Deadbolt

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 20 мар. 2016

Историята в Deadbolt напълно може да се игнорира, тъй като е представена като текст, който с едно натискане на бутон изчезва. Но ако сте заинтересувани, ще се сблъскате с модерен ноар стил на света, с много от елементите са заменени с религиозни същества. Така например кучета не са обикновени, а са цербери, докато “шефът” ти е пламък в огнище, което комуникира с прози и получа информация от “свещи”.

Шантаво, нали?!

Самата история се върти около това как отначало просто ловиш зомбита, но разбираш че те създават нова дрога, наречена “пепел” и от там сюжетът минава в спирала и в момента, когато стигнеш близо до главатаря на една група, следваща и по-опасна група се появява: от зомбита на вампири(в “мафия” стил), от вампири на скелети(“руската бригада”). Макар да не от най-оригиналните истории, сюжетът има своите силни черти.

 

Музиката е доста добра. Разнообразна от страна на жанрове (макар че по чест е техно/ дъб), но е твърде спокойна. Бавно темпо, което върши работа ако играете предпазливо, но ако агресивно влизаш и стреляш каквото ти попадне, не е на място. Също така, звуковия дизайн е страхотен. Звукът на някои оръжия и точните попадения, когато уцелиш главите на някои врагове, издават просто доста задоволяващо “крак” или “поп”.

 

Визуални дизайн е 2D пиксел стил, като най-очевидното вдъхновение е Gunpoint, с огромни стаи и малки елементи като мебели и врати. Като естетика, образът на самите герой/врагове, е простичък: зомбита са зелени, вампира са бели и високи и т.н., но като анатомия всички са с правоъгълни тела, малки квадратни глави и дълги крака и ръце. Този аспект на играта е най-труден за защита, тъй като ако някой не харесва този стил, няма как да го защитиш, защото е просто разминаване на вкусове. И дори да нямаш нищо напротив, като мен, то пак си има лоши моменти, като някои елементи елементи са твърде малки до такова ниво (сякаш са направени от 3-4 пиксела), че не дори не си личи какво трябва да е.

Самата игра върви по един и същ начин: почваш в апартамента си и от там можеш да отидеш да си вземеш мисията или да пък да си купиш начални оръжия от Лодкарят. За да получиш мисия трябва да седнеш на креслото си, огъня се пали,казва ти мисията и допълнителна информация и накрая отиваш на масата до огнището от където изпираш мисията. Мисиите са смес от структурата на Gunpoint и Hotline Miami. С 2D странична перспективата, винаги имаш поне 70% видимост на цялото ниво и реакцията на враговете, а като цел на мисиите често е “Убил всички Немъртви и напусни нивото”. Много от нивата са направени така, че можете да минете по два начина: бавно и тихо или търчиш и стреляш каквото ти падне.

 

В този свят, Смъртта може да има само две оръжия с него, които попадат в следните категории: меле и огнестрелно. Макар огнестрелните оръжия да са по добрия вариант, те имат два лимита – ограничени муниции и ограничението, че не може да стреляш без да се прицелиш, което от своя страна не ти позволява да се движиш. Но това просто е част от туич аспекта на играта. Тъй като ти си на един куршум от рестарт на нивото, трябва да си бърз с оръжието и прикритието. Веднъж свикнеш ли с механиките и лимитите, играта е доста забавна, особено като почнеш да забелязваш малките детайли – начина по който кръвта и други там флуиди се разрастват по стената, звуковите ефекти, как радикала се променя в зависимост от оръжието и колко надалече се целиш. Макар и много от нивата са с едни и съще цели, от време на време слагат някое изненадващо ниво, като такова, където трябва да запалиш едни неща за 60 секунди или точно като нивото свърши, се появяват нови 10 врагове. Също така често се появяват нови елементи, като нов тип немъртъв, вентилационни тръби по който можеш да се движиш или босове с някаква хватка към тях. Но разбира се има и лоши елементи, като как някой нива са лимитирани от начина по който можеш да се мине нивото, или не ти дават достатъчно оръжия или враговете не винаги реагират както трябва да реагират.

 

Kaто цяло, играта е далеч от перфектна, но е солидна. Веднъж намериш ли своя ритъм става доста забавно и задоволяващо. То дори има постижение в самата игра да биеш всички нива за по-малко от час и половина, което честно казано е постижимо, ако си много добър разбира се. Ако ви се играе нещо със същото пристръстителност като Hotline Miami, както и подобно изискване за реакциите ви, това силно ви го препоръчвам.

Автор: