Demigod

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 19 апр. 2009

Малко автори признават толкова открито откъде са черпили вдъхновение при създаването на новата си игра и обикновено по-късно търпят критики за плагиатство. Gas Powered Games обаче не се притесняват и още когато анонсираха Demigod, си казаха – ние ще използваме DotA за основа. Крайният резултат е една изключително красива вариация на може би най-популярния къстъм сценарий, правен някога за WarCraft III…

Историята в Demigod няма почти никакво значение. Позицията на всемогъщ господ е освободена и някой трябва да я запълни. Естествено – намират се достатъчно на брой кандидати, готови да се впуснат в смъртоносен турнир, за да се превърнат от полубогове в истински божества. Това е – нито повече, нито по-малко.

Имайте предвид, че

Demigod няма сингълплейър кампания

в която гореспоменатата идея да се разгърне както си му е редът, а соловият режим, който е налице, е по-скоро загрявка за истинското онлайн меле. Това донякъде е разбираемо, предвид мулти-ориентацията на играта. Пък дори и да имаше някаква кампания, тя сигурно щеше да бъде изключително плоска, плитка и еднообразна, така че решението на Gas Powered Games да я изрежат от играта, е по-скоро сполучливо.

Онези от вас, които се интересуват какво точно се е случило с главните герои, за да се превърнат в подобни същества с полубожествени способности обаче, ще могат да прочетат подробно описание за всеки един от тях. Обикновено става въпрос за някакъв трагичен инцидент, който ги е докарал до това положение. На осемнадесетия си рожден ден например бъдещият Torch Bearer е бил затворен в дървена постройка и изгорен жив от баща си – краля, който се е страхувал, че един ден синът му ще узурпира трона с помощта на необикновените си магически способности. В същото време е бил принуден да гледа как любимото му момиче умира в ръцете му. Преди да се превърне в The Rook пък, Мард Хамърхенд е бил изкусен строител и тактик. Той издигнал велика, почти непревземаема крепост, но по време на една от многото битки, в които участвал, загинал от балиста… Тялото му било положено в централната кула на крепостта и тогава духът му, по не знайно какъв начин, се слял с постройката и тя се превърнала в един огромен, ходещ гигант…

Demigod няма дори и един кратък туториъл, който да ви обясни накратко къде и какво ви очаква. Играта директно ви захвърля в центъра на сражението и ви оставя сами да разучавате кое за какво е. Вероятно Gas Powered Games са разчитали твърде много на популярността на DotA, или пък на нивото на интуитивност, до което са успели да достигнат в геймплея. Не знам. Пък и това няма значение, тъй като Demigod предлага един

ултра зарибяващ и богат на опции мултиплейър режим

Онези от вас, които са играли DotA, ще се почувстват веднага у дома си. Целта тук е следната – избирате герой, помагате си със своите съотборници и покорявате противника във вечната битка между доброто и злото. Проста, но изключително ефективна идея, реализирана по майсторски начин.

Демигодовете са разделени в две основни категории – асасини и генерали. Най-общо казано първите са предназначени за онези от вас, които предпочитат соловите изяви в битката, докато вторите разчитат повече на единиците, които призовават и командват по един или друг начин. Цифрата осем може и да ви се стори прекалено малка, що се отнася до броя на героите. Поне в сравнение с DotA. Но бъдете сигурни, че

всеки един демигод е наистина уникален

а балансът между силите е изведен почти до съвършенство. Червенокосата фея на име Queen of Thorns например се придвижва в основата на едно голямо цвете, разположено на гърба на четири бръмбара. Когато е в тази си форма, тя може да прави мощни AoE атаки, както и магии, унищожаващи и най-коравите постройки. Но ако реши, може да заповяда на цветето да я „погълне”. Тогава тя ще призовава дървоподобни същества (все пак е генерал) и ще мята по съюзническите демигодове абсорбиращи атаките щитове.

Torch Bearer пък – моят личен фаворит – също може да превключва между два основни режима на игра. В първия прави мощни ледени магии, които забавят противниците. Докато във втория се самозапалва и започва да се рее над земята. Тогава той мята унищожителни огнени топки и излъчва експлодиращи обръчи от енергия, достойни за всеки асасин.

Останалите също не са за подценяване. Подвижната крепост The Rook е бавен, но за сметка на това размазва всички с гигантския си чук. А когато кръвта му намалее, може да изсмуче материалите, съставляващи противниковите сгради, и да регенерира. Oak пък се изживява като истински пазител на своята армия и ако някой от неговите подчинени умре, той ще се върне на бойното поле като дух.

За никого не е тайна, че Demigod представлява

микс от стратегия в реално време и ролева игра

Така че вашите полубогове ще трупат опит и ще качват нива постоянно. Впоследствие ще могат да научават нови умения в една дървоподобна система, в която обикновено има два основни пътя на развитие. Например Torch Bearer може да се съсредоточи само върху огнените, или само върху ледените магии. Или пък да направи някаква комбинация от двете. Queen of Thorns има възможност да подобри уменията си, докато се намира затворена в своето цвете, или докато е на повърхността му и т.н.

