Dead Space 3: демото

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Официално Dead Space 3 излиза на 8 февруари за РС и двете водещи конзоли, а през следващата седмица собствениците на PS3 и XBOX360 ще имат възможност да опитат и демото на играта. Неговата най-ранна версия с името Dead Space 3 Early Access обаче вече е достъпна, така че нищо не ни пречи да облечем Arctic Survival Suit и да проследим някои от стъпките на Айзък Кларк.

Още със стартирането на демото ни посреща предупредителен надпис, че това не е финален продукт. Какво пък, до 8 февруари не остава много време, но ако Visceral има да нанася още заключителни щрихи по играта, то точно сега е моментът. В демото са предвидени сингъл и ко-оп демонстрация, както и възможност да опитате от новата Weapons crafting система, която позволява да модифицирате съществуващите оръжия или дори да създадете напълно нови такива от елементите, които успеете да откриете по пътя си.

Сингъл кампанията очевидно предлага четири нива на трудност, но за целите на демо версията е активно само “Normal”. Началото на демото заварва нашият

стар познайник Айзък на снежната планета Tau Volantis,

където корабът му изглежда е катастрофирал. Заскрежената броня и ледения дъх, излизащ от устата на Айзък, докато си проправя път през останките, ясно показват, че климатичните условия тук ще бъдат не по-малко препятствие. Още в самото начало се натъквам на един парадокс – когато управлявате Айзък нормално, той ходи бавно и очевидно затруднен от дълбоките преспи. В момента в който обаче се прицелите и продължите да се движите, скоростта му нараства значително. Замислен над това (дребно недоглеждане или интересно хрумване на дизайнерите) буквално подскачам, когато пред лицето ми от гъстата виелица изскача първият враг. Екипировката и облеклото ми подсказват, че навярно е част от спътниците на Айзък, но в него вече няма капка човещина. Стреснат изпразвам няколко изстрела в него и пред очите ми той се трансформира в гнусно създание с три подобни на пипала израстъка. Още няколко изстрела и добре познатото мачкане с тежкия ботуш и враг номер 1 в Dead Space 3 Early Access Demo вече е история.

Когато следващата двойка подобни врагове се появява, вече съм по-подготвен и хладнокръвно ги елиминирам. Оглеждам миниатюрната пещера, до която ме е отвел пътя ми (отново услужливо показван от линия по земята в посоката, в която трябва да вървите), събирам всичко, което успявам да намеря (включително елементи, които очевидно изглеждат предназначени за оръжейни трансформации) и се отправям нагоре. Следващата изненада е поднесена не от мутирали врагове, а от самата природа – под напора на силния вятър и снеговалеж платформата, по която се движите се срутва и Айзък трябва да направи QTE каскада, напомняща на култовата сцена с влака в Хималаите от Uncharted 2. В Хималаите обаче няма космически бази, а точно такава се разкрива пред очите ми, когато снегът все пак спира и получавате възможност да огледате структурата, разположена от другата страна на хребета.

Ако обаче се надявате на чаша топъл чай и дебела завивка,

ще останете жестоко излъгани, тъй като базата е подложена на атака. Преди обаче да се втурнете да помагане на вашия партньор Карвър е добре да минете през т.нар. Weapons bench, където може да използвате събраните ресурси, за да ъпгрейднете наличните оръжия, да създадете нови и да добавите най-различни приставки за тях. След един ударен курс по „Труд и техника“ полезният ми plasma cutter се сдобива с приставка за по-далечно прицелване и втора, която автоматично събира пръснатите наоколо муниции. Предполагам, че точно такава функция ще ми бъде доста полезна, когато всеки един куршум е важен.

А че битката е дебнела буквално зад ъгъла става ясно съвсем скоро. Първо някакво огромно паякоподобно чудовище прави амбициозен, но неуспешен опит да ме размаже с все асансьора, с който се придвижвам, след което пък следва престрелка с група хора-култисти и мутанти. Усещането е… ами, странно. Такива открити битки и престрелки не са нещо, което сме свикнали да виждаме в поредицата. Точно в този отрязък Dead Space 3 прилича повече на Gears of War със сняг, отколкото на сървайвъл хорър, където действието се развива бавно и мудно и параноята те обхваща с всяка следваща стъпка. На всичкото отгоре Айзък не е най-гъвкавият герой на света (може да се премята встрани и напред, както и да прикляка, но всичките му движения са малко тромави) и въпросното чудовище успява да ми убие веднъж преди да го елиминирам.

Следващата сцена отново е доста гръмка, но поне е по-добре замислена

Айзък си пробива път през един хангар, когато се натъква на някакъв паразит, който е в състояние буквално за секунди да се вселява в телата на неколцината умрели, лежащи по пода. Когато паразитът влезе в даден войник, той автоматично се превръща в нещо като зомби и ви обсипва с огън. Можете да унищожите войниците, но докато не установите, че виновник за това всъщност е паразита, само ще хабите патроните си. Убивам го и продължавам нататък.

Още една престрелка и нова напрегната ситуация сякаш излязла от sci fi екшън – трябва да деактивирате огромна пробивна машина, която заплашва да ви смели с металните си челюсти, докато непрекъснато отбивате атаките на неколцина некроморфа. А на всичкото отгоре на влизане в тази секция от базата ви посреща и един огромен скелет, наподобяващ някакво праисторическо чудовище. Кой знае какво още са ни подготвили момчетата от Visceral Games. За новаците в серията, необременени от предните игри или за онези, които нямат нищо против малко екшън, Dead Space 3 със сигурност ще се стори доста привлекателна. От друга страна вероятно ще се намерят и мнозина, които ще възроптаят срещу прекалената „комерсиализация“ на геймплея, която изглежда доста повлиян от шутърите от трето лице. Февруари е съвсем близо, така че когато се появи в пълния си вид Dead Space 3 ще даде отговор на всички ни.

Автор: Иво Цеков