Destiny

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 24 авг. 2014

Представете си цялата ви геймърска кариера да започва и да свършва с Halo. Десет години, ден след ден – само Halo. Доста страховита картинка, нали? Това е реалността за много от мъжете и жените, работещи в Bungie. Повечето хора там са гриндили само върху тази поредица и само за една конзола – Xbox. Сега, няколко години след като с много скандали и сръдни се откачиха от Microsoft, Bungie са почти готови да ни покажат първото си ново творение – епизод номер едно от поредица с неизвестен брой части, наречена просто Destiny.

Трудно е да се каже какво точно е Destiny. Авторите упорито избягват да я наричат ММО, предпочитайки вместо това да използват израза „екшън в споделен свят” (shared world shooter). Действително, играта има много повече допирни точки със заглавия като Borderlands (или доста по-неуспешната Hellgate: London), в които се преплитат екшън и RPG елементи, отколкото с пълнокръвни ММО-та като WoW. Все пак Bungie настояват, че са се опитали да създадат на първо място стрелялка от първо лице, така че всички гейм-механики ще са подчинени на този стил на игра.

Каубои vs. Извънземни

Историята е следната – 700 години напред в бъдещето, всичко е отишло по дяволите. Човечеството е преживяло истинска Златна епоха на космически приключения, колонизирали сме планетите от слънчевата система, но някой е натиснал Self destruct бутона или нещо подобно и сме се върнали обратно на изходна позиция. Даже по-зле – бившите ни колонии са превзети от извънземни раси, а дори самата планета Земя е 99% руини и бунища, обикаляни от същите тези извънземни. Дошло е времето да дойдат Космически пехотинци, за да изчистят ксеноса от… извинявам се, временно се пренесох в друга гейм вселена.

Та към настоящия момент, хората обитават един единствен защитен град, над който виси гигантска сфера, позната единствено като Пътешественика (the Traveler). Какво желае от нас не се знае, защо не иска да си ходи – също. Известно е само, че именно тази сфера е подпомогнала човечеството в завладяването на нови планети и до ден днешен дава на избрани индивиди специални сили, известни като Светлината (the Light). От всичко това научаваме две неща – първо, Bungie хич не ги бива в измислянето на имена; и второ, сферата е гъз, щом не ни е предпазила от сговнясването на обстановката. Дали ще ни се отдаде възможност да я взривим? Предстои да разберем.

Играчът поема ролята на един от индивидите, докоснати от Пътешественика (перверзник…) и избавени от най-ужасна съдба, а именно – да бъдат NPC-та. В играта ще бъдат налични три раси – Awoken – космически елфи, Exo – космически немъртви и хората – космически, ъъъ, хора. По детайлно описание не ни е необходимо, тъй като разликите ще бъдат чисто козметични. По-интересният и важен за стила на игра избор е този на клас, също три на брой. Първият е Ловецът (Hunter), лековъоръжен скаут и ловец на глави, един вид космически каубой. Вторият е Вещерът (Warlock), който използва комбинация от оръжия и специалните сили, получени от Пътешественика, с две думи – космически магьосник. Изгуби ли значение вече думата „космически” от толкова повторения? При мен – да. Третият клас е Титанът (Titan), стандартният войник, залагащ на тежките оръжия. Авторите не крият, че са заимствали идеи от Star Wars при измислянето на класовете – Ловецът е направен по модела на Хан Соло, Вещерът е подобен на рицарите-джедаи, а Титанът е Щурмовак. През цялото време ще бъдете придружавани от спътник-духче, озвучавано от любимия на всички ни вертикално ощетен актьор Питър Динклидж.

Свободата, Санчо…

Основната идея, на която ще се залага в Destiny, е свободата – липсата на всякакви ограничения да играете по начин, по който вие предпочитате. Ако искате да играете с други хора – може, ако не искате – недейте. Авторите все пак ни уверяват, че играта със съотборници е по-забавна. Като изявен социопат изпитвам дълбоки съмнения в това твърдение, но в случая мултиплейър елементите ще бъдат преплетени в геймплея почти незабележимо. Докато изпълнявате задачите си, от време на време ще попадате на отворени събития, където трябва например да преборите огромна вражеска орда. За целта до вас ще се появят други играчи, с които трябва да действате в тандем. Ако не ви се занимава – просто ги подминете, няма да има неприятни последствия за вашата игра. Можете да обикаляте и в групи с до трима приятели, ако не желаете да се омесвате със случайни минувачи.

Свободата е налична и по отношение на движението – по всяко време можете да запалите джапанките към някоя от бившите колонии и да се помотаете на Марс, например. Това ще е един доста различен Марс – представете си разходка из познатите полета на Червената планета (кой ли не е ходил там стотици пъти), когато срещу вас се появяват руините на отдавна изоставен и затрупан с пясъци град. Както се видя в бетата, атмосферата е подкрепена и от доста добра графика, така че ще можем да се потопим напълно.

От всичко, казано дотук, ме притеснява само едно – какво всъщност ще правим в играта? Тъй като за съжаление пропуснах бетата, налага се да се ориентирам в особеностите на играта от разказите на други, а в тях като цяло липсва отговорът на въпроса за един милион долара – какво ще ме задържи в Destiny. Историята ли? Изследването на разнообразни местности? Плячката, която ще изстъргвам от ръцете на повалените си врагове, както е в Diablo? Не ми стана съвсем ясно, но скоро ще ми се проясни – Destiny е на финалната права и излиза на 9-ти септември за конзоли от ново и старо поколение. Засега изглежда повече от обещаващо, а и Bungie са надъхани здраво да се докажат пред света. Очакваме с нетърпение!

Автор: Пламен Димитров