Златото също е ключов елемент от геймплея. С негова помощ ще ъпгрейдвате цитаделата, която пък от своя страна ще става по-издръжлива, ще прави крийповете по-силни, ще позволява на нови (като ангели и гиганти) да излизат на бойното поле, ще добавя требюшет към защитата и т.н.

Единствено със злато, което се придобива основно от мини и при убийството на противници, ще може да закупувате и различни предмети за своите полубогове, които да ги направят още по-уникални и различни от станалите – брони, увеличаващи маната, пръстени с различни бонуси, шлемове с по-добра регенерация на кръвта и т.н. Тук ще намерите и специални идоли, които само генералите могат да използват. С тяхна помощ те ще призовават още единици на бойното поле, върху които ще имат пряк контрол, като минотаври (силни в меле), епископи (добри лечители), стрелци и т.н.

Тези магазини обикновено се намират до основната ви база, така че няма да имате проблем с достъпа. Единствено с количеството злато, с което разполагате. По-навътре в картата обаче съществуват и постройки, продаващи артефакти. Веднъж щом превземете такава сграда, ще получите достъп до още по-могъщи предмети, като например All Father’s Ring, който струва 25000 злато и увеличава близо 13 статистики.

Въобще – въпреки че на пръв поглед геймплеят на Demigod изглежда изключително семпъл, истината е, че играта предлага много повече. Дали ще изберете да завладеете еди-коя си ключова точка от картата, която увеличава опита, който трупате, с 20%, или пък ще се хвърлите към флаг за +15% здраве. Дали ще ъпгрейднете цитаделата си така, че подобри демиджа на всички защитни сгради, или пък атаката на постоянно прииждащите от порталите подкрепления? Как точно ще развиете своя демигод и с какви предмети ще го екипирате? И най-вече – каква точно тактика ще използвате заедно с вашите съотборници, за да покорите противниците?

Отлична кустомизация на всяка една игра

Demigod предлага и четири основни режима на игра, в които ще може да се избивате. В Conquest ще трябва да унищожите противниковата цитадела. В Slaughter ще се наложи да избиете определен на брой демигодове. В Dominate да натрупате еди-колко си точки, пленявайки и задържайки ключови позиции по картата. А във Fortress – да унищожите всички (по-малките защитни сгради на противника, разпръснати наоколо).

Всеки един елемент от четирите режима обаче може да бъде променян според вкуса ви, което от своя страна прави всяка една игра допълнително различна. Така например в Slaughter има опция, която контролира точната бройка, необходима за победата – от 5 до 50 убийства. Също така имате възможност, преди всяка игра, да решите каква да бъде силата на крийповете и защитните кули, какъв да е приходът от злато. Ще може да определите стартовото ниво на демигода… Въобще кустомизацията в Demigod е отлична.

Време за критика

Наистина – на този етап играта предлага твърде малко арени – едва осем на брой, както и ограничено количество герои. И това неименуемо предизвика негодувание от повечето играещи. Бъдете сигурни обаче, че цифрите със сигурност ще се увеличат. Stardock вече няколко пъти заявиха, че поддръжката на Demigod ще бъде изключително стабилна. В зависимост от желанията и нуждите на играчите, Gas Powered Games ще добавят нови демигодове към вече съществуващата осмица. В момента дори студиото работи върху някои нови арени, но дали те ще бъдат напълно безплатни или ще излизат под формата на евтин даунлоуд кънтент а ла Bethesda, все още не е ясно.

Друга основна критика към играта в първите дни от премиерата й бе свързана с ужасно сериозните проблеми, които играчите имаха при опитите си да се свържат със сървърите на Demigod. Не бе отчетен по никакъв начин фактът обаче, че играта няма DMR (Digital rights management) защита и на практика всеки, който се докопа до пиратската версия, може да „докосне” нейните сървъри и съответно – сериозно да ги натовари. Естествено, нелегалните потребители няма да получават ъпдейти или да играят в мрежата официално. Но въпреки това в първите два дни от премиерата над 140,000 души са направили опит за свързване със сървърите на Demigod, изградени така, че да се справят с до 50,000 връзки наведнъж. За съжаление едва 18,000 от тях са били легални, което прави приблизително 122,000 неоторизирани опита за свързване. Това, от една страна, говори добре за големия интерес към Demigod, но от друга – успя, макар и за кратко, сериозно да навреди на репутацията й.

Сега обаче този проблем е разрешен и единственото нещо, което ни остава на нас, е да се наслаждаваме на геймплея на най-новата игра на Gas Powered Games и да видим какво ще бъде нейното развитие и поддръжка за в бъдеще.

Автор: Владимир Тодоров