с 4-те избора. Но от началото до предпоследните нива ми беше скучна ,както се казва в ревюто инвентара е оскъден ,а и исках да си направя всички аугументации но не мисля че това е възможно. Минах абсолютно всички мисии обикалях на всякаде и не можах да събера достаъчно praxis останаха ми около 17 още. Гласа на Адам е много як той е кораво копеле (badass). За AI на противника- в началото се пробвах на трудно но беше когато нямах аугиментации и направо ме пребиха ,преминах на мед и до сега не съм го пипал.

52 мнения
профил »
Infy каза на 01.09.2011, 17:25 ?. :

Аз лично вече съм си дръпнал OST-то и си го слушам най-редовно :) Оперелено е много завладяваща музиката и помага за потапянето в амтосферата.

67 мнения
профил »
Жувотновъд каза на 01.09.2011, 17:49 ?. :

FOTY
Fail of the year

759 мнения
профил »
soti_n каза на 10.10.2011, 17:25 ?. :

Ако питаш мене, голямото О (от of) въобще не се пише.

90 мнения
профил »
Slackers каза на 01.09.2011, 17:57 ?. :
Редактиран на 01.09.2011, 18:04 ?.

Кое му е дългото на играта въобще играли ли сте я за да пишете????За ден и половина се минава, може и за ден има 6 оръжия на кръст но играта е мн. яка като история .Безумно кратка само с 3-4 боса, какво повече да говориме някакви смешни ревюта накакви смешни историй.Незнам как ги пишете тези ревюта но малко поиграйте и тогава пишете не превеждайте чужди статий и баба знае така........макар и да не съм сигурен но това ревю е пълна боза аз незнам от както сте онлин пълна боза ..............иначе мен лично ме изкърти на моменти, но имаше много неща който да се направят според мен много е постна на моменти.За токова голямо чакане, гледане на клипове и говорене малко разочарова.Имаше много да даде а за оръжията да не говориме, с ъбгрейди на уръжията не се покрива всичко имаш 2-3 вида снайпер ,пистолет,револвер, 3 вида помпи(като броиме раждясалата двуцевката в началото), 2 автоматични оръжия и 3 големи оръжия карабини и т.н..Най ме израдва, че тук не можеш да бъдеш рамбо и не си пълниш ъбгрейдите докрай трябва да си ги разпределиш.

375 мнения
профил »
grand6master каза на 01.09.2011, 20:19 ?. :

ее малко по дълга е от другите FPS игри който са по 4-5 часа кампании

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 02.09.2011, 18:32 ?. :

Слакърс, голям си слакър майтап да няма =)

55 мнения
профил »
plamen88 каза на 01.09.2011, 22:31 ?. :

Малко спам:в китайския квартал освен в публичния дом на друго място има ли магазин за оръжия?

51 мнения
профил »
Assassino каза на 01.09.2011, 22:49 ?. :
Редактиран на 01.09.2011, 22:49 ?.

Да, в Alice Garden Pods . Има в една стая ама трябва да си я търсиш ,че не мога да обясня къде точно .

55 мнения
профил »
plamen88 каза на 01.09.2011, 22:53 ?. :

Мерси,това ми достатъчно.

127 мнения
профил »
lyubohar каза на 02.09.2011, 09:43 ?. :
Редактиран на 02.09.2011, 09:44 ?.

Грозно и скучно. Може би малко по-интересно ако си фен на стелта. Който иска good 'ol run and gun измежду безкрайните и скучни диалози - няма да го получи, независимо какво обещават разработчиците...Чакаме следващия S.T.A.L.K.E.R...

407 мнения
профил »
Theron Fears каза на 02.09.2011, 10:28 ?. :

Тя поредицата никога не е била good ol run and shoot... така че не знам какви очаквания си имал ти?

2059 мнения
профил »
Zipy каза на 02.09.2011, 19:11 ?. :

Колко от вас си купиха играта, да попитам :)
един, двама freesh1it ;)

213 мнения
профил »
Стойчо каза на 02.09.2011, 22:00 ?. :
Редактиран на 03.09.2011, 00:10 ?.

Аз си я купих. За другите не знам. И това какво значение има за теб?

3 мнения
профил »
gtracer каза на 02.09.2011, 19:36 ?. :

A really astonishing game...

