Dead to Rights

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 09 мар. 2004

Тишината е прекъсната от изпукването на кости. Прехапвам устни, за да не извикам от болка. В очите ми нахлуват сълзи… Е, въпреки всичките си адски впечатляващи ефекти и похвати, използвани от авторите, играта не е чак дотолкова реалистична. Просто прегазих крака си с колелцата на стола… 🙂

Атмосфера

Авторите на Dead To Rights работят със специален екип от хора, които имат за задача да гледат колкото се може повече крими-трилъри и екшъни. Това се отразява доста интересно на завършения продукт. Не без значение е и фактът, че по играта работят и Smashcut Inc. (създали визуални ефекти за филмите “Матрицата” и “Боен клуб”). Това, което получавате в крайна сметка, е интригуващо заглавие с размазваща визия. Интересното в случая е, че графиката сама по себе си не е нищо особено.
Впечатляваща е “операторската” работа, която придава кинематографично усещане – slow motion и камери, създаващи чувство за изключителна динамичност. Атмосферата се допълва от музиката и звукови ефекти, които са толкова реалистични, че след като постреляте със Spas-12, ще ви се прииска да се обърнете, за да проверите дали не сте порутили блока и да укротите истеризиралата си съседка.

Подразниха ме безбройните близнаци, от които е съставена както армията на вашите противници, така и тълпата от минувачи по улиците. Най-зле обаче изглеждат хората на дансинга в бара. Това са черни, двумерни правоъгълници с картинки на хора, които се огъват, имитирайки танц. Те, естествено, също се повтарят през определено разстояние. Върхът на глупостта е, че когато напускат дансинга в паника, през вратата се изсипват абсолютно еднакво изглеждащи тримерни хора, които обаче не приличат изобщо на първоначално присъстващите на бара.

Геймплей

Докато цепите главите на противниците си като сочни дини, почивката е само в slow motion-моментите, стига да си ги създадете. Можете сами да превключите в slow motion режим (а ла Max Payne). Тогава, докато се „гмуркате” във въздуха, можете, сменяйки целите си, да очистите няколко противника. Гилзите елегантно потъват във въздуха, чакайки резкия удар с асфалта.

Други интересни хватки, вдъхновени от киното, са възможността да отнемате оръжието на противниците си. Това може да стане по различни начини. Например можете да подходите към опонента в гръб, да извиете ръката му назад и да го застреляте в главата, натискайки пръста му върху спусъка (най-лесно се изпълнява в slow motion). Ако предпочитате пък, можете да обезоръжите човека срещу вас с ритник, което изглежда доста по-просто, но е също толкова ефективно. Хубавото е, че независимо дали имате оръжие или не може, да направите това, ако сте сръчни и бързи. Така ще си присвоите чуждата пуцалка. Това е добро спасение, ако сте по средата на меле и точно преди това, черпейки с пълни шепи от номерата на Киану Рийвс в “Матрицата”, ефектно сте запратили празните си оръжия встрани.

Моята любима хватка обаче си остава

живият щит

Можете да използвате като преграда срещу куршумите пленен от вас опонент и в същото време – да требите другарчетата му, независимо дали имате оръжие или се възползвате от неговото. Той услужливо ще попива изстрелите, предназначени за вас. Друг начин да отнемете оръжие е като изпратите Шадоу, кучето на Джак Слейт (разбира се, това е името на главния герой), да свърши черната работа. Можете да използвате хъскито си, и за да заръфа злодеите. И дори можете да да поемете неговата роля например, когато то се промушва през тръба, обгърната в пламъци и ви прави път да го последвате.

Други малки трикове, от които можете да се възползвате по време на стрелба, включват прикриване зад стена или зад ниски предмети. Целта е изненадващо да гръмнете противника. Но сюрпризът е неприятен, когато останете без муниции… Можете също така да хвърлите взривоопасен предмет към група противници и да стреляте по него в полет, взривявайки по този начин всички душмани наведнъж.

Стрелбата е разнообразена и от ръкопашен бой. 🙂 Може да раздавате юмруци, ритници и да избягвате удари. Докато се пазите обаче, има опасност някой да ви сграбчи и да ви метне на земята. И все пак, ако сте достатъчни бързи и натиснете action-бутона, имате възможност да се освободите от противниковата хватка, преди да бъдете запратени в партер. Според мен ритниците са най-добрата атака, защото освобождавате място навсякъде около вас. С юмруци наранявате само един противник, докато другите продължават да ви заобикалят. Те не ви нападат едновременно, докато се биете с един от тях, а чакат реда си. Понякога обаче е трудно да се обърнете веднага с лице към противник, застанал зад гърба ви. А с ритник или ще нараните и приближилите се зад вас хора, или поне ще ги накарате да се отдръпнат.

За щастие авторите не са заложили единствено на разнообразяването на бой с още бой. Играта включва много и разнообразни

мини-игри

които се налага да преодолеете. Трябва да се справяте със заключени врати. Понякога дори нямате ключ за тях. 😉 Също така се налага да се състезавате със затворници и да вдигате тежести, да се биете (каква изненада…) или да млатите боксова круша. Вдигането на тежести определено не е лесно. Не знам дали ще успеете да счупите рекорда на мускулестия пандизчия, но с пръстите си и бутона на мишката, ще се справите. Има три нива на трудност. Съветът ми е да не гледате героя си, защото допълнително ще ви изнерви. Целта е, блъскайки по бутона на мауса, да качите до определено ниво един знак. Когато успеете, трябва да го задържите там, за да се покачи нивото във втора скала. Натискате друг бутон, когато втората скала достигне върховата си точка. Повтаряте това по три пъти за всяко ниво на трудност с различно темпо. При биенето на крушата пък не е важно да достигнете до speed level 2, а до 151 удара за ограниченото време, което имате. Тъй като при speed level 1 е по-лесно, моят съвет е да оставите нивото само да падне до 1, когато достигне 2 и тогава да продължите. Времето ще ви стигне.

Други мини-игри ще ви принудят да танцувате (поемате ролята на стриптизьорка), за да отвлечете вниманието на група престъпници. Или пък ще трябва да играете на канадска борба с един затворник.

Story

Играта печели награди и за сценария си. В него има много обрати, въпреки че започва като типичната история за всеки екшън. Джак Слейт е ченге. И един ден, докато преследва престъпници, попада на труп. Но не на кой да е, а на собствения му баща. Започва разследване на своя глава. Замесени са наркотици. Джак мисли, че знае кой е убиецът. Тръгва по петите му. Неочаквано е тикнат в затвора, където е пълно с престъпници, изпратени там от него самия. Твърди, че е натопен за убийството. Осъден е на смърт. Измъква се с помощта на карта на канализацията на затвора. Притиснат в ъгъла, той е още по-мотивиран да разбере истината…
В играта има и свежо чувство за хумор. Например когато в затвора трябва да отидете под душовете, където се крие бабаит, известен като Tattoo, Джак философски заключва: „Tattoo made the showers his office. I hope there’s no strict dress code.”

Автор: Лили Стоилова