31 мнения
профил »
Cpl. D.Hicks каза на 02.09.2011, 21:15 ?. :

"Музикалното оформление е почти стандартно"
Г-н Иво Цеков, май въобще не разбирате от музика, щом сте написали този безумен ред... Точно музиката играе изключително важна роля в цялостната атмосфера на играта.

105 мнения
профил »
Jmurko каза на 02.09.2011, 22:10 ?. :

Отлично ревю! Поздравления за автора!

241 мнения
профил »
mooncrosser каза на 03.09.2011, 20:00 ?. :
Редактиран на 03.09.2011, 20:01 ?.

Играл съм трудни игри, но не чак толкова безумни! Пуснах играта на Deus Ex трудност. Всеки напън да играеш като супергерой бъде смазван - дори, да си на половина робот, си по-чуплив от всеки друг нормален човек, но това е ОК, има стелт елемент, нали? И имаш също така и избора да убиваш или не... е, в същност, избора е от лош по-лош :D Ако не убиеш целта си, пазачите, които обикалят само я побутват и събуждат, ако я убиеш, цялата стая знае за това :D И освен това, и двата варианта искат батерии....А, и познайте, и за стелт елемента по някога нямаш избор- босовете са толкова не на мястото... Мисля, че медиите малко надценяват играта, лично мнение.

407 мнения
профил »
Damnation каза на 03.09.2011, 21:51 ?. :

На моменти това с промъкването е пълен ташак. В полицейското управление например, приспах повечето ченгета и ги замъкнах както са приспани в въздушните шахти - не знам дали и кога са се събудили, но си останаха там :D

526 мнения
профил »
shpekovsalam каза на 04.09.2011, 16:40 ?. :

И аз така! Голям фън е! :D :D И не се събуждат все едно са умрели!

21 мнения
профил »
roughe каза на 04.09.2011, 19:03 ?. :

хах само друг може да ги събуди

320 мнения
профил »
dido_y каза на 04.09.2011, 22:03 ?. :

Какво значи "аугментирането"? В цялата статия се споменава, но никъде не е обяснено...

16 мнения
профил »
bl4c каза на 05.09.2011, 15:53 ?. :

Аугментация - заменяне на биологичен орган и/или крайник с механико-електронен такъв, с цел поради загуба, силно увреден или просто с цел усъвършестване, с която плащаш своята хуманност. Просто считай синоними като трансплантация и/или протеза. Аз поне така го тълкувам, може да не изливате хейт по тоя повод :)

320 мнения
профил »
dido_y каза на 08.09.2011, 11:29 ?. :

Ха, това ми хареса "трансплантация и/или протеза".

Благодаря за отговора!

407 мнения
профил »
Damnation каза на 05.09.2011, 19:53 ?. :

Хареса ми интерпретацията на bl4c. По-простичко и геймърски - аугментацията е еквивалента на развиването на някое умение от RPG игрите :) Друго което открих е, че може да засилиш някой приспан по-отвисочко, и гравитацията си казва думата ;)
Ще се пробвам да мина играта пак, обаче без да застрелям нито един моб ( освен босовете и роботите, нали ).

1565 мнения
профил »
n00b каза на 06.09.2011, 12:47 ?. :

Оригинална и яка игра. Врътнах я на максималната трудност и съм доста доволен от преживяното.

ПС. Сигурен съм, че ако тази игра беше направена от Близард, щеше да има 5 пъти повече коментари :)

4179 мнения
профил »
VK_ каза на 06.09.2011, 21:02 ?. :

Прав си. Също така ако беше направена от Близърд щеше да има следваща част след 12-13 години =) И вкяка година на близкон да пускат по 2 скрийншота и трейлър...

И определено играта е направена за изиграване на най-висока трудност - това придава повече дълбочина на геймплея. Също така много ме изкефи колко бързо фикснаха лоудинг тайма =)

407 мнения
профил »
Damnation каза на 07.09.2011, 16:37 ?. :

Единственото което не ме изкефи е края. По-скоро това, че кой от четирите финала ще е достъпен за теб, зависи само от действията ти в последните 15 минути от играта. Няма никакво значение ( освен за да вземеш пари или праксис точки ) дали,кои,колко и как ще изпълваш задачите преди това.
Което е малко тъпичко :/
Можеха малко повече да се напънат в тази насока.
А дано ако има експанжъни или DLC-та нещата да са малко по-различни.

216 мнения
профил »
Nikeca каза на 12.09.2011, 03:09 ?. :

Айде някой да каже за заложниците от 1ва мисия...

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 12.09.2011, 04:03 ?. :

Игра на годината :
Skyrim vs Deus Ex 3
?

326 мнения
профил »
Daynov каза на 17.09.2011, 16:46 ?. :

Arkham City.

407 мнения
профил »
Damnation каза на 12.09.2011, 15:33 ?. :

Като видим Скайрим ,ще е по-лесно да кажем. Иначе Deus Ex определено има шансове.

128 мнения
профил »
qcetoo каза на 12.09.2011, 16:09 ?. :

Аве играта си е зарибявка нямам оплаквания нито от към геймплей нито откъм графика нито откъм музикалното оформление става за разцъкване.

707 мнения
профил »
sturba каза на 18.09.2011, 12:21 ?. :

GOTY !!!!

126 мнения
профил »
Hamilton каза на 23.09.2011, 18:43 ?. :

Много хубава статия за много хубава игра. Браво на господин Цеков.

759 мнения
профил »
soti_n каза на 10.10.2011, 17:06 ?. :

Току що я превъртях! Да, знам - много късно.. Но се насладих на цялостен gaming. Oчаквах я, но о, боже, не очаквах да е толлкова добра. Просто наистина страхотна игра. Наистина се въплътих в кожата на Алан, минавайки всяко ниво тихо, и хаквайки всяка система и всеки компютър (на които има доста интересни информации за света, клюки и най-интересното кодове скрити в дискети, наречени pocket secretaries). И всичко това не ми омръзна. Имаше моменти на избори, върху които наистина се замислях, не като за протокола, а поставяйки се в подобната ситуация, и така в търсене на най-оптиманото хуманно решение. Докато играех си казвах сигурно това е най-великата игра, която съм играл, сигурно тя ще е любимата, но не.. Да, Eidos Montreal са се постарали, но това което ми липсваше е.. REBOOTING_____ACCESS DENIED

29 мнения
профил »
Beyond_imagination_93 каза на 24.08.2012, 14:27 ?. :

Тази игра я уважавам много
за мен е :

атмосфера - 10/10
геймплей - 10/10
звук - 10/10
графика - 10/10
стори - 10/10

бих играл тази игра 5 години нищо че е само сингъл

но не бих играл игри като кал оф дъти въпреки че имат мулти , кооперативна
игра и ДРЪН ДРЪН ....

12 мнения
профил »
sylverbmx каза на 17.07.2013, 21:09 ?. :

Само да попитам, играта много ли е тежка? ....смисъл ще тръгне ли и на по-старичък компютър от 2007-8?

4 мнения
профил »
Pariah каза на 13.09.2014, 12:16 ?. :

Една от малкото игри,която залужава да се превърти поне 3 пъти :Д.
Междудругото в полицейския участък на първо преиграване ме пуснаха да си мина ,но на второто оплесках диалога и не можах да стигна моргата през парадния вход,затова минах през задния :Д.

Гласът на Адам е много хубав,не мога да разбера какво не му харесват :D.

DLC-то The missing link беше най-мъчителното DLC,което съм играла :ХХ. Нямаш оръжия,нямаш аугументации и брони и трябваше да отидеш и да си ги намериш в един склад :D. Доста умирах докато стигна заветната цел ^^.

Играта си е много хубава и историята е интересна :))
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Deus Ex: Human Revolution

Превю:
Колко бавно върви времето, когато чакаш продължението на една от най-добрите игри, правени някога... Но то все пак идва, така че нека погледнем какво ни носи.

новини:
Продукцията на CBS Films не е прекратена, просто сценарият се пренаписва
Square Enix има големи планове за поредицата и иска да я пренесе в книги, комикси и на мобилните устройства, твърди новата стратегия на издателя.
Edios Montreal загатна за това, че ни очаква нов проект с името на поредицата, но все още не е ясно какво точно представлява той.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Diablo III 147
The Elder Scrolls V: Skyrim 141
Ревю в прогрес: Diablo III 135
Torchlight II 114
Dragon Age: Origins 102
Mass Effect 2 96
Darksiders 2 87
The Witcher 3: Wild Hunt 86
Mass Effect 3 82
The Witcher 2: Assassins of Kings